Kapitánovi B-747 přidělili v DPP kloubový autobus: „To je naše jumbo!“

Pilot Boeingu B-747 a řidič autobusu DPP Jan Máče. Foto: archiv Jana MáčehoPilot Boeingu B-747 a řidič autobusu DPP Jan Máče. Foto: archiv Jana Máčeho

Rozhovor s pilotem B-747 Janem Máčem, který je zároveň řidičem autobusu MHD v Praze.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex

Moc hezke cteni. Z autobusu i Jumba.

Milan

Děkuji za pěkný rozhovor .

optimista

Dobrý rozhovor – ale když už je tak schopný a má rád i dráhu, tak mu DPP mohl nabídnout i kurz na řízení trolejbusu a využít jej i na lince č. 59, aby to „jumbo“ bylo ještě trfnější. A také by mohl zvládnout i kurz na řidiče tramvaje, aby si to mohl vyzkoušet všechno.

Zvědavec

Zajímalo by mě u koho pán létá? Jinak zajímavý rozhovor 🙂 děkuji

Milan

Dost mě mrzí že zmínil Koptu. To byl za volantem (samozřejmě co jsem zalechl 😂) totální neumětel. Jinak asi PR DPP? Bez svolení se rozhovor dávat nesmí.
Ani když je to pilot Jumba.

Anonym03

Takže jedna paní povídala.

Viki

Už tam přeci nepracuje, tak svolení nepotřebuje pokud to nejsou tajné věci.
A třeba to neměl ani ve smlouvě. Dnes vypovídají před kongresem v USA zaměstnanci armády o UFO a USO a že to tajné věci jsou a nic se neděje.

Jan

Dědek mu to s tím učením dobře vysvětlil… 😀

M 474 003

To měl pán v životě štěstí, že mu nediagnostikovali poruchu barvocitu. Nazajezdil by si ani s tím autobusem.

Jiří Kocurek

Hádám, že by si našel něco jiného a nakonec by v tom byl taky dobrý.

Anonym03

S autobusem snad ano. Jinak je barvocit sviňa, to ano.

gotop

Ale zajezdil, sam ji mam a jezdil jsem s autobusem v Praze a Glasgow 10 let.

Horst

Fajn rozhovor.
Tyhle srovnání i když jsou z různých povolání mají někdy docela dobrou vypovídací hodnotu.

lvy

Hezký rozhovor, ví někdo proč by A380 nedalo Brno? Hmotnost? Jinak jak je to u B747 s tím třepotáním křídel a závažím z wolframu, je to pravda?

pzag

U toho wolframu nevím, ale ta závaží se opravdu používala. Nemyslím si, že šlo přímo o křídla, ale o řídící plochy, četl jsem, že snad všechny. Nicméně tohle platilo o -200 a známé to je proto, že se používal ochuzený uran (nějak „zabalený“ ).
https://www.nrc.gov/docs/ML0321/ML032180089.pdf
Tady je k tomu zajímavý dobový dokument.

MasoxCZ

Antiflutter závaží na výškovce jsou krásně vidět u MiG-21 a Su-7/22. BTW velmi zblízka si lze výškovku Su-22 prohlídnout na kopci nad Novou Pakou, kde se zřítila 22ka z Pardubic při záletu po dodání (asi 150m severně od kóty 578 Staropacká hora).

pzag

Tak jenom doplnění, od začátku se prý používal uran, pak se přešlo v 80. letech na wolfram. Jak je to u -400 a dál nevím.

MasoxCZ

Hádám že kvůli hmotnosti na „nápravu“ vs únosnosti betonu dráhy, pojížděčky a stojánky. Místa je v Tuřanech jinak dost.

4ever

Ja si skôr myslím, že je to preto, že A380 nemám komerčné využitie v Brne. B747 v Cargo verzii áno.

Vítek

Moc pěknej rozhovor, díky za něj!

Yellowhammer

“Že se stejná hadice vede u jednoho vozu spodem, u dalšího horem, to by v letadle nešlo.”

“Přesně tak”, řekli v Boeingu a zapomněli na šrouby 😁 omlouvám se fans, ale to se nabízelo. Článek jinak super 😊

MasoxCZ

Mě na všech těch průšvizích posledních cca 2 let zaujalo, že pokud jsem něco nepřehlédl, všechno to byly 737NG nebo Max8, a snad jedna 767.
A taky jsem nepochopil, jak mohl někdo připustit takovou psychedelii, že fakticky krachující McD nechali Boeing koupit za jeho vlastní peníze a ještě převzít celé vedení. Za to měl někdo ne sedět, ale rovnou viset.

Jan Tichavský

Ještě bylo pár průšvihů ohledně letadel pro armádu, které opakovaně obsahovaly zapomenuté nářadí.

Martin

Firmu začali řídit manažeři a akcionáři ne inženýři. Kvalita šla dolů, protože bylo méně kvalitních lidí na kontrolu. Kontroly se ojebavaly, aby se ušetřilo no a dopadlo to jak to dopadlo…

pesimista

„Firmu začali řídit manažeři a akcionáři ne inženýři.“
To mi něco připomíná – konkrétně třeba ČD prakticky téměř hned od jejich vzniku (po rozdělení ČSD) – a asi takových firem bylo a možná stále i ještě je (= zatím ještě nezkrachovaly) u nás víc …

Zdeněk

Takových firem bylo více nejen u nás. typickým příkladem byla automobilka Opel. Přišel „špičkový“ manažer a šetření nákladů. No a jako obvykle začal u kontroly, vždyť ta nic nepřináší (dle jeho názoru). Ono to chvíli funguje, než lidé ve výrobě zjistí, že je nikdo nedrží pod krkem, kvalita šla rychle dolu. A Opel se z toho už vlastně nikdy nevyhrabal (dne je součástí PSA, resp. skupiny Stellantis).

Luk

Kloubák je jumbo a 25m trolejbus superjumbo 🙂

slsp

Megajumbo.

MasoxCZ

Mumbojumbo 😁

Mirajs

Velmi zajimavy rozhovor 👍