Kamionová krize: Čeští dopravci ztrácejí pozice v mezinárodní dopravě

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Čeští kamionoví dopravci, kteří jezdí do zahraničí, nezažívají navzdory všeobecné konjunktuře dobré časy. Naopak, jejich letošní výkony klesly pod úroveň

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Nosek

Poláci jsou rovněž pružnější v lákání ukrajinských řidičů, kterým stačí v Polsku deset dní na to, aby mohli usednout za volant. V České republice všechny úřednické procedury zaberou až půl roku.¨ Tohle mi nepřijde normální já sem za 10dní věděl kuloví co je to řídit nákladáky… A v Polsku to pouští do světa jak holuby.. A ten český plat řidiče je taky úplně jinde, to co jste tam psaly zn. že měsíc neuvidím rodinu. A to na závěr vyběhnou srážky za spotřebu a podobné lumpárny… Nemyslím si že by dopravci brečely můj ex-šéf nové Bently za 3 míče ..(můj základ… Číst vice »

dopravce

Tak když mu děláš šaška za 13800, tak proč by si nekupoval Bentley: Já mít takových troubů jako jseš ty co dělají za almužnu…
Pokud nechápeš že má německý řidič 2x větší plat a může stát na Autohofech, tak se zamysli nad šéfovým Bentley, třeba ti to docvakne

George

pleteš si hodinky a holinky, řidič za deset dní z Ukrajiny neznamená, že příjde Sergej z Užhorodu bez řidičáku a za deset dní tradá do Evropy. Jde o administrativu, kterou firma musí absolvovat, aby mohla najmout řidiče z ciziny… Administrativní buzerace je hrob tohohle státu, netýká se to jen pracovního práca, totéž je třeba při vyřizování stavebního povolení atd… úředník místo aby za naše daně sloužil pouze dává ukázat svou moc a vymýšlí další a dlaší lejstra… A to že jste hoši ochotní jezdit za 14 tisícovek je váš boj. Dopravci to vědí a proto to tady tak funguje, protože… Číst vice »

Jack Ketch

Dopravci z nových zemí EU jsou na západě často bezostyšně šikanováni. Každý, kdo jezdil zná situaci, kdy si německá policie nebo BAG mezi deseti německými kamiony vždy spolehlivě najdou ten český (slovenský, polský). Jak prokázaly nedávné kontroly u nás, západní ridiči nemají ani tušení o povinnosti vozit sebou pracovní výkazy (vždy v jazyce dané země), doklady o mzdě a podobné nesmysly, které dnes v jejich zemích platí. Naši řidiči jsou i za podobné administrativní, často drobné prohřešky nemilosrdně pokutováni

marty-t2

Jenže německá policie jen pracuje efektivně. Kupodivu až na tenké hranici mezi rasismem, šikanou a rozpoznávacím znakem skupiny co častěji páchá přestupky než jiná skupina. Jednou ještě v době před Schengenem se kolegovi těsně před služební cestou porouchalo služební auto, tak vzal své prastaré BMW, sedli jsme do něj v neděli oba zarostlí, neoholení s tím, že se oholíme ráno v hotelu – výsledek – na Rozvadově asi 30 minutová prohlídka. Asi jsme jim spadli do kategorie podezřelých pašeráků pervitinu… Nebo jindy na nádraží ve Würzburgu v jedenáct večer vykřikoval na policisty typický arab s plnovousem – scheisse – tohle… Číst vice »

D

Polský dopravce: a) natankuje ve své zemi levněji b) nakoupí nový kamion levněji c) postaví své logistické a opravárenské zázemí levněji a rychleji d) na což všechno dostane jednodušeji a rychleji peníze z EU fondů e) není šikanován svými úřady f) naopak, když se jeho řidič dostane do nějakého problému v zahraničí, tak síla polské diplomacie má vyšší úroveň než ta bezzubá česká g) vyplatí svému zaměstnanci nižší mzdu h) personální krizi zažehná bezproblémovým dovozem Ukrajince a především i) při průjezdu Čechistánem nemusí hledět na žádný předpisy, protože se mu tu stejně nic nestane Inu „jednotný trh“, neboli je to… Číst vice »

Marty-t2

no ale to i) bychom se měli snažit skrz naše politiky změnit – nechápu tento stav. V mnoha oborech si u nás podnikatelská lobby bohužel ohýbá skrz politiky zákony k obrazu svému a zde je lobby českých dopravců bezzubá ? Proč ???

Milan

Souhlasím, že „Česká republika je prostor, kde lze beztrestně páchat přestupky“. Je proto potřeba, stejně jako v zahraničí, přestupky trestat vysokými sankcemi.

Xaver

„Roli prý hraje i migrační krize a potíže s uprchlíky snažícími se dostat pod plachty.“
Jen jestli nekecaj, migrace je dnes na nejnižší úrovni za posledních 10 let.

Jack Ketch

Nekecaj. Cesta do Anglie hlavně přes Francii a Belgii je dnes adrenalinový sport. Pokud děláte pauzu blíže jak nějakých 300 km k přístavu, je téměř jisté, že budete mít rozřezanou plachtu, nebo přecvaknutá lanka a nevítané pasažéry v nákladu. Francouzi a Belgičané, místo aby zajistili bezpečí řidičů, zavírají parkoviště a občas nějakého ridiče (z východu)exemplárně potrestají.