Kartel dodavatelů signalizace na přejezdech dostal milionové pokuty. Navzájem podávali krycí nabídky
Testování autonomních technologií na vozidle EDITA společnosti AŽD. Pramen: AŽD Praha

Někteří účastníci kartelu se přiznali a dosáhli snížení pokuty.
A teď jako už když zaplatí pokutu tak všechno dobrý? Pořád tu nebude snaha mít dodavatele z ciziny a budeme tomu pomáhat kouskováním zakázek na malé kousky, aby se nikomu ani náhodou nevyplatila certifikace?
Ty cinklý zakázky budou pořad ok jako reference do dalších tenderů?
A je to alespoň 10% ročního zisku? Případně stopka na rok od státních zakázek?
Ještě chybí Skanzen železnic, ten by měl dostat parádní pokutu.
Přečetl jsem si diskuzní příspěvky, vyjma pana Sládaného a ještě dva, o ničem….Změňte Zákon o dráhách včetně prováděcích vyhlášek, normu ČSN 342650 o zabezpečení přejezdů, dále ČSN 73 63 80 železniční přejezdy a přechody, směrnici EU 402 o řešení rizik a další předpisy a nařízení….. Pak můžeme třeba řídit křížení jízdy vlaků a silničních vozidel pomocí satelitní navigace, třeba. Špatný je i zákon o zadávání zakázek, kdy si zadavatel nemůže přesně specifikovat co chce a vybrat si z katalogu firem co se mu líbí, ale musí do zadávacích podmínek zadat co nechce. Např některá přejezdová zařízení z Rakouska, nesplňují naše… Číst vice »
Ano. Jsi postizeny fachidiocii.
„Dnes projektanti (všeobecně i cyklostezek) jsou odměňovaní procentem s ceny díla, tak je nic nemotivuje hledat levné účelné řešení.“ Jste si tímto jistý? Projektové dokumentace se soutěží (někdy „soutěží“) a zpravidla nejvyšší váhu má nabídnutá cena. To jak nákladné je následně navržené řešení v tu chvíli nemá žádnou váhu a když následně přijde projektant s nákladnějším než nejlevnějším řešením, jakým způsobem by se změnila cena za dokumentaci, dle Vámi uváděných procent z ceny díla? Nehledě na to, že finální cenu se dozvíte až po vysoutěžení dodavatele, tou dobou už projektant má hotovo a odevzdáno. Nevím, proč se stále šíří tyto… Číst vice »
Dočkáme se někdy v ČR přejezdů jejichž zabezpečovacího zařízení nebude v domku o velikosti 10′ kontejneru, který mnohdy omezuje rozhledové poměry u přejezdu, ale vejde se do skříně o rozměrech cca 80x40x120 cm a funguje bez problémů za jakéhokoliv počasí?
Mrkněte na schweizer-electronic.com, tam takový přejezd uvidíte a možná bude i levnější než od dvorního dodavatele české železnice.
Bude za 1/10 „české“ ceny.
Co vám brání se přihlásit do soutěže na další přejezdy a dodávat tohleto řešení?
Kde se kluci pořád berete, ještě je vás tam hodně?
Nelíbí se ti zlodějna státních dodavatelů? Začni všechno vyrábět a dodávat sám!
Vždyť je to tak prosté milý Watsone, že?
No ale to Vy tu tvrdíte, že tie zariadenia sú to najjednoduchšie čo môže byť, to len fuj zlí dodávatelia…
A co třeba ty polní kuchyně za 4 miliardy? Je to adekvátní cena, nebo už doma vyřezáváte vařečky k vlastní polní kuchyni, kterou přihlásíte do soutěže?
Keby som behal po komentárovej sekcii Armymagu a tvrdil tam, že sú tie kuchyne napálené, tak ako Vy tu, tak by tá otázka bola naprosto namieste. Ale ja nič také nerobím.
Ano, dáme pravidlo, že člověk smí cokoliv komentovat až po té, co fyzicky představí své levnější a lepší řešení.
A buď se tedy dostaneme do dokonalé technokratické budoucnosti, nebo lidi zapomenou mluvit…
Ja si myslím, že neni treba.
Ona je to skôr výzva k tomu, aby ste si o tom, ako tie zariadena fungujú, a prečo, aspoň elementárne niečo zistil, kým začnete vynášať kategorické súdy.
Takto zo seba úplne zbytočne robíte rožný statok.
Všichni co mají co dočinění s dráhou vědí, že ta „aura bezpečí a spolehlivosti“ drážních technologií je opravdu jen maskovací smog. Po každé větší nehodě se ten smog lehce odkryje, veřejnost se zděsí a za týden se na to zapomene. Stačí si vzpomenout na nejmenované nehody, od kterých nedávno uplynul rok… Můžete se tvářit jako odborník, ale jste jen jako sir Humprey, když obhajoval střely Trident… Sám jistě víte, že je to je to celé jen komedie, která kamufluje realitu. Rád bych viděl obhajobu současného řešení zabezpečovacího zařízení na dráze nejen před zástupci médií a veřejnosti, ale před opravdovými odborníky,… Číst vice »
Áno, hlavné je, že Vy máte kategorický názor.
Akurát mi ho prosím nevkladajte do úst. Viem veľmi dobre ako tie zariadenia fungujú, kde a čo sa môže a nemôže stať a aj vďaka tomu si vždy bez akejkoľvek obavy sadnem do vlaku a cestujem ním.
Vy máte tiež auru. Nekonečnú auru hlúposti. Je len škoda, že sa za ňu nehanbíte.
Já nevím jestli se smát, nebo brečet… Do těch kalkulací co „všechno se může a nemůže stát“ započítáváte i to, co se už stalo? Protože to by musel člověk ležet na podlaze minimálně třetího vozu od začátku i od konce, s helmou, rozbruskou a lékárničkou, aby cestoval bez obav…
Děkujeme za asi osmou informaci o tom, že víte jak to funguje a ostatní si to mají zjistit. My jsme si to zjistili a víme, že to jde jinak a lépe. Spokojen?
A ukončit to můžeme tradičním citátem Forresta Gumpa…
…doplňte si který chcete, všechny jsou hezké…
Když máte zálibu v mladých holkách a sponzorování akcí Playboye, musíte si na to někde vydělat. Kde jinde než u zakázek Správy železnic (pro mé fanoušky z AŽD – ne, opravdu Chrdlemu jeho sliz a nákup děvčat nezávidím)
Záliba v mladých holkách je taková běžná záliba mužů všech věků. Horší kde na to brát… Ale tak někteří tuto starost mají holt pokrytou… Jak by řekl pan Makovec: „…když sáhneš do státní kapsy, tak to bolí jen ten stát a ten jsem ještě křičet neslyšel…“
Jednoznačne.
No a keď to teda ide inak a lepšie, tak sa divím, že AŽD alebo ktorákoľvek iná firma vôbec ešte existuje, nedajbože že je schopná sa presadiť na zahraničných trhoch.
Ona je totiž AŽD z pohľadu Európy skôr menšia firma, takže ktorýkoľvek z koncernov ako Siemens, Alstom, alebo Hitachi ju môže kedykoľvek prevalcovať. Nedeje sa.
Spokojný?
A proč se tak neděje?
Že by rybníky, kapříci a porybní?
Teď jsme ve stavu, že skladník ze šroubárny komentuje cokoliv od abolice po zbrojní zakázky a ten stav je vlastně stejně bídný, jako by byl v dokonalé technokratické společnosti, nebo kdyby lidé zapomněli mluvit….
Třeba byrokrati na DÚ a SŽ.
Brání nám především byrokratické schvalovací procesy SŽ. Na železnici totiž nemůže dodávat jen tak každý, kdo by nabídl stejně spolehlivý a funkční produkt za desetinu ceny. Musí se nejdřív otestovat a certifikovat a když se dá do podmínek, že musí spolupracovat se stávajícím traťovým zabezpečením, které nemá otevřené rozhraní, je to neřešitelný problém, takže vlastně ani nemá cenu se snažit
Ale tady se bude prodávat za 10/1…a 9/1 půjde někomu do kapsy…
Má to taky kontrolu prasklého vlákna žárovky, dvojvláknové žárovky, kontrolu repráčku a tisíc a jedno relátko pro poruchový stav? A hlavně jde ta závora přerazit holou rukou?
A ještě taky počítač náprav, velice působivý název pro obvod, jehož jedinou činností je porovnat počet blízkých kontaktů s kusem kovu před a za přejezdem…
Jestli ne, tak děkujeme, máme lepší…
Žárovky? Relátko? Já vím že na dráze se modernizaci obvykle moc nefandí ale vážně pořád osazují žárovky a relátka?
Stačí se podívat v diskuzi o trochu níže, proč jsou ty přejezdy tak drahé a bezpečné…
Keď nazriete do zadávacích dokumentácii, občas zistíte, že ich zákazník výslovne požaduje. Ale myslím si, že každý dodávateľ už má v sortimente LEDky a aspoň čiastočne elektronické riadenie.
Nesvítící žárovka prostě nežere (nebo naopak zkratuje), dioda umí stav kdy je spotřeba blízká normální ale nesvítí. Nicméně samozřejmě i tohle lze řešit, když náhodou je zájem.
Rakušan to má například takhle: https://maps.app.goo.gl/npcDAxYnZkwNb3Z67
Sice to není „domovní rozvaděč“ jak u švýcarů, ale jezdí přes to ty samé vlaky, co v ČR až do Znojma. Pár plechových skříní.
Tak keď sa pozriete na stránky Schweizeru poriadne, tak oni sami majú tie rozvádzače v trošku iných dimenziách než ten stĺpik na videu. Dokonca je tam vidieť aj PZZ v domčeku. Do toho by sa vošla možno elektroprípojka, nabíjač a baterky, ak ich netreba moc.
Inak v ČR to je napr. takto:
https://maps.app.goo.gl/uANdw3iCCvMphQGN8
Zariadenie je v tých dvoch plechových skriniach.
S tým priecestím od Schweizer electronic opatrne. Keď si miesto toho pekného videa pozriete brožúru, tak na nej uvidíte jednak skrine s úplne inými rozmermi a na jednej fotke zo skutočného nasadenia dokonca ominózny domček. Ono to totiž nejde zmenšovať donekonečna (už len baterky musíte mať kam dať) a potrebná veľkosť závisí od mnohých vecí (priecestie, ktoré sa ovláda toliko na základe povelov zo stavadla má úplne iné nároky na priestor ako priecestie, ktoré funguje plne automaticky, notabene ešte s priecestníkmi). Inak priecestia, ktorých ovládacia elektronika je toliko v skrini samozrejme v ČR sú, a to naprieč všetkými generáciami. Od… Číst vice »
V té boudě ve skutečnosti přebývá ukrajinec, co ty závory spouští klikou, když slyší houkat vlak…
A pořád se jim to velmi vyplatí!!!
No s tím zákazem účasti to nemusí být tak jisté… organizování dceřinek ve stylu Metrostav není ani rychlé, ani levné…
Trochu mimo téma, ale v reakci na úvodní fotku.
Jsou už nějaké informace o zkušenostech s tím autonomním vlakem? A jezdí ještě?
Klikněte si na http://www.kopidlnka.cz/jizdni-rad, sjeďte si dolů pod ceník, a zjistíte, že JEZDÍ. Teď dokonce celý týden od úterý do neděle.
Díky za odkaz.
A zkušenosti? Jak to brzdí na rose, za deště, rozjezdy za sucha i rosy….
Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!
A to samé ještě u oprav nádražních budov…
A u projekčních prací. A u zabezpečovačky. A u pražců. A tak dále…
A kdy se bude řešit rozbit í monopolu v oblasti dodání pražců, přejezdových gum, kolejí, výhybek, případně i nesmyslné ceny materiálu na stavbu jako třeba nádražní okno, či jiné nádražní předražené speciální „nádražní“ stavební materiály. Je to nesmyslná cena, která zdraží koncovou cenu, toť vše. Chválím, že jste do toho konečně kopli, ale velcí kapři pořád plavou.
Přičemž nepřímou odpovědnost má i Správa železnic, protože pro odstranění vendor locku AŽD udělala za posledních 35 let jedinou věc a to tendr ETCS Kralupy-Ústí, který zdá se stejně vyhrálo AŽD…
No a kdo by ho asi tak mohl vyhrát, když konkurence nemohla nikdy vzniknout.
Zase, na druhou stranu, alespoň ty peníze nestrkáme němcům nebo třeba polákům…
V podstate ľubovoľný zahraničný koncern. AŽD je v kontexte európskeho trhu skôr menšia firma.
Jestli to němec nebo polák zvládne za polovic, tak ať to za polovic udělá. Alespoň se pohne voda v prohnilém rybníce. Ano, prohnilém – nebýt prohnilý, není ani tento článek, ani debata.
PS: AŽD má i zahraniční zakázky, kde jsou v soutěžích proti Alstomu apod. Jen ať si užijí stejného metru i doma.
Na pražce sú, aspoň čo viem, min. 3 dodávatelia z toho min. 1 zahraničný.
Na betonové v rámci koncernu OHLA. U dřevěných jsou potencionálně dva výrobci.
Správně. A ještě houšť a větší kapky. Tohle je jen takovej light předkrm. Jsou tam další tučná sousta…
Běžná praxe v tomto oboru. Pro servisování aut SŽ se předem domluvilo kdo to bude dělat a odpovědný pracovník ze SŽ domluvil na dalších dvou firmách ceny, které pošlou do „výběrového řízení“. Za to se mu soukromé vozidlo servisovalo zdarma. Tak bych mohl pokračovat i s jinými státními nebo rozpočtovými organizacemi. Armáda? Díra sama pro sebe. Ty částky, které potom podepsal nějaký generál z ministerstva obrany na objednávce by se nehodily ani do sci-fi filmu. Tomuhle postupu se snad v tomto Absurdistánu po tolika letech nikdo divit nemůže 😂.
Každý, kdo tohle ví, by měl projevit osobní statečnost a oznámit to na policii. Jednoho člověka jde umlčet, když jich budou desítky, už to nejde. Ten stát je náš a všichni dohromady to platíme.
Ale on je problém, aby někdo nesl vlastní kůži na trh …nepříjemností by jistě bylo hromada … kvůli společnému zájmu. Nejspíše by mu nikdo ani nepoděkoval.
Tak ale proto máme takový stát, jaký máme. Kdo může, účastní se.
Ten příběh od SŽ je na trestní oznámení. Nicméně bez žalobce…
…žalobce nikdy nebude, protože by si ta firma v regionu už ve svém oboru ani neškrtla. A nikdo by nikomu nic nedokázal 😀.
V našem „státě“ se chcete domoct spravedlnosti? K smíchu.
S „občany“ jako je abc se to těžko změní.
S občany jako je Petr taky ne. Psát to do diskuze nestačí.
Nevíme, jestli u toho byl, jestli mu to vykládali u piva … musí začít on sám.
…byl. Teď jsem už z kolečka venku (zaplaťpánbůh). Tenhle způsob totiž vyhovuje všem zainteresovaným. Teče z eráru, úplně stejně jako za socialismu.Takže žalobce nikdy nebude.
Jedná otázka.
Soudil jste se někdy? Stačí jedno křivé svědectví a vše je jinak. Soudce je spokojen, že případ uzavřený… Bohužel se taky ředím k těm, co velkou důvěru v soudy nemají.
Kdyby se zavedlo, že za každou ukradenou stovku ze státního (i polostátního) bude rána bičem, tak do roka dojdou krávy…
Takže si brutálně došlápnete na malé… ani vrahům není sázeno bičem … ale těm velkým neuděláte nic. Hrdino.
Ale ještě přemýšlím… že těm velkým by se odvedení pozornosti náramně hodilo: Řešilo by se rozlité pivo v restauraci, nikoliv vyhořelý konkurenční pivovar.
Škoda, že jedna docela zajímavá informace byla v textu odbyta pouhou obecnou větou:
„Některé z těchto firem jsou navzájem kapitálově propojené.“
To holt v tiskové zprávě ÚOHS už nebylo, takže si to každý, koho to zajímá, musí sám vyhledat na internetu…
https://uohs.gov.cz/cs/informacni-centrum/tiskove-zpravy/hospodarska-soutez/4256-urad-potrestal-ucastniky-rozsahleho-kartelu-v-oblasti-zeleznicniho-stavebnictvi-pokuty-presahuji-150-milionu-korun.html
Jejda, to je strašně zabolelo, jedno RBC a mají to chudáci zpátky… Co kdyby se náhodou zjistilo, jaké jsou reálné náklady na to „specifické drážní zabezpečovací zařízení?“ A že na ten jeden přejezd, na který jsou dnes náklady asi 15 mega, by vlastně stačily závory jako na parkovišti a obyčejná varovná světla na silniční značce? Samozřejmě, to by nešlo, je tam přece úžasný systém spouštění toho drahého zařízení, které je vlastně primitivnější než na modelovém kolejišti a na kalibraci zavíracích časů stačí excelová tabulka… Nebo co třeba ty plastové boby s logem AŽD, které bezpečně chrání balízy, kolik asi jedny… Číst vice »
A přitom ty balízy stačí zahrabat trochou kamení s cenou nula nula nic.
Omlouvám se za urážku excelové tabulky, podle ní se dnes dá létat do vesmíru, na přejezd stačí prsty na ruce a počítat, za jak dlouho bába o berli ujde deset kroků…
Ještě to zařídit tak, že vlak nevjede na přejezd, když je bába v polovině.
Při plné traťové (140 km/h) není v mezích lidského vnímání vlak uvidět včas a vyhodnotit jeho rychlost, při vzdálenostech nad cca 400 m nefunguje bifokální vidění.
Zásadní fuknce PZZ je zareagovat na blížící se vlak.
____
Tím nijak neobhajuju jednání výše uvedených společností. Jen komentuju, co přejezd umět musí, přestože to není u závory vidět.
Aha, to dnešní přejezdy umí? Že jsem si toho nevšimnul…
Přejezd funguje na jediném principu a to na tom, aby k němu ten vlak dorazil teprve tehdy, kdy už je bába za šraňkama… A to se řeší posunutím spušťadla o x metrů před přejezd podle vzorce „čas kdy se bába odšourá krát ujetá vzdálenost vlaku maximální traťovou rychlostí…“
čas krát dráha?
Hmmmm
U závory na parkovišti stačí detekovat, že před ní stojí auto. Postavte to na přejezd, přijede auto, závora se zvedne. Dobrý ne?
Dejte tomu 20 pokusů a máte závoru nahoře a vlak na přejezdu. Dejte tomu více pokusů a někdo vám to urazí, protože se na to nedá absolutně spolehnout.
Nemáte náhodou nějakou vyšší funkci na SŽ? Inteligence by tomu odpovídala…
A kdyby se tam dala závora z fabriky, tak by jí otevíral vrátnej a ještě kontroloval autům kufry a pěším aktovky…
Poznámku pod čarou o příspěvek výš jsem uvedl proto, abych předešel osobním útokům a úrážkám.
Vzheldem k tomu, že jste se neptal, tak vám neodpovím.
Dvě blikající světla, zázračná technologie.
Tak jako astabilní multivibrátor se dvěma tranzistorama KC509, dvěma odpory, dvěma kondíky a dvěma žárovkami to fakt nefunguje.
Né? A co je na tom tedy tak složitého? Jeden by řekl, že je to destíky let stará , a tedy dobře zvládnutá, technologie.
Jako hurvínek válku :). Ty závory musí být schopné prorazit jakékoliv vozidlo a musí být zvednutelné pouhou jednou rukou, což opravdu ne každá závora z parkoviště splňuje a hlavně na to nemá papíry 🙂 Ve výstražníku je část technologií jako je třeba reprák + dvouvláknové žárovky, které musí poznat přerušení i jedno vlákna a dát přejezd do poruchového stavu. Nevím, kam to na té značce narvete. A samotné střeva, které jste asi nikdy neviděl jsou většinou vedle v malé boudě, kde jsou všechny ty kravinky pro ten přejezd od relátek/různé PCB až po náhradní zdroj napájení. Jo a další kravinky… Číst vice »
Na proražení nebo zvednutí plastové závory je jinak zapotřebí minimálně vyprošťovací tank a kolik vláken mají led diody? Vždycky mě fascinuje, jak někdo musí obhajovat i naprostý nesmysl, nejsou voni náhodou tiskový mluvčí? Na co tam teda ty relátka jsou? Zavedení poruchového stavu… To je totiž strašně důležité, silniční uživatel přejezdu nepozná nic a dohled akorát to, že je to po… rouchané… Vážně by to nešlo řešit jinak? Určitě totiž neexistuje jiné zařízení, které nepotřebuje domeček relátek za miliony, aby dalo vědět, že něco není v pořádku… A nevím v kterém století žijete, když potřebujete krabici o minimálně půl metru… Číst vice »
Teď se už se s tím vašim řešením můžete za zlomkovou cenu do té soutěže přihlásit. ÚOHS si pohlídá, abyste zaslouženě vyhrál.
Jenže pokud zadavatel o předmětu zadávání nic neví a stačí mu, aby výsledek soutěže byla krabice, dodavatelé by byly hloupí, aby navrhovali efektivní řešení. A pokud se v soutěži objeví krabička a ostatní dodavatelé mají krabici, napadnou dodavatelé výsledky takové soutěže. A bude se dlouze bádat, jestli ten levnější dodavatel dodal to co má. A ten efektivnější dodavatel, ten se nemusí prosit u nějaké pofiderní firmy, jednou to zkusí, uvidí jak to chodí a příště půjde jinam. V jiných oborech je efektivita řešení výhoda
To čo píšete je úplná, ale úplná hlúposť. Zadávateľ má sám vydanú veľmi podrobnú normu, čo má to zariadenie spĺňať vrátane procesu, ktorým musí každý dodávateľ prejsť pred tým, ako zariadenie dodáva. Pričom oboje je založené na legislatíve, ktorá ide až do úrovne EÚ. Takže tak ako popisujete, to fakt nefunguje.
„Zavedení poruchového stavu“ je mimo jiné o tom, že je hned zavedena pomalá jízda přes přejezd. Důvodem jsou nepřehledné přejezdy, jako příklad můžu uvést Rousínov. Tam je přejezd v oblouku, v obci a kříží silnici pod značným úhlem. Teď si představte důchodce o berli nebo s chodítkem, co se snaží přejít. Vzhledem k úhlu křížení (cca 30°) chůze přes průjezdný profil (4 m, vzhledem k úhlu musí ujít min 8 m) při malé rychlosti (řekněme 0,5 m/s) trvá minimálně 16 sekund. Rozjetý rychlík (a to je tam jen 70 km/h) za těch 16 s ujede přes 300 m, jenže výhled… Číst vice »
A ten přejezd o tom rozhodne sám a vypustí dron s rozkazem o OP jízdě k nejbližšímu vlaku? Jo počkat, ono se nerozsvítí světlo na přejezdníku (který tam samozřejmě nemusí být) Něco mi říká, že tohle dokáže i jednoduchý obvod se sériově zapojenými žárovkami… Fail-safe znamená, že se to klidně podělá, když dvakrát zahřmí, nebo potkan přehryže drát, ale my o se tom dozvíme, protože ztratíme dohled a tudíž pojedeme přes přejezd OP. Bezpečnost nade vše. A řidič to má předpokládat, protože nebliká bílé světlo, které tam ani nemusí být namontované… Kdyby takové fail-safe zařízení používala NASA, tak přišla o… Číst vice »
A prázdna nádoba zasa zadunela. Čo by ste povedali na to, že ono to priecestie vie zároveň nechať padnúť to relátko do poruchového stavu, aby zhasol priecestník, alebo aby teda ten výpravca začal vypisovať tie Op rozkazy a zároveň na diaľku povedať údržbárovi, čo sa rozbilo?
Povězte mi, až se ten přejezd za tu cenu sám opraví, tohle zvládne i tiskárna…
Ona je těžká debata s někým, kdo tu vlastně přiznává, že byl napojený na státní cecík a AŽD…
Tak samozrejme. Len ono sa inak rozkladajú vývojové náklady, keď predáte 100 priecestí a keď predáte milión tlačiarní.
Skôr je ťažká debata s niekým, kto vynáša súdy bez toho, že by sa i len obťažoval zistiť, ako a prečo tie zariadenia fungujú, ako fungujú.
Ja zas vidím ako ten vývoj vyzerá, čo to zariadenie vie, prečo je tak zložité, a nadto som si veru nevšimol, že by ktokoľvek u nás takpovediac prehrabával 5000,- Kč bankovky vidlami, a to vrátane najvyššieho vedenia a majiteľov…
Pochybuji, že by s vámi řešilo vedení to, jak jim chytají masaryci na půdě plíseň… A navíc se dnes už moc nenosí, cpát si hotovost do štrozoku…
Hlavně když je na Miss AŽD, dva lokálkové vlakodromy a vlastní šotopořad…
No pokiaľ ich majú toliko na to, aby chytali plieseň na povale, aby nikto iný nevidel, že ich majú, tak úplne nechápem, k čomu to robia…
Vám niekto z AŽD prefikol manželku alebo kde sa berie tá nenávisť?
Pane Kandriku, není důvod se schovávat za anonymní profily. Jen se hrdě přihlašte k tomu, že jste ze Starmonu, jedné z firem, která figuruje jak v tomto, tak předchozím kartelovém případu. Jste přece hrdý na to, že pracujete pro tak skvělou firmu, kterou majetkově ovládá AŽD Praha.
Dostaneme prosím oficiální podcast s panem K. a ostatními dvorními dodavateli? Určitě má posluchačům co povědět🤣
Snažíme se mít v podcastech zajímavé lidi. Takže pana Kandrika opravdu zvát nebudeme.
Omluva, je to mimo téma této diskuse. Mohli byste prosím pozvat pana Alberta Fikáčka, aby mohl presentovat své záměry s Jindřichohradeckou úzkokolejkou?
Mě vadí, když tyto a podobné firmy a organizace dělají z dráhy předražený cirkus. Za státní peníze a rozhodně ne za cílem zlepšení stavu. Stejně tak nesnáším vedení SŽ, ČD, MD, všechny projekční kanceláře napojené na veřejné zakázky a x dalších parazitů a sabotérů. Ale jelikož je to článek kde hraje prim AŽD, usměrňuji tok nenávisti na něj… Jestli je vám to líto, zařiďte, aby se to vše zlepšilo a bude už jen a jen sluníčkově…
Dron asi těžko, ale signál dostane dispečer, a ten má k dispozici prostředky ke komunikaci se strojvedoucím. Druhá věc je, že porucha neznamená totéž, co ztráta funkce. Viz předřečník, žárovka se dvěma vlákny s detekcí přepálení znamená, že když se přepálí jedno vlákno, víme o poruše a může být zjednána náprava než se přepálí i to druhé a dojde ke ztrátě funkce. Váš příklad sériového obvodu přitom není dostatečné řešení. Stačí zkrat mezi vodiči k žárovce na výstražníku a máte ztrátu funkce bez indikace poruchy. Najednou v obvodu potřebujete kontrolovat i proudy a už se nám to zase komplikuje… Jinak… Číst vice »
Prosím Vás, zjistěte si něco o nadsázce a ironii.
Samozřejmě že nikdo nechce mít přejezd vyrobený z vánočních řetězů, ale vysmívá se obhajobě předraženosti triviálními funkcemi těch zařízení…
A ještě k tomu hlavně nezapomeňte připočítat 1km výkopu kabel na každou stranu…
A hlavně těch osm dozorujících opřených o lopatu na jednoho s krumpáčem a nezapomenout v kalkulaci na tu nálepku s kontaktem na 112…
Tak do toho priecestného zariadenia choďte, keď je to také terno. A keď neprerazíte tu, určite prerazíte v zahraničí. Pretože zahraničné riešenia čo sa u nás a na Slovensku používajú, nie sú zrovna o moc jednoduchšie ani lacnejšie.
A áno ide to. Svojho času, dávno pred tým než firmu, kde pracujem, kúpilo AŽD, som osobne jeden produkt z nuly až do prevádzky na SŽ dostal. Takže žiadne výhovorky.
P.S.: Závory z parkoviska už tu skúšalo viac firiem. Nakoniec šli snáď všetky po pár rokoch do zberu. Jak je to možné?
Sem chodí debatovat samý humoristi, protože napsat tohle ke článku o kartelových dohodách a předražených zakázkách SŽ a jeho dvorních dodavatelů, to chce notnou dávku černého humoru…
P.S. Osobní tip: Když už šetříme, tak co nejvíc a tím nejlevnějším šuntem, nechceme profesionální údržbu, když máme vlastní a ty náhradní díly nejsou v SAPu… Zapomněl jsem na něco?
Naopak, Vy mne prídete ako pomerne zdatný humorista. Alebo sa len zasa ukazuje, že prázdna nádoba duní najviac?
P.S.: Ja by som to zas tipoval na veci ako odolnosť voči vibráciám.
Já mám humor rád a snažím se to všechno i s humorem brát, jinak by člověk tu absurditu na dráze nepřežil… Někdy je lepší mít ty nádoby prázdné, než plné něčeho…
Třeba „důvodů, proč to nejde“
Zatímco výrobky dvorních dodavatelů tím netrpí, protože taková je cena odolnosti vůči vibracím…
Tak možno časom zistíte, že fúra tých Vašich „absurdít“ nakoniec možno absurditami neboli.
Evidentne na to trpia menej. Naviac by som pripomenul, že zrovna v tomto sortimente je v ČR a SR dodávateľov viac, vrátane zahraničných (sú tu schválené zariadenia od Schaltbau, Siemensu, Scheidt&Bachmann, na Slovensku potom ešte aj chorvátske AltPro), takže sa na nejaké rozbíjanie monopolov vlastne ani hrať netreba.
Kdybych to začal zjišťovat, tak bych ztratil tu poslední jiskřičku, že je dráha k něčemu dobrá…
A jak by pravil gestor D1: „…tyto absurdity jsou VŽDY absurditami podléhající absurdním drážním paragrafům s výjimkou dalších důležitých absurdních okolností, týkajících se konkrétní absurdnosti konkrétní absurdity…“
Proč bychom to rozbíjeli, když jim ten kartel tak krásně funguje?
Anonymní účet Jána Kandrika, zaměstnance společnosti Starmon. Zablokován trvale.
To asi v Pozor vlak neřeknou, že? 😃
Pěkné.
Týkalo se šetření UOHS i jednání na straně SŽ, nebo to není předmětem jejich zájmu? Neznám patřičnou legislativu.
Vcelku by mne zajímalo, co by se stalo, kdyby AŽD byla vyřazena z veřejných soutěží. Zatímco ostatní pokutované firmy zařízení montují, AŽD je dodavatel technologie na kterou má v ČR prakticky monopol. Takže by to ohrozilo výstavbu zabezpečení v ČR.
Asi by se musely použít komponenty jiného výrobce. Hádám, že v zahraničí nějaký bude, když tam mají železniční přejezdy.
Otázka je, jestli ty zahraniční komponenty mají správné razítko.
Neblbněte. Třeba by ještě někdo přišel s tím, aby nejdřív zhasla červená a pak teprve šly závory nahoru 🙂
To nevím, ale konečně by mohl někdo přijít s tím, aby se na některých přejezdech nespustila výstraha hned z bílého přerušovaného světla protože z rychlosti 50 km/h se při okamžitém spuštění výstrahy zastavuje vozidlo dost špatně. Není nic horšího než když přijíždíte k přejezdu na kterém bliká bílá, vjedete na přejezd a v době kdy jste za výstražníkem najednou slyšíte zvonek.
No tak prostě jedete dál, nebo vy snad dupnete na brzdu, protože se tudy v následující sekundě prožene vlak? Když nemůžu bezpečně zastavit, tak pokračuju v jízdě. To je zase drama…
Drama to není, ale případné žluté světlo (v trvání 4 s jako v řadě zemí) by bylo komfortnější. U nás by šlo umístit namísto pozitivky, která je také přežitkem dávné minulosti a jinde se téměř už nevyskytuje.
Já nějak nechápu, jaký máte problém. Když přejde přejez do výstrahy, tak podle dané situace buď zastavím, nebo pokračuji v jízdě, stejně jako když se rozsvítí na semaforu oranžová.
Žádný problém, jen jsem říkal, že zavedení signálu se žlutým světlem (předcházejícím výstraze), podobně jako v Německu, Rakousku či Velké Británii by bylo pro uživatele komfortnější. Velkou výhodu by to představovalo i pro enforcement, protože by odpadly nekonečné úřední dohady, zda řidič jedoucí na začátku výstrahy ještě „mohl“ nebo už „nemohl“ (i na fotografii přestupku to nelze poznat).
Bravo.Přesně to jsem psal jen ten příspěvek ještě asi čeká na schválení.
A co bude na té fotografii? Buď vozidlo ještě před přejezdem – což není zákazené, nebo vozidlo už na přejezdu, kde není patrné, že tam v jelo ve chvíli, když už byl ve výstraze.
Normálně se podobné přestupky dokazují videme, z kterého bude patrná jak rychlost vozidla, tak doba, po kterou už byl přejez ve výstraze, a tedy lze snadno určit, zda měl řidič dostatek času reagovat a vozidlo zastavit.
Pak jsou tedy asi hloupí správní úředníci, protože právě tohle je považováno za nejtěžší a právně napadnutelné.
Jenže to je přesně ta oranžová o které pan Skládaný mluví. Na oranžovou můžete za určitých okolností pokračovat, ale na červenou nikoliv. Dokonce i za ten průjezd oranžové dostanete flastr pokud bude zřejmé, že jste ve chvíli kdy se rozsvítila byl ještě dostatečně daleko a mohl jste bezpečně zastavit. Zkrátka oranžová v případě železničního přejezdu znamenala POZOR jako je to u semaforů, ale mohla by být též znamením k vyklizení přejezdu a k tomu by poskytovala určitý čas.
Ja sa nazdávam, že pozitívka je v ČR stran toho, ako sú napísané predpisy na strane železnice a za akých podmienok sa kde môže vyskytovať priecestie naopak pomerne dôležitá záležitosť, a pri jej zrušení sa (ak z toho nemá vzniknúť bordel ako na Slovensku) bude musieť hodne vecí prepísať a zmeniť.
Pozitivka nic reálného provozu nepřináší, nakonec na cca polovině přejezdů s PZS vůbec není a jezdí se na bázi „výstraha“ nebo „tma“ a nikomu to ani nepřijde.
Nepochybuji že za přejezd s pozitivkou platí SŽ víc než za přejezd bez ní takže pozitivka přináší nemalé zisky dodavatelům.
Pokud by to tak bylo, tak bych vřele doporučoval raději zlepšit kšeft instalací levého opakovacího výstražníku. Toto podstatně zvyšuje bezpečnost provozu a má smysl. Pozitivku bych dal do muzea, podobně jako třeba Rakousko v roce 1970.
Pokud vím tak když je přejezdové zařízení ve výstraze nesmím na ten přejezd vjet., Předstatvte si situaci kdy bliká bílé a když jste dva metry před zabezpečovacím zařízením začne blikat výstraha. Nebude to náhodou považováno za vjetí na přejezd který byl ve výstraze? Pokud by před výstrahou bílé neblikalo, ale byla „tma“ tak platí max 30 a z té rychlosti se zastavuje snáze. Nebo když bude blikat bílá při rychlosti 50 by se nestalo, že začne výstraha když jste na přejezdu pokud by nejdříve následovala „tma“.
S tmou je to ale stejný jako s červenou, akorát místo povinnosti zastavit mám povinnost zpomalit na 30 a přesvědčit se. Krom toho, tma, aby to byla platná tma, musí trvat aspoň vteřinu a to už je auto padesátkou dávno v trapu.
Šmankote, když budu dva metry před přejezdem, a přejezd přejde do výstrahy, tak mi to bude úplně jedno, protože stejně vozidlo před přejezdem bezpečně nezastavím.
To pak jsou tu tací odborníci, který zastaví až na přejezdu a diví se, že jsou uvězněni. A pak raději zruší auto a vykolejí vlak, než aby prorazili závoru.
Nechte si těch vulgarit matoucích veřejnost. Závora se neproráží, závora lze zvednout jedním prstem, osobní auto ji v míru podjede téměř bez poškození. Nákladní auto ji ulomí jako párátko, to také přece „neprorážíme“.
Doporučuji znovu absolvovat autoškolu. Pak byste věděl jak si máte počínat za dané situace. 😉
Že to člověk slyšel ve škole neznamená, že to není „lekací“ až „infarktový“ stav.
No, pokud někoho leká zapnutá signalizace, tak je otázka, zda by měl vůbec řídit. Takový člověk může být nebezpečný svému okolí. 😉
Mnohem nebezpečnější jsou takoví, co někoho vybrzdí, zablokují nebo vytláčejí ze silnice.
Ať už ze srandy, nebo proto, že si chtějí hrát s něčími nervy, nebo z pocitu nadřazené rasy/třídy/čehokoliv.
Ale to už jsme OT.
Tak hlavně, že najdete důvod, proč to nějak omluvit a zamluvit. Trolling se tomu říká. 😉
Dohadujte se s někým kdo má záznam, že vaše vozidlo přejíždělo přejezd v době kdy byl ve výstraze. Dokazujte, že jste na něj vjel dříve než začala výstraha a že jste výstrahu již neměl možnost před vjetím vidět.Jedna věc jestli někoho leká spuštění výstrahy nebo spíše to když ví, že ten přejezd je pod dohledem kamery.
Kameru můžete vozit svoji a na každém kamerovém záznamu bude patrný jak čas spuštění signalizace tak kde se v tu chvíli nacházelo vozidlo. A je-li vozidlo za označníkem v okamžiku kdy spustila signalizace, nezastavíte bez mimo koleje zcela určitě, když to zadupnete. A o pak budete couvat? Nebo jen vymýšlíte nesmysly, protože se nudíte. Přestaňte trollit a běžte dělat něco užitečného. 😉
Mohu,ale proč bych musel? Nebaví mě se dohadovat se zabedněnými lidmi kteří si neumí představit situaci jen proto, že se do podobné situace ještě nedostali nebo pravidelně nedostávají z důvodu, že jezdí třeba na druhém konci republiky.
Spíš nemusím vymýšlet hlouposti, abych si obhájil své teze. Přímo z bílého světla se u nás přejezdy nespouští, vždy to bílé napřed zhasne. A napřed jste psal, že jste byl už za označníkem, teď najednou dva metry před přejezdem. A pokud nechcete investovat do vlastní kamery, tak se prostě smířte s faktem, že důkazní břemeno bude na vás stále.
Z hlediska práva toto není směroplatný.
Já vím, že je to troll. 😉
Ale Máňa říkala…
Nejhorší je smrt z leknutí…
Stejné jako když někdo těsně za žel. přejezd umístí značku zákaz vjezdu. Máte na výběr zda ho nebudete respektovat protože byste musel zastavit na přejezdu a v jeho blízkosti nebo na něm se otáčet případně couvat a proto pojedete dál na místo kde se bude možné otočit nebo porušíte výše psané když ho respektovat budete a budete se otáčet nebo couvat v blízkosti nebo na přejezdu. „Řidič nesmí vjíždět vozidlem na přejezd při výstraze dávané světelnou nebo zvukovou signalizací nebo při sklopených, sklápějících se nebo zvedajících se závorách nebo nedovoluje-li situace za přejezdem pokračovat v jízdě. Na železničním přejezdu a… Číst vice »
Je to vcelku nepříjemný pocit. Obzvlášť pro dítě jdoucí ze školy, které nemá autoškolu, aniž by znalo pojem předzváněcí doba.
I takoví človíčkové občas překonávají železniční trať. Ne všude je vhodný propustek.
Představte si, že já třeba přes železniční prejezdy jezdím na koni, takže taky vždy doufám, že se nespustí show zrovna ve chvíli, kdy míjím výstražník, ale že by kvůli tomu musel někdo předělávat všechny přejezdy…
Nakonec je potřeba si na danou situaci nějak zvyknout a počítat s ní.
Všechny určitě ne. Některé přejezdy umí před výstrahou tmu. Zaznělo tady, že když je na semaforu zelená a když naskočí oranzová tak se jede dál což pravidla připouštějí ( pokud již není možné bezpečně zastavit). To je v pořádku. Jiná situace by byla kdyby ze zelené naskočila hned červená a to se narozdíl od takových přejezdů o jakých já mluvím neděje.
Ta tma je ale často pořád, nebo delší dobu po projetí vlaku.
A jak dlouho by tam ta tma měla být, před tím, než se spustí výstraha? Řidiči motorového vozidla bude stačit pár vteřin, co ale takový pomalejší cyklista, chodec, jezdec na zvířeti? Ono se to vše jaksi odvíjí od rychlosti, jakou se pohybujete a nikdy to nebude vyhovovat všem.
Taky jsem chodil a věděl jsem jak se mám chovat. To je o výchově a ne o nějaké předzváněcí době. 😉 A popravdě souvislost je nulová.
Nechci Vám brát optimismus, ale většina autoškol nemá vůbec páru, jak fungují železniční přejezdy s PZS.
Je úplně jedno zda ví jak fungují přejezdy. Ale ví jak se na něm chovat. Spíše nemám iluze o tom, že většina šotoušů si hen v podobných diskuzích jen léčí komplexi a tak lžou, trollí a používají demagogii jako by,se nechumelilo. 😉
Což by na polňačkových přejezdech asi ničemu nevadilo. Kdyby to zárověň přineslo významnou úsporu ve složitosti zařízení, tak bych byl pro.
Což je samo o sobě nesmysl :). Protože pokud by do přejezdu v anulaci šlápl další vlak, tak by se musely závory úplně otevřít, vyčkat znovu celou předzváněcí dobu a následně se zase zavřeli. Takže ze situace jsou stále světla a jen znova spadnou závory nastane situace – během otevírání závor začnou najednou blikat světla, kompletně se závory zdvihnou a bude zdvihnuté a pak teprve zase spadnou, což je krapet nebezpečnější… Jo a taky by to bylo ještě delší, protože by se do předzváněcí doby musela připočíst doba zvedání závor. Jediná možnost jak předejít takovým situacím je vybudování předpřibližováku, což… Číst vice »
Je to takový nesmysl že to za hranicemi funguje… Nejste náhodou zaměstnanec AŽD nebo SŽ?
Ale funguje, akurát to má jeden spoločný menovateľ – vo výsledku predĺženie času kedy je priecestie uzavreté. Čo s ohľadom na to, na akých dopranvých momentoch sa priecestia zriaďuju v ČR, je mierne problematické.
Toto zdaleka univerzálně neplatí. Čas se na přejezdech v ČR šetří hlavně tím, že je krvavě krátká tzv. bezpečnostní doba. Tj. doba mezi sklopením závor a příjezdem vlaku na přejezd, která činí i jen 7 vteřin.
Z AŽD by se stal dodavatel technologie pro vítěze, nikoli v pozici subdodavatele ve výběrovém řízením, ale pouhého dodavatele, tak jako cihelna, když dodává cihly na stavbu.
No kdo by to byl řekl, že se tady něco takového může stát…jsem v šoku!
Jsem spíš více v šoku z toho, že dostanou pokutu, než že se něco takového děje… 😀
Upřímně zajímalo, kolik asi tak může stát zabezpečení jednoho přejezdu na jednokolejné trati typu Slavonice – Kostelec u J, nebo Tábor – Bechyně, abych si mohl učinil představu o tom, jak moc citelné ty pokuty jsou.
Absolutní hodnota je v poslední době, kdy ceny rostou rychleji, než moje představy, naprosto nevypovídající.
Cenu za realizaci jednoho drážního PZZ jsem nenašel, ale z tiskových zpráv plyne, že před pár lety to bylo kolem 10 mega, loni průměrně 18 mega.