Kapsch končí s českým mýtem, Ťok už podepsal smlouvu s Kellnerovou firmou

Mýtný systém v Česku. Foto: ministerstvo dopravyMýtný systém v Česku. Foto: ministerstvo dopravy

Jen pár hodin poté, co antimonopolní úřad zamítl návrhy společnosti Kapsch na zrušení tendru na mýtný systém, je už jasné,

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

Takže kromě dalšího rance miliard budou u Kellnera přistávat i informace odkud kam kdo jezdí. Výtečně.

Spidour

Mno a kdo mel teda vyhrat, kdyz ne ten, co dal nejlepsi nabidku dle pozadovanych kriterii?

VRT

Já to jen glosuji. Vedle O2 a Cetinu a České pojišťovny je to další způsob, jak posílit vliv a mít co nejvíc informaci o všem.

Spidour

A jeste HomeCredit, PPF banka, Air Bank a pres BigData hotovo

Pražák

Trochu jste zaspal dobu, Česká pojišťovna už dávno PPF nepatří, vlastníkem je italská Generali. PPF je spojena, byť neoficiálně, s malou obskurní pojišťovnou Maxima.

Dušan

Jak mikrovlný, tak satelitní systém má svoje pro a proti, nicméně stát by se měl chovat jako řádný hospodář a zohlednit ve výběrovém řízení na mýto mj. fakt, že investiční náklady na mýtné brány byly již vynaloženy v částce cca. 5,43 mld. Kč. – viz zde https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/aktuality-z-verejnych-zakazek/2481-urad-vydal-opakovane-prvostupnove-rozhodnuti-o-mytnem-systemu-navrhy-byly-zamitnuty.html A ty mají nyní až na výjimky všechny padnout k zemi, tedy nabídka konsorcia SkyToll a CzechToll je de facto – pokud se započítá těch investovaných 5,43 mld. Kč – nejdražší možná ze všech, dokonce i KAPSCH je ve své poslední nabídce MD o mininálně jednu miliardu levnější. Takovémuto ekonomickému počínání MD ČR… Číst vice »

Petr.R

odkud máte informace, že toll nepoužívá žádný brány, nebude a nechce.

Dušan

ad Petr.R:
Z veřejně dostupných zdrojů:-)) Ještě malá oprava odkazu k minulému příspěvku – správný link je tento:
https://nku.cz/assets/kon-zavery/K17010.pdf

Petr.R

napiš číslo stránky, kde se píše, že toll nechce používat kontrolní brány. To snad pochopí i veverka, že si tam dá svoje kamery.

AAA

investiční náklady na mýtné brány byly již vynaloženy v částce cca. 5,43 mld. Kč

a co, za dobu jejich existence stát získal 90 miliard … takže už se zaplatily víc než bohatě

Rossec

Z toho plyne, že účelem výběru mýta, bylo zaplacení investičních nákladů na mýtné brány, takže, pokud by stály 89 miliard, tak je to furt v pohodě…. 🙂

AAA

kdyby hloupost nadnášela…

Spidour

Mno a proc teda nebyl Kapsch o 5,43Mld levnejsi, nez vitezna nabidka, kdyz uz ty brany jsou k dispozici?

Povazujte za recnickou otazku k zamysleni..

Vašek

Nechce se mi to teď hledat (zájemci si jistě najdou sami), ale SkyToll na Slovensku je velká tragédie – náklady i po vybudování stále přibližně stejné (dle smlouvy měly klesat) a vybrané mýto také nerostlo jak se předpokládalo. Výsledek – Slováci z mýta vybírají daleko méně (i vzhledem k rozsahu dálniční sítě) než my doposud.

Gogo

Proč na mýto musí být externí firma, proč si to stát nemůže vybírat sám?

J.L.

Protože „stát“ není schopen sundat ani nelegální billboardy, natož postavit detekční zařízení na průjezd aut. Nemluvě o zřízení příslušného informačního a databázového systému, kde by se tyto údaje shromažďovaly. „Stát“ neumí ani vytvořit zadání, co by takový systém měl umět.

Petr.R

možná by to bylo dražší, viz ta stanovená cena.