Karlovarský kraj podpoří charterové lety k moři třemi miliony, na podporu by mohl dosáhnout i spoj z Izraele
Letiště Karlovy Vary Zdroj: www.airport-k-vary.cz
Jednání s izraelským dopravcem o novém „polocharteru“ by měla skončit v řádu týdnů.
Bylo by fajn například let do Egypta, toho by využilo spoustu lidí, například že začátku Marsa Alam .
To by mě zajímalo, co Standa v ČEDOKu, proto musel udělat, teda spíše komu 😀 .. Jako pardon, dotovat soukromou linku na vývoz klientů? Pochopil bych, kdyby město dotovalo linky dopravců, co budou vozit klienty i do Varů (nebo ČR)
Čekistán, na to se neda nic jineho rict.
Takže kraj, který má nejnižší podíl VŠ vzdělaných v ČR (a šestý nejmenší v EU), dotuje letní dovolené u moře. Ano, to dává hodně velký smysl.
Nejen to. Těch krajských „nej“ je celá dlouhá řada, bohužel téměř všechny v negativním smyslu. Z pozitivních prvenství mě napadá snad jen největší podíl lesů na celkové rozloze.
Tak to nebude úplně zásluha krajských radních…
V Ostrově je fakt hodně dost kvalitní gymnázium. Netroufám si tvrdit, že nejlepší v republice, už jen proto, že neexistuje objektivní metrika, ale pochází odtamtud spousta mladých vědců, například.
Já jsem na něj chodil, tak k tomu, myslím si, mám co říct. Pravdou je, že je tam hodně dobrá výuka chemie, což je ovšem zásluhou jednoho jediného člověka, legendy, která asi nemá nikde jinde obdoby. Kromě to se však škola podle mého ničím dalším nevymyká republikovým ani krajským standardům.
Aspon ze v Plzni maji rozum. Misto aeroklubu podpoří vznik nového průmyslového areálu, který přinese určitě více užitku jak 3 letadla týdne do Varů.
Naopak, mesto Plzen nesouhlasi a jasne se vyslovilio proti zruseni letiste.
Takže si to shrňme: Karlovarský kraj je jediným krajem v ČR, kde nesídlí veřejná vysoká škola. Není tu ani větší nemocnice s kompetencemi odpovídajícími nemocnicím v jiných krajských městech. Za posledních 30 let v kraji citelně ubylo jak nemocnic, tak i středních škol. Nejčerstvější novinkou v kraji je faktický zánik zubní pohotovosti od 1.4. letošního roku. Jízdní řády linek veřejné dopravy mnohdy připomínají noty na buben. A v této situaci, kdy nefungují ani základní služby a už to skoro vypadá, jako by Karlovarský kraj ani nebyl součástí České republiky, přijde vedení kraje s převratným nápadem, že bude některým svým obyvatelům… Číst vice »
Však taky Karlovarský kraj je úplně zbytečný , rozdělil bych to mezi Ústí a Plzeň, nemá smysl tam zřizovat další univerzitu atd. Už teď jich moc. Cely kraj nemá ani 300 000 obyvatel a s Jihlavou jsou nejmenším krajským městem. Dotace na koupáky k moři zatím nevymysleli ani v Pardubicích, a docela se to tam rozjíždí, kdyby byla z Varů poptávka, lítalo by se. Jediný smysl dává zaměření lázeňskou klientelu, tam bych chápal prachy na rozlítání linky
Částečně se s tím dá souhlasit. Problémem je ovšem odlehlost oblasti, do Ústí je to přes 100 km, silnice i železnice nic moc, do Plzně je to o trochu blíž, ale silnice i železnice katastrofa.
Kraj měl prostě smůlu. Kdyby se v minulém století vyvíjel stejně jako ostatní části republiky, dnes mohl mít dvojnásobný počet obyvatel a Karlovy Vary by byly bezmála stotisícovým městem.
Přece nebudou lidi na vedení kraje platit parkovny v Praze na letišti ze svého když pojedou na dovču! A z eráru krev neteče… Takhle krásně ušetří aspoň 600 korun.
Já bych v tom žádný postranní úmysl nehledal. Kraj do letiště v minulosti investoval stovky milionů a k tomu musel v posledních letech každoročně zatáhnout provozní ztrátu, tak teď pro něj stůj co stůj hledá využití. Nikdo z vedení totiž nechce přiznat, že to všechno byly vyhozené peníze.
Kraj se chová, jak kdyby vlastně žádná krize nebyla a vše bylo nádherné a sluníčkové.
V situaci, kdy každá koruna dobrá, vyhodit 3 míče za naprostý nesmysl.
Jo,dotovat ten incoming z izreale dává aspon trošku smysl, ale dotovat dovolený u moře … WTF?
Hmm, max dotace, jak píší , je 100 tisíc na let, tedy cca 500 kč na sedačku… No, není to moc, jenom je to asi zbytečné, ale jestli je to první rok takhle, druhý půlka (viz ta Antalya), a pak nula – tak třeba mají nějaký propočet že se jim to vrátí, kdo ví…
I když spíš bych chápal takovou podporu na incoming lety, s tím že pak mnohem víc ten turista utratí v regionu během pobytu… Ale co, no, když to takhle chtějí…
100 000 na let znamená, že QS, resp. Čedok neplatí taxu za cestujícího a k tomu buď přistávací poplatky nebo odbavení. U 50% to vychází tak, že mají zdarma přistávací poplatky a odbavení (a to vycházím z oficiálního ceníku LKKV). Nepředpokládám, že by klienti Čedoku nebo Alexandrie dostali slevu ve výši 529 Kč na osobu…
Podporovat tímto způsobem chartery je opravdu zvrhlost.
Proč? Nevědí co s penězi?
Třeba někdo z vedení kraje z nějakého důvodu nechce na dovču lítat přes Prahu. Třeba mu přišlo drahé parkování.
Jediné vysvětlení.
Proč by měl kraj dotovat linky Cedoku do Bulharska? Chápu to ještě u linky do Izraele, kde se čeká spíše prijezdovy cestovni ruch. Ale co bude mít kraj z toho, ze jeho obyvatele poletí do Bulharska?!?
Aby ospravedlnili, že do letiště neustále cpou naše peníze (a hodlají v tom pokračovat – viz rozšíření a prodloužení dráhy za miliardu). Úředník umí jen peníze vybrané na daních nesmyslně rozhazovat. Tohle už není neschopnost, to je zlodějna.
Vděčnost části voličů u krajských voleb?