K nejstaršímu solnému dolu na světě novou lanovkou. Kabiny budou připomínat krystaly
Vizualizace nové lanovky Salzbergbahn v Hallstattu. Foto: Hasenauer.ARCHITEKTEN

Kvůli stavbě se letos zavře solný důl v Hallstattu již na konci srpna.
Vypadá to pěkěně, ale na vizualizaci je cca 14 pasažérů, a reálně+ to bude jezdit skoro plné skoro pořád , tak to možná nebude takový zážitek, ajk se na první pohled jeví 🙂
Jelikož stávající dráha má proměnlivý sklon minimálně v horní stanici a nová dle vizualizací i ve stanici dolní a všechny zatím dostupné informace píší o „level control“, nabízí se otázka, zda nové kabiny nebudou naklápěcí. Samozřejmě ne do boků jako Pendolino 🙂 ale dopředu a dozadu, jako kabiny na Stoosbahn .
Tomu by odpovídala i vizualizace, která zatím zobrazuje vozy pouze v max. sklonu, přičemž při položení vozu do vodorovna (ve stanicích) ty kabiny krásně zapadají do designu „podvozku“.
Zatím jsem k tomu nenašel nic ani na stránkách výrobce (Dopplemayr – https://www.doppelmayr.com/news/neues-highlight-fuer-hallstatt/ )
Takže se těším na více informací…
A všimněte si, za kolik to v přepočtu je. 25*25=625 milionu CZK a u nás se dělají 2 malá nádraží (Chrastava a Hrádek n.N.) za 2x VĚTŠÍ CENU – 1,24 miliardy CZK. Chápu rozdíl Česka a Rakouska, ale i tak je něco velmi špatně.
Příponám mi to lanovku v pražském parku Mrázovka – ta má osvětlené hrany, a tak v noci z dálky (třeba ze Strahova) vypadá jako počítačový nákres krychle
Ná tam šel pěšky.
Moc pěkné.Bylo by skvělé kdyby se takový futuristický design povedl prosadit u budoucí lanovky na Ještěd ,když už ne u rekonstruované petřínské.Současný návrh vozů pro Petřin vypadá jako ta původní Hallstatská.
Tam se těžila sůl? A ta původní Haltstatská také pomrkávala na míjející se kabinu? 😁😉
Jeden z nejpřelidněnějších turistických cílů v Rakousku, i mimo hlavní sezónu je někdy problém najít klidnější den…
Asi tak. Tam by měli vyřešit hlavně příjezd a parkování. Chvilka čekání na lanovku je nic oproti tomu, když musíte zaparkovat 4 km za městem a dojít to pěšky i přesto, že návěst ukazuje volná místa přímo v centru.
A jak to mají vyřešit, kromě toho aby návěst ukazovala správně? Další parkoviště tam nejspíš nechtějí, rozhodně ne pro zájezdové busy. Myslím že v sezóně jezdí bus z Obertraunu každých 30 minut, i když i tam se parkuje dost kvůli jeskyním a Krippensteinu. Není špatné dojet vlakem a přeplavit se přes jezero.
každému je asi docela jedno jakou lanovkou jede. Důl je super.
Ale potěší ho pokud nebude muset čekat tak dlouho ve frontě, když nová lanovka nabídne mnohem vyšší kapacitu. Design je takový bonus navíc a tady se to myslím povedlo.
Perfektní!