Karlovarský kraj pošle další peníze do svého letiště, uvolní přes 12 milionů korun
Letiště Karlovy Vary. Zdroj: Letiště Karlovy Vary

Peníze mají pomoci pokrýt závazky související s udržením provozu letiště
Peníze mají pomoci pokrýt závazky související s udržením provozu letiště
Kdyby ty finance dali do pořádné integrované dopravy. Až bude hotová D6, bude to z Prahy coby dup. Tak to alespoň vidíme z JMK.
Tvrdím pořád, komerční smysl mají u nás pouze PRG, BRQ a OSR… Víc netřeba, to je už pak marnotratnost. Až vyřešíme jiné problémyna nebudeme vědět co s penězi, tak pak klidně…
Tam už se vyhodilo tolik, že největší smysl asi má sypat dál. Nicméně největší limit je stále přistávací dráha.
Z Ruzyně je to do K.V. autem 1:20 a to ještě není dokončena celá dálnice. Po dokončení dálnice to bude kolem hodiny, autobusem hodina a čtvrt.
Při trvalém úbytku obyvatel karlovarského kraje a po dostavbě dálnice je to letiště pro civilní účely zbytečné a ztráta bude jen a jen větší. Letiště předejte armádě.
Zastánci sypání dalších peněz mají argument, že cesta po dálnici trvá stejně i opačným směrem, tedy že už brzy odtamtud budou létat zástupy Pražáků.
A armádě se to už nabízelo, tedy spíše v měřítku, aby platili provoz, což se pochopitelně neujalo.
Kde kdo tady plive jedovaté sliny na Jč. kraj a hejtmana Kubu za podporu letiště v ČB (které by podle mě stejně nikdo nezrušil a držel by je stát jako záložní pro armádu), ale třeba jeho smysl je přitom v současnosti už nyní už mnohem větší než letiště karlovarského, které už drží při životě zjevně jen tradice a vzpomínky na lepší časy, protože i pro případné lázeňské hosty je Ruzyně z KV i kraje snadno a dobře dostupná (na rozdíl od Jč. kraje). Dobré by bylo třeba i porovnat celková množství dotací na provoz jednotlivých regionálních letišť a podíly (průměry)… Číst vice »
Kuba letiště v ČB zdědil po hejtmanovi za ČSSD Zimolovi.Těžko ho může jen tak myrnyx tyrnyx zrusit ,když do něj socani nacpali miliardy.
Klidně ať regionální letiště dostávají dotace, ale až po změně RUD, ať JMK neživi ostatní kraje v rámci solidarity. Klidně ať je zivi Hl.m. Praha,
Kterou 100 let dotuje celá republika+vedení úřadu a sídla firem, apod. A pak si můžou postavit třeba 10 linek metra a 8 okruhů.
Nevím proč tolik minusu, není to snad pravda?
Víte proč tolik mínusů? Protože plácáte kraviny.
Konkrétně, v čem nemám pravdu?
můžete být trochu konkrétnější v tom, že celá ČR dotuje Prahu?
Pokud se i v budoucnosti všechno bude přepočítávat na peníze(za korunu koupit, za dvě prodat), tak budou lidé žít jen v Praze a okolí a životní potřeby se budou dovážet ze zahraničí-pokud je bude čím zaplatit.
Co by v tom provinčním městě vydávajíce se za velkoměsto dělali?
To snad nikdo normální nechce a ani chtít nemůže, ale pokud jde o regionální letiště pro mezistátní provoz, tak chtějí-li kraje jejich provoz dotovat, měly by se zároveň i více starat o jejich větší skutečné využívání i incomingovou klientelou, což se asi zatím v žádoucí míře neděje. Přitom právě a především oblast KV s okolím a „lázeňský trojúhelník“ tvoří typickou převážně incomingovou destinaci a tamní letiště pro téměř žádnou jinou než právě incomingovou frekvenci smysl v současnosti nemá a ani v budoucnu nejspíš mít nebude (kvůli své poloze).
Máte pravdu, že KLV bylo a je primárně incomingové letiště a v tom je i jeho největší problém, který souvisí s hlavním problémem kraje jako turistické destinace. Lázeňská turistika, tak jak byla a je dlouhodobě nabízená, prostě ztrácí svoji klientelu, objektivně, do lázní ze zahraničí jezdili vždy hlavně Němci a obyvatelé bývalého SSSR, hlavně Rusové. A v případě držitelů jiných pasů pak bývalí občané SSSR (typicky Izraelci). Pro ostatní v Evropě nebo ve světě, je tento druh turistiky, vyžadující relativně dlouhodobý pobyt, atraktivní nikdy moc nebyl (nebo je spíše neatraktivní), což se odráží v tom, že mimo SRN, ex SSSR… Číst vice »
ČB maj narozdíl od KV dráhu pro kohokoliv, takže když už to drží, chtělo by to přitlačit a dostat tam pravidelný linky.
Kdyby tihle naprosto nekompetentní darmožrouti ty peníze investovali např. do lepší propagace regionu v zahraničí, tak by na to letiště možná létalo i něco jiného než Smaaartwings do Antaaalije (nataženo a počeštěno záměrnĕ).
S tou větší propagací lázeňského regionu máte sice nejspíš pravdu, ale samotnému letišti by to asi stejně žádný zázračný prospěch nepřineslo: od Žida už se tam létá, Arabové mají své „akcie“ spíše v Teplicích (což je z Ruzyně asi blíž než z KV), z Nšmecka je to asi většinou výhodnější autem, a že by to zachránila ostatní Evropa, to příliš nadějně nevypadá. Ale možná by něco pomohlo aspoň trochu k rychlejšímu umoření nákladů na odbavovací prostory pro cestující z „mimoschengenu“, o nichž se v textu píše.
A co sem třeba pustit zase Ruský turisty? Španělsku, Itálii, Řecku nebo Francii nesmrdí…:)
Říct – nekompetentní – to jak ne říct nic. Kraj vlastní letiště přez 20 let a ne udelal nic rozumného. Jak celé západočesko. Ne přiláká se návštěvníků, jak ne bude se myslet. A možnosti je v západním Česku dost. To ne jenom KV, nebo města zapsané na seznam UNESCO, to krásná příroda, čistý vzduch nebo pivo. Proč funguje Oktoberfest, a rodná země Pilsnera nebo místo kde vyrábí se nejlepší chmel ve světě ne má vlastní celosvětový pivní svátek. Má smysl letiště v KV – odpověď je v Polsku nebo Nemecku. Stačí kouknout na počty odbavených cestujících a mnozstvi pravidelných celoročních… Číst vice »
Polsko bych sem netahal. Tam je hlavní klientura 20 milionů Polských občanů co žijí v zahraničí. Ano, Polsko má v současnosti přes 60 milionu občanů z nichž pouze 2/3 žijí v Polsku… Zbytek mimo… To ČR nemá a s největší pravděpodobností ani mít nikdy nebude.
Zaprodali se russakum a nemaji. Lázně? A kdo by tam za ty ceny jezdil. Na zákroky se uz davno lita do Turecka za úplně jiný ceny
Blázni, za ty všechny peníze můžou zadotovat Airportexpress do PRG a ještě jim zbyde…
To ani nemusí dotovat, dávno existuje Regiojet, přímé spojení z Varů na Havla, jezdí co hodinu…