Kanárské ostrovy z Prahy pod tři tisíce. Eurowings se pouští cenami do Smartwings
Airbus A320 společnosti Eurowings. Foto: Eurowings
Konkurence na Ruzyni přinese u řady destinací výrazné zlevnění letenek.
Konkurence na Ruzyni přinese u řady destinací výrazné zlevnění letenek.
Ať se taky zaměří letecky na Thessaloniki.
Souhlas, v SKG jsem byl 2krát s SW a bylo to docela ok ale myslím že pokud by tato linka byla s EW sezonní tak by ani snad nešlo na SKG prodělat
Zcela sobecky, kvůli práci, bych ocenil přímé lety do Turína. Aspoň 3x týdne, aby se nemuselo do Milana a pak vlak, nebo Bus. Ale chápu, že turisticky to takovej trhák není. Třeba se někdy dočkám. Okolo Turína se průmysl slušně rozrůstá.
A co tak soukromé letadlo ?
? Proč?
To zas bude migrantů na padělané /pozměněné cestovní doklady. Ach jo.
To je zas blábol. Ach jo.
Neutíkají lidi spíš opačným směrem, tj. na Kanáry?
Občas to tady začíná připomínat diskuze na novinkách.
Skvělé a to je zase odpůrců, kteří se zastávají SmartWings…
fakt? já napočítal jednoho, zbytek bud do nich jede nebo je mu to jedno
A Mallorca nebude? Z ČR je cesta na Mallorcu tragická. Všude kolem je cesta levnější, ale v době nesmyslných covid přikázání by to chtělo něco rozumného i z ČR.
Ja nevím, ale mám nallorcu koupenou za 1100 zpáteční první týden v srpnu. To už je dobrá cena.
na mallorcu s luftwaffe za vyborne penize i ve vybornych casech ….
Ekonomicky nesmysl. Na temer 5 hod letu to leda pokreje naklady. Je to jenom hra, ktera nic neprinese ani SW ani EW. Pro cestujici je to samozrejme vyhodne.
Ale ty necelé 3000 czk neplatí každý, ale jen několik těch, kteří kupují hodně dopředu.
Nevím jak počítáte rentabilitu letu. Ale Ryan to v říjnu před covidem běžné létal z Berlína za 550 zpáteční let.
😁😁 clovece a vite kolik stoji palivo, ATC poplatky, pneumatiky, udrzba, platy, leasing atd?? NAPOVEDA ! 550 kc za letenku na Kanary neda ani na palivo 😉
Však taky za tu cenu nejsou všechny letenky, jen několik málo.
jenze Vase logika funguje jen u letu, kde je C/F trida a jejichz klienti vyrazne aerolinkam kompenzujici ziskovost. Pokud mate plne letadlo rentabilita toho letu je v radu jednotek % (do 5%) a to za predpokladu, ze vse je jak ma a leti se na cas a bez poruchy. Pokud prodate 10 lidem letenku za 3k. Rozhodne se nenajde 10 lidi v A320 ktery daj za letenku na kanary 30. Muzete cachrovat s cislama, fakt je ale ten ze je to na hranici rentability (coz je OK – dokud to neni pod cenou, konkurence je fajn). Ve chvili kdy mate… Číst vice »
Jistě, aerolinky nevydělávají. Do všech neustále někdo z rozmaru pumpuje peníze, za letadla se neplatí, Boeing a Airbus makají zadarmo, stejně tak posádky, že jo.
posadky delaji na hranici preziti (sam mam tu zkusenost prvni roky, kdy delate za 15k nastupak v polsku pres rok a najem a vsechno jde za vama, jako FO 738), aerolinky maji marze v jednotkach procent a ano – do aerolinek ktere poskytuji normalni servis (Qatar, Emirates, LOT, LH, AF, KLM …..) cpou penize horem dolem. Nevim jak dlouho v oboru jste, ja pomerne dlouho a muzu Vam rici, ze jestli v oboru neco opravdu neni tak jsou to penize. A opravdu aerolinky nevydelavaji tak jak si asi myslite, spise jsou radi ze pokrejou vydaje + par % v cernych… Číst vice »
Ak ste si to doteraz nevšimli, aj v Y sa ceny menia. V najnižšom fare buckete je len časť Y miest, zvyšné sa predávajú drahšie.
No ale tak když už teda sypete ty údaje ta exaktne, řekl bych, jako velkej přehledář, tak asi víte, že za 550 neleti cely letadlo. Takže sehnat letenky lze, ale za ty peníze třeba jen 10% letadla. Zbytek za jiné. Na druhou stranu, vám nějak vadí, za co Ryan utrácí? Kde teda vydělal ty 4 mld €? 🙂
Na dotovanejch linkach, handlingach a pohybech z velky casti zadarmo nebo za minimum a v neposledni rade temer otrockejch podminek pod polskou pobockou ryanu, ktera nema s irskou nic spolecnyho. 🙂
mladej … ty vubec nechapes, jak funguje yield management letecke spolecnosti …
Za tuhle cenu sežene jen málo lidi zpateční letenku….a kdyby to nebylo výdělečné tak to nelitají
a ješte dodatek k mému prvnímu comentu…U ryanu zaplatíš další min pětistovku za všechny možné kraviny takže ta cena 550 kč je spíš jen pro to aby se řikalo jak je RYR levný (respektive on je levný ale ne až tak moc)
Myslite, ze cestujici zajimaji naklady aerolinek, proberte se…
No jo létal, před ním to za podobnou cenu létal EZY když se z té trati snažil vyštípat Air Berlin. Tyhle hrátky s dotováním linek z jiného zdroje jsou sice pro koncového zákazníka výhodné, ale nijak neodrážejí realitu trhu.
S Ryanem nebo Wizzem se obdobné trasy dají letět za polovinu nebo i méně… a kupodivu jsou to letecké společnosti, které jsou stále ve skvělé finanční kondici… 🙂
…takže si prosím uvědom, že ta tvá slova o „ekonomickém nesmyslu“ jsou skutečně jen hloupý výkřik do prázdna… 😀
Ty Kanary nejvyšší čas za tu konkurenci proti monopolu TVS z Phy…… potrebujou to jak p.drbani a i jinde…
On ma Smartwings monopol na lety na Kanarske ostrovy? Daji se k tomu najit nejake blizsi informace?
SW si tu dělá co chce, potřebuje konkurenci…ideálně ještě dvě tři letadla Wizz
Stačí, když se podíváte na stránkách nějakého GDS (skyscanner například) na to, kdo všechno by Vás odvezl na Kanáry z Prahy bez přestupu. Vypadne na Vás Smartwings a tím to končí. Pak už leda s přestupem.
Ale to prece neznamena, ze ma na Kanarske ostrovy monopol, ne? Prece nikdo nebrani jakekoliv letecke spolecnosti letat z Prahy na linkach ktere zaroven operuje Smartwings. Nebo se pletu?
Nebrání, to je pravda. Ale teď kromě Smartwings a nově Eurowings nikdo z Prahy Kanáry nelétá.
Zbytečně se chytate slova, které sice úplně neodpovídá definici, ale je jí dost podobná. Monopol je vstupem konkurenta rozbit.
Smartwings zpravidla v dané dny zlevňuje na cenovou úroveň konkurence. V jiné dny ceny drží.
zadny monopol nebyl rozbit… neb zadny neexistoval.
Monopol je podle ekonomů jakákoli situace, kdy je na straně nabídky jedinej subjekt. Ať už z jakýhokoli důvodu a třeba i jenom dočasně. Nemusí to znamenat, že ostatním někdo brání do toho vstoupit (samozřejmě může a nezanedbatelná část monopolů tak vzniká, ale není to zdaleka vždycky).
No jo monopol měl protože to jiná aerolinka nepovažovala za ekonomicky zajímavé, jinak by to létala dávno i jiná. A že vlčáků tu bylo vždy dost. Ale pokud mě pamět neklame tak o to neměl zájem ani Wizz ani Ryan co tu měli báze. No a pokud o to nikdo jiný nemá zájem můžete tomu přizpůsobit cenotvorbu. Uvidíme jak na zareaguje SW, ale myslím si že nijak výrazně.
Taky si myslím
smrtwings ale v praze zadny monopol nema…
Ono jak se to vezme. Některé destinace opravdu létá jako jediny dopravce. Tudíž ve správném smyslu slova ma monopol. Nicméně je potřeba se ptát proc tomu tak je. Většinou jde o destinace kam se létá charterove pro cestovky a uživit linku jen s prodejem na volnem trhu zřejmě nedávalo nikomu ekonomický smysl.
Bože, my to dávno pochopili… jste jak motůrek martin, který chce přesvědčit přesvědčené… Nám je to ale jedno, víme, co tím myslíme.. SW se chceme vyhnout, resp jejich cenám, tak když není na lince jiný dopravce, mluvíme o monopolu a všichni ví v jakém přeneseném významu. Přestaňte se jich zastávat, na cestování jsou na prd a tak to uzavřeme..
ano, par jelimanu, co si plete hrusky s jablkama mluvi o monopolu 🙂
vzdyt vam nikdo nebrani se sw vyhnout.