Kanárské ostrovy z Prahy pod tři tisíce. Eurowings se pouští cenami do Smartwings

Airbus A320 společnosti Eurowings. Foto: EurowingsAirbus A320 společnosti Eurowings. Foto: Eurowings

Konkurence na Ruzyni přinese u řady destinací výrazné zlevnění letenek.

Zpět na článek
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Ať se taky zaměří letecky na Thessaloniki.

Martin Csabo

Souhlas, v SKG jsem byl 2krát s SW a bylo to docela ok ale myslím že pokud by tato linka byla s EW sezonní tak by ani snad nešlo na SKG prodělat

VíKo

Zcela sobecky, kvůli práci, bych ocenil přímé lety do Turína. Aspoň 3x týdne, aby se nemuselo do Milana a pak vlak, nebo Bus. Ale chápu, že turisticky to takovej trhák není. Třeba se někdy dočkám. Okolo Turína se průmysl slušně rozrůstá.

Miroslav Zikmund

A co tak soukromé letadlo ?

VíKo

? Proč?

Pavel

To zas bude migrantů na padělané /pozměněné cestovní doklady. Ach jo.

Jarda

To je zas blábol. Ach jo.

Jiří Kocurek

Neutíkají lidi spíš opačným směrem, tj. na Kanáry?

Big Fat Fabulous Woman

Občas to tady začíná připomínat diskuze na novinkách.

David

Skvělé a to je zase odpůrců, kteří se zastávají SmartWings…

Roman

fakt? já napočítal jednoho, zbytek bud do nich jede nebo je mu to jedno

Karlos

A Mallorca nebude? Z ČR je cesta na Mallorcu tragická. Všude kolem je cesta levnější, ale v době nesmyslných covid přikázání by to chtělo něco rozumného i z ČR.

VíKo

Ja nevím, ale mám nallorcu koupenou za 1100 zpáteční první týden v srpnu. To už je dobrá cena.

Tomas

na mallorcu s luftwaffe za vyborne penize i ve vybornych casech ….

Janko

Ekonomicky nesmysl. Na temer 5 hod letu to leda pokreje naklady. Je to jenom hra, ktera nic neprinese ani SW ani EW. Pro cestujici je to samozrejme vyhodne.

Ala

Ale ty necelé 3000 czk neplatí každý, ale jen několik těch, kteří kupují hodně dopředu.

VíKo

Nevím jak počítáte rentabilitu letu. Ale Ryan to v říjnu před covidem běžné létal z Berlína za 550 zpáteční let.

Janko

😁😁 clovece a vite kolik stoji palivo, ATC poplatky, pneumatiky, udrzba, platy, leasing atd?? NAPOVEDA ! 550 kc za letenku na Kanary neda ani na palivo 😉

Jiří Kocurek

Však taky za tu cenu nejsou všechny letenky, jen několik málo.

poletucha15

jenze Vase logika funguje jen u letu, kde je C/F trida a jejichz klienti vyrazne aerolinkam kompenzujici ziskovost. Pokud mate plne letadlo rentabilita toho letu je v radu jednotek % (do 5%) a to za predpokladu, ze vse je jak ma a leti se na cas a bez poruchy. Pokud prodate 10 lidem letenku za 3k. Rozhodne se nenajde 10 lidi v A320 ktery daj za letenku na kanary 30. Muzete cachrovat s cislama, fakt je ale ten ze je to na hranici rentability (coz je OK – dokud to neni pod cenou, konkurence je fajn). Ve chvili kdy mate… Číst vice »

pzag

Jistě, aerolinky nevydělávají. Do všech neustále někdo z rozmaru pumpuje peníze, za letadla se neplatí, Boeing a Airbus makají zadarmo, stejně tak posádky, že jo.

poletucha15

posadky delaji na hranici preziti (sam mam tu zkusenost prvni roky, kdy delate za 15k nastupak v polsku pres rok a najem a vsechno jde za vama, jako FO 738), aerolinky maji marze v jednotkach procent a ano – do aerolinek ktere poskytuji normalni servis (Qatar, Emirates, LOT, LH, AF, KLM …..) cpou penize horem dolem. Nevim jak dlouho v oboru jste, ja pomerne dlouho a muzu Vam rici, ze jestli v oboru neco opravdu neni tak jsou to penize. A opravdu aerolinky nevydelavaji tak jak si asi myslite, spise jsou radi ze pokrejou vydaje + par % v cernych… Číst vice »

Samo

Ak ste si to doteraz nevšimli, aj v Y sa ceny menia. V najnižšom fare buckete je len časť Y miest, zvyšné sa predávajú drahšie.

VíKo

No ale tak když už teda sypete ty údaje ta exaktne, řekl bych, jako velkej přehledář, tak asi víte, že za 550 neleti cely letadlo. Takže sehnat letenky lze, ale za ty peníze třeba jen 10% letadla. Zbytek za jiné. Na druhou stranu, vám nějak vadí, za co Ryan utrácí? Kde teda vydělal ty 4 mld €? 🙂

poletucha15

Na dotovanejch linkach, handlingach a pohybech z velky casti zadarmo nebo za minimum a v neposledni rade temer otrockejch podminek pod polskou pobockou ryanu, ktera nema s irskou nic spolecnyho. 🙂

Tomas

mladej … ty vubec nechapes, jak funguje yield management letecke spolecnosti …

Martin Csabo

Za tuhle cenu sežene jen málo lidi zpateční letenku….a kdyby to nebylo výdělečné tak to nelitají

Martin Csabo

a ješte dodatek k mému prvnímu comentu…U ryanu zaplatíš další min pětistovku za všechny možné kraviny takže ta cena 550 kč je spíš jen pro to aby se řikalo jak je RYR levný (respektive on je levný ale ne až tak moc)

Lojza

Myslite, ze cestujici zajimaji naklady aerolinek, proberte se…

Roman

No jo létal, před ním to za podobnou cenu létal EZY když se z té trati snažil vyštípat Air Berlin. Tyhle hrátky s dotováním linek z jiného zdroje jsou sice pro koncového zákazníka výhodné, ale nijak neodrážejí realitu trhu.

Jan

S Ryanem nebo Wizzem se obdobné trasy dají letět za polovinu nebo i méně… a kupodivu jsou to letecké společnosti, které jsou stále ve skvělé finanční kondici… 🙂
…takže si prosím uvědom, že ta tvá slova o „ekonomickém nesmyslu“ jsou skutečně jen hloupý výkřik do prázdna… 😀

Zdenek

Ty Kanary nejvyšší čas za tu konkurenci proti monopolu TVS z Phy…… potrebujou to jak p.drbani a i jinde…

Martin

On ma Smartwings monopol na lety na Kanarske ostrovy? Daji se k tomu najit nejake blizsi informace?

Jakub Hritz

SW si tu dělá co chce, potřebuje konkurenci…ideálně ještě dvě tři letadla Wizz

Petr

Stačí, když se podíváte na stránkách nějakého GDS (skyscanner například) na to, kdo všechno by Vás odvezl na Kanáry z Prahy bez přestupu. Vypadne na Vás Smartwings a tím to končí. Pak už leda s přestupem.

Martin

Ale to prece neznamena, ze ma na Kanarske ostrovy monopol, ne? Prece nikdo nebrani jakekoliv letecke spolecnosti letat z Prahy na linkach ktere zaroven operuje Smartwings. Nebo se pletu?

Petr

Nebrání, to je pravda. Ale teď kromě Smartwings a nově Eurowings nikdo z Prahy Kanáry nelétá.

VíKo

Zbytečně se chytate slova, které sice úplně neodpovídá definici, ale je jí dost podobná. Monopol je vstupem konkurenta rozbit.

Ala

Smartwings zpravidla v dané dny zlevňuje na cenovou úroveň konkurence. V jiné dny ceny drží.

Tomas

zadny monopol nebyl rozbit… neb zadny neexistoval.

Jakub P

Monopol je podle ekonomů jakákoli situace, kdy je na straně nabídky jedinej subjekt. Ať už z jakýhokoli důvodu a třeba i jenom dočasně. Nemusí to znamenat, že ostatním někdo brání do toho vstoupit (samozřejmě může a nezanedbatelná část monopolů tak vzniká, ale není to zdaleka vždycky).

Roman

No jo monopol měl protože to jiná aerolinka nepovažovala za ekonomicky zajímavé, jinak by to létala dávno i jiná. A že vlčáků tu bylo vždy dost. Ale pokud mě pamět neklame tak o to neměl zájem ani Wizz ani Ryan co tu měli báze. No a pokud o to nikdo jiný nemá zájem můžete tomu přizpůsobit cenotvorbu. Uvidíme jak na zareaguje SW, ale myslím si že nijak výrazně.

Zdenek

Taky si myslím

Tomas

smrtwings ale v praze zadny monopol nema…

Roman

Ono jak se to vezme. Některé destinace opravdu létá jako jediny dopravce. Tudíž ve správném smyslu slova ma monopol. Nicméně je potřeba se ptát proc tomu tak je. Většinou jde o destinace kam se létá charterove pro cestovky a uživit linku jen s prodejem na volnem trhu zřejmě nedávalo nikomu ekonomický smysl.

p.ondras

Bože, my to dávno pochopili… jste jak motůrek martin, který chce přesvědčit přesvědčené… Nám je to ale jedno, víme, co tím myslíme.. SW se chceme vyhnout, resp jejich cenám, tak když není na lince jiný dopravce, mluvíme o monopolu a všichni ví v jakém přeneseném významu. Přestaňte se jich zastávat, na cestování jsou na prd a tak to uzavřeme..

Tomas

ano, par jelimanu, co si plete hrusky s jablkama mluvi o monopolu 🙂

vzdyt vam nikdo nebrani se sw vyhnout.