Karlovarský kraj pomůže letišti v Karlových Varech dalšími deseti miliony korun

Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Karlových Varech. Foto: Kateřina Pavlíková / ČedokBoeing 737-800 společnosti Smartwings v Karlových Varech. Foto: Kateřina Pavlíková / Čedok

Letiště počítá letos se ztrátou 24 milionů korun.

Zpět na článek
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaJJ

Při tom všem zbrojení – co takhle udělat z letiště v KV (ale i z dalších nesmyslných prodělečných letišť – tj asi všech kromě PRG) letiště vojenské? (s tím že by se tam zachoval i civilní provoz toho jednoho letadla týdně co tam létá?) Financovala by to armáda, měli bychom vyšší procento HDP na zbrojení a navíc by se ušetřilo na přestavbách současných vojenských letišť kvůli tomu že F35 jsou moc těžké (jak jsem tedy četl jinde). Tyhle komerční letiště ale musí mít lepší asfalt když tam umí přistát minimálně A320… (tedy alespoň myslím, na tohle nejsem odborník)

blue

Tak radši nemyslete. Vojenské letiště je opravdu něco trošku jiného, a pokud by tam měly být F-35, nedostanete na ně civilní provoz kvůli utajení.

JirkaJJ

Smíšený provoz je na světě běžný… ale chápu že USA dělají zrovna s F35 cavyky (viz třeba neprodej Turecku) a můžou si utajení klidně dát do podmínek…

kakov

no upřímně řečeno bych je Turecku taky neprodal, když vidím, jak nahrává russku, viz „nepřijetí“ Švédska a Finska

Omar

A není těch letišť u nás málo? Myslím, že každý kraj by měl mít aspoň 5 mezinárodních letišť. Jsme bohatá země, skoro bez dluhů, tak proč do takových projektů nesypat peníze v naději, že za 100 let možná budou ziskové. 10 mega sem, 10 mega tam…….A třeba i 5 x ročně ať svět vidí, že na to máme…..

kakov

Stejně jsme divnej národ, nemáme na zdravotnictví, nemáme na ZDO, ale stále budeme sypat desítky až stovky milionů ročně do letišť bez potenciálu a za nejdůležitější problém ČR považovat (ne)existenci slev v dopravě

David

Určitě se o nějakou dotaci na letiště ozvou i z Jihoceskeho ci Pardubic.

By asi bylo snazsi, kdyby si na tom kraji rovnou postavili pomnik, třeba z bronzu.

Martin Prager

V zásadě souhlas, jen bych se ohradil vůči nedostatku peněz pro zdravotnictví. Zdravotní pojišťovny hospodaří s řádově 400 miliardami Kč ročně … Problémem je dlouhodobě neřešená struktura a efektivita na výdajové straně.

kakov

Apropo nebylo by tedy lepší zachovat letiště v Linich, které je pronajaté, a gigafactory postavit na letišti ve Varech? Aspoň by kraj ušetřil 24 mil. plus další peníze za dotované lety

blue

Ne, nebylo.

kakov

Tady přeci máte idealni místo, taky letiště, taky rovnou plochu, a je to letiště nevyužívané prodělávající, dvě mouchy jednou ranou.

blue

Nevyužívané? Hodně nepovedený vtip.

kakov

Vy říkáte jednomu charterovému letu týdně přes léto využívané letiště…

Jiří Kocurek

Blízko dálnice, dokonce s vlastní vlečkou… furt nic?

blue

NIMBY. To rozumem nepřebijete.

kakov

no nezlobte se, ale vy mi přijdete spíš jako fanatik, alespoň co se GF týče,

a jestli Vám zcela zcestná argumenty pana Kocurka (viz výše) přijdou jako rozum….. ano NIMBY, kdo to říká ten to je, tomu se to rýmuje,

vidíte jen to co chcete vidět a proti argumenty, které se Vám nehodí do krámu ignorujete, to je pak rozumná diskuze těžká, samozřejmě, že KV+GF byl spíš hejt….

kakov

s vlečkou která se bude rušit?

dálnice do KV ve výstavbě?

furt nic?

kakov

Navíc je i vyšší nezaměstnanost v KV, tudíž dostupnější pracovní síla, proč jste ta posedlý tím, že musí být GF v Líních, chtěl jste jiné místo, tak tady ho máte, dokonce ještě vhodnější

https://www.czso.cz/csu/czso/obecna_mira_nezamestnanosti_v_cr_a_krajich

Apex

Nekomentuji, zda ke dobrý nápad stavět GF v Liních, otázka je, zda je to vůbec dobrý nápad, ale to je vedlejší. V KV to být nemůže už proto, že je letiště na kopci, prostoru je tam málo, není tam dostatek vody a navíc celé okolí je chráněná oblast.
Bez šance, aby to dostalo EIA.

Jiří Kocurek

Když firmy na trhu nemůžou stavět spolehlivé zdroje elektřiny, protože ty nespolehlivé jsou dotacemi upředňostněny, tak holt se snaží reagovat alespoň zajištěním akumulace elektřiny a tím zvýšení spolehlivosti dodávek. A zase je to špatně. Jenže ty baterie nenapadají z nebe/aliexpresu.

J.K.

Přesně; když KV kraj, tak někde na výsypce…

kakov

Mohu požádat o info, co si mám představit pod pojmem komerční let? Bizjet?

Apex

Terminologie ČTK… Komerční let ke každý, který je provozován za úplatu. Tedy i ty chartery…z tohoto pohledu je chybný i termín „pravidelná linka“ ve vztahu k letům do Antalye

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Čeká snad někdo, že už příští rok bude letiště využívané? Kým?

mgr.pavel

Lokálními politiky na utracení dalších milionů.

(nic než sarkasmus za tím nehledejte)

Jindra CV

Vstoupit do jednání s CK a příští sezonu rozlétat ,,koupáky,,

blue

Když je za rohem Praha s lepší dostupností? Nereálné.

kakov

Potenciál pro rozletani koupaku je moc malý, z Německa tam nikdo nepojede, kraj KV je chudý a málo lidnatý, z Plzeňska a Ústecká je lepší Praha……

MartinS.

To by musela cestovka dát 12-15 x za sezónu pravidelně 170 lidí do jedné destinace z KV kraje. To máte něco přes 2 tisíce. Kolik takových destinací se najde?

Air Traveller

kolik tak koupaku vypravite z lkkv? on to neni zeovna bohaty kraj

Jiří Kocurek

Tak jim to kraj zadotuje, aby byl ještě chudší.

J.K.

Tak 5 tisíc? plus Plzeň můžete počítat, podobně daleko jako Praha, ale malé letiště a parkování zdarma…

Air Traveller

a kde teda ti koupáci jsou? kdyz jich je tolik? proc i ty blbý chartery , co tam ted lítaj / lítaly, musí stát dotovat?

proč by proboha plzenak jezdil do karlovejch varů, kdyz na pražský letiště do má co by kamenem dohodil? cca 40 minut cesty (+ průjezd plzní, ale tu má i kdyby jel do varů)?

fakt.. přemýšlíte nad tím, než něco takovýho plácnete? tohle jsou stejné fantasmagorie jako když tady jiní experti byli přesvědčení, že když ryanair otevře deset linek z Pardubic, tak půlka prahy bude jezdit odlétat z Pardubic…

J.K.

Z centra Plzně, kde bydlím je to na parkoviště Ruzyně i varského letiště cca hodina. Letěl jsem z obou.

Možná zkuste přemýšlet než začnete urážet ostatní skrze fantasmagorie a plácání, v hospodě by to bylo na pár facek, nevím co je to za chování tohle. Něco si kompenzujete?

kakov

Plzeň teda nemůžete počítat, nikdo nechce jet tam, kam náhodou letí letadlo z Varů, těch Plzeňáků co poletí z Varů je a bude vždy málo, a pokud by jich bylo hodně, výhody Varů zaniknou…. vše už bylo popsáno v diskuzi proč, doporučuji přečíst

Jirka

To že v Karlových Varech je letiště schopné přijímat pravidelnou dopravu je bezesporu. Na druhou stranu není fajn ten systém jeho podpory. Vůbec nechápu, proč v destinaci, která by opravdu mělo hodně těžit hlavně z příjezdového cestovního ruchu, se dotuje odletová linka, která je ještě navíc plně vytížená, tudíž se evidentně sama uživí. Nechápu, proč stát/kraj nezačne propagovat pořádně Karlovarsko jako takové v destinacích typu západní Evropa, nebo Arabský polostrov. Tzn. dělat pořádnou marketingou práci a , tak aby vytvořil poptávku po příjezdové turistice, což by mohlo přinést pravidelné linky samo a bez dotací. Potenciál na to Karlovy Vary a… Číst vice »

Apex

Souhlas s tím, že pokud podporovat nějaké linky, tak zejména takové, které přinesou do regionů peníze. Z tohoto pohledu je 100000 na jeden let charteru naprostá šílenost a nechápu, jak to mohl někdo schválit. Pokud jde o propagaci kraje v zahraničí, to kraj nikdy moc neuměl, dlouhá léta to ani dělat nemusel a tak chybí zkušenost. Navíc, zcela realisticky, KV jako turistickou destinaci směrem na západ moc neznají (i v bývalém západním Německu už mají Němci jen mlhavou představu, na rozdíl od bývalé NDR). Směrem dál na západ (FR, BE, UK, ES…) už o KV nikdo prakticky nikdo neví (stačí… Číst vice »

Kandelábr

Potenciál by byl i na odlety, třeba z Plzně je to tam 1 hod. daleko autem (veř.dopr. ale 3 hod.).

Juraj

Z Plzně je to ovšem hodinu i do Prahy, a to i busem na Zličín.
Bude se Plzeňák vybírat konkrétní destinaci dovolené jen proto, že poletí z exotického letiště, které jinak nemá žádnou další výhodu?

V H

Největší výhody KV vidím v bezplatném parkování a pak v celkové rychlosti odbavení, celkový klid, když z letistě letí jediné letadlo a i při příletu, když máte štěstí a váš kufr vyjede mezi prvními, jste za 10 min po výstupu z letadla u auta na parkovišti…

Vše srovnávám s Prahou, dle mého pro Plzeňáky dává letiště v KV docela smysl…

blue

To by ale do těch KV někdo musel chtít létat. A pokud se zase zvedne objem letů, brzy padne bezplatné parkování, protože nebude dostatek míst a někdo na tom bude chtít vydělat. Vůbec vše popisované se dost změní, pokud bude více letů.

kakov

No nevim, o někom kdo by z Plzně letěl přes Vary jsem ještě neslyšel, byť Vaše argumenty jsou logické a správně, ale důležitou roli hraje nabídka letů, přeci jen jeden charter přiláká maximálně nižší desítky lidí, pokud se letiště rozlíta, pak je otázka, zda ty výhody ještě budou tak výhodné, navíc dostupnost KV letiště je veřejnou dopravou nula

Kandelábr

Pokud by byla letenka z KV levnější, tak by to smysl mělo

Vitapb

Asi dostanu sprchu mínusů, ale mě přijdou KV celkem pro ostudu i v rámci Čech. Aby sem za nimi někdo létal přes Evropu mi přijde uplně zcestný. A jsou za mě o mnoho a mnoho hezčí místa co stojí za návštěvu. KV je za mě moc poznamenaná rusáky. Krásné centrum se bohužel prolíná s všudypřítomnou reklamou. Přeju Varům, ať jsou jen lepší. Nicméně pokud chtějí být světový, mají před sebou velký kus práce sami se sebou. Letecké linky to teď nezachrání, ba naopak. Letiště bude vysávat finance projektům, které by skutečně něco přinesly.

David

Jestli jim chtějí posílat peníze tak leda na konzervaci budov.

Při trose snahy (ubytovani) by se personal určitě uchytil v pretizene Praze.

Air Traveller

jsko ze se timlidi z varu budou stehovat do prahy? 🙂

Lukáš F.

jako že letišti v Praze chybějí zaměstanci a v KV se letiště dotuje 🤮

Air Traveller

znovu… jakoze se ti lidi budou stehovat do prahy? v cechach? srsly?

mgr.pavel

Co je špatného na stěhování se za prací?

Pokud chci zůstat v oboru a ten obor je v mém regionu zjevně nerentabilní..?

Air Traveller

neni na nem spatneho nic. jen cesi jsou prosluli tim, ze nejsou moc ochotni se za praci stehovat.

fakt si myslite, ze kvuli pozici “nakladac”. nebo “pracovnik checkinu” se bude nekdo stehovat z varu do prqhy?

probudte se 🙂

kakov

Nedávno tu někdo tvrdil, jak je úplnou samozřejmostí, že lidi se přesouvají 500 km za prací, tak proč by někdo nemohl pracovat v Praze, když je to kolik 130 km?

Jan

Když to dotují, tak mohou vypravit zaměstnanecký speciál, let do Prahy a zpět.

Viktor Nárožný

To platí v zahraničí ale pouze u určitých profesí. Určitě nebude dojíždět někdo z Prahy do Karlových Varů , proto aby nakládal kufry…

kakov

Tady se hovoří o lidech z KV do Prahy, nikoliv opačně

Air Traveller

je uplne jefno, jestli z prahy do varu nebo naopak… v obou smerech ten pocet bude podobny, bude se blizit nule

David

Je lepší to jen dotovat, at mají jen flakacku? Raději jim budu platit z dani autobus/ubytovnu než flakacku na prazdnem letišti.

Air Traveller

nebylo by lepsi je proste nechat jit delat neco jineho?

ja jim tedy n ejsem ochotny dotovat ani ten autobus.

Air Traveller

ceska republika neni usa, kde je to bezne.

cesi jsou v tomto ohledu velmi … imobilni.

navic, kolik tak lidi s vicemene minimalni mzdou by slo z celkem levnych varu do ultradrahe prahy? on si v praze na tom letisti nevydela o moc vic.

Air Traveller

🙈

Tomáš

A nejlepší na tom je že z KV je to dražší než z Prahy