K Baltu vlakem vleže. Na novém spojení do Polska začne jezdit i lůžkový vůz

Baltic Express. Foto: České dráhyBaltic Express. Foto: České dráhy

Lůžkové vozy budou jezdit do konce srpna.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přelepkář

Změna byla zahrnuta do KJŘ – od 15. 4. Změnové listy naleznete na http://prelepky.wz.cz

Karel

Když to jde k Baltu, tak proč to nejde k Jadranu?

J.K.

Ještě autovůz a bylo by to top.;)

tarten

Nebude levnější si auto pronajmout v Polsku?

michawel2

Tomu lze jen zatleskat, ukazuje to jedno, cestující tento spoj zaujal. A chápu proč, sám jsem s tím jel a je to velmi příjemná cesta. To Bistro už z Prahy tam je potřeba, snad ale ne na úkor 1 třídy. To lůžko je určitě fajn, byť s tím dojezdovým časem mají kolegové pravdu. Jet s tím ale až do Kolobrzegu by asi nebyl špatnej nápad. Na Hel si myslím to nedává smysl, tam by se to blbě otáčelo. Ta manipulace tam možná je, ale flexibilní to moc není.

Michal M

Jsem viděl takový film o lůžkovém vlaku na Hel. Problémy s obratem nikdo nezmiňoval. 🙂
https://www.csfd.cz/film/91778-vlak/prehled/

michawel2

On tam ten lůžkáč dokonce snad jezdí/jezdil. Připojovalo se to dokonce i za ten motorák, plus tam i teď je min. jeden obrat s klasickou lokomotivou. Ale určitě by se tam nedala nechat celá souprava a musela by se vracet po objetí zpět do Gdynie.

Nezbeda

Pro chytraky, kteri tady pisou, ze uz to melo byt driv: Bylo by fajn si uvedomit, ze nektere stanice maji po ceste kratka nastupiste a uz ted se tam 5 celych vagonu nevejde – a tim myslim CESKA nadrazi. 🙂
A bezpecnost cestujicich ma byt prece na 1. miste. 🙂

aabbbb

Které stanice?

Nezbeda

Ze by treba Letohrad? 🙂

pavelb

V Letohradu má nástupiště 190 m…. . Nejkratší je v Lichkově, kde má 175 m. V Letohradě se tedy vejde 7 vozů, v Lichkově 6,5. Takové Labe s 9 vozy se v Podbabě k nástupišti také nevejde… .

JiVe

Tak se synem vyzkouším. Ryan rano tam, lůžko večer zpět. Super tip na prazdniny

Magda

To nesmíte, jak mi píšou níže, musíte si uvědomit, že vlak je pro Vás výhodnější. Nebo jste taky vyvrhel jako já? 🙂

Dispečer

..ono s tím musí souhlasit i druhá strana ,tedy PKP, ne i vše tak jednoduché,jak si myslíte. Nebo jste se nějakých jednání účastnil ?

aabbbb

Tady to ale je myslím, trochu naopak. Poláci to lůžko chtěli od začátku. Ale v Polsku to (na rozdíl od nás) má i podporu ze strany objednatele.

jezewec

Bohužel zejména časová poloha příjezdu do Gdynie mi připadá prakticky nehratelná, průvodce vás vzbudí nejpozději ve 4.45 a člověk vystoupí ve městě, kde v 5.20 těžko usedne do nějaké kavárny, na ubytování je také brzo… Pozdější odjezd z Prahy není vhodný s ohledem na čas příjezdu do Wroclawi (což je předpokládám majoritní část cestujících), vyřešit by to mohla možnost vystoupit např. do 7.00, ale že by souprava mohla zůstat hodinu a půl ve Gdyni u nástupiště asi není reálné. Ideální by bylo, mluví-li se o letní sezoně, ukončit jízdu na Helu, v Lebě, Leborku či Kolobrzegu. Možná by to bylo… Číst vice »

Dispečer

.. navrhněte to na PKP..

petr.sladek

Přišlo by mi výhodnější ho nechat počkat třeba v Bydhosti a ráno dojet zbytek. Většina cestujících imho bude chtít spíš do Gdaňsku než do Gdyne.

Bjorn

To by bylo fajn, ale neobrací ten vlak pak zpátky? Už bez toho lůžkového vozu, samozřejmě.

Matfyzák

V tom pripade by cestujici mohli nechat v tom luzkovem voze ve Gdyni jeste par hodin dospat, coz je mimochodem celkem bezna praxe napriklad ve Velke Britanii

Průvodce původní Aleš

A bývala (nebo ještě je?) i v Dánsku, které je jinak poměrně malé na noční spoje. V každém velkém městě na cestě se odpojil jeden vagón a v něm lidí dospali.

Rejpal

Ten lůžkový vůz by bylo ideální nechat až do konce září.

Flek

To není Jadran.

Jenda První

Právě. To by mohl jezdit celoročně, když cílovou destinací je město.

Rejpal

Když to není Jadran, tak proč vyjede už 14. dubna?

Twix

No právě. Ono u Baltu to ani přes prázdniny neni úplně o koupání v moři 🙂 Relax na pláži, návštěvy měst, turistika, cyklistika… a to se dá klidně provozovat i v září.

Kamui

Jak je to vůbec v tomhle co se smlouvy s objednatelem týče? Musí mít dopravce souhlas objednatele, že k objednávanému vlaku smí přivěsit svůj komerční vůz?

Daniel

Jaký by měl být problém? Pokud bude vlak splňovat kritéria, která si objednatel stanovil tak je úplně jedno, jestli tam bude 1 nebo 4 lůžkové vozy 😃

Magda

Lákala mě cesta k Baltu vlakem, ale při porovnání cen a doby mezi vlakem a letadlem, kdy letadlo je v některé dny i o polovinu levnější, si asi vlak odpustím. Ukrojit si z dovolené dny navíc kvůli cestě vlakem mi za to asi nestojí. Ale chápu, že někdo to má jinak.

Twix

Tak na odjezd v 7 večer z Prahy si dovolenou brát nemusím (natož pokud jedu z východních Čech), spíš je trochu nešikovný ten časný příjezd do Gdyně, ale pokud se tam z toho nějak oklepu, mám celý den před sebou. Samozřejmě cestou zpět ten příjezd v 9 ráno už není tak vhodný k tomu, jít ještě do práce. Ale každý to má nějak a o zaplnění nějakých těch 30 lůžek se vůbec nebojím.

Magda

Tak to už pro mě je lepší si privstat a v 7.30 odletět z Prahy a v 8.45 být tam. A zpět v 18.00 s příletem do Prahy v 19.20 h. Ale to je můj konkrétní názor, chápu, že někdo to má jinak. Proto nechápu, za co dostávám mínusy – že nechci strávit den nebo noc ve vlaku? No tak se omlouvám, že mi to vyhovuje víc letecky a že mám to štěstí, že cesta na letiště v Praze je pro mě stejně časově náročná jako třeba do Pardubic.

Filip

Ale Ty „nevyjedeš“ v 7 30 am. Abys odletěla v 7 30 am, tak na lotnisku musíš bejt už v cca 6. A pro většinu lidí je časově náročnější se dostat na lotnisko v Ruzyni, než na hlavák, takže, když bys vyjížděla vlakem v 7 30 am, vyjedeš z domu, třeba, 6 15 am, ale protože na lotnisku musíš už v 6 15 am být, a to bezpodmínečně, spíš dřív, vyjedeš z domu, třeba, ve 4 30 am. Do vlaku si můžeš vzít více věcí, nemusíš řešit redundantní bezpečnostní předpisy, nikdo ti nebude dělat „prohlídku dutin“, atd. Podívej, pokud pojede… Číst vice »

Magda

Vážený Filipe, děkuji za rozpis toho, co mě čeká, já jsem totiž nikdy letadlem neletěla a nestačím se divit (ironie). Prosím, proč mě presvedcujete, že musím jet vlakem? V mém případě vstanu o hodinu dřív, abych byla v cíli o 7-6 hodin dřív. Stejné nebo menší peníze, pestřejší zážitek, žádné sezení na zadku celý den. Na letišti salónek, kde si dám v klidu snídani. Cenově to vyjde levněji (když si to koupím měsíc předem). Stačí odbavit jeden kufr (+cca tisíc korun) pro celou rodinu na týden a hotovo, jinak stačí základní letenka bez dalších příplatků. Prosím, dovolíte mi letět, nebo… Číst vice »

Jarda

kolik stojí letenka do Budapešti? Když regiojet tam jezdí i pod 4stovky

MaT

Když jsem jel naposledy s RegioJetem z Prahy do Budapešti, trvalo to přes 7 hodin. Říkal jsem si tehdy, že ten zážitek nechci v nejbližší době opakovat…

Jarda

tak tady se řešila cena a ne každý bydlí kousek od letiště, pak už ten vlak dává smysl i časově, veřejnou dopravu na ruzyni to mám přes 2h, autem min 1,5h skrz Prahu takže raději stejně s rezervou 2h..na trasu vlaku to mám pár minut autem a nebo do půl hodiny veřejnou dopravou a ještě navíc to jede necelých 6hodin..a za 350 to můžu jet klidně dnes..to se vám s letenkou jen tak nepodaří

vojtech

Tak mi v tom případě pořad jak mám jet na formuli jedna. My máme natrénováno že v 17:10 je konec závodu projdeme se 3 kilometry přes pole pak nastává masakr že se musíme nacpat do Lokál co. výho vláčků kterých jezdí každých 10 až 15 min. několik 18:35 jsme v Budapešti a po 19. hodině jede lůžko až do Prahy jezdím to i s dětma. Za lehneme spíme máme k tomu véču a snídani. kdybych teda letadlem tak se musím pak jet na letiště tam tvrdnout všechno mě vyhodí a pak možná poletím nebo nepoletím o ceně letenky v tomhletom… Číst vice »

Filip

Nikdy nikoho o ničem nepřesvědčuju.

Omlouvám se, že jsem obtěžoval, arciť to nebylo rozhodně mým cílem.

S ohledem na rozdíly mezi námi je jakákoli debata mezi námi absolutně nemožná.

Karl vB.

Was ist das LOTNISKO?

none

Cizáckou řečí letiště….

Michal M

S polštinou jsme měli do 15. století stejnou gramatiku, vy cizáku.

Twix

Však těch mínusů zase tolik nemáte 🙂 Kdyby to bylo ve stylu „letí tam přece letadlo, proto je vlak jen pro naprosté blázny“, bylo by jich víc. Část mínusů je asi za poměrně zbytečnou informaci (o letadle se tak nějak ví) a část asi za zjevnou nepravdu že kvůli (nočnímu) vlaku potřebujeme „dny dovolené“ navíc. Jinak ale tyto časové polohy letadel jsou samozřejmě pro cestu z Prahy výhodné a není divu že se to využívá.

Magda

Jak to, že nepotřebuju 2 dny dovolené navíc, když nechci jet vlakem přes noc? Prostě 2 dny zabiju jen cestou a ještě budu platit nocleh.
A mrzí mě to, původně jsem chtěla jet právě vlakem, ale pak jsem zjistila, že tam litá přímý spoj z Prahy. Vlastně díky vlaku jsem se rozhodla pro dovolenou i Baltu, ale vlak využiju asi jen i toho pobřeží pro přesuny. Je to paradox.

Twix

Nejspíš jsem z toho předtím nepochopil, že u článku o novém lůžkovém voze na nočním vlaku píšete že nechcete zabít den cestou, a to protože nechcete jet vlakem přes den. A já na to psal že dovolenou nepotřebuju, když pojedu přes noc. To pak jo, cesta vlakem přes den je celkem dlouhá a ani to moc necílí na spojení Prahy s Gdyní, hodí se to do Vratislavi nebo Poznaně, plus to slouží vnitrostátním relacím. Ale koukám na ten Ryan do Gdaňsku, začátek dubna – jediný den kdy to letí z Prahy 7:30 ráno je pátek. V pondělí a úterý to… Číst vice »

luzkovyvagon

Pokud jedete přes noc a spíte v lůžkovém voze, dá se říct, že jste ušetřil čas za celé cestování. Takže žádné ukrajování dnů 🙂

vojtech

Až začnete s sebou tahat děti a hromadu krámů, zjistíte, že vlak je ready více, než letadlo.

Hans N.

Dojezdový čas 3:56 (Pha-WRO) je opravdu luxusní a ani autobus mu nemůže konkurovat. Jede o hodinu déle než vlak. Překvapivě i cena vlaku (zítra 740 Kč,) je velmi konkurence schopná a mnohdy nižší než třeba u Flixu (několik spojů za 500, zbytek za 1060).

Jan pesina

A můžu tam jet vlakem i se psem labradorem 😄navíc se kochat přírodou na dovolené se nemá pospíchat,ale užívat

Filip

No a taky, jako nic proti Flixbusu – každýmu, co jeho jest, ale pořád máš i s ČD / PKPIC větší reálnou šanci, že ten spoj pojede, že ten spoj vyjede z výchozí stanice na čas (pak už za to, že nedojede čas, často dopravce nemůže – ten nebo ten, tak nebo tak), atd. Flixbus chtěl strašně konkurovat Regiojetu, ale moc se mu to nedaří. Co si vzpomínám, co předváděli v Ostravě na UANu, jak tam zmatení kaštani čekali na odjezd, bus zrušen (už někde z Polska), Flixbus velmi pozorný, ohleduplný – neobtěžoval kaštany posíláním zbytečných zpráv, však jim to… Číst vice »

luzkovyvagon

Je to relativní. Jezdím Flixem pravidelně a nikdy žádný problém. Jen jednou při koroně.. to jsem měl svoje dvě zarezervovaná místa z Ostravy do Prahy přes noc obsazená a prostě mě na ně nepustili a pak vrácení jízdného skoro žádné, i přesto, že jsem potupně místo na svých dvou zaplacených místech stál vzadu celou noc mezi spícími cizinci. A zase pokud jsem dával ještě šanci Regiojetu, pokaždé cesta naprosté peklo. Především arogantním a namyšleným chováním zaměstnanců. Opravdu ale pokaždé, když o tom tak přemýšlím. Jel jsem s nimi asi 10x. ČD, PKP samozřejmě jsou jiný level. Naprostá pohoda proti autobusovým… Číst vice »

Michal M

To je super nápad, celý kupé bude 4 hodiny nadšeně čuchat smradlavýho čokla.