Karlovarský kraj může začít vyhlížet D6 od východu. ŘSD vypsalo tendr na první úsek
Vizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSD
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice.
V podstatě stačí krátký dálniční úsek u Lubence protáhnout na obě strany, s tím že pak zbydou jen krátké úseky klasické běžné silnice. A je to.
De facto D5 vyústí na hranicích cca 60 km od D5 která vede přes Plzeň
Pardon – De facto D6 vyústí na hranicích cca 60 km od D5 která vede přes Plzeň
Kdysi jsem měl takové divoké představy typu společné dálnice pro Ústecký a KV kraj s odbočkou z Loun směr Ostrov n. O. apod. Ale to už je teď jedno. kromě toho že nebyl zájem ze strany obyvatel KV kraje tak by to ani technicky nešlo. protože by trasa vedla přes vojenský prostor resp. cca jeho prostředkem který se nachází východně od Karlových Varů.
A co vyhlíží od západu?
Od západu (resp. jihu) mají v podstatě hotovo.
Z KV spojení na západ „narušuje“ jen 33km silnice I třídy, od Chebu po Marktredwitz. Zato spojení směrem na Prahu je tragédie, ale díky D6 se to lepší.
Podle mě by se mělo postupovat se stavbou od KV, kde je to momentálně nejvytíženější ze zbývajících úseků.
Ten rozdíl v zahájení staveb už je tam jenom rok dva , tak už je to jedno. Každopádně paráda tohle tempo.
Co by za takové tempo dala D52,,,
Si říkám, až se dokončí celá D6, tempo je nyní slušné, zda dojde k přesunu části tranzitu do Německa z D5..to pak asi ve Varech nebudu rádi za ten provoz skrz…
Část asi ano, ale D6 nevede nějakým důležitým směrem, zatímco D5 bude pořád nejkratší spojnicí do Mnichova, Norimberku a většiny Bavorska vůbec.
D6 do Německa vede do míst, kde lišky dávají dobrou noc
To by museli Němci spojit hranice s Hohenbergem až na Marktredwitz a dál někam ke kříži A9 x A70, pak by naše D6 měla zajímavější význam, než má teď, aspoň ten proud na Würzburg nebo Frankfurt, ale jinak to není moc zajímavý proud pro cesty do Německa, podle mě to moc D5 nepomůže.
Ona je porad D6 predevsim vnitrostatni zalezitost a ten presah do Nemec je bonus navic. Ale jako zalozni paralelni tah k D5 to muze slouzit hlavne v pripade nejakych zadrhelu ve forme oprav, uzaver apod. Nemce asi prinuti homogenizovat B303 az narust dopravy…
Zatímco na dálnice se stavi, na silnicích I. třídy se budují obchvaty měst, tak na železnici se připravují studie na chyméru jménem VRT, přitom kapacita tratí není mnohde dostačující a neexistuje plán na zlepšení.
Však ty problémy s kapacitou leckde řeší VRT. Když pojedou tisíce lidí mezi Prahou a Brnem po VRT, koridoru na Pardubice se hned uleví. A i tam se připravuje VRT.
Brno-Přerov bude zdvoukolejnění+elektrifikace, dál VRT Moravská brána, která taky uleví současnému přetíženému úseku Ostrava-Přerov.
Ale všechno to trvá tragicky dlouho.
Příprava VRT se táhne a ještě bude táhnout tak dlouho, že je nelze brát jako řešení čehokoliv. Už vůbec ne akutních kapacitních problémů, to je diletantismus.
Zatímco stavba dalších dvou kolejí, ale ne VRT v úseku Přerov – Ostrava, to by bylo hned, co?
Udělal bych to šalamounsky: Přípravu bych zkrátil tím, že trať bude na 200 km/h ve stopě na 300 km/h. Výkupy pozemků, přeložky, zemní práce, mosty, všecko by bylo stejné…
Nebo že bychom přípravu zkrátili ještě víc se stavbou na 30 km/h ve stopě na 300 km/h? Šlo by to 10x rychleji!
To by bylo v rozumném časovém horizontu, kdyby na tom někdo schopný začal skutečně pracovat. Jde to, viz ŘSD. Ale musí se chtít.
“ Však ty problémy s kapacitou leckde řeší VRT. ”
To je dost omyl. Především třeba do KV by žádná dálnice potřeba nebyla, kdyby tam vedl efektivní vlak.
Ale tady pořád žijeme v minulosti a slyšíme furt jenom “hlavně dostavět základní dálniční síť” – což je přání z minulosti.
Efektivní vlak by možná i byl ale zase o to nebyl zájem. Kdysi se jezdilo do Varů přes Žatec a Chomutov. Pokud bude (dvoukolejná) trať z Prahy do Kladna a šlo by mezi Žatcem a Kladnem postavit nový přímý úsek alespoň na 160 km/hod (nebo více) který by trať napřímil zrychlil a zkrátil a po kterém by jezdily rychlíky/expresy (osobní vlaky po původní trati) Tak ze Žatce do Chomutova (kam by rychlíky nemusely vůbec zajíždět a mohly stavět až v Kadani) je také elektrifikovaná trať. Železniční trasa přes Ústí nad Labem je pro KV kraj kilometricky velmi nevýhodná dlouhá. O… Číst vice »
Ano, ale to my už tady nebudem a naše děti budou mít šedivý vousy.
To asi jo. Tak v nejhorším bude rychlotrať z Prahy do Ústí a pak se to bude ploužit pod Krušnými horami směr KV. Nic horšího se stát nemůže. Karlovy Vary mají cca 49 – 50 tis obyvatel a celý Karlovarský kraj má cca 300 tis obyvatel. Takže kvůli něčemu takovému dělat nějaké monstrózní stavby asi nemá úplně smysl. Staví se dálnice, kdo chce do Prahy si dojede.
Jako až to takhle bude někdy v 2050-60? A ti lidi si koupí 2-3x dražší lístek a ušetří půl hodiny, jo?
Tohle mělo smysl tak v 90., ale za těch 30+ let to bude reálně konkurovat autonomním autům.
Problém je, že se jízdné počítá z projetých km a ne ze vzdálenosti mezi městy z kterého jedu a do kterého jedu.
Na železnici byla údržba nádraží prohlášena za stavbu desetiletí
Tak cenou to pomalu stavba desetiletí je
Na železnicích se peníze dávají na opravy tratí a opravy budov. Otázkou jsou priority. Je lepší nová VRT trať nebo opravených několik nádraží. SŽDC volí cestu nádraží, peníze nejsou na oboje.
Na železnici se vyhazují peníze z okna.
Nojo, když někde nádraží pamatuje ještě rakousko-uhersko a v kanceláři přednosty stanice obraz císaře pána.
Kdy vypíše lokomotivu?
Hned co přestanou pršet knedlíky.
Jj. Elvisova železničářská: „Love me tender, love me sweet…“
Až vypíše propisku. Jen s lokomotivou… to potrvá dlouho.