Autobusy

Karlovarský kraj chce koupit autobusy na CNG pro veřejnou dopravu

Autobus Iveco Urbanway v garážích Dopravního podniku Karlovy Vary. Foto: DPKV
Autobus Iveco Urbanway v garážích Dopravního podniku Karlovy Vary. Foto: DPKV

Karlovarský kraj chce získat dotace na nákup autobusů na stlačený plyn CNG pro veřejnou dopravu v kraji. Celkem by chtěl nakoupit až 150 nízkoemisních autobusů, řekl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Martin Hurajčík (ANO).

„Od března pracujeme na projektu, který by měl mít za cíl kompletně obnovit autobusový park v Karlovarském kraji na CNG autobusy. V současné době jsme ve fázi, kdy máme hotové studie a v lednu by měla vyhlašovat výzva, kam se chce Karlovarský kraj se svými projekty přihlásit,“ uvedl Hurajčík.

Protože dotace jsou omezené na 200 milionů korun, kraj rozdělí žádosti do čtyř samostatných, každá by měla zajistit nové autobusy pro část kraje. Celkem by tak mohl kraj získat prostředky na nákup až 150 autobusů ve dvou různých velikostech.

Podle Hurajčíka kraj vyjednal u Evropské komise výjimku, díky níž by kraj mohl nakoupit autobusy a pak je dát do správy dopravcům, kteří veřejnou dopravu v kraji zajišťují.

Dotační program na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel je určený pro regiony postižené těžbou uhlí, tedy Moravskoslezský, Ústecký a Karlovarský kraj. Podle Hurajčíka by v případě úspěchu žádostí mohly být nové autobusy nasazeny do roka až roka u půl.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Sauce
Host
Sauce

S rostoucím trendem omezování MHD v KV mi to připadá jako zbytečnost. Pokud na magistrátu zůstane ANO, tak se stejnak DPKV z finančních důvodů ukončí.

M H
Host
M H

Ideální autobus by v dnešní době byl asi hybrid na CNG…aby se využila energie z brždění při jízdě do kopce a při rozjezdech. Škoda, že tento koncept se zatím nikde neobjevil.

Kubrt
Host
Kubrt

Aby se do takového autobusu vešli ještě nějací cestující…

Svojsin
Host
Svojsin

Mohly by jezdit za vlak na Žlutice Toužim – Bečov, tam jsou počty cestujících tak na motorku, někdy na os. auto.

M H
Host
M H

Ona je otázka, kolik místa navíc zabere baterie a elektromotor. Řekl bych, že ne úpně mnoho, protože baterie nemusí mít extra velkou kapacitu a elektromotor by skoužil jako výpomoc a ne jako hlavní pohonná síla. Pak je třeba otázka, jestli autobusy musí být skutečně „plně“ nízkopodlažní…pochopitelné je to u prvních a druhých dveří (hůře se pohybující lidé a kočárky), ale dál by kolikrát byl lepší schod hned u dveří (podobně jako třeba trolejbusy 21Tr a 22Tr) než následné šplhání na sedačky pomalu ke stropu (třeba zadní sedadla v SORu NB 12). Pak by mohly být akumulátory v podlaze. Nádrže na… Číst vice »