Na Pardubicku je rozrůstající se komunita Mongolů, pracujících především ve Foxconnu a Přeloušských montovnách typu Kiekert. To by byl ale byznys spíše pro místní letiště…
Jan
4 měsíců
Jak se to Mongolsko může vyplatit? USA jsou každou sezónu na hraně, Vietnam se přes obrovskou komunitu a turistický potenciál údajně taky nevyplatí, ale toto ano? A přitom mají na některé data fakt zajímavé ceny.
Nic proti Mongolsku, sám bych se tam rád podíval – rozhodně radši než třeba do těch USA nebo jihovýchodní Asie, ale ve svém okolí jsem s tímto názorem spíš výjimka.
Může mi prosím někdo vysvětlit, proč to finančně funguje a jiné linky do zdánlivě zajímavějších destinací ne?
Tak jedním z aspektů (i kdyz si nemyslim, ze nejak „klicovym“, ktery by ekonomiku tyhle linky nejak … vyrazne vylepsil) je mira konkurence. Do USA se dostanete na tisíc způsobů – prakticky pres jakykoli hub siroko daleko se muzete dostat levne do USA s jedním přestupem, a každý, kdo letí jinam, než do JFK (a nebo prostě letí víc na západ) si může vybrat přestup jinde, než v JFK. A nakonec – i navzdory přímé lince, spousta lidí do NYC letí jinak, než tou deltou. oproti tomu Ulánbátar? Přímé spojení s evropou prakticky neexistuje – jen MIAT do Frankfurtu. A… Číst vice »
Ta opravdová byznys třída je ale už v dnešní době v 737/A320 spíš výjimka než pravidlo a opravdu u drtivé většiny aerolinek je v 737-800 Y189 nebo v A320 Y186 standart.
186 / 189 (v zavislosti na kuchynce apod) je skutecne standard (s rozteci sedacek mezi 29 a 30”). To same, co ma QS najdete treba u KLM, ktera je ma take v jednotridni konfiguraci, i u dalsich aerolinek, ktere vykazuji nizsi cisla diky businessu nebo first (u US aerolinek). I veleslavny singapore airlines ma u 737 roztec 30”, cili stejnou, jako smartwings.
KLM má větší rozestupy v prvních 6ti řadách – proto je prodává buď
Jako business nebo jako economy comfort.
A i v economy se s QS nedá srovnávat. Ještě doteď si pamatuji QS 737/900 co před covidem občas letěl do Amsterdamu. Se svými 192cm jsem se tam nevešel a nohy jsem musel mít do uličky..
to sice ma, nicmene to neni duvodem toho, ze KLM ma 186 a QS ma 189 (pokud se budeme bavit o 737-800).
tri mista v qs navic nejsou proto, ze by mel nizsi roztec, ale protoze chybejici vestavba vpredu vlevo, diky ktere se tam vejdou tri sedacky navic.
Karel
4 měsíců
Infuencera Adama Machyta alias Adam the Flyer pozvali, stejně tak George Bidenka z PrahaIN. takže některá média tam byla.
Ale jen ta bezproblémová, která nepíší nikdy nic kriticky o LP.
Ředitelka oddělení komunikace je bohužel známá svým neprofesionálním chováním, pokud někdo zveřejňuje negativní (ale pravdivé) informace o LP a následným „black listováním“ takových médií z letištních akcí.
Obměna by měla být proběhnout i tady.
Ano,přece si do toho nenechají od novinárů strkat rypák. A reklamu zadarmo na rozjezd linek taky nepotřebuji, z regionálních letišť jsou na tom přece dobře. PRIVATIZOVAT co nejdřív!
Tak ono to selhání Czech Airlines Handling není především vina Letiště Praha, ale především handlingové společnosti a zákazníka (Smartwings), že šetří a za handlingové služby ochoten zaplatit co nejnižší částku což se taky musí někde projevit a jelikož je to v létě největší dopravce na LP tak má významnou vyjednávací pozici tu cenu nezvyšovat. Že to média hází na letiště je věc jiná.
Kdyby byly Smartwings u Menzies tak májí problémy zase oni. V podstatě problémy s nakládkou/vykládkou kufrů bude mít v Praze vždy ten kdo má Smartwings.
Egypťani nejsou Smartwings ale síťový dopravce, jim může stačit méně, pokud jim to přestoupí na dálkovky…
Jan
4 měsíců
Těžko hledat dvě podnebně odlišnější destinace…
Majkl
4 měsíců
Zajímal by mě LF na včerejším příletu z Mongolska a odletu zpět vzhledem k tomu, že prodej letenek snad začal teprve před měsícem, což je dle mého názoru nezvykle krátká doba na novou linku operovanou wide-body.
To mi přijde jako velice slušné, když vezmu v potaz, kdy bylo dáno do prodeje. Čekal jsem to horší. ( Pokud nebyla většina nějaká „novinářská“ delegace )
Pokud si pamatuji dobře, tak když to šlo do prodeje, bylo to za velice zajímavé ceny. Takže možná je to ještě ovlivněné tím.
Martin Liška
4 měsíců
To nepozvání médií na mě působí ze všeho nejvíc jako takový dětinský truc, i když uznávám, že žádná zákonem daná povinnost to není a upřímně se asi ani o až tak převratné události v dějinách českého letectví nejedná. Ale možnost vylepšit svůj mediální obraz měli, holt ji nevyužili.
a nebo to bylo ciste prakticke opatreni, protoze i kdyz jde o otevreni dvou novych linek, tak 99,9% otazek novinaru by stejne nejspis smerovalo k tomu, co kufry, proc rezignoval/byl odejit jeden nacelnik, a co si slibuji od noveho nacelnika…
z pohledu letiste svym zpusobem logicky krok, nenechat media rozpitvavat dal tenhle problem .)
zpáteční letenky do Ulanbaataru podle systému aerolinky cca za 1000 USD, na některá data sleva asi na 550 USD. Zajímalo by mě, jak to naplní širokotrupé letadlo
Na Pardubicku je rozrůstající se komunita Mongolů, pracujících především ve Foxconnu a Přeloušských montovnách typu Kiekert. To by byl ale byznys spíše pro místní letiště…
Jak se to Mongolsko může vyplatit? USA jsou každou sezónu na hraně, Vietnam se přes obrovskou komunitu a turistický potenciál údajně taky nevyplatí, ale toto ano? A přitom mají na některé data fakt zajímavé ceny.
Nic proti Mongolsku, sám bych se tam rád podíval – rozhodně radši než třeba do těch USA nebo jihovýchodní Asie, ale ve svém okolí jsem s tímto názorem spíš výjimka.
Může mi prosím někdo vysvětlit, proč to finančně funguje a jiné linky do zdánlivě zajímavějších destinací ne?
Odkud máte informaci že USA jsou každou sezónu na hraně?
Asi to myslí tak že každá aerolinka z velké trojky zvažuje každý rok lety do Prahy alespoň s 767, ale nakonec z toho zbyde jen Delta na JKF.
JFK 🙂
Protože se vždycky s velkou slávou něco oznámí, pak to chvíli lítá a pak to zase zruší.
Lítá Delta a ta lítá plná. Po covidu ale American ani United nic neoznámily, natož zrušily, vše to byly jen spekulace v médiích.
Tak jedním z aspektů (i kdyz si nemyslim, ze nejak „klicovym“, ktery by ekonomiku tyhle linky nejak … vyrazne vylepsil) je mira konkurence. Do USA se dostanete na tisíc způsobů – prakticky pres jakykoli hub siroko daleko se muzete dostat levne do USA s jedním přestupem, a každý, kdo letí jinam, než do JFK (a nebo prostě letí víc na západ) si může vybrat přestup jinde, než v JFK. A nakonec – i navzdory přímé lince, spousta lidí do NYC letí jinak, než tou deltou. oproti tomu Ulánbátar? Přímé spojení s evropou prakticky neexistuje – jen MIAT do Frankfurtu. A… Číst vice »
V nejhorším linku zaplní převozy koní Převalského.
Bez mezipřistání, narozdíl od CASA.
😉
Tak Egyptair 737 800 jen 154 PAX….Tuhle mi někdo v reakci na kritiku SW že do toho nacpává 189 pax psal, že těch 189 je standard
je to standard u jednotřídé konfigurace, egypťani ale mají i byznys třídu, a ta velká sedadla zaberou dost místa
Ta opravdová byznys třída je ale už v dnešní době v 737/A320 spíš výjimka než pravidlo a opravdu u drtivé většiny aerolinek je v 737-800 Y189 nebo v A320 Y186 standart.
Standard 🙂
186 / 189 (v zavislosti na kuchynce apod) je skutecne standard (s rozteci sedacek mezi 29 a 30”). To same, co ma QS najdete treba u KLM, ktera je ma take v jednotridni konfiguraci, i u dalsich aerolinek, ktere vykazuji nizsi cisla diky businessu nebo first (u US aerolinek). I veleslavny singapore airlines ma u 737 roztec 30”, cili stejnou, jako smartwings.
Ale pro půlku našinců bude stejně mít nejmíň místa Smartwings, ikdyž jim to argumenty vyvrátíš 😁
KLM má větší rozestupy v prvních 6ti řadách – proto je prodává buď
Jako business nebo jako economy comfort.
A i v economy se s QS nedá srovnávat. Ještě doteď si pamatuji QS 737/900 co před covidem občas letěl do Amsterdamu. Se svými 192cm jsem se tam nevešel a nohy jsem musel mít do uličky..
to sice ma, nicmene to neni duvodem toho, ze KLM ma 186 a QS ma 189 (pokud se budeme bavit o 737-800).
tri mista v qs navic nejsou proto, ze by mel nizsi roztec, ale protoze chybejici vestavba vpredu vlevo, diky ktere se tam vejdou tri sedacky navic.
Infuencera Adama Machyta alias Adam the Flyer pozvali, stejně tak George Bidenka z PrahaIN. takže některá média tam byla.
Ale jen ta bezproblémová, která nepíší nikdy nic kriticky o LP.
Ředitelka oddělení komunikace je bohužel známá svým neprofesionálním chováním, pokud někdo zveřejňuje negativní (ale pravdivé) informace o LP a následným „black listováním“ takových médií z letištních akcí.
Obměna by měla být proběhnout i tady.
Ano,přece si do toho nenechají od novinárů strkat rypák. A reklamu zadarmo na rozjezd linek taky nepotřebuji, z regionálních letišť jsou na tom přece dobře. PRIVATIZOVAT co nejdřív!
Privatizace se u letišť v Evropě moc nevyskytuje, běžnější je pronájem.
Já vím,jak v Brně… Říkejte tomu,jak chcete,hlavně ať už to není státní. Celej Aeroholding…
A to se z regionálních letišť v Evropě běžně léta někam do Mongolska, Jižní Koreji, Dubaje, USA atd.?
No třeba v Polsku jo.
A už běžně tam mají u terminálu zastávku vlaku.
Až bude v USA >15 mega čechů emigrantů (tak, jako poláků) bude se u nás do USA taky lítat i z Brna a Ostravy.
Když už chcete srovnávat, srovnávejte v kontextu.
jméno, jak se jmenuje?
To snad není problém si vygůglit.
Tak ono to selhání Czech Airlines Handling není především vina Letiště Praha, ale především handlingové společnosti a zákazníka (Smartwings), že šetří a za handlingové služby ochoten zaplatit co nejnižší částku což se taky musí někde projevit a jelikož je to v létě největší dopravce na LP tak má významnou vyjednávací pozici tu cenu nezvyšovat. Že to média hází na letiště je věc jiná.
Ale je to vina LePra, ono totiž ruka ruku meje, víte?
Kdyby byly Smartwings u Menzies tak májí problémy zase oni. V podstatě problémy s nakládkou/vykládkou kufrů bude mít v Praze vždy ten kdo má Smartwings.
Za všechno může vlastně nakonec Fiala, ne? .-)
Ne ty, protoze jako krizovy manager to moc neresis.
😀 😀 ted sem se zasmal. Fialo octup. 😀
dosadil bych Babiše, on je přeci krizový manager, ne? :-DDD
Mám radost. Hlavně z Ulánbátaru.
Kolega cestuje dnes z Káhiry, hlásil obsazenost asi 20%. Očekávám brzké ořezání nabídky.
Kolega by se měl naučit lépe počítat
Kolik je to tedy? Přistoupil někdo cestou?
Egypťani nejsou Smartwings ale síťový dopravce, jim může stačit méně, pokud jim to přestoupí na dálkovky…
Těžko hledat dvě podnebně odlišnější destinace…
Zajímal by mě LF na včerejším příletu z Mongolska a odletu zpět vzhledem k tomu, že prodej letenek snad začal teprve před měsícem, což je dle mého názoru nezvykle krátká doba na novou linku operovanou wide-body.
Soudě podle fronty na check-inu na odlet zpět žádná tragédie. Ale tvrdá data to samozřejmě nejsou.
Odlet 144px
To je moje přezdívka!
To je tady takový folklór. Zaregistrujte se a pak snad bude přezdívka jen Vaše.
To mi přijde jako velice slušné, když vezmu v potaz, kdy bylo dáno do prodeje. Čekal jsem to horší. ( Pokud nebyla většina nějaká „novinářská“ delegace )
Pokud si pamatuji dobře, tak když to šlo do prodeje, bylo to za velice zajímavé ceny. Takže možná je to ještě ovlivněné tím.
To nepozvání médií na mě působí ze všeho nejvíc jako takový dětinský truc, i když uznávám, že žádná zákonem daná povinnost to není a upřímně se asi ani o až tak převratné události v dějinách českého letectví nejedná. Ale možnost vylepšit svůj mediální obraz měli, holt ji nevyužili.
a nebo to bylo ciste prakticke opatreni, protoze i kdyz jde o otevreni dvou novych linek, tak 99,9% otazek novinaru by stejne nejspis smerovalo k tomu, co kufry, proc rezignoval/byl odejit jeden nacelnik, a co si slibuji od noveho nacelnika…
z pohledu letiste svym zpusobem logicky krok, nenechat media rozpitvavat dal tenhle problem .)
Je to přesně tak. Nechtěli prostě odvádět pozornost jinam, nic víc bych za tím nehledal.
Tak ja nevim, ale pokud mluvci vi, co a jak, tak takove otazky nedovoli a pripadnou tiskovku si umi zmoderovat.
vysvetluj to novinarum 😀
zpáteční letenky do Ulanbaataru podle systému aerolinky cca za 1000 USD, na některá data sleva asi na 550 USD. Zajímalo by mě, jak to naplní širokotrupé letadlo
Možná další možnost letět do/z Ruska s přestupem v třetí zemi?
Přesně tak. Ale přiznám se, že při čtení článku mi chvilku trvalo, než mi to došlo.
Na všechny termíny mimo prázdniny jsou zpáteční letenky za 525 USD, to mi nepřijde nic hrozného
550 je dobrá cena
V Mlade Boleslavi je masivni mongolska komunita…