Kamionová doprava dál houstne. Počet mýtných transakcí v srpnu vzrostl o sedm procent
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Na konci srpna bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno více než 610 tisíc vozidel nad 3,5 tuny.
Velký rozdíl je v bezpečnosti dopravy. Na silnicích stovky mrtvých ročně, na železnici jednotky.
Mnoho lidí v ČR stále nechce pochopit jednu skutečnost, železnice souboj se silnicí v oblasti nákladní dopravy prohrála. Komodit, které se dopravují po železnici stále ubývá a nebýt kůrovcové kalamity, hnědého uhlí a chemických produktů tak by se omezila pouze na přepravu kontejnerů a jiných d. prostředků kombinované přepravy. Ve všech ekonomických aspektech je na tom železnice hůře (např. cena, přepravní doba, bezpečnost). Zatvrzelost těchto lidí (mj. také na MD) stojí tuto republiku příšerné peníze (např. udržování lokálek). Lepší než cpát peníze do této bezedné díry by bylo je investovat do vylepšení silniční infrastruktury (parkoviště pro kamiony, zázemí pro jejich… Číst vice »
Prohrála v místní obsluze. Ale v tranzitní dopravě ještě může mít šanci. Ovšem to by musela být jiná infrastruktura a jiný podmínky. Ne že to pojede přes republiku 2 dnu.
V tranzitní dopravě jen jako prostředek kombinované dopravy (výměnné nástavby BDF, kontejnery, Kombi-Rail, návěsy s kapsami, Ro-La atd.) ,ale opět jen některé druhy přeprav. Většinou jde o pravidelné cykly pro větší zákazníky.
Celé to však vyžaduje drahou infrastrukturu především překladiště.
Silnični doprava zas potřebuje drahou energii a prostor, v tomto je silně neefektivní.
Předpokládám, že se vyjadřujete k nákladní dopravě. Co je to drahá energie? Pojem drahá energie je relativní, její výše tedy kolísá podle ekonomických cyklů, válek a mezinárodní politické situace. Výši ceny musíte vztáhnout k aktuální všeobecné cenové hladině. Jelikož hodnota peněz již není určena konstantou (zlatý standart) tak označit cenu energie za vysokou je ošemetné. Cena el.en. je pro malého spotřebitele vyšší než např. pro nějakou fabriku. Prostor samozřejmě zabírá i železnice, vemte si jen plochu stanic. Jelikož obrátka takového kamionu je vyšší než obrátka žel. vagonu tak plocha zabraná dopravním prostředkem vztažená na tkm vychází lépe u silnice. Soukromý… Číst vice »
To je ovšem dost podstatné „kdyby“. A také velice drahé a časově náročné…
Vzrostla a nebo se podařilo vyhnat vyčůrané kamioňáky z okresek pod mýtnice?
Ani náhodou. Na dvojkách přestává být k hnutí. Včera jízdy okolo České Lípy a co tam se toho valí po dvojkách, jsem nikdy nezažil.
PS: Jako bonus tímto zdravím borce, co si s kamionem dřeva opakovaně zkracují cestu okolo zámku Zahrádky. Zákaz vjezdu není zeď, takže nezajímá. Přece nepojedou po hlavní a nebudou čekat v koloně! před stavbou kruháče.
Práce kamioňáků si velmi vážím.
Slušně prováděné práce…
Paka a zmrdi se najdou ve všech oborech a odvětvích.
Taková informace o miliardových výnosech ze silniční dopravy pro veřejný rozpočet se čte o dost lépe, nežli zprávy o miliardových dotacích státu pro drážní losery.
Někdo bohužel ty vzduchovozice musí platit, když se to politici bojí zrušit.
Berte to tak, že Vy si platíte devastaci krajiny silnicemi a jiní si raději místo toho zaplatí ten motorák, když už politici nejsou schopni přijít se způsobem, jak do vlaků přitáhnout lidi i náklady.
i železnice může devastovat krajinu!!!
Ano ! , třeba těmi nevzhlednými trolejemi.
To spíše protihlukovými zdmi.
Pokud stát investuje do rozšiřování a dostupnosti silniční sítě a koleje především ořezává, je výsledek předvídatelný. Nic se tu ovšem nepíše o dotacích do silnic a výdělcích železnic, Vy „drážní ztroskotanče“. 🙂
Železniční tratě, kde se nerealizuje nákladní doprava, jsou logicky dotované. Kdyby osobní jízdné na lokálkách odpovídalo nákladům na provoz trati, tak by z nich zmizeli i poslední desítky cestujících, kteří je pravděpodobně z nostalgických důvodů ještě používají. Všechny lokálky v ČR bez nákladní dopravy budou muset být dříve nebo později stejně zrušeny nebo privatizovány. V případě privatizace (spolky, fandové, soukromé subjekty) by plnily pouze funkci turisticko-rekreační jako nostalgické atrakce. O primárně dopravní funkci pak zcela jistě přijdou.
Tak tak. Stejně tak jako silnice. Kdyby se nedotovali jejich opravy, už by byli polňačkami. Praktický příklad: kamenolom nám díky objíždce zdemoloval silnici 3.třídy. Já opravu platit nehodlám, kamenolom také ne, takže z čeho se to zaplatí? silnice 3.třídy = lokálka?
A co na to majitel komunikace III třídy tj. obec? Ta se nestará o svůj majetek? Jaké stanovisko zaujala při povolování a vyznačování objíždky?
majitelem silnice III. třídy spíš je kraj, ne obec
Silnicni dan
Spotrebni dan
To. Vse plati dopravci za uzivani komunikaci nizsich trid
Ve chvíli, když se kamenolomu s produkcí 300 tisíc tun ročně nevyplatí vozit po železnici, protože železniční štěrk dělají minimálně a jakákoliv jiná přeprava po dráze je násobně dražší, než silnice, tak se nedivte. Dráha musí úplně změnit přístup k zákazníkům, aby byla použitelná, ne, že mi cargo přiveze vagon dneska, nebo taky zejtra a nebo možná v pondělí, a ještě chce pokutu, když ho do druhýho dne nevyložim.
Cena je jedna věc, dlouhou je to, že hlavně „národní“ nákladní dopravce se v jednání se zákazníky mentálně zasekl někde v roce 1981 (jak i píšete v druhé polovině příspěvku).
Lze oslovit i pšonky z pkp cargo, ale na dráze to lepší nejspíš už nebude:)
Tu „dráhu“ spravuje úplně stejný stát jako (alespoň páteřní) silnice. Je to především stát, který strukturou investic a pravidel staví železnici do velmi nevýhodné, až nepoužitelné pozice. Jsou i nestátní dopravci, kteří se snaží (podobně jako i hodně lidí u toho státního), ale pokud se kolejová síť vůči silnicím neustále zhoršuje a přitom je její použití mnohem dražší, nedivte se.
vy asi žijete někde ve snu, ne?
Proč by žil ve snu? Kdy naposled se postavila zcela nová trať tak, aby pomohla zlepšit postavení železnice, aby náklady mohly jezdit plynule a nemusely čekat do noci? Víte, ony dálnice jsou opravdu podobné VRT. A železnice tak svou dálnici pořád nemá. Jezdí po ucpaných „jedničkách“, které mnohdy nejsou ani dostavěné a to nemluvíme o tratích krajského nebo regionálního významu. Kdy stát konečně srovná poplatky za využívání silnic a železnic? Ano, mýto je sice hezké, ale nikdy nezaplatí ničení silnic právě kamiony. Nemluvím o tom, jak trpí lidé u takovýchto silnic. Taková II/229 to je opravdu „lahoda“ pro obyvatele podél,… Číst vice »
Proboha jaké postavení železnice ? Přece je důležité, který systém dnes lépe splňuje požadavky na přepravu zboží a obecně na průmysl a obchod, kteří jsou objednateli nákladní dopravy.
Co se týče II/229 v tom s Vámi souhlasím, už to dávno měla být silnice I. třídy a obchvaty měly být , když už nic jiného tak aspoň vyprojektovány. Zde bych viděl možnost alespoň částečně využít zem těleso trati Rakovník – Kralovice pro vedení nově přeložené silnice. Je jasné, že po zastavení os dopravy už bude tato trať zcela zbytečná.
přesně, vytrhat koleje mezi Rakovníkem a Kralovicemi a postavit tam pořádnou bezpečnou jedničku. a to myslím vážně!
Ten, kdo staví železnici do nevýhodné pozice je především trh a jeho požadavky. Náš stát není tak bohatý, aby si mohl dovolit investovat do infrastruktury obou módů dopravy tak, aby byla alespoň na průměrné úrovni. Stát a jeho představitelé si musí udělat analýzu a jednoznačně se rozhodnout kam bude investovat. Je vidět , že toto přešlapování na místě nikam nevede.
Asi je to mytne porad levne. A nez zacne lament nad tim, jak by prevedeni casti preprav na zeleznici zdrazilo zbozi v obchodech, podivejte se na zdrazovani v poslednim pulroce ci roce. Jinymi slovy, hlavni faktory ovlivnujici cenu zbozi v obchodech jsou jinde. A pokud by se jako vedlejsi produkt zvyhodnit mistni produkty, tak fajn.
Takže navrhujete inflační spirálu ještě akcelerovat! Jo, to dává smysl!
Stačí zahrnutí nepřímých nákladů konkrétní dopravy do ceny.
he? pokud jako dodavatel zeleniny prodám hypermarketu erteple za 5,-/kg a oni je prodávají za 15,-/kg s minimální účastí na práci asi nebude inflační spirála.
No zas na druhou stranu, ano jsme střed evropy, ale pořád nechápu, proč máme suverénně nejlevnější mýto ze všech okolních států. Vzhledem k tomu, že máme satelit, tak není důvodu nevybírat mýtné u vozidel na 12 tun na všech úsecích silnic. A argumenty, že mi tím zdraží rohlíky neberu. Rohlíky se nevozí v 40 tunovém kamionu.
Zajímavé je, že ani Piráti v tomto ohledu nemají prioritu něco s tím dělat. Evidentně je jejich „dopravní expert“ Polanský zlobbovaný úplně stejně jako všichni před ním.
Ale vozí.. Doporučuju zjistit, kde jsou v republice linky na rohlíky, kde na toustovej chleba. Kamion odveze do Prahy plnej návěs housek, složí v jednom skladě, přejede na druhej konec, naloží tousťák a jede nazpátek.
Takže z továrny někam na nádraží, tam přeložit do vagónu, s vagonem na seřadiště, pak cesta přes 1/2 evropy, další seřadiště, odvoz na místní nádraží a překládka na kamion. Vlečku má málokdo a provozních je ještě míň. Navíc poplatky ya udržování vlečky, za lokomotivy, případně platby externímu dopravci. Při letmým prozkoumání ceníku ČD Cargo se jen na poplatcích za naložení/vyložení, případný posun zaplatí majlant. A to počítám ideální případ, kdy to bude celovozová zásilka. To se vyplatí jen, pokud je pravidelný odběr a ve větším množství. Ale jednotlivý zásilky budou kamionem rychlejší a levnější. Navíc u kamionu stačí zvednout telefon… Číst vice »
Ne. Z továrny rovnou po vlečce (případně nakladači na blízké nákladiště, je-li) a optimalizovanou vlakotvorbou do cílového překladiště („logistického centra“) úplně stejně, jako dnes tím velkým kamionem, který na cestě také vyžaduje dálniční odpočívky pro přestávky v cestě (nebo čekání na požadovaný čas). A z překladiště potom již jako dnes menšími dodávkami (případně nákladními tramvajemi, kde jsou pro to podmínky) k jednotlivým příjemcům. Ty „rychlejší a levnější kamionem“ v sobě nepochybně zahrnuje i nákladnou výstavbu infrastruktury, to je v principu stejné tam i tam, a potom záleží ještě na ocenění jejího užívání. Jde i o to, jaké chceme prostředí pro… Číst vice »
Tak ty nákladní tramvaje v Drážďanech teda pomohly. A to tam měly ideální podmínky, jedna fabrika jenom převoz přes město. A stejně padly. Takže místo 2 řidičů kamionu bude potřeba : 1 řidič dodávky přes město pro naložení, tam další člověk s vysokozdvihem na naložení, posunová četa pro obsluhu nákladiště, místní dispečer . Na druhým konci totéž. A Než se ta zásilka hne z místního nákladiště, tak je půl dne v háji a kamion na druhým koncu republiky. A navíc pokud by nebyla celovozová zásilka, tak další překládání. Rešení, kdy z jedné fabriky jede 10 palet do Itálie, 5 palet… Číst vice »