K retrovlakům v provozu i muzeum. Pardubický kraj získal dotaci na proměnu depa za 155 milionů korun
Vizualizace muzea v Dolní Lipce. Foto: Pardubický kraj
V Dolní Lipce se mají i opravovat parní lokomotivy.
V Dolní Lipce se mají i opravovat parní lokomotivy.
Autor nám v prvním odstavci dost okatě podsouvá hrušku do košíku jablek.
autor v prvním odstavci vyjadřuje pouze nenávist k přebujelým dotacím.
A proč tedy k tomu autor zneužívá polopravdy a zamlčuje, že ty dotace jsou účelově vázány jen na tu muzejní akci, nejdou na úkor financování krajem kontrolované VHD (kterou si přitom „bere do pera“) a v případě jejich nečerpání by ani ty „ušetřené“ finanční prostředky stejně být využity na financování čehokoli ve VHD nemohly?
Stále jsou to dotace a peníze z daní, soudruhu seniore.
Nekomentuji obsah, komentuji formu.
No a víme teda, co by na koridoru mělo jezdit? Pantery z rámcové smlouvy ČD asi těžko, ta už je v plném rozsahu uplatněná a při vypsání nového vyběrka taky může přijít nová, daleko větší cena a to Pardubický kraj… nevím nevím.
Panteři z Ústeckého kraje.
Nojo, ale v celém kraji by se jich uživilo tak 15-20 podle sledovaček 55p, takže 7 z Děčína to nezachrání
Nádhera! V tomto směru by si ostatní kraje měly vzít příklad! Moc vám fandím!
Přesně.
Taky závidím nejlepšímu kraji k jejich skvělé žel. infrastruktuře, nejlepšímu (nově draze opravenému) nádraží v zemi, nové ELEKTRIFIKOVANÉ dvoukolejce do nejbližšího krajského města a další.
No to určitě :):). Pokud se stavějí takové věci, měly by být financovány soukromým sponzorem, rozhodně ne z dotací EU.
A to včetně provozních nákladů.
Problém vás mudrlantu je v tom, že dotace na to, co považujete za prioritu…nejsou
A mimochodem, jak za tratec může tahle dotace o několik let později?
Jako železniční nadšenec tleskám, jako obyvatel Pardubického kraje je mi do pláče. Myslím si, že jsou v kraji větší priority a to ne jen v dopravě.
Do pláče by mělo být lidem z Libereckého kraje, který nemá a hooodně dlouho mít nebude kvalitní železniční infrastrukturu.
Pardubický kraj má jednu z nejlepších žel. infrastruktur v zemi.
Bohužel také samosprávu, podlézající jednomu dopravci, který se jí odvděčuje odpadem svého vozového parku, přijeďte se někdy svézt…
To jsou bludy! Stav sítě poplatný 19. století je na Liberecku bez ohledu na to, jakou barvu tam mají vlaky.
Jaké větší priority – předpokládám, že aspoň v nějakém muzejním oboru, když už ne přímo v železničním či jiném dopravním – máte v Pardubickém kraji konkrétně na mysli?
V předposledním odstavci vám z nedokončené věty „Na polské straně projekt obsahuje přestavbu“…. vypadl následující text:
…historického komplexu lokomotivního depa v Jaworzyně Śląske a lokomotivního depa v Dzierzoniowě pro muzejní funkci a údržbu historického vozového parku.
díky
Poslední odstavec se hodně povedl: „obyvatelé Pardubického kraje již železniční muzeum zažívají na kolejích v běžném provozu“ a šlo to i bez dotací…
Ovšem poslední odstavec nebude za pár měsíců pravda.
Až do první mimořádnosti, které se dějí neustále 🙂 Kolik měsíců je u ČD „pár“?
Čeká se na Pesy a ty mají začít přicházet v následujících měsících. Plus další 841, které teďka osazují ETCS.
Obyčejná závist.
Myslím si, že na hlavní trati jezdí klasické soupravy s vagony ř. Bymee z výroby bývalé NDR. Ty snad nejsou tak špatné, pokud mají látkové potahy sedadel.
Asi jak pro koho, je to tak nějak poslední linka s Bymee, kde zatím nebyly nasazeny nebo aspoň zasmluvněny nízkopodlažní jednotky. Ale vypsané už to je.
No ale jak to bude s Sp do Letovic v objednávce téhož kraje?
Bdmtee nejsou špatné, ale pouze Bdmtee²⁶³, ²⁶⁵, ²⁶⁶, ²⁶⁷, ²⁶⁸; Bdmtee²⁷⁵ a ²⁸¹ (původní) jsou zralé na šrot
A pak že samosprávy nemají dost peněz, když je na takové nesmysly. A to říkám jako šotouš. Papír snese všechno, ale tady se obávám že výsledek bude při nejlepším polovičatý.
Tak snad jsou občané jinak spokojeni a nic jim nechybí
Nepíše se v článku cosi o dotaci?
Jo aha, když je to z jiné kapsy, tak se to vlastně nepočítá 🙃
Další závistivec.
Asi máte obsesivní představu, že lidé jsou plni závisti, ti ale mají jiné starosti. Prostě za každým opačným názorem, byste mohl napsat, že je to závist.
Předpokládám že dotace určena na obnovu depa v Dolní Lipce by nemohla být Pardubickém krajem použita na nákup nových vlaku pro linku ČT-Ko.To rypnuti si autora článku mi v tom případě prijde jako zcela mimo
Nemohla. Ale skvěle to ukazuje priority kraje v oblasti dopravy.
Obávam se, že obnova historického depa se zázemím pro opravy parních lokomotiv má s „prioritami kraje v oblasti dopravy“ společného pramálo. Co tak kultúra, volný čas a pod.? Nebude to spíš podobné investici do divadla, kulturního sálu, krajského muzea a pod.? Navíc ze zdroje fondu EU PL – CZ, jinde nevyžitelného?
V Libereckém kraji jde ze stejného fondu například oprava Zubačky. Doporučuji si nastudovat, na co lze peníze z Interegu využít.
Nastudované: https://m.facebook.com/vytopnakorenov. V čem vidíte rozdíl?
Bavíme se o opravě Zubačky, tedy celé trati. Oprava výtopny nebyla z fondů EU, ale z tzv. norských fondů. A je taky klíčové, že za touto akcí stáli nadšenci, nikoliv kraj.
A za Dolní Lipkou snad původně nadšenci nestojí?
Kdyby jich nebylo, ta topírna by už nejspíš několik roků ani nestála a i spolek (to už firma je) působící jinak v Žamberku by se neměl čeho chytit.
Původně.
LŽK to dotáhl dál v Rokytnici p.O.h., dvě topírny by ovšem už nezvládl, takže je dobře, že se toho chopili „Bednářovci“ (a přesvědčili i hejtmana) – je to jen ku prospěch věci.
A na co by to šlo využít v Pardubickém kraji? Nenapadá mě tam žádná trať, která by byla takovou technickou památkou, jako zubačka, a zároveň by měla podobný význam i pro současné dopravní potřeby.
Třeba na nic. Ty dotace na blbosti nerostou stromech, ve finále to zaplatíme všichni + x generací po nás.
To ano, s tím naprosto souhlasím. Tyhle programy, to je krásná ukázka dotační ekonomiky.
Jenže kdyby se kraj na čerpání vykašlal, tak se začne křičet, jak „jsme mohli získat peníze z Evropy“.
Jistě, ale nevidím důvod, proč tuhle rakovinu podporovat a nedat ji do kontextu.
V tom kraji, kde je i dost památek vojenské historie, vznik nějakého dalšího technicky zaměřeného muzea rozhodně žádná blbost není – synergický efekt bude jistě větší, než třeba v případě nějaké obrazové galerie (a nic i proti ní).
Řekl bych že nebýt možnosti podojit EU, tak by v Dolní Lipce ani Pardubicích o polském městečku Dzierzoniów nikdo nic nevěděl…
Dzierzoniów je spoustu let partnerským mestem Lanškrouna.
Nezbývá, než s vámi bohužel souhlasit.
Původně jsem myslel, že Dzierzoniów bude z druhé strany hranice pár km (něco, jako České Velenice – Gmünd NÖ) ale mapy.cz mi ukázaly vzdálenost městečka Dzierzoniów od Dolní Lipky autem 90 km. A Jaworzyna Śląska je z Dzierżoniówa ještě dalších 30 km.
Podle dostupných informací k programu přeshraniční spolupráce INTERREG Česko-Polsko 2021 – 2027 tam kromě té zmiňované D.Lipky (120 mil. Kč) zbývá ještě dalších asi 30 mil. Kč na tyto dvě akce:
-„výměnu zkušeností“ mezi českými a polskými záchranáři
– lepší propagace hradů a zámků v Č-P příhraničí.
https://www.kurzy.cz/zpravy/761174-unie-da-kraji-120-milionu-na-zeleznicni-muzeum-v-dolni-lipce-podpori-i-dalsi-preshranicni-projekty/
Jaký byste měl tip pro tento program v rámci dopravy PaK?
Já nejsem odtamtud a tak nemám žádný přehled o tom, kde by pana Netolického měla tlačit dopravní bota.
„Na osobních vlacích Kolín – Česká Třebová jezdí stále v retrosoupravách s vozy z 80. let minulého století. České dráhy kvůli krachu dodavatele nedodaly slíbené modernější vozy.“
No, já myslím, že zrovna v tomhle případě se vyplatí počkat. On ten jeden rekoBymák docela stačí jako ukázka toho, jak by to dopadlo, kdyby nedošlo ke „krachu dodavatele“. A jako modernizované by to tu jezdilo zcela jistě celkem dlouho. Takhle se snad cestující v dohledné době dočkají panterů…
Přesně tak.
Čekal bych článek – nejlepší kraj na tom vydělal a ono tohle.
Sorry, ale čerpání dotací není uspech.
A nepletete si třeba regulérní čerpání s rozkrádáním?