Výrobce Mattoni spustil zkušební dopravu minerálek vlakem do Středokluk
Vlak s nákladem minerálních vod ve Středoklukách. Autor: Ondřej Kubala
Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) v pondělí vypravila první vlak s nákladem minerálek z Kyselky na Karlovarsku do středočeských Středokluk.
Konečně! Původně si na ten výkon dělalo zálusk i ČD Cargo – ale aspoň bude mít „Hanzalík“ větší využití své lokomotivy, která jinak většinu času stojí.
V Hostivici se asi objíždí snáz, než ve Středoklukách, tak proto asi to využití „Buštěhradky“ místo uvažované „Pražsko-duchcovské“.
Přes Louny a Podlešín jsou mnohem náročnější sklonové poměry, tak těžký vlak by byl pro samotnou bartotku na těchto stoupáních přes normu. Bylo by potřeba dvojče lokomotiv. Proto trasa přes Lužnou. A i tak měli do kopce za Žatcem co dělat.
Sklony i 16 % jsou, pokud vím, tam i tam, a na délku trasy je to také prakticky stejné, ale v normativech hmotnosti překvapivě dost velký rozdíl (ve prospěch „Buštěhradky“) skutečně je – to bych nečekal. Možná hrají roli i dlouhé oblouky v některých úsecích (např. z Podlešína). A navíc trasa přes Hostivici usnadní práci ve Středoklukách …