K rychlejším vlakům na papíře přibude terminál za dvě miliardy. Kraj vypsal architektonickou soutěž

Vizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnicVizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnic

Stavba nového terminálu pro vlaky a autobusy v Liberci má začít zhruba za pět let.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Povazan

Ten vlak Regiojetu na vizualizácii vyzerá dobre. Ťažký rýchlik s Vectronom v Liberci na modernom nádraží. Viete si predstaviť ?

David

To si představit dokážu, ale už ne to, jak do hodiny budu vystupovat na hlaváku

Jiří Šrámek

Na hlaváku klidně. V České Lípě.

Os5600

Slušný paskvil.

josef

Skvělé, to bude asi až v roce 2424. Ale jako pohádka pro dospělé a cestující je to moc hezké. A teď prosím autora ještě tu o Smolíčkovi.

Gryf

Osobně se těším hlavně na ty přetrasované linky. Ideálně aby se úplně vyhly Fügnerce nebo Šalďáku.. A se vznikem kapacitně dostačujícího parkovacího domu a protažením Matoušovy ul. bych se ani nebál 1.máje otevřít i víc pěšímu provozu, aby se k nádraží dalo dostat z/do centra komfortně i pěšky.

Jezdíte vlakem?

Líbí se mi ta vizualizace. Takové soupravy viděl Liberec naposledy za časů legendárního rychlíku do Košic. Ale tvůrci rozumím, zakázka za miliardy a výsledkem je megalomanský projekt pro pár motoráků.

Honza

Chápu dobře že trať přes Sychrov se rušit nebude? Obzvlášť v létě na Sychrov jezdí hromada lidí a byla by škoda tuto trať zrušit. A ani mi tolik nevadí že nová trať bude částečně jednokolejná protože jednokolejka nebude b tunelech takže nebude tak velký problém to zdvoukolejnit. A nové nádraží v Liberci za mě 👍 protože by to mohlo konečně ulevit Fügnerově a bude konečně vypadat k světu a nebudou tam ty patlaniny v podobě nástupiště 3A a těch dalších kolejí nástupiště 1 a nebudou lidí zmateně hledat nástupiště 2

Blzx

Takže nové nádraží by bylo (bude), teď už „jen“ přivést ten (pořádný) vlak. Snad pak nebude potřeba další rekonstrukce z důvodu konce životnosti nového nádraží.

DavidS

Tleskám za soutěž a snad se i ta nová trať hne kupředu.

platamond

Kdo řeší novou trať? Jde jen o přesun busů na bývalé nákladní koleje. Na prezentaci vidím 8 odjzdových stání bus, což si myslím stačí, ale čekám, že se spustí řev, podobně jako v Pardubicích, kde si všichni myslí, že bus nádr. je k odatvovaní busů a nikoliv jen k odjezdu. Za mě je vzpr Rakousko, kde busy stojí max 3-5 min a pryč, žádné odstavování mezi výkony, aby mezi nimi hledal nemístní odkud co vlastně jede.

Martin

Osobně se bojím, že to dopadne jak s Fügnerkou. 8 stání a tam se musí vejít PAD, MHD a NAD? Hmm, to nevidím úplně ideálně. Stačí si vzpomenout na letošní léto, když se sešly výlkuy na dvou železničních tratích a najednou na NAD odjížděly i 4 busy najednou.

David

Těch stání je málo. Několik let jsem do Liberce jezdil linku, ve špičce to absolutně nemůže stačit. Ohledně parkování je to taky problém, vzhledem k tomu, že v Liberci končí nebo začíná relativně dost dálkových linek, tak je opravdu třeba parkování řešit, protože řidičí musí dělat bezpečnostní přestávky mezi spoji, zpravidla 45 minut, ale měli jsme i turnusy v minulosti, kde jsme stáli v Liberci 3h během dopoledne. A takový autobus se nedá zase jen tak někde zaparkovat. Chybí tomu komplexnost, a argument, že si parkování mají řešit dopravci neuznávám, to platí pro stání přes noc nebo v délce alespoň… Číst vice »