Kapsle jako budoucnost nočních vlaků. Škoda ukázala svoji představu lehátkového vozu
Koncept kabiny pro noční vlaky Sleep in Motion. Foto: Škoda Group
Podle výrobce uspořádání poskytuje soukromí business třídy v kombinaci s efektivitou super-ekonomické třídy.
Spodní šuplíky bych zrušil, snižují úložnou kapacitu a podle mě dlouho nevydrží. Nechal bych tam otevřený prostor, kam půjde dát kufr. Riziko krádeže je malé (k čemu někomu bude použité oblečení?), spíš si myslím, že hrozí, že někdo v noci vystupující omylem čapne váš kufr. Takhle jsem v lůžkovém kupé přišel o bundu 😀 Na cennosti by měl být úložný prostor přímo v kapsli.
Popisovaný problém byste neměl v oebb nightjetu, neb ve spodní kapslí je tam pod výklopnou matrací úložný prostor cca 100 X 45 × bohužel jen 25.
A to se mi moc líbí, uměl bych v tom cestovat a nemít klaustra
Když spím v stanu, mám cirka 200x135x110. Tady je to užší a nižší, zato zde nejsou „sešikmené“ stěny a člověk se nemusí bát dotýkat stěn… takže to bude asi jakžtakž dobré, osobně bych uvítal o něco větší výšku (klidně za cenu že spodní kapsule bude jen 20-25cm nad zemí)…
Zavazadlo(a) bych rád měl s sebou v kabince, raději než ten stejný objem někde „vně“ utracený, leda by to byl prostor který se vůbec nijak jinak nedá využít.
Ten „šuplík na zavazadla“ pod spodní kapslí je tam především proto, abyste se do té spodní kapsle nemusel bezbariérově plazit, jako užovka přímo z podlahy chodbičky. 🙂
Samozřejmě chápu, proto píšu co píšu…úplně na úrovni podlahy by to vadilo prakticky každému, ale pro mě by stačilo relativně málo. Asi míň než kolik vidím na obrázku.
Mam vyzkouseny “kapsulovy hotel” s podobnymi bunkami, jen o neco vetsimi, v Osace v Japonsku. Klidne a pohodlne spani, navic proti vlaku s klasickymi sprchami ve vedlejsi chodbe.
Pokud to bude zavedeno ve vlaku, bude to velke plus.
Alespoň to řeší jeden z velkých problémů dopravy vlakem a to neustálý kontakt s ostatními pasažéry. Izolaci od ostatní populace chválím. Teď už jen zařídit aby to jezdilo min 300 jako v civilizaci.
Zrovna u nocnich vlaku jsou vetsi jizdni doby spis „feature“, protoze jejich primarnim cilem je, aby lidi vyrazili vecer a do sve destinace dojeli treba dalsi den rano.
No jak říká Matfyz, úplně není nejvyšším cílem „highspeed“, stačí když je to z konečné na konečnou max. 10-12 hodin… takže rychlost okolo 160-200 stačí na naprosté většině tras bohatě.
Třeba v Česku je jedním z častých slibů u plánovaných VRT, že v noci bude probíhat údržba. Noční vlaky tak budou stejně muset po konvenční trati, ale pokud ta by jako v civilizaci umožňovala 160-200, tak to stále není nijak špatné a ráno můžete být v mnoha evropských metropolích.
Přesně tak. I ve Francii je v noci údržba, pro spací vlaky je 160-200 dobrá rychlost. I při průměrné cestovní 150 by to dalo 1200 km za 8 h.
A to nejde dělat jen jedna kolej s nějakým plánovým omezením rychlosti vždy na jednom úseku, že by to pak bylo schopno urazit za nějakou plánovanou jízdní dobu bez zpoždění?
zaujímavé riešenie, zošikmenie pridáva priestor. Uvidíme, či a čo z design-u nakoniec vznikne.
ekonomicky už len otázka, či sa dá tento koncept použiť na tri poschodia vo vagóne …
ak by v kapsuli bola navyše obrazovka s TV / požičovňou filmov / streamingom / popr vyvedený hdmi vstup na vlastné zariadenie, viem si prestaviť aj dodatočných pár hodín okolo spánku strávených v tejto kapsuli. Resp, ak by to bolo súčasťou 300+ VRT východ-západ USA, tak aj celú pravdepodobne dvojspánkovú cestu
Místo toho HDMI by přece stačil server s palubním intranetem a knihovnou? Na to spolehlivé(!) wifi stačí…
A samozřejmě zásuvka napájení, ale to už tak nějak považuji za samozřejmost?
Když to Škodovka během Innotransu ukazovala na twitteru, měli tam to osazené ve dvoupatrovám vlaku, kde nahoře byla jedna kapsle a dole dvě.
By mě zajímalo, jak si většina diskutujících představuje takového typického cestujícího v nočním vlaku. Je tady plno nářků na rozměr lůžka, které je veliké skoro jako běžná postel.
Konceputálně mi to přijde propracovanější než současné kapsle ÖBB a na míle pohodlnější než kupé s lůžky, kde obvykle na nohy táhne a na hlavu svítí z uličky (nebo naopak).
Do lůžkového kupé nesvítí z uličky, neboť dřevěné dveře bez skla. Svítí do lehátkových kupé.
Jsou lůžková kupé, do nichž bohužel skutečně svítí, protože se nachází v lehátkovém vagoně…
Prý ale žádný rozdíl mezi lehátkovým a lůžkovým vozem není.
Který rychlokurz češtiny jste absolvoval?
Ako lowcost riešenie lôžka pre ľudí, ktorí nemajú veľa batožiny asi Ok, ale business by som to nenazýval, to by tam museli mať iné vymoženosti. Už to tu zaznelo viackrát, ale teda neviem ako to bude s odhlučenením kabín. Tiež by ma zaujímalo, či bude na konci vagónu okrem WC (snáď na oboch koncoch) aj umývareň s umývadlom ako v ležadlových vozňoch, prípadne aj sprcha ako v lôžkových vozňoch. Ale hodnotím veľmi kladne, že to dajú predtým vyskúšať ľuďom. Z mnohých lôžok na trase Praha-Košice, či už boli českej alebo zahraničnej výroby, som mal presne dojem, akoby to len niekto… Číst vice »
Sprcha zabere stejně tolik místa jako umývárna, takže když už tak sprcha. Akceptoval bych kdyby nebyla úplně zadara ale za malý obolus, přecej aby tam někdo netrávil hodinu…
Pro hodně šetřivé malé umývadlo na záchodě(ech).
Obolu netřeba. Stačilo by po pěti minutách vypnout průtokáč nebona čsl. železnicích zavést do sprchy kontrolku „připravte se na stažení sběrače“.
Ťažko hodnotiť podľa fotiek. Doma používam klasický vankúš (polštář) plnený husím perím. V hoteloch mám problém s vankúšmi, riešim ho tak, že si pod hlavu dám paplón (spravidla nájdem 2. kus v skrini). Musel by som si skúsiť ako sa do toho lezie, ako bude fungovať pohyb v chodbičke, ako s bude „upchávať“ ľuďmi, ktorí sa hrabú v kufroch, vyťahujú z nich veci, do ktorých sa prezliekajú a pod. Okrem toho ma zaujíma, ako sa v tom bude dať sedieť, prípadne hrať karty. Naposledy som takto hral akúsi verziu mariášu/šnapsu s dvoma dôchodcami v nočnom vlaku na Ukrajine. Slovo pre… Číst vice »
Ideál když nikam jezdit nebudete.
Do toho bych nevlezl. Běhá mi mráz po zádech jen z té představy.
Pátý element
Já to nevidim tak tragicky..vo co jako komu jde..? Nastoupim, seknu ssebou a chrnim. Nikdo na mě nečumí a nesmrdí mi cizí haksny pod rypák…spíš mě odradí cena jízdenky.
Asi tak. Při jízdě od 22 nebo 23 do 6 až 7 ideální.
No, kdyz skodovka zadavala AI, ze potrebuje vymyslet nejakou bombu, tak do vstupnich udaju asi zapomnela zadat evropu. V japonsku nebo jinde v Asii by tohle bylo opravdu bombou, ale evropan radeji poleti letadlem, nez by se nechal zavrit do takove rakve.
Celou tuhle aktivitu spis chapu jako marnou snahu skodovky prorazit na asijsky trh, protoze v evrope to fakt neoceni ani migranti…
Všude po Evropě rostou kapslové hotely jako houby po dešti (i u nás) a rozhodně v tom nespí jen asiati. Na jednu dvě noci přespání za tu cenu je to ideální.
Je to příšerné. Nevím pro jakou cílovou skupinu je koncept myšlen. Pro rodiny s dětmi nejspíše ne, stejně tak to nejspíše neocení ani singl cestující ve středním věku. Kde se budou převlékat? V 90 cm vysoké kapsli?
je to větší než Hongkongské kapslové byty 🙂
Nechcem byť nekorektný, ale v Ázii sú ľudia menšej postavy…
Ve většině vyspělých zemí to již neplatí. Mladí Japonci a Korejci (obojí muži) jsou vysocí jako středoevropani.
V průměru to tak bylo, ale nejmenší národ hledejte v Africe a nejvyšší právě v Číně.
To už dávno neplatí a vôbec nie pre celú Áziu en-bloc.
Pro vás to možná není a ani Rakušáci neřadí své kapsle do celého vlaku, část jsou tradičnější lůžkové kupé. Každý má možnost výběru.
Při pohledu na fotky spacích kapslí se mi vybavilo, jak jsme si kdysi, jako malé předškolní děti, hráli „v pokojíčku“ – pod stolem přikrytým dekou až na podlahu.
Uplynulo pouhých pár desítek let a stal se z toho inovativní nápad na noční cestování Evropou. 🙂
Osobně bych, než jako „včelí královna v kapsli“, jel, raději jako běžný „sedící ve dvojce“. Tedy za podmínky, že by se tam dalo ztlumit osvětlení.
Jo, tohle je fajn. Konečně se snad podaří tímto dat nějakou úroveň nočním spojům. Doteď spát s X random lidma byl fakt těžkej úlet a něco co bych dobrovolně nikdy neudělal.
No, ještě v 19. století byli často lidi rádi, když se v hotelu vyspali v posteli, byť v ní spali s cizím člověkem (přirozeně stejného pohlaví).
Časy se samozřejmě mění a dneska je tohle už zcela neúnosné. Je zajímavé sledovat, jak se ty hranice posouvají…
A co ldi s klaustrofobii??
Poletí letad… oh.
Budou doufat, že sedadla ve velkoprostorovém voze půjdou sklopit?
Vyzvednou vecer v 8 na Cernaku 3 spolucestující přes blablcar, naloží jim kufry do své zánovní oktavky 1.9 tdi combi a rano cobydup jak teleportem nekde u Stockholmu, jako na zavolanou a hlavne za par slupek panečku 😀
Vypustte pana Alese! 😉
Nadejny koncept pro solo pasazery, tesim se na prototyp. Nicmene vyssi postavy by dopravci zohlednovat meli, alespon nejakou casti upravenych prodlouzenych kapsli (treba krajni).
A jak byste zajistil, že si tu delší kapsli nekoupí malý člověk? Prodloužené kapsle by byly prvně vyprodaný.
kdyby byly za priplatek – jako nektere sedacky v letadle tak by chvili volne vydrzely
Koncept zajímavý, ale počítám, že praxe se to nedočká.
Proč by nemělo? Vždyť kapslové vagóny normálně jezdí, nedávno zde o tom vyšla reportáž s postřehy z praxe. A toto je další vylepšená varianta.
Jinde už se taky jezdí rychlovlaky, že ano.
Tak teď jsem ztracen, ale zkusím tu vaši logiku aspoň odhadnout. Máte na mysli, že když něco jezdí „jinde“, tak to znamená, že se to nedočkalo praxe? Tj. uznávají se jen výkony pod vlajkou ČD a zbytek světa je jen mámení pekelné? Nebo jak jste to myslel?
Ach jo.
To je hloupost, noční vlaky teď po útlumu mají zase boom, poptávka tedy je a stačí jim klasické tratě. Schvalování není takový problém jako u mašin.
Škoda, že tom videu nebyla ukázka, jak se do toho leze.
Jako za kulomet…přikrčit a mírně zaklonit.
Do spodní kóje klasicky po čtyřech.
Vstup do horní kóje je nutno ještě dopracovat. Nahoru trčící konce žebříku jsou pitomost dobrá tak akorát k zahačení se nohavicí a následnému pádu držkou napřed dolů do uličky. Takže pravý konec obloukem připojit na stěnu a levý konec propojit s madlem vedle vlezu. Navíc nad horním vlezem by to chtělo vodorovné madlo dimenzované na urostlého chasníka když se přitáhne při pokusu otočit se z pozice stojím na žebříku do pozice sedím uvnitř s nohama spuštěnými do uličky.
Ideální koncept pro přepravu biorobotů do práce a zpět. Už na to mají objednávky na trasu Most – Mladá Boleslav a Ostrava – Kvasiny. Příjezd 20 min před směnou, odjezd 20 minut po směně, mezitím úklid. Nepřetržitý provoz dle rozpisu sněn. Kdyby to vymysleli pro zvířata, tak by se jejich ochránci hlasitě ozvali, pro lidi je to však v nejlepším pořádku, stroj musí makat.
Musím uznat, že jste do určité míry vystihl, jak to na mne působí…
Tam se musí vejít i skrčený Petrovský…
200 x 85 x 90, to je jak doupě starého jezevce.
Není tam popelníček, tím by Starý jezevec nejel.
Ten to ani nemá zapotřebí. Kdyby už potřeboval z nějakého divného důvodu cestovat vlakem přes noc, tak spíš hezky celé kupéčko s gorilou a popelníčkem vlastním.
Přemýším, jestli mezi uživateli nočních spojů převažují jednotlivici, nebo skupiny. Sám jezdím sólo a jeden až dva spolucestujcí v lůžkovém voze mi zatím nikdy nevadili – dokonce bych řekl, že to preferuji před variantou kóje (která ale zatím nebyla na žádném z mých spojů možností) Z hlediska produktu mi pak přijde problematické pozicování: Nejprémiovější produkt ve vlaku je totiž zcela jednoznačně lůžkový oddíl pro jednoho cestujcího. Následují oddíly pro více cestujcích, v podstatě setupně podle jejich počtu. Kde umístit takovoto kapsli? Jedná se o produkt mezi jednolůžkovým pokojem a dvoj, či trojlůžkem? Nebo by měl být spíše srovnatelný s čtyř/či… Číst vice »
Na NightJetech ÖBB je cenově na stejné úrovni jako čtyřlůžkové lehátko. (okolo 40€ na relaci Vídeň -> Bregenz).
Už od pohledu to vypadá pohodlněji než kapsle NightJetu. A i si myslím, že je lépe vyřešené případné sezení, kdy si oba cestují nad sebou budou moci celkem pohodlně sednou po dobu začátku nebo konce cesty. Lezení dovnitř si myslím, že je taky celkem v pohodě. Výška kapsle v podstatě odpovídá výšce mnoha stanů co se dají koupit na českém trhu. Ano pro lidi co mají nad 190 cm to stále nemusí být super pohodlné. Ale průměrná výška v ČR je kolem 180 cm. A pro takové lidi to prostě bude ok. Za předpokladu, že jich dokáží do vlaku dostat… Číst vice »
Za mě super. Konečně někdo rozumně přenesl reverse herringbone konfiguraci z letadla do vlaku. Navzdory prvotnímu pocitu to prostorově není o nic horší než T6 lehátko, ale soukromí je na úplně jiné úrovni.
Klíčové bude to nezkazit obsluhou jako u ÖBB, kde cestující blokuje uličku, než si složitě rozloží povlečení. Na toto by byl ideální nějaký jednoduchý spací pytel, klidně už nachystaný předem.
Len v tom lietadle si človek môže odbaviť batožinu, tu opäť raz nedoriešili kde si akože má človek dať kufor, rovnako ako pri nightjete. Vozeň na diaľkovú dopravu v ktorom nie je možné prepravovať normálnu batožinu je dosť výsmech.
Asi jste nečetl pozorně. Jednak v textu píší o vnějším úložném prostoru na velká zavazadla a za druhé je tento úložný prostor na fotografii č. 2.
Dá se tahle „spací skříň“ někde objednat? Já to chci domů. Pro tchýni.
To jako s petlicí a zámkem zvenku?
Tohle by vám pro ní nestačilo?
https://www.shantistudio.cz/178-large_default/svedana-box-parni-lazen-sauna.jpg
Nebo takto?
https://zvirata.bazos.cz/inzerat/191672571/klec-pro-psa.php
Nějak špatně jsem to asi pochopil. Kde bude ten cestující sedět? Přece celou cestu nestráví vleže v kapsli.
Je to spací kapsle do vlaků co jezdí přes noc.
Když si bude chtít sednou tak si prostě sedne na kraj a nohy spustí dolů.
Nebo se skrčí v tej kapsli.
A pokud má nad 195 cm tak snad bude mít dost soudnosti a objedná si něco jiného nebo si vezme stoličku 😁
Hmmm…
Tak se podívejte v kolik hodin vyjíždějí, nebo přijíždějí do cílové stanice noční vlaky.
Extrémní příklad: Brüssel Midi 19:03 – Wien Hbf 11:09
https://www.nightjet.com/de/reiseziele/oesterreich/wien
Ještě tak deset let vývoje a možná dospějí k něčemu, co není kombinace úschovné skříňky, psího kotce a dětské prolézačky. V tomto stavu (nemyslím to žalostné provedení, ale celý koncept) se to dá možná použít pro přepravu studentů za cenu místenky. Protože pochybuju, že by klasické osazenstvo spacích vozů bylo ochotno se plazit po čtyřech po zemi a navíc někam za roh. Vlastně si ani neumím představit, jak se do toho dostane člověk s jinou postavou než žokeje. Ta ilustrace už sama o sobě vypadá spíše jako parodie, když člověk nejen že musí ležet v poloze defenestranta, ale ještě si… Číst vice »
Eh, bude možnost si toto místo koupit, nikoliv povinnost či nutnost.
Eh, jak to souvisí s tím, co jsem psal?
O zavedení tohoto konceptu, v jakém množství a s jakými alternativami rozhodne provozovatel, ne cestující.
Cestující se může ovšem rozhodnout, že využije neželezniční alternativu a provozovatel se může rozhodnout, jestli bude provozovat experiment bez cestujích.
Nic není ničí povinnost…
A každý cestující, který si kupuje místo ve spacím voze do kapsle jistě tuší, jak ta kapsle vypadá a jak se do ní leze. Mohli by vlastně ke každému internetovému nákupu přidávat nákres, aby si mohl každý doma postavit repliku z krabic, jestli se tam vůbec vejde…
A vy, kdyz si kupujete neco noveho, co neznate, tak si to proste naslepo koupite, aniz byste se nekam podival, jak ta vec vypada a jak asi funguje? Tak to jste asi spis jen brza nez brzda dopravy.
Lidé si kupují místo na spaní a ne vagón…
Bohužel šotouši mají evidentně velmi zkreslené představy o cestování běžných cestujících.
Možná by si mohli zkusit udělat na hlaváku anketu, kolik lidí si před cestou hledá na internetu fotky interiéru spacího vozu a zkoumá plánky, pokud vůbec tuší, že nějaké existují…
A akou rečou ste to hovorili Kefalín? Brza je nějaká vesnice v Srbsku, já takové slovo bohužel neznám…
Takze kazdy, kdo poprve leti letadlem, tak si podle vas pouze koupi letenku a jede na misto, o kterem nekde slysel, ze je tam pry letiste a tam se pak proste necha prekvapit, jak vypada odbaveni? Aha, tak to jo. To je asi tak prumerny cestujici, jako ten, ktery na dopravnim serveru travi cas pruzenim ostatnich, ze jsou sotousi.
Šotouš je asi to nejslabší, co můžu říct…
Protože to je debata jak s kozou na ledě, jak by pravil klasik…
Ano, všichni co někam cestují si předem najdou fotky a plánky všech autobusů, tramvají, vlaků, letadel, přepážek, podchodů, nadchodů, taxíků a pro jistotu i všech ostatních letišť a nádraží po cestě, plus rozměry nouzových skluzavek a prkénka na záchodě…
Už jsem poučen a nehodlám o tom dál debatovat…
Nevim, co berete, ale priste radeji jen pulku. Dobrou noc.
Všechny vámi citované dopravní prostředky jsou notoricky známé a i člověk velmi chabého intelektu ví, o co jde. Když si ale budu kupovat úplně nový produkt, budu se pídit po tom, o co jde, co za své peníze dostanu a jak to funguje. A myslím si, že nebudu výjimka.
Ano, díky „pokusným králíkům“ typu pana Aleše Petrovského můžete ještě zavčasu (před koupí lístku na takovou atrakci) přijít o své nemístné iluze. 🙂
https://zdopravy.cz/trinact-hodin-v-kapsli-na-kolejich-jak-se-stane-s-210-cm-z-nocniho-vlaku-nocni-mura-203161/
No, hodně z toho je ale dané jeho nadprůměrným vzrůstem. Kapsle od Škodovky by to řešila.
Tak já třeba mám do šotouše daleko… Ale pokud mám letět letadlem, tak se sakra zajímám o layout sedadel, abych neseděl někde, kde nemůžu vyklopit stolek, sklopit opěradlo nebo vedle WC/galley. Tahle místa s povděkem nechám hejlům, co se nestarají. U vlaků se zajímám aspoň o to, zda je zařazený vůz velkoprostorový nebo s kupé. Případně jak daleko bude restaurační vůz. 🙂 Pokud vlaky budou nabízet další aspekty hodné sledování, tak budu sledovat i je.
Vy hste asi už internetová generace, že? Ano, před 25 lety a dříve to bez internetu tak probíhalo a není větší problém to tak dělat i nyní
Za prve jsem to psal v reakci na pana brzdu dopravy, ktery ma predstavu, ze jeho myticky „obycejny clovek“ nezvladne ani za pomoci stevrarda ulehnout do teto postele, za druhe internet dnes mame. A za treti si to pred 25 lety tez pamatuji.
A co je na tom špatného, dnešní doba dává možnost získat informace prostřednictvím internetu, tak proč si je nezjistit dopředu. Před 25 lety a dříve ta možnost nebyla, ale také nebyly žádné podobné novinky a koncept lůžkového/lehátkového vozu byl již notoricky znám mnoho desetiletí, a tak nebylo potřeba s ním cestující seznamovat. Pokud by byla tato novinka zaváděna, jsem přesvědčen, že by koupi jízdenky do této kapsle dopravci doplnili dostatečným množstvím informací pro prvouživatele.
No tak treba ja jsem to nedavno udelala presne jak popisujete
Já jsem to tak blahé paměti udělal 🤣
Každý inteligentní člověk si při koupi místa do spacího vozu zobrazí plánek vozu, který by měl odpovídat tomu jak to pak vypadá. A když si není jistý tak si najde rovnou fotky. Není to nic těžkého Google to najde dost rychle.
Ostatně české dráhy už mají ty plánky pěkně udělané. A jsou jak na webu tak v aplikaci a i v mobilní verzi aplikace.
Ano, každý inteligentní cestující si prohlíží před nákupem lehátka/lůžka plánky vozu, hledá si fotky a pak vytáhne z klobouku přesně ten typ vozu, který bude na jeho vlaku nasazen, protože řazení je neměnné a vozy jsou přesně dané…
Když jedete na dovolenou, tak se nepodíváte na fotky hotelu, do kterého jedete, jak vypadají pokoje, restaurace a tak?
On jen pan brzda ve sve nebetycne inteligenci nechape, ze prumerny cestujici nocnich vlaku, ktere tvori male procento cestujicich na zeleznici neni prumerny cestujici obecne. Ale jak sam napsal, je jiz poucen a nema cenu s nim dale debatovat.
Kdo je vlastně to „klasické osazenstvo spacích vozů“ kterému to nebude vyhovovat? Pro studenty jsou noční vlaky drahé, pro pracující pomalé a nepružné, pro důchodce nepohodlné…a tomu zhruba odpovídá téměř neexistující nabídka nočních vlaků.
Svým způsobem dobrodruzi, takže vlastně beru všechno zpět…
Můžou to prodávat jako únikovku ve stylu Indiana Jonese, protože to bude velmi podobné cestování, jako v letící ledničce…
Co mám zkušenosti: střední příjmová střída, střední věk (+ jejich děti), když se moc nespěchá. Asi nikdo nebude očekávat, že by si noční vlaky v Evropě ukously nějaký zásadní kus koláče, ve kterém dnes dominují a i nadále budou dominovat letadla se svou rychlostí, flixbusy jako low-cost a IAD jako operativní řešení.
Viz můj poznatek z Vídně popsaný výše
V Japonsku se podobny druh nocniho cestovani davno provozuje, dokonce i v autobusech.
V Japonsku taky fungují automaty na kalhotky a v Indii jezdí lidi na střeše…
Je super jak někdo dokáže tak brilantně odhadnout velikost kufru a ještě ji porovnat s neexistující chodbičkou. Gratuluji zdá se, že brzda opravdu není ta kapsle. Druhá věc je, že ta matrace má délku 2m. Takže v pozici žokeje tam bude ležet leda někdo kdo má nad 2m nebo komu je to pohodlné. Jak jste si jistě všimli z videa tak postava, která spí v pozici žokeje tam má opravdu dost místa na to, aby se pohodlně natáhla. Plus znázorněné pozice na videu jsou pro mnohé lidi jedny z velice pohodlných na spaní. Existují na to výzkumy spánku 🙂 Určitě… Číst vice »
No alespoň vím, že inteligentní člověk toto nepsal, i když se na něj odkazujete…
Protože chodbičku i kufr rozpozná na obrázku i primitiv (pro jistotu jsem je zvýraznil)
https://postimg.cc/DJntvYXh
Polohu žokeje možná naleznete v kámasútře, já jsem nic takového nepsal…
Místa je tam tolik, že ten chudák zasahuje celkem hluboko do stěn…
A Ti lidé, pro které je tato poloha pohodlná, jsou zřejmě zvyklí ležet pod lavičkou v parku…
Pokud chcete vyndat kufr ze šuplíku, tak ho zároveň musíte zvedat do svislé polohy. Tedy uchopíte ho za držadlo, vyndáte ze šuplíku a postavíte na kolečka.
Koncept vozu není žádný reálný vůz, až bude prototyp, tak se v něm odzkouší, zda je navržené řešení funkční nebo se musí upravit.
Nightjety z Vídně na Paris a Amsterdam odjíždí krátce po railjetu na Prahu v 19:10., tudíž je na nástupuští vidět osazenstvo nightjetu – kupodivu je to naprostý mix, jednotlivci, skupinky, mladí, starší. Rozhodně nightjet nenívyloženě studentský vlak.
imho urcite chci mit kufr v supliku do VEREJNE ulicky kdyz budu spat v kapsli uvnitr 😀
Šuplík bude uzamykatelný.
Tohle se velmi podobá konceptu, které má velké množství hostelů po celé Evropě. Jen místo rolet bývá závěs a „kapsle“ je pravidelný obdélník. Ale schránka na zavazadla dole, 2 patra a nějaké světlo/elektro uvnitř bývá standart.
Ideální pro mladou progesivní novodobou eurolevici.Pro nás starší konzervativce nepoužitelné a vím, že s tím nikdy nepojedu.Ale každý produkt si najde svého kupce takže nehaním, jen kostatuji.Mám jiné preference- Ostrava-Praha vlak do 14-15 hodin kamkoliv autem autem a vše nad pak letadlem.
Coby starší konzervativec si dovolím poznamenat, že bych tím někdy moc rád jel a klidně i opakovaně.
Ty uz nikam nejezdi retarde.
To je nejklausovštější diskuzní příspěvek, jaký jsem v tomto měsíci četl. Získáváte čestnou medaili IVK 🙂
Co se týká zamykání, je vidět elektronický systém, takže předpokládám, že zamykání šuplíku probíhá přímo z ovládacího panelu, stejně jako zamykání a odemykání samotné kapsle. V tomto tedy nevidím nejasnosti. Klimatizace každé kapsle zvlášť je také předpokládatelná. To, co vnímám jako největší problém, je hluk, který bývá často špatně vyřešen. Při takovém počtu kapslí se dá očekávat, že hluk v uličce bude prakticky neustálý. Druhým problémem je čistota – tvar kapsle a přístup k ní podle mého názoru příliš neusnadňují úklid a dezinfekci, což by mohlo být problematické.
Ten postřeh s úklidem velmi zajímavé! V této souvislosti možná porovnat s nightjetem
Japonci budou štěstím bez sebe, klastofobové v těžké depresi, ale mne by zajímala jiná věc a to nejen u Škody, ale i rakouských kapslí: jak se provádí úklid a vůbec hygiena. Normální lůžko přehledne steward jedním pohledem, ale co tady to musí do každé kapsle vlézt, uklidit, desinfikovat, zkontrolovat berušky a zase vylézt?
Klaustrofobové si takové místo nekoupí, jak snadné řešení. Na úklid bude potřeba vyčlenit personál drobné, avšak ohebné postavy.
Umpalumpové, co to nezvládali u Wonky, se již velmi těší.
Uklízecí žížaly!
Když si v takové kapsli pr*nete, tak se zadusíte. Půjdou ta okna aspoň trochu otevřít? Předpokládám, že pro nouzové opuštění vlaku oknem bude třeba někde něco rozbít/přetrhnout.
Nouzově byste opustil kapsli kvůli prdu?
Co máte furt s těma otvíracíma oknama? Co pak nějaký moderní vlak z 21. století má otevírací okna?
tomash si otvírá okýnko i v letadle
Pořád lepší i v letadle, než se chtít kochat pohledem z otevřeného okýnka na ponorce.
Přesně vzato tramvaje jsou vlaky
Jestli mají vozy jezdit 200 km/h tak s normálním otvíráním nepočítejte.
Nouzové by mělo být jako samozřejmost.
Při nehodě to kapsle vystřelí. Jen musí odklopit trolej jako to mají 15P961. 😀
Krásné a účelné. Hned bych to využil.
V zásadě se mi to asi líbí, délka 200 cm by měla vyřešit asi největší problém, jaký bych měl s kapslí v nightjetu. Pak je to o odladění odhlučnění, osvětlení apod. (třeba zámky na ty šuplíky na zavazadla, jak píše níže Dan a ještě bych doplnil nějakou formou vyklápěcí stolek). Předpokládám, že klimatizace bude individuálně v každé kapsli, což je velká výhoda oproti kupé. Další věci, které jsou zásadní, jako je pohodlná matrace a kvalitní servis, to už pak úplně nesouvisí s rozložením vozu. Ale pokud bude i tohle v pořádku, pak se budu těšit na svezení. Malý prostor mi… Číst vice »
Tech 200cm je teoretickych „z kouta do kouta“. Ja se svymi 187cm jsem v tom byl natesno a tlacilo by me kazde zrychlovani/zpomalovani vozidla. Za odpovidajici cenu bych to zkousnul, ale v zadnem pripade to neni obdelnik jak byste si predstavoval postel
Ten žebřík není dobře zvolen. Ta poměrně ostrá tyč směrem vzhůru může pěkně zranit, když někomu při lezení podklouzne noha.
Doufám, že počítají s nějakou ventilací, dusím se, jen když tu rakev vidím.
Nebylo by špatné mít i dvojrakve pro páry či rodiče s malými dětmi.
K těm zásuvkám pod žebříkem by to chtělo nějaké samozavírání, jinak to časem někdo nechá vytažené a slézající na to dupne a ohne to.
Ten žebřík je tam spíše jako ukazka jak se leze na horní postel. Je to maketa konceptu, takže se detaily neřešily. Až to budou někde instalovat do vozu, tak budou řešit i tyhle detaily.
Jenže právě tyhle detaily ukazují, že nad tím tvůrci dostatečně nepřemýšlejí. Takové věci se řeší nejpozději ve fázi počítačového 3D návrhového modelu. I podprůměrný technik si toho všimne a zásadní vady odstraní nejpozději ve fázi stavby makety.
Ale je možné, že tohle spáchal architekt jako poctu Vladovi Napichovači. To je pak nenapadnutelné i kdyby z toho trčely ostré a rezavé hroty, protože architekturu je nutno chránit bez ohledu na to, zda plní zamýšlenou funkci.
Taková drážní (prostorově )magnetická rezonance…
Jako budoucího cestujícího by mě zajímaly 2 otázky:
1) Co odhlučnění? Cestující NightJetů si stěžovali, že do kójí proniká dost rámusu z chodbičky. Přece jen ta roletka neizoluje tolik jako dveře do kupé. Toto by určitě stálo za odladění. Určitě nějaká chytrá hlava řešení najde.
2) Budou ty šuplíky na zavazadla uzamykatelné?
Co chodbicka, ale chrapajici soused …
Pokud by jel můj soused z vedlejšího baráku (mezi baráky odstup asi 20m), tak budete potřebovat odhlučněný další vagón.
Vypadá to moc pěkně. Jen si myslím, že nadšení dost zchladí informace, kolik do tohohle bude stát jízdenka…
Bude záležet, kolik takových lůžek se do vozu vejde.
Škoda, že Škoda nedala ven i orientační typák pro lepší představu o kapacitě takového lůžkového vozu.
Dle plánku na videu odhaduji okolo 4 míst na plochu jednoho současného kupé, což by neznamenalo nějak významné snížení kapacity. Minimálně oproti 4lehátkovým oddílům. Ale to je jen tip.
Podle článku to má být pro USA, do toho jejich megaobrysu na 2 kontejnery a sobě by se určitě vlezly i 3 kapsy nad sebe.
Možná i 4, ale to už by vypadalo dost klaustrofobicky a takovou kapacitu by nemusely zvládat ostatní „infrastruktura“ vagonu – chodbičky, záchody atp.
Ono to v rámci takového poschoďového vozu může být různě nakombinované – dole kapsle + oddíl pro invalidy, nahoře klasická kupé např.
Buď jak buď, nedá se očekávat, že by ubytovací vlaky po Evropě spadaly mezi low-cost formy cestování.
To asi ne. Ale kapsle mají potenciál nabídnout cenově přijaltenou variantu.
To nevím; je možné, že kapslí se do vozu vejde víc, než klasických lůžek uspořádaných v kupé, na druhou stranu – bude to svým způsobem exkluzivní produkt (budou lidi ochotni zaplatit víc za kapsli, nebo za lůžko v kupé s někým cizím?) a bude se jednat o nové vozy, nikoliv odepsané veterány á la European Sleeper.
Ja si myslím že to bude jako s velkoprostorovými vs. kupé. Někdo bude radši v kapsli, někdo radši v kupé. Pri ceste s partou je kupé jasná volba, ale když je sám tak to má každý jinak. Každé zboží má svého kupce. Otázka je jak se k tomu postaví dopravci.
To ne, a přesto se většinou zaplní. To jedno lůžko z Prahy do Curychu (přes Linec) je za dobrou cenu, ale „pořád“ vyprodané, tam by se nějaké lehátko, kapsle nebo další lůžko asi uživilo.