K Baltu poprvé lůžkovým vozem s budíčkem před pátou. ČD a PKP Intercity rozšířily služby nového expresu
Baltic Express. Foto: České dráhy

Na cestě z Polska nabízí dopravce civilizovanější časy příjezdu.
Na cestě z Polska nabízí dopravce civilizovanější časy příjezdu.
Trochu ironicky Baltic Express začal zrovna, když doba levných polských nákupů a pohonných hmot skončila.
Jakože bych si sebou do lůžka vzal kanystr nebo igelitku z Drobienky?
Velmi dobrý spoj a podle zkušebostí, se vlak osvědčil a v létě bude určitě maximálně využitý..Vyzkoušel jsem do Poznaně a doporučuji.
Tak ten brzkej příjezd je komplikace především pro čechy. Poláci co tam bydlí prostě přejedou domů a tam se dospí (a je to pro ně dost možná lepší než příjezd v 9:30)
To je zase komentářů kritizujících brzký příjezd do Trojměstí. Ano. Časová poloha predevším ve směru z Prahy dost využitelnost snižuje. Ale je třeba vzít na vědomí, že celá ta linka do Prahy od Baltu je v podstatě přílepek na vnitrostátní polskou síť. Zpět to bude o něco lepší. Ale snad si to své cestující najde. Pokud bych se chtěl pořádně vyspat, asi bych jel na noc přes Varšavu s přestupem.
Fakt tam není šance to lůžko někde cestou odhodit a dovézt ho k moří až dalším spojem?
Zběžně na to koukám, třeba z Poznaně je tam brzy ráno IC, kde je řazen FLIRT, takže to padá. Ale určitě by něco šlo vymyslet, kdyby se chtělo. Nebo fakt nechat cestující dospat někde ve šturcu…
V Polsku? Při lenosti a mámvprdelismu tamních železničářů?
Tam příšerně brzy, zpátky poměrně pozdě. Jeden pár Baltiku by si mel udělat po cestě pobyt (Wrocław?) a byt koncipován čistě jako noční (tj. sedačky zamyšlené pro okrajové úseky ještě/již bez potřeby spát). Pak by to bylo použitelné i pro Poznan.
Tak jasně. Lidi co chtěj jet o půlnoci z Wroclawi domů a lidi co chtěj bejt brzo ráno v Gdaňsku určitě pochopí, že se pár „zpovykanejch Pražáků“ potřebuje dospat…
Měli by cestující nechat dospat na konečné.
Tak na cestu do Prahy celkem dobrý. Opačnou cestu nekomentuju
Tahle linka je zatím dost křeč. Pro zlepšení by to chtělo garantovaný přípoj mezi R19 a balticem v ústí. Učinilo by to z něj o něco použitelnější službu.
Příjezd v 5 ráno do trojměstí raději nekomentovat. V 5 ráno vás vyhodí z vlaku a co chcete dělat??? Hotel vás nevezme, kavárny ještě zavřené.
Hotel vás v klidu vezme, jen si musíte zaplatit i tu předchozí noc😀
Párkrát jsem takhle jel, procházka prázdným gdaňskem je v létě docela fajn a poměrně rychle otevřou nějaké kavárny, kde se dá nasnídat. (spíš pekárny, kde vám dají i kafe)
Když je hezky, není toi taková hrůza. Jedno uovšem docela dost pršelo, a to bylo fakt naprd.
Taky jsem zkusil procházku ranním Gdaňskem a bylo to super. V ulicích jen pár ožralů, ale konečně se daly pořádně vidět staré domy (přes davy během dne je to opruz, pořád mezi lidmi manévrovat), Motlava byla jako zrcadlo (ještě nejezdily lodě), takže kdo rád fotí (a chtěl by třeba domy na nábřeží, odrážející se na hladině), bude spokojen. Vyzkoušeno i ranní opuštění vlaku na helské kose, to už taková zábava není, hlavně kvůli tahání zavazadla. Ale když je slunečno, dá se. V tom je opuštění vlaku v Gdaňsku lepší, je tam úschovna, ranní až dopolední procházka městem bez zavazadla je… Číst vice »
Jít se koupat do moře za vycházejícího slunce. Kdo takovou skvělou možnost má?
Každý, kdo u toho moře je, ať už natrvalo anebo na výletě…
To je absolutní úlet…co budu v půl šestý ráno dělat ve Gdyni? Možná tak celou cestu doufat, že se nabere několikahodinové zpoždění. Vždyť v tenhle nelidskej čas se snad ještě ani země netočí…
Možná by jste se divil kolik lidí v tuto dobu, mimo Prahu, už je v práci. ( čest výjimkám v Praze)
Soudný člověk radši poletí. Je to v lepší čas, rychlejší a levnější. Vyzkoušeno za vás.
Určitě všichni jedou čistě Praha – Trojměstí a cestou nikdo nenastupuje/nevystupuje. Jak vidno, svoje cestující si tyto vlaky našly a je to jen dobře. Bez ohledu na to, že vám tento vlak vadí.
Soudný člověk taky napíše, kolikrát týdně to letadlo létá.
Hezké moc hezké, ale chtělo by to nejdříve pořádné vlaky a pořádné spoje u nás.. Liberec a Praha je hrůza!!!
Doporučuji brečet na jiném hrobě. U SŽ. Pakliže by do Liberce vedla adekvátní infra, byly by služby dopravců o něčem jiném.
Ano. A jsme opět u toho. Pokaždé si v podobné situaci vzpomenu na „dokonalé“ vyjádření MD z půlky devadesátých let. „Na Liberecko nebudeme objednávat lepší vlaky, protože je tam velmi zanedbaná infrastruktura. A infrastrukturu tam není nutné vylepšovat, protože tam stejně jezdí pouze staré a nekvalitní vlaky.“.
A to ještě ráno v Lidlu u nádraží byla fronta. 🙂
Nevíte, zda v Gdyni nechají cestující spát třeba až do sedmi, či zda je o půl šesté vyhodí?
Pochybuju, ale bylo fajn, v Norsku je toto v nočních spojích běžné.
Jenže tohle je fakt Norsku na míle daleko…
Vsaď se že vyhodí. A pokud se budeš ještě pět minut balit, už se na tebe bude stevard blbě koukat a nebo možná rovnou skončíš někde v depu.
Co je ale škoda…V létě část vozů tohoto vlaku pokračuje z Gdyně na Hel. Proč ne i tento lůžkový? Čas ranního příjezdu by byl (pokud byste jeli směr Hel) hned příjemnější…
Stylové by bylo jet hned prvním spojem, tedy dnes z Gdyně. Přeci jen ale ještě šetřím ale dovolenou na i jiné cesty, tak jedu až v pátek 18.4. Jsem zvědavý na servis společnosti WARS na této lince, protože servis na vnitrostátních linkách není nic moc – naposledy jsem jel IC 38170 z Krakowa do Gdyně před měsícem a i když jsem měl to nejlepší, co se nabízelo, tedy single oddíl, snídaně v podstatě žádná. Naštěstí jsem nejel poprvé, tak jsem s tím počítal. Tentokrát tedy možná nějaká snídaně bude, ale pojedu domů, tak… . Bohužel, jak už bylo vícekrát zmíněno,… Číst vice »
Jeden vagon je málo ne? Hlavně přes léto by se i 3 uživily, nejlépe napojit pak na vlak do leby
Ještě to ani nevyjelo a už tu máme odborníky, že jeden vůz je málo :-), zkuste někdy rozjet vlastní podnikaní.
Osobně si nejsem jistý, že by se, byť i v letní sezóně, 3 lůžkové vozy z Prahy uživyly. Spíš si myslím, že asi ne, ale uvidí se podle poptávky. Každopádně se ale obávám, že větší problém by byl ty slušné lůžkové vozy sehnat. České dráhy je rozhodně nemají, když uvažuji, že musí existovat provozní záloha, všech 21 vozú se využívá. Vozy by se tedy musely stáhnout z jiných linek, čož nepřipadá v úvahu – i na ty stávající linky by se hodilo mít o pár vozů více. Čili mě příjemně překvapilo, že PKP Intercity dva kvalitní lůžkové vozy našla. Nicméně… Číst vice »
Podnikání? Vsak to dela státní firma, která prodělává jinde miliony směšně toto nazvat podnikání
Jasně. A mimo léto (si) ho dopravce strčí kam?
Do brambor.
Tak pres zimu zase bude vice lidi jezdit do Rakouska
Můžete blíže definovat slovo „uživily“? Z pohledu ekonomiky se totiž jednoznačně jedná o vůz ztrátový.
No to nebude jednoduché, vyhádat ty KEVy. 😀
Jeden dá špajzák, druhej lůžko, co je víc…
Jednoduché to opravdu nebude. Protože Poláci tam chtějí svůj plnohodnotný jídelní vůz a ne české bistro.