LOT 3a leaderboard

K autobusům a vlakům letadla. Jihomoravský kraj chce dotovat spojení do Mnichova

bmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regionalbmi Regional létala do Brna s letadlem Embraer E-145. Foto: bmi Regional

Další kraj vymýšlí, že by zahrnul do základní dopravní obslužnosti i leteckou dopravu. Jihomoravský kraj chce společně s Brnem zaplatit

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor Nárožný

Ad Ondřej… Pro to , zda si někde otevřu firmu hrají roli tyto důvody : dostupnost k zákazníkům , kvalitní napojení na infrastrukturu , stav a cena personálu v daném místě. Ale určitě ne stav leteckého spojení. Top manažeři létají svými tryskáči…ti přistanou v Tuřanech a ostatní úředníci nebo nižší manažeři ? Ti mají dobré spojení z Vídně kamkoliv… Apropo.v této zemi máte spoustu míst , super atraktivních pro investory. A hodně z nich nemá žádné extra dobré letecké spojení. Co třeba Liberec ? Co třeba východní Čechy ? A také ti investoři tam šli , vyrábějí a podnikají tam.… Číst vice »

Viktor Nárožný

Dobrý příklad toho , jací debilové hospodaří z našimi penězi. Ano , souhlasím s dotováním veřejných spojů a to proto , aby se penzista nebo školák z vesnice dokázal dostat do města. Zrušit takové dotace by mohlo být pro venkov likvidační , protože by se tam nedalo žít. Ale letecká linka z Brna do Mnichova ? Proč ? Proč by díky této lince mělo přibýt v Brně turistů ?
Navíc spousta brňáků ani místní letiště nepoužívá. Protože nedaleké letiště ve Vídni je úplně na jiné úrovni.

Ondřej

Přeji dobrý večer, tato linka není vyloženě určena pro turisty. Tomu odpovídá také cena, kdy za zpáteční letenku (přískok) atakujete cenu 4500 Kč. Tento spoj je zaměřen především na podnikatelskou klientelu – umožnit velkým firmám v Brně pohodlnou dopravu a novým budoucím firmám nabízet lukrativní místo v Brně. Přilákání firem a pohodlná doprava pro stávající firmy je hlavním účelem této linky. Zajistit nejprve dopravní obslužnost a potom budovat firmy, domy apod. je obecně model známý ve světě, který u nás (z nějakého záhadného důvodu) chybí. Co se týče využívání letiště, bylo by na tom lépe, kdyby mělo více linek –… Číst vice »

železničář v důchodu

Do Vídně, odkud lze už létat dálkově přímo, je to z Brna kvalitními dostatečně kapacitními vlaky a s jedním přestupem na vídeňském hlavním nádraží až na letiště cca 2 hodiny cesty – a od prosince t.r. vlaky do Vídně pojedou skoro každou hodinu. I když chápu pohnutky typu „přilákání potenciálních cizích firem do Brna“, myslím, že ty finanční prostředky by měly být vloženy spíše do zkvalitnění skutečné dopravní obslužnosti JmK a nikoli ke zlevňování letenek podnikatelům. Kolik „obyčejných“ obyvatel JmK skutečně často létá někam daleko, aby z těch dotovaných letů do Mnichova něco měli? A charterové lety na dovolenou přece… Číst vice »

František

Podle mě je to nesmysl. Takto krátkou vzdálenost v rámci Evropy je obecně vhodnější překonávat po zemi. Mezi Vídní a Mnichovem funguje pravidelné spojení vlakem Railjet (zhruba 400 km za 4 h). Kraj nemá ani na obnovu přerušených propojení se sousedy, a bude dotovat luxusní spojení pro jednotky cestujících? Myšlenka je sice možná v zásadě správná, ale funguje už vůbec někde? Ostrava také dosud masivními dotacemi skoro žádná letadla do Mošnova nepřitáhla, i když tam má i vlakové spojení…