Kam pošlou ČD vozy ze Šumavy? Patra zamíří na Třeboňsko, některé 810 čeká zrušení
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy přijdou v prosinci s příchodem nového jízdního řádu o provozování vlaků v jihočeské části Šumavy. Soubor šumavských lokálek
jana h..netuším jestli jste zaměstnanec čd a hlavně jestli jste někdx jela na trati z č.b na Volary..zrovna zde zmiňované patrové vlaky jsou opravdu jedna velká ostuda…staré a špinavé..na wc jsem si po otevření dveří vůbec netroufnul a při nastupování jsme museli hledat funkční dveře protože ostatní byly podle průvodčí zarezlé…tak ať ukážou soukromníci jestli dokážou zajistit kullturnější cestování než čd…ty na to měly spustu let a zlepšení skoro žádné..ale sto lidí sto názorů🤔
Tyhle Bmto, to je jeden z největších hnusů, co na českých kolejích jezdí. Ty by se neměly nikam přesouvat, ale rovnou sešrotovat. I jejich modernizace by byla vyhozené peníze.
Když by šlo o věk a o stav, tak jsou už dávno všechny ve šrotě, jako většina jejich příbuzných, jestli ono to nebude tou potřebou dvoupodlažnosti vždy jen v části roku s tím, jak se dnes tyto klasické vozy vyrábějí..
je pravdou že kultura cestování na téhle trati je katastrofální…všde se čd chlubí novejma vlakama a tady jseme zamrzli v minulém režimu..nedivím se že dráhy tendr prohrály
Prohráli ho spíš cenou za úplně jinou věc, šetření a modernizace je jen taková mediální hra..
Šroty bez klimatizace prodat do Rumunska nebo Severní Koreje a ne zase odsunout do středních čech
„nebo Severní Koreje“ – Další znalec. Ještě něco napiště, prosím.
Tady zřejmě někdo nechápe nadsázku…
Ten patrák na fotce je zralý tak na šroťák.
810ky muzou poslat do Kolina, kde ty werky zdechaji jeden za druhym a zaloha zadna. Banda osvicencu v managementu umi jen rusit a pritom nedohledne v mysleni dal nez ke dverim sve kancelare…
Ty 810 můžou poslat do Prahy, když chtějí něco dokurvit, tak se stylem…
Bez možnosti využít síťovou skupinovou jízdenku u těchto parazitů, pro mě šumavské lokálky prakticky přestaly existovat;(
Snad to tam nedopadne jako s rychlíkama Most – Plzeň, které vozí už jen vzduch. Hlavně, že stát ušetřil a lidi přešli do aut a autobusů. Přitom před tímto zlepšením byla obsazenost celkem ok, ale dneska v těch motorácích nevidíte člověka.
Problém i absence společného tarifu. :-/ Ale jinak máte pravdu. S takovou se budou spoje do budoucna rušit, protože ani MD nechce vozit prázdné spoje. Dopravci to může být tak nějak jedno, ten své dostane.
Martine, máte naprostou pravdu. A to státu nevadí, že dotuje rychlíky, kde jede pár cestujících? A to to má GW podepsané na deset let!!! Jim je jedno, jestli vezou sedm, nebo třicet lidí. Stát to stejně zadotuje!!! Je možné, že v některých úsecích jede s nima asi dost lidí, ale i tak. Hlavně, že to někteří kritizují u ČD. A proto kritici, až zase budete nadávat na dotace pro ČD, tak si zjistěte, jak to mají vaši miláčkové soukromníci. Jinak uznávám, že každý má právo na svůj názor.
Tak měly české dráhy nabídnout konkurenceschopnou cenu a hlavně moderní vlaky a ne ten šrot, co tam jezdí dnes. Můžou si za to jedině samy. Je otázka jak je možné, že si soukromník byl schopný zajistit relativně moderní motoráky a zmodernizovat je na úroveň dnešních požadavků a ČD toho schopné nebyly….
To ASDF: To není pravda. ČD tam jezdilo s RegioSharky a předtím s řadou 843. O ceně ale už mluvit nemůžu. Jde o to, jestli za tu cenu, za kterou GW jezdí, tak jestli na tom má nějaký zisk nebo ne.
Jinak možná by bylo zajímavé o trati Most – Plzeň vydat článek ve smyslu jak také může dopadnout zpackané výběrko na rychlíky.
Vzduch to vozilo i předtím, ještě před rokem to kolikrát bylo 10 lidí na spoj v průměru.
Na rychlících do Mostu žralok nikdy nejel. Jezdilo 842 + 954 a nebo regionova. 843 už tam 10 let nejsou.
asdf co to tady říkáte? Jaké relativně nové motoráky? Jsou to skoro 30 let staré motorové vozy předělané v ČR!!! Nemělo to ani WC! Nesplňující třeba nízkopodlažnost!!! Když stojí na údržbě v Teplicích, tak vidím, jak už mají polepené dveře, také jsem viděl koncové desky, protože jim nesvítila červená světla a také jsem viděl polepené WC!!! A to tu jezdí teprve rok. A když už mluvíte o ceně, tak si laskavě uvědomte, co obhospodařují ČD a co soukromník, který má pár starých křápů! A jestli tvrdíte, že to nesplňují ani ČD, tak tam se jednalo opravdu spíše o ceně. Neříkám,… Číst vice »
Michale to máte pravdu. Ale Žralok tam jezdit měl na všech spojích. Nejvíce z celé republiky jich totiž mělo být deponováno v depu Plzeň. Ale asi kvůli tomu výběrovému řízení to takhle dopadlo. Nikdy to není ze dne na den, proto se asi čekalo jak to dopadne a proto Žraloci v té Plzni nejsou v takovém počtu. Nemělo to asi holt cenu je tam deponovat, když to vyhrál GW. Ale to je pouze můj názor.
To Jan H.: Nevím, co tu píšete vy. Já píšu o šumavských lokálkách a tam budou nasazené nízkopodlažní RegioSprintery z poloviny 90. let, takže žádné 30 let staré motoráky. A nechápu tu poznámku, že jsou rekonstruované v ČR. To jako má být špatně nebo co? Jsou rekonstruované tak, že mají WC a zcela moderní interiér vyhovující současným standardům, včetně polohovacích sedaček, zásuvek a wi-fi, takže jejich věk (na české železnici spíše podprůměrný) je v podstatě bezpředmětný. Každopádně v rámci regionální dopravy budou poskytovat nadstandardní komfort a rozhodně je to zlepšení oproti současnému stavu, kdy tam jezdí na výkonech Z ČB… Číst vice »
To Ten_z_Bíliny: Nepíšu o rychlících Plzeň – Most, ale o šumavských tratích.
asdf Vy píšete o šumavských lokálkách, a já si myslel, že píšete o mot. vozech Plzeň – Most. A to, že je rekonstrukce provedena v ČR, tak tím jsem myslel to, že to přišlo tak jak to přišlo do ČR!
Na o co? Důležité je, že je to zrekonstruované na současné úrovni. Ve Švýcarsku, které je dáváno za vzor železniční dopravy, běžně jezdí 30 let staré rekonstruované vozy.
Bohužel, jsou tam potencionální tratě, ale v současné podobě to tam dává ekonomicky smysl, od nového jízdního řádu ještě větší, pochybuju že tam bude jezdit více lidí..
Je velká škoda ty vozy rušit. Myslím, že by bylo lepší vozy zakonzervovat. Může přijít doba, kdy se dráhy budou vracet a nebudou mít s čím jezdit. Po rekonstrukci jsou to slušné vozy, které jsou na lokálkách nepostradatelné.
Až se dráhy budou vracet na šumavské lokálky, tak 810 bude beznadějně zastaralý šrot (a to už je skoro dneska).
Souhlasím. Není za ně kloudné náhrady a mnohde se nic jiného nevyplatí
Jan H, to si asi pletete s 628, která WC má již z výroby. Na šumavě budou 654..
Důležité teď bude, aby rušené mv ř. 810 byly opravdu zrušeny definitivně. Se stejnou důkladností, jaká je nyní věnována rozložení nepotřebných vozů býv. řady Bt v ČT. Jinak je někdo šikovně „přepere“, jako svého času přepraly wapy přes Polsko a objeví se zázračně u „pružnějšího“ soukromníka. Když už se na Jihu dodržuje princip „za hodně peněz málo muziky“ (úbytek dalších téměř 10% spojů), tak ať to mají se vším všudy.
V tom definitivním zrušení vidím problém. Nejprve by mohli být nabídnuty spolkům provozujícím historické výletní vlaky. Klidně s nějakou doložkou o zákazu konkurence spojům ČD na dané trati … až budou na tratích soukromí dopravci, může to být ČD stejně buřt 🙂
Patrový vagon v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
To rozhodně nejsou Budějce. 😉
Jsou to České Budějovice. Je to dolní odstavná kolej, která přiléhá k Nádražní ulici (byl tam například vystavován Legionářský vlak). Foceno z parkoviště vedle železniční polikliniky.