K Baltu poprvé lůžkovým vozem s budíčkem před pátou. ČD a PKP Intercity rozšířily služby nového expresu

Baltic Express. Foto: České dráhyBaltic Express. Foto: České dráhy

Na cestě z Polska nabízí dopravce civilizovanější časy příjezdu.

Odebírat
Upozornit na
guest
78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pavelb

Jak jsem už zmínil, ze včerejška na dnešek vyzkoušeno. Svezení bych asi přirovnal ke svezení v našich „Temelínech“, tedy vozech WLABmee. Kupé jsou prostornější než u Siemensů, na jedné straně jsou vlastní lůžka – měl jsem single oddíl a tedy to moje dolní lůžko zdálo se být mírně skloněné od stěny, tedy do středu kupé, spát se na něm ale dalo docela dobře. Přední strana lůžka je plná, čili třeba boty si pod něj neschováte. Na duhé streně je hygienický kout a uzavíratelná šatna. Vodovodní kohoutek je v galerce, jak jsme zvyklí, avšak vlastní umyvadlo mimo ní pod zrcadlem. Je… Číst vice »

Jirka

Bože to je hrozné, co sem někteří dovedete napsat.Jste všichni tak chytří, proč nejste v české vládě?

Dave

Před pátou, proč né před třetí. Degradace spacích vozů.

Tomáš Cejp

Děje se to co jsem očekával, že po nasazení Comforjetu půjdou jídelní vozy na Baltic Expres.

XP3

Vtip je v tom, že se s tím počítá od samého začátku. Od příštího JŘ začnou na Baltiku jezdit bistrovozy a ČD to tak všude prezentují od doby, co na tyto výkony mají smlouvu.

Robert Šalda

Psali o bistru. Ne o restauračním. Spíš bych na Baltíkovi čekal ARmpee. Uvidíme. Jinak na části co se k němu připojuje ve Wroclavi polská hospoda byla.

pavelb

S Comfortjety to vůbec nemá žádnou souvislost, jídeláky z Berlinerů opravdu na Baltic Expresy nedají, jak řečeno výše ČD počítají s bistrem (ARmpee), ale je otázka, jestli to protlačí, když Poláci rozhodně svou hospodu z Vratislavi budou chtít udržet.

Flek

Tak kam ty jidelaky půjdou? Košice, Krakov, Varšava,Přemysl?

Avlaky

Ma to spojitost, hospody nahradí AR a ty AR půjdou na Baltic

Kde bx jinak 5x AR vzali

pavelb

Měl jsem za to, že ještě nějaké nové bistrovozy vznikají přestavbouu ze starších řad. Pokud tomu tak není, tak je škoda dávat bistrovůz na čtyřvozový Baltic, který do Lichkova má minibar JLV a od Vratislavi regulérní hospodu PKPIC. Alespoň bistrovozy chybí na Slováckých expresech, Západních expresech a Krušnohorech a chybí třeba i na EC 141. Ale uvidíme, co se ČD podaří prosadit. Osobně si myslím, že dál než do té Vratislavi Poláci to bistro nepustí, když tam mají tu svoji hospodu.

troglj

Proč nejezdí Polska hospoda až z/do Prahy?

pavelb

Mj. pravděpodobně proto, že těch hospod nemají dost. Chybí jim na významných IC vkacích přes půl Polska třeba z Přemysle do Vratislavi, nebo z Varšavy do Štětína.

Sáček

Trochu ironicky Baltic Express začal zrovna, když doba levných polských nákupů a pohonných hmot skončila.

Flek

Jakože bych si sebou do lůžka vzal kanystr nebo igelitku z Drobienky?

Frantisek X

Spíše z Biedronky (česky Berušky). 🙂 Jinak asi tak…

Hans N.

Nejlepší polštář? Kanystr s deseti litry Benálu pod hlavou. Vůně ropných polí je k tomu balena zdarma.

XP3

Jsem netušil, že levné nákupy v Polsku byly důvodem k jejich zavedení. Takže zrušit?

v

Tak co víme, jak jsou někteří držitelé FIP a režijních jízdenek vlivní… jo jsou, vždyť kvůli nim jezdil lůžkový a lehátkový masochismus 36 hodin až do Baru… já tím jel s manželkou a byli jsme v celém vagonu jediní “civilové” , zbytek byli drážní.

Frantisek X

Jezdíte na nákupy k Baltu, či co? No možná se právě teď o trochu víc vyplatí ten vlak, když tam už nechcete nakupovat palivo do auta. 🙂

Daniel Jablonecký

V tom vašem světě bych chtěl žít 🙈

Jiří kuba

Velmi dobrý spoj a podle zkušebostí, se vlak osvědčil a v létě bude určitě maximálně využitý..Vyzkoušel jsem do Poznaně a doporučuji.

Petr

Tak ten brzkej příjezd je komplikace především pro čechy. Poláci co tam bydlí prostě přejedou domů a tam se dospí (a je to pro ně dost možná lepší než příjezd v 9:30)

Robert Šalda

To je zase komentářů kritizujících brzký příjezd do Trojměstí. Ano. Časová poloha predevším ve směru z Prahy dost využitelnost snižuje. Ale je třeba vzít na vědomí, že celá ta linka do Prahy od Baltu je v podstatě přílepek na vnitrostátní polskou síť. Zpět to bude o něco lepší. Ale snad si to své cestující najde. Pokud bych se chtěl pořádně vyspat, asi bych jel na noc přes Varšavu s přestupem.

Juraj

Fakt tam není šance to lůžko někde cestou odhodit a dovézt ho k moří až dalším spojem?

Zběžně na to koukám, třeba z Poznaně je tam brzy ráno IC, kde je řazen FLIRT, takže to padá. Ale určitě by něco šlo vymyslet, kdyby se chtělo. Nebo fakt nechat cestující dospat někde ve šturcu…

Pezos

V Polsku? Při lenosti a mámvprdelismu tamních železničářů?

Doctor

Ve Švédsku bývalo pravidlem, že jste po dojezdu do cílové destinace, mohl v lůžku/lehátku dopravce SJ, pobýt ještě dvě hodiny …
Příjemná záležitost pro dlouhé vstávání.

Vl.K.

Je fakt, že na Baltic Expres v Gdyni navazuje na Hel v době letních prázdnin IC Rozewie (jenž z Wroclawi do Gdyni jede spřažen s Balticem). Na Helu příj. Wladyslawowo 6.42, – Hel konečná 7.11. Za Rozewie za půlhodiny přijedou ne Hel Wydmy, a pak před polednem varšavský IC Jantar, a ještě Koleje Mazowieckie „Sloneczny“ z Varšavy, ty se obracejí večer. Takže ta helská dráha je velice frekventovaná, dodáme-li ještě obraty osobáků polských regionálů a Arrivy,

Vl.K.

Když se dívám na řazení vlaků http://www.bocznica.eu…tak vidím, že ve Wrocławi Gl. v obd. letních prázdnin na předek vozby nočního Balticu (460) připojují 2 vozy z IC Karkonosze z Jelení Góry a před ně vozbu IC Rozewie z Przemyślu – Rzeszowa – Krakowa – Katowic – Opole…Vozba Balticu zůstane v Gdyni, a Rozewie z přímými vozy jede dál až na Hel. Takže: Což by byl nějaký problém, na vozbu Balticu z Prahy lůžkový vůz dát na začátek, a že by pak z Gdyni pokačoval s IC Rozewie a těmi přímými vozy z Jel.Góry?

Tomáš Záruba

Tam příšerně brzy, zpátky poměrně pozdě. Jeden pár Baltiku by si mel udělat po cestě pobyt (Wrocław?) a byt koncipován čistě jako noční (tj. sedačky zamyšlené pro okrajové úseky ještě/již bez potřeby spát). Pak by to bylo použitelné i pro Poznan.

Petr

Tak jasně. Lidi co chtěj jet o půlnoci z Wroclawi domů a lidi co chtěj bejt brzo ráno v Gdaňsku určitě pochopí, že se pár „zpovykanejch Pražáků“ potřebuje dospat…

Vl.K.

Faktem je, že ve velkých městech j. Varšava, Krakov atd. některé stánky otevírají dokonce po čtvrté ráno. Ovšem hotely a ubytování turistů vůbec mají ukončení pobytu obvykle 11:00? a noví příchozí se přijímají také po 11, obvykle po 12: hodině. Takže ten Hel tak vyhoví akorát Varšavě, z Varšavy IC“Jantar“ráno kolem sedmé odjezd, projíždí až do Gdanska Gl. a v Gdyni trvá půl hodiny změna trakce – na Hel (aspoň v uplynulých letech) připojí od ČD pronajatou olomouckou 756…

Sáček

Měli by cestující nechat dospat na konečné.

pavelb

Už jsem to tu psal, takže se opakuji, ale pokud jde o ta lůžka, tedy i to z Přemyšle, tak příjezd ve 4:53 do Gdaňsku bude brzy i pro většinu těch místních Poláků. Stevardi WARS mají sice ve zvyku budit později, než stevardi JLV, protože, alespoň v té vnitrostátní dopravě, v podstatě žádnou snídani nepodávají, ale i tak, když ty lidi začnou budit někdy ve 4:20, tak to je fakt brzy. Když bych jel třeba z Popradu, tak bych také nechtěl, aby mě v Praze touto dobou budili, to bych si asi ani to lůžlo nekoupil. Že by ten vůz… Číst vice »

Tomáš Záruba

Hlavně cokoliv takového furt neřeší tu Poznaň.

_mm

Tak na cestu do Prahy celkem dobrý. Opačnou cestu nekomentuju

JaK

Tahle linka je zatím dost křeč. Pro zlepšení by to chtělo garantovaný přípoj mezi R19 a balticem v ústí. Učinilo by to z něj o něco použitelnější službu.
Příjezd v 5 ráno do trojměstí raději nekomentovat. V 5 ráno vás vyhodí z vlaku a co chcete dělat??? Hotel vás nevezme, kavárny ještě zavřené.

Herold

Hotel vás v klidu vezme, jen si musíte zaplatit i tu předchozí noc😀

Kicruj

Párkrát jsem takhle jel, procházka prázdným gdaňskem je v létě docela fajn a poměrně rychle otevřou nějaké kavárny, kde se dá nasnídat. (spíš pekárny, kde vám dají i kafe)
Když je hezky, není toi taková hrůza. Jedno uovšem docela dost pršelo, a to bylo fakt naprd.

Chleba Nakup

Taky jsem zkusil procházku ranním Gdaňskem a bylo to super. V ulicích jen pár ožralů, ale konečně se daly pořádně vidět staré domy (přes davy během dne je to opruz, pořád mezi lidmi manévrovat), Motlava byla jako zrcadlo (ještě nejezdily lodě), takže kdo rád fotí (a chtěl by třeba domy na nábřeží, odrážející se na hladině), bude spokojen. Vyzkoušeno i ranní opuštění vlaku na helské kose, to už taková zábava není, hlavně kvůli tahání zavazadla. Ale když je slunečno, dá se. V tom je opuštění vlaku v Gdaňsku lepší, je tam úschovna, ranní až dopolední procházka městem bez zavazadla je… Číst vice »

Vl.K.

A speciál je den Sv. Dominika, to je v srpnu. To je mj, velký svátek …všeho dobrého na naše žaludky

Daniel Jablonecký

Jít se koupat do moře za vycházejícího slunce. Kdo takovou skvělou možnost má?

Herold

Každý, kdo u toho moře je, ať už natrvalo anebo na výletě…

Vl.K.

Zkusil jsem to kdysi v Gdyni. Ale to je dávno, byl jsem služebně, a blízko pláže v hotelu.Nedalo mi, abych to nezkusil. Primissima!

H_T

To je absolutní úlet…co budu v půl šestý ráno dělat ve Gdyni? Možná tak celou cestu doufat, že se nabere několikahodinové zpoždění. Vždyť v tenhle nelidskej čas se snad ještě ani země netočí…

Kdo já

Možná by jste se divil kolik lidí v tuto dobu, mimo Prahu, už je v práci. ( čest výjimkám v Praze)

Jozef

To ale neznamená, že to je normálne.

Kdo já

A co si představujete pod takovým pojmem „to je normální“

Daniel Jablonecký

Soudný člověk radši poletí. Je to v lepší čas, rychlejší a levnější. Vyzkoušeno za vás.

XP3

Určitě všichni jedou čistě Praha – Trojměstí a cestou nikdo nenastupuje/nevystupuje. Jak vidno, svoje cestující si tyto vlaky našly a je to jen dobře. Bez ohledu na to, že vám tento vlak vadí.

Vl.K.

Záleží, jak plánujeme čas. Klidně nechat zavazadla v boxu ve Vratislavi a prohlédnout si město….Panoráma Raclawické bitvy, Staré měst, Tumský ostrov, vyjet si na Japonskou zahradu (špacír po ní je na hodinu)…pamětihodností a muzejí je dost. Nebo si udělat pauzu na Poznaň,…

Jan Soukup

Soudný člověk taky napíše, kolikrát týdně to letadlo létá.

JaK

Tak máte z Prahy aspon letadlo. My z Brna a Olomouce jsme odkázání jen autobusy. Nadruhou stranu přrcr nebudeme dávat peníze železnici, když je nechce…

tereza

Vidím to podobně, letos poprvé po deseti letech, co jezdíme s rodinou na dovolenou do Sopot, pojedeme autem, Sobieski končí ve Varšavě a babi s dědou přestupovat nechtějí. Docela mě to mrzí, vždycky jsme se nalodili v Přerově, seniory nám brácha přidal v Ostravě, v Bohumíně jsme snědli řízky, bo pořadek musi byt, dycky jsme jedli v Bohumině a kvůli změně jízdního řádu posledních let to měnit nebudeme, půl desáté je taky dobrý čas na oběd, a tím okamžikem začala dovolená…mastili jsme karty o lentilky a cesta hezky ubíhala. Škoda.

Vl.K.

Do Sopot ranní Baltic EC264 má příjezd 15.43. z Ústí n.O-. 8.27. Přes Wroclaw – Poznan – Bydhošť je to po železnici z Prahy jen o 76km dál než do Varšavy. Z Hodonína, Hradiště. Zlína, Přerova. by vyhovoval spoj via Chalupki, Wroclaw a dál Poznaň Bydjhošť.Brno to má přes Ústí n-. O. s R18 dobré….

Vl.K.

Vám do Olomouce bych přál, aby zastavovaly v Ústí n.O ty z Ex1, které časem krásně vpadnou na Baltic Ex (Ex32)-…(Já bych to vítal i osobně, protože přestup na varšavské Ex1 v Č. Třebové s těžkými kufry, neřku-li pro vozíčkáře neno s dětskými kočárky je katastrofa. To je nejhorší nádraží

Job

Hezké moc hezké, ale chtělo by to nejdříve pořádné vlaky a pořádné spoje u nás.. Liberec a Praha je hrůza!!!

Vitapb

Doporučuji brečet na jiném hrobě. U SŽ. Pakliže by do Liberce vedla adekvátní infra, byly by služby dopravců o něčem jiném.

Jiří Šrámek

Ano. A jsme opět u toho. Pokaždé si v podobné situaci vzpomenu na „dokonalé“ vyjádření MD z půlky devadesátých let. „Na Liberecko nebudeme objednávat lepší vlaky, protože je tam velmi zanedbaná infrastruktura. A infrastrukturu tam není nutné vylepšovat, protože tam stejně jezdí pouze staré a nekvalitní vlaky.“.

Honza1

A to ještě ráno v Lidlu u nádraží byla fronta. 🙂

Adam Ř

Nevíte, zda v Gdyni nechají cestující spát třeba až do sedmi, či zda je o půl šesté vyhodí?

Matěj

Pochybuju, ale bylo fajn, v Norsku je toto v nočních spojích běžné.

Bez přezdívky

Jenže tohle je fakt Norsku na míle daleko…

Doctor

Švédsko SJ, také tak, souhlas, příjemný koncept.

Bez přezdívky

Vsaď se že vyhodí. A pokud se budeš ještě pět minut balit, už se na tebe bude stevard blbě koukat a nebo možná rovnou skončíš někde v depu.

Bazo

Co je ale škoda…V létě část vozů tohoto vlaku pokračuje z Gdyně na Hel. Proč ne i tento lůžkový? Čas ranního příjezdu by byl (pokud byste jeli směr Hel) hned příjemnější…

pavelb

Stylové by bylo jet hned prvním spojem, tedy dnes z Gdyně. Přeci jen ale ještě šetřím ale dovolenou na i jiné cesty, tak jedu až v pátek 18.4. Jsem zvědavý na servis společnosti WARS na této lince, protože servis na vnitrostátních linkách není nic moc – naposledy jsem jel IC 38170 z Krakowa do Gdyně před měsícem a i když jsem měl to nejlepší, co se nabízelo, tedy single oddíl, snídaně v podstatě žádná. Naštěstí jsem nejel poprvé, tak jsem s tím počítal. Tentokrát tedy možná nějaká snídaně bude, ale pojedu domů, tak… . Bohužel, jak už bylo vícekrát zmíněno,… Číst vice »

Avlaky

Jeden vagon je málo ne? Hlavně přes léto by se i 3 uživily, nejlépe napojit pak na vlak do leby

PetrM

Ještě to ani nevyjelo a už tu máme odborníky, že jeden vůz je málo :-), zkuste někdy rozjet vlastní podnikaní.

pavelb

Osobně si nejsem jistý, že by se, byť i v letní sezóně, 3 lůžkové vozy z Prahy uživyly. Spíš si myslím, že asi ne, ale uvidí se podle poptávky. Každopádně se ale obávám, že větší problém by byl ty slušné lůžkové vozy sehnat. České dráhy je rozhodně nemají, když uvažuji, že musí existovat provozní záloha, všech 21 vozú se využívá. Vozy by se tedy musely stáhnout z jiných linek, čož nepřipadá v úvahu – i na ty stávající linky by se hodilo mít o pár vozů více. Čili mě příjemně překvapilo, že PKP Intercity dva kvalitní lůžkové vozy našla. Nicméně… Číst vice »

Avlaky

Podnikání? Vsak to dela státní firma, která prodělává jinde miliony směšně toto nazvat podnikání

Adam Ř

ČD jsou v zisku. Pokud někde prodělávají, je to jejich selhání a ne něco, co by měli opakovat

Daniel Jablonecký

Jasně. A mimo léto (si) ho dopravce strčí kam?

Chleba Nakup

Do brambor.

Avlaky

Tak pres zimu zase bude vice lidi jezdit do Rakouska

Robert Šalda

Haha…😏

Jan Soukup

Můžete blíže definovat slovo „uživily“? Z pohledu ekonomiky se totiž jednoznačně jedná o vůz ztrátový.

Michal M

No to nebude jednoduché, vyhádat ty KEVy. 😀
Jeden dá špajzák, druhej lůžko, co je víc…

Jan Soukup

Jednoduché to opravdu nebude. Protože Poláci tam chtějí svůj plnohodnotný jídelní vůz a ne české bistro.