Kamzík, lanovka, kroje či písmena. ZSSK vybírá podobu nových vlaků pro Tatry
Stadler GTW pro ZSSK, zdroj: Stadler Rail
Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK) odhalila pětici finálních návrhů polepů na nové jednotky pro tatranské ozubnicové železnice od Stadleru. Z pětice
Tak uz mame vitaza, porota vybrala navrh c. 5
Sem si rikal, kdy nějakého chytrého napadne nahradit tu krásnou retro zubačku nějakým hranatým hnusem od Stadlera..
Električky a lanovku na Hrebienok už se jim designově z*** provedlo
asi tu zubacku nemeni z pleziru… jezdi tam skoro 50 roku, to je na elektrickou jednotku dost.
krome toho kapacitne nestaci, coz se melo resit mnohem drive…
Dal jsem přednost 1. variantě, protože jako jediná neobsahuje hnusnou šedou. Souhlasím, že se těžko hledaj dveře 🙂 Stejně by mě zajímalo, kde vznikla ta železničářská láska k hnusné šedé (když nevím, tak tam fláknu nějakej odstín šedé a je to … na blití) – to maj snad všichni žel. dopravci, kromě, díky bohu, českých drah v poslední verzi Najbrta.
Nebýt TEZ, tak koridor má má mnohem méně zákazníků, kteří přestoupí na tez. Autobusem by tam nikdo nejel.
Tatry by měly méně návštěvníků. Smrdělo by tam více aut, které by se tam ani nevešly. Navíc z toho mohou profitovat menší ubytovatelé mimo hlavní centrum Tater. Samozřejmě, tez stojí i nějaké peníze..
tez zas tak casto nejezdi, takze my co nemame rezijku jedeme tim, co jede driv. autobus, pokud jede, je rychlejsi a asi i lacnejsi, da se tim obcas usetrit dost casu…
Hlavně, že lokálky bez tsi jsou na nic 🙂 A elektrifikovat už vůbec.. 2.5 milionu cestujících.. wow.
TEŽ ovšem ani zdaleka není „klasickou“ lokálkou – blíží se spíše jakési MHD (Vysoké Tatry jsou ostatně formálně jedno město) nebo „meziměstské tramvaji“.
Tak rozhodně je to úplně jiná liga, než soutěž grafických návrhů v Brně.
Tady jsou v podstatě všechny dobré – některé výrazné (1,5) jiné decentní (2,3,4), ale v podstatě všechny kvalitní.
skvela zprava je ta o prepravnich vykonech, treba by se na zaklade toho mohla zsr hecnout a trochu tezku zmodernizovat – vyprelozkovat ty nejstrasnejsi oblouky, zrychlit to, udelat tam doz…
ŽSR plánují vybudovat DOZ na všechny tratě, který přežijí, ve kterém století dojde na TEŽ se ovšem neví.
Měli by si s tím hecnutím pospíšit, než se jim to tam znova zalesní. A vůbec co na takové přeložky budou říkat TANAPáci?
i kdyz je to na uzemi tanapu tak mista, kudy vedou koleje nejsou z pohledu ochrany zivotniho prostredi nicim zajimava, je to normalni les tvoreny do orkanu smrkovou monokulturou.
Když to ŽSR aspoň nějak nepřipravily hned po té vichřici, kdy by i nějaké menší přeložky bylo možno udělat součástí relativně snadno projednatelného „odstraňování havarijního stavu“, tak je hodně nepravděpodobné, že by o tom někdo byť třeba aspoň jen „reálně“ uvažoval nyní …
tezko muzete v ramci odstranovani havarijniho stavu prekladat zeleznici v narodnim parku…
naopak realne je na to ted prostor, penize i prepravni poptavka.
Záleží na rozsahu těch přeložek a na vzájemné součinnosti v přístupu všech k jejich smyslu a potřebě – budování stovek metrů trati ve zcela nové stopě samozřejmě na odstraňování havárie „napasovat“ nelze, ale třeba u kratších oblouků by někde jejich posun o metr „dovnitř“ pro zvětšení poloměru pomoci mohl, a to už by leckde pod „odstraňování havárie“ schovat šlo, byla-li by společná vůle všech zúčastněných. Na rozdíl od Vás naopak rozsáhlou přestavbu v dohledné době jako příliš reálnou nevidím – ale mohu se mýlit, což by mi rozhodně vůbec nevadilo, zejména byla-li by chytrá a nevznikl-li by její vinou jen… Číst vice »
Za mne tedy návrh 4, ale váhal jsem mezi 2 a 4, nicméně mi přijde že nějakou kilkatou (zde silueta hor) čáru má dnes na vlaku kde kdo a je to až trochu prvoplánové. U 4 bych možná volil trochu jasnější červenou než tu mírně vybledlou.
Určitě vyberou první návrh, protože to je jediný, který se mi vyloženě nelíbí 🙂
Mně se zas vyloženě líbí. 🙂
U mě vyhrává třetí návrh – elegantní, dobře využívá motivy zkratky TANAP. Na druhou stranu, první je příliš přeplácaný a protože aplikace nebude řešena polepem nýbrž nátěrem, mnoho detailů by zaniklo.
To je rozumny duvod. Vahal jsem mezi 3 a 5 a zvolil jsem 3.
Nechtěl bych být cestujícím při variantě 1 a hledat dveře..