K rychlejším vlakům na papíře přibude terminál za dvě miliardy. Kraj vypsal architektonickou soutěž
Vizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnic
Stavba nového terminálu pro vlaky a autobusy v Liberci má začít zhruba za pět let.
Ten vlak Regiojetu na vizualizácii vyzerá dobre. Ťažký rýchlik s Vectronom v Liberci na modernom nádraží. Viete si predstaviť ?
To si představit dokážu, ale už ne to, jak do hodiny budu vystupovat na hlaváku
Na hlaváku klidně. V České Lípě.
Slušný paskvil.
Skvělé, to bude asi až v roce 2424. Ale jako pohádka pro dospělé a cestující je to moc hezké. A teď prosím autora ještě tu o Smolíčkovi.
Osobně se těším hlavně na ty přetrasované linky. Ideálně aby se úplně vyhly Fügnerce nebo Šalďáku.. A se vznikem kapacitně dostačujícího parkovacího domu a protažením Matoušovy ul. bych se ani nebál 1.máje otevřít i víc pěšímu provozu, aby se k nádraží dalo dostat z/do centra komfortně i pěšky.
Líbí se mi ta vizualizace. Takové soupravy viděl Liberec naposledy za časů legendárního rychlíku do Košic. Ale tvůrci rozumím, zakázka za miliardy a výsledkem je megalomanský projekt pro pár motoráků.
Chápu dobře že trať přes Sychrov se rušit nebude? Obzvlášť v létě na Sychrov jezdí hromada lidí a byla by škoda tuto trať zrušit. A ani mi tolik nevadí že nová trať bude částečně jednokolejná protože jednokolejka nebude b tunelech takže nebude tak velký problém to zdvoukolejnit. A nové nádraží v Liberci za mě 👍 protože by to mohlo konečně ulevit Fügnerově a bude konečně vypadat k světu a nebudou tam ty patlaniny v podobě nástupiště 3A a těch dalších kolejí nástupiště 1 a nebudou lidí zmateně hledat nástupiště 2
Takže nové nádraží by bylo (bude), teď už „jen“ přivést ten (pořádný) vlak. Snad pak nebude potřeba další rekonstrukce z důvodu konce životnosti nového nádraží.
Tleskám za soutěž a snad se i ta nová trať hne kupředu.
Kdo řeší novou trať? Jde jen o přesun busů na bývalé nákladní koleje. Na prezentaci vidím 8 odjzdových stání bus, což si myslím stačí, ale čekám, že se spustí řev, podobně jako v Pardubicích, kde si všichni myslí, že bus nádr. je k odatvovaní busů a nikoliv jen k odjezdu. Za mě je vzpr Rakousko, kde busy stojí max 3-5 min a pryč, žádné odstavování mezi výkony, aby mezi nimi hledal nemístní odkud co vlastně jede.
Osobně se bojím, že to dopadne jak s Fügnerkou. 8 stání a tam se musí vejít PAD, MHD a NAD? Hmm, to nevidím úplně ideálně. Stačí si vzpomenout na letošní léto, když se sešly výlkuy na dvou železničních tratích a najednou na NAD odjížděly i 4 busy najednou.
Těch stání je málo. Několik let jsem do Liberce jezdil linku, ve špičce to absolutně nemůže stačit. Ohledně parkování je to taky problém, vzhledem k tomu, že v Liberci končí nebo začíná relativně dost dálkových linek, tak je opravdu třeba parkování řešit, protože řidičí musí dělat bezpečnostní přestávky mezi spoji, zpravidla 45 minut, ale měli jsme i turnusy v minulosti, kde jsme stáli v Liberci 3h během dopoledne. A takový autobus se nedá zase jen tak někde zaparkovat. Chybí tomu komplexnost, a argument, že si parkování mají řešit dopravci neuznávám, to platí pro stání přes noc nebo v délce alespoň… Číst vice »