Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť
Nový P+R parkovací dům na Černém Mostě. Foto: Praha
Magistrát chce usilovat o to, aby se P+R parkoviště stavěla vně hranic Prahy, hlavně u železničních zastávek.
Benešov u Prahy v době konání akce Festival parních lokomotiv. Nebýt parkovacího domu u nádraží a volných míst v něm nebyla prakticky žádná možnost kde v okolí nádraží zaparkovat když stání kolem nádražní budovy jsou vyhrazena pro stání na max. 30 minut. Překvapením však bylo zjištění, že dost řidičů si s omezením parkovací doby na těchto místech hlavu neláme.
Deregulujme parkování a neviditelná ruka trhu všechny problémy vyřeší. Není důvod, proč by samosprávy měly parkování jakožto soukromý statek dotovat a tím ničit trh, který se pak stává nefunkční a neefektivní. Tržní prostředí by bylo jediné spravedlivé a efektivní, namísto tohohle socialistického centrální řízeného a nefunkčního systému, který máme teď.
Deregulace parkování – privatizujeme parkování a trh to sám vyřeší, není důvod, proč by samosprávy měly dotovat parkování. Výsledkem je pouze nefunkční systém, kde ve výsledku není spokojený nikdo.
Jako sůl by bylo třeba postavit parkovací dům u klánovického nádraží. Ale toho se asi nikdy nedočkáme.
Já doufám, že se toho nikdy nedočkáme. Dopravní cesty v okolí jsou už teď přetížené, co teprv potom. Navíc kácet kvůli tomu les je zbytečnost. Ideálné zavést zóny jen pro místní (na obou stranách), priorotozovat MHD a parkovací dům pro středočechy postavit raději v polích u Rostoklat nebo Tuklat.
A byl se někdo podívat třeba na tom parkovišti na Cernaku ? Vždyť tam je tak 1/3 zastavěneho prostoru využita k úplně jiným věcem než k parkování , to pak cena za jedno stání vyjde strašně draho . .. jako na Cernaku je mi smutno, jak se tam plýtvalo penězi
Ať si Praha vezme příklad z Vídně. Vždy parkujeme na P+R parkovišti v Leopoldau. 4 eura na celý den je něco nevídaného oproti Praze. Takže stavte chlapci, ať máme v Praze kde parkovat až dorazíme.
Um, a víte, že parkovné na pražských P+R stojí 50-100 Kč na den?
A víte, že na venkovních P+R nesmíte stát přes noc? A že nejvyšší povolená výška na opatvském parkovacím domu je 1,8m, kam se s Partnerem nevejdu? Když jedu na 3-4-denní návštěvu, je mi Vaše P+R na vyližzádel.
No aby taky byl jejich prinos velky, kdyz kapacita je nekde pod jednou desetinou skutecne potreby. Ale asi nelze cekat zadne zlepseni, kdyz prazska doprava je dlouhodobe v rukou naprostych diletantu.. Hlavne ze zavadeni modreho korupcniho svinstva jim jde, buzeracni akce vseho druhu taky, hezky si libuji ve fantasmagorickych planech na mytne atd.
To je problém podstatně širší. Když všechno musí být v Praze, holt je potřeba se tam nějakým způsobem dostat. Středočeský kraj nabobtnal o nějakých cca 300 000 obyvatel a už to rozhodně není kraj co býval, kam se šlápne tam někdo je. Drtivá většina té naplaveniny se musí dostat ráno do Prahy do práce. Veřejná doprava je ve stavu, v jakém je a na hranici možností. Díky tomu, že vše musí jet v taktu, čím se vzdaluji od Prahy je méně atraktivní. Co je atraktivního například na busu 384, 394 když budu každý den jezdit do Prahy a po souměstí… Číst vice »
Hledáte si klasické omluvy pro vaši pohodlnost /lenost. Linka 394 samozřejmě staví v KD a Berouně často, aby ty lidi obsloužila z celého území, ale za Berounem najede na dálnici a jede až k metru.
A co si vzít konečně příklad z toho, jak to dělají v jiných městech, třeba ve Slavičíně. Tam nějaký veřejný prostor neřeší, auta parkují doslova všude, na obou náměstích, na ulicích, chodnících, zeleni a na cenách bytů je to vidět, jsou dostupné:
https://www.sreality.cz/hledani/prodej/byty?region=Slavi%C4%8D%C3%ADn®ion-id=3088®ion-typ=municipality
Kdo s realitami přišel do styku ví, že parkování v lokalitě typu Slavičím nijak neovlivňuje cenu nemovitostí. Ta se primárně odvíjí od ekonomické síly lokality, nabídky pracovního trhu, dosažitelné mzdy, napojení na páteřní rychlostní komunikace….
Jestli je takový problém, že lidi parkují na místech, kde je to zadarmo, co je motivovat tím, že to P+R bude výrazně levnější (a zaplatí se z peněz stání na ulici) ?
Minimálně tuto chybu dělají v jiných městech jako třeba Brandys, nevím kolik v Praze stojí parkování venku.
Praha má ta parkoviště drahá, protože je chce mít drahá. Je ale jasné, že by měla vznikat především za Prahou u zastávek s taktovou dopravou…
A o ktere zastavky se ma jednat?
Pokud se clovek podiva do mapy, zjisti, ze tento koncept je jakztakz pouzitelny toliko ze smeru Ricany a Uvaly.
Zbytek ma vlak budto tragicky pomaly a/nebo s dlouhym intervalem, nebo naopak zadne kapacitni silnicni spojeni.
V tomhle by se určitě dalo vymyslet i něco na trati od Kladna. Tam by byla výhoda, že by se to dalo spojit s probíhající přestavbou.
A když o tom tak přemýšlím, tak stejně perspektivní mi v souvislosti s přestavbou přijde trať od HK.
Tam je alespoň jeden P+R dům plánovaný v Praze, platit to bude vesměs kraj myslím.
Oprava: Hned za Prahou v Hostivici. Tak, jak to teď v Praze chtějí mít.
A myslíte si, že to bude fungovat tak, že lidi z Kladna vezmou auto, to zaparkují v Hostivici, aby dál pokračovali vlakem? To přece nedává žádný smysl.
Buď z Kladna vyrazím vlakem rovnou (až bude jednou -za dlouhou dobu -použitelný) nebo vyrazím autem, ale až do Prahy, kde ho budu chtít někde „pohodit“.
A modernizace tratě Kl-Pha má smysl jen pro lidi z Kladna, pro nikoho jiného
No konečně to zjistili.
Postavili velké P+R na Zličíne kam se dostanu rampou z D5 a hned jsem na metru, ale bylo drahé a je k ničemu , no, tak už dost takovým stavbám.😀
Minule zase objev že dálniční okruh někde zhorší dopravu, po dopravní stránce koukám Prahu čeká fantastická budoucnost! 😀
Měl jsem možnost si zkusit dojíždění do Prahy a později jsem se raději přestěhoval, ale z pohledu člověka, který vyjíždí z vesnice autem a dojede až téměř do Prahy prostě nedává smysl platit PHM, pak parkování a pak ještě MHD a tím autem prostě každý raději dojede k práci a buď zaparkuje v areáu, nebo si zaplatí parking přímo na místě.
Jakoze nekdo, kdo denne dojizdi do Prahy bude platit za 8 hodin prace 240 – 640 korun za parkovne? Tak ted tu o karkulce.
Přesně tak, takhle to má nastaveno 90 % řidičů co jezdí do Prahy autem. Popsaný systém je funkční u navstevniku z regionů, kteří jedou do Phy tak dvakrát do rok
Nutno říci, že to budování P+R kolem stanic a zastávek S linek by fakt pomohlo a odlehčilo přijezdový nápor na Prahu a i pomohlo lidem z vesnic co by i jeli vlakem, ale nemají to kde posatvit, ale zatím je jich dost málo.
Kam jdou peníze z parkovacích zón, když je začali zavádět tak politici tvrdili,že výnos půjde právě na odstavná parkoviště a oni si stim pouze vylepšují rozpočty.
Úplně stejně to dopadne s mýtem.
Zvýšení platů politiků o 13%, nárust počtu zbytečných úředníků, výstvaba pirátského pomníku nová filghramonie, kdy se dotuje volnočasová aktivita pro úzkou skupinu osob, atd.
Žádná výnos reálně není. Praha vybere na jedno místo v zóně cca 4,5 tis. na parkovném. Provoz zón vychází cca na 1,6 tis. na místo, údržba jednoho místa na 5,5 tis. Při započtení údržby tedy žádný zisk není.
Tak když není výnos tak proč to nezkusit.
V modřanech stojí garáž vca 500 000,- s to se bavíme o skutečné garáži ne parkovacím místě. Garáže jsou v cca 15 let starém parkovacím domě. Z tohoto pohledu to vypadá na předražení o úplatky pro zu’častněné.
A na vesnici stojí nevětraná garáž ještě méně. I s fungl novým visacím zámkem gratis.
Domácí úkol pro vás: najděte tři rozdíly od P+R parkoviště dle daných norem na lukrativním místě velkoměsta včetně systému placení.
P+R je vtipný když stejně okrajová sídliště obsadí dojíždějící a místní nemají přes den kam zaparkovat.
Takových sídlišť je už málo a na večer odjedou a místní pak zaparkujou když přijedou z práce .Ideální parkovací místo.
Kdyby se město dohodlo s majiteli na nějakém spolufinancování, aby to pro lidi bylo cenově zkousnutelné, tak může třeba na tom Zličíně krásně sloužit coby dostatečné P+R parkoviště u metropole Zličín, parkoviště u Globusu, které směrem k metru zeje prázdnotou, popř. i parkoviště u Tesca. Ale ne, tady budeme mít poloprázdné obří parkovací plochy u metra a raději kus dál budeme stavět nákladné parkovací domy s mnohem menší kapacitou.
Město se mnohokrát dohodnout takto chtělo, ale soukromník na to třeba na Černém mostě nepřistoupil.
Ta parkoviště jsou ale pro zákazníky, kteří utrácí své prachy ve všech těch hyper-super, a věřte, že s blížícími se vánočními svátky zase budou zaplněna tak, že místo hledáte kroužením. Globusu pár desítek míst „směrem k metru“ ubylo, neb tam vyrostla samoobslužná myčka. Mistrovská Ikea zas zkrátila prodejní dobu, takže nájezd zákazníků je v denním čase o něco koncentrovanější. Za nápad připustit část míst pro P+R by vás hnali nejen obchodníci, ale i jejich zákazníci. Sice by se asi dalo uvažovat o pracovních dnech 6-16, pokud by tam bylo nějaké spolufinancování (zadotování), ale dřív, než provozovatelé hyper-super zasáhli a začali… Číst vice »
To je parkoviště pro zákazníky Metropole. Zkusil jste si tam někdy zaparkovat, než tam byly závory?
Jestli cena jednoho místa je 900 až 1500 tisíc, tak při střednědobém horizontu návratnosti to máme cenu ročního parkování za 100 tisíc. neboli krásných 8 tisíc měsíčně.
Když vezmeme, že tržní cenu veřejného prostoru dle magistrátu je 300m2/měsíc, to máme cca 4 tisíce.
Kdy začnou plošně řidiči konečně platit fair share za ničení životního prostředí, dopravní zátěž a celkové šílené neefektě odhazování soukromého majetku na ulici alespoň v tom rozmezí 4-8 tisíc za měsíc? Jo, že je to hodně? Njn auto je drahá hračka a bezohledný arogantní luxus pro jednotlivce.
Aktuálně se platí 1200 ročně na většině městských částí…
Začnou to platit až na magistrátu a městských částech nebudou populisti
Populisti (Okamura) na magistrátu opravfu nevládne a strana zelených, která chce auta zakázat dostala 0,99% – to mluví za vše.
Neexistuje žádná politická strana, která by chtěla auta zakázat.
Řekl bych, že na většině území Prahy se neplatí nic, občané to nechtějí. Nebudou volit politiky, kteří to budou prosazovat.
Nejste nějaký ekolog nebo ekoaktivista? Váš tón vyjadřování je agresivní.
To je u zelených komunistů normální. Řidič je jejich třídní nepřítel, který může za všechny jejich problémy. A po konečném řešení řidičské… pardon, konečném vítězství (jak jsou ty ideologie v důsledku všechny stejné, viďte?) nastanou ty správné světle zelené zítřky. Pánové vejdou do historie. Budou slavní, postaví jim pomníky a i města, (osvobozená od automobilového imperialismu), ponesou jejich jména. Napadá mě například Mamlasov…
Tak ještě že nám zatím vládnou ti správní modří komunisti.
No jestě je treba rict ze parkovaci opravneni je odecitatelne z dani… takže spousta lidi neplati nic a stat ma jenom naklady s uradovanim vyjimek z dani… Az zase ptaci budou snizovat administrativni zatez mohli by se inspirovat tady…
To, že je něco odečitatelné z daně přece neznamená, že se to neplatí. Pouze si to pak odečte ze základu daně.
Odečitatelné zdaní? Fakt? Já tedy vím jen o věcech, které se dají započítat do nákladů a tím se pak sníží daňový základ. Ale i na takové věci nejdřív člověk musí vydělat.
Tohle komoušské uvažování „on si to ten podnikatel odečte z daní a má to tak vlastně zadarmo“ je typické pro lidi, co nikdy podnikat nezkoušeli…
A jako zaměstnanec si taky neodečtete z daní ani jednorázové lístky PID, ani roční kupón na Lítačku, ani náklady na benzin, pokud jezdíte do práce autem. Takže tu „spoustu lidí“ bych bral trochu s rezervou…
Ok pokud chcete slovíčkařit, tak zacnete u sebe a opravte si tohle: „Odečitatelné zdaní“
To není slovíčkaření, to je dost důležitý rozdíl s rozdílem mnoha nul. Jedno je dát si výdaj do uznatelných nákladů (výdaje jednozančně spojené s aktivity za účelem výdělku, není to univerzální odpustka) a tím snižovat základ pro výpočet daně a druhé je snižovat vypočítanou daň.
Ps a jeste by jste mohl opustit Vase komoussky uvazovani ze existuje jedna skupina papalašů (podnikatelu) jimz maj vsichni vsechno platit?? jestli nema na parkovaci opravneni at si najde druhou praci (standartni doporuceni hospodarske komory k zamestnancům)
Podnikatel a ještě k tomu řidič je úhlavní třídní nepřítel komoušků. Jenom by bylo vtipný, kdyby opravdu všechny vyštvali, kdo jim bude platit flákání na humanitních VŠ😃
Ano, auto je pro lidi co na to mají. Ti, co na to nemají pak píší takové nesmysly jako vy. Pokud vám život ve městě nevyhovuje, nikdo vás tu nedrží…
A ti lidí co mají statisíce na vlastní auto, mají také dost prostředků na úschovu svého auta? Nebo ten svůj drahý majetek *musí* nechávat na veřejném pozemku za superlevnou cenu..?
Přesně tak. Auto by mělo mít místo trvalého umístění. On je totiž problém, že auto prostojí většinu svého života. Pokud chcete umístit na veřejné komunikaci podobně velký objekt (např. lešení) platíte jako mourovatí.
Tak pokud budeme brát 900k jedno místo a 8k za měsíc, tak by to parkovací místo muselo tam stát přibližně 9 a čtvrt let. Pokud by se to rozpočitalo i na hodiny, tak jedna hodina denně při 30 dnech/měsíc vychází okolo 11,2 Kč. Nepočítám do toho náklady na údržbu apod…, Pokud by to někdo postavil poblíž Šestky jak se plánuje, tak by ta návratnost tam mohla být, při rozumném ceníku a dostupnosti na letiště. Ale to se bavím v teorii…
Takže podle vás stojí stání na ulici (která už existuje) stejně jako vybudovat nový P+R na komerčním pozemku? 🙂
No helejte já myslím že se dočkáte, ale pokud by auta měly platit mýto a platbu za zábor atd. tak by se stejně tak mělo platit vzdušné, ošlapné a zábor za motorky, kola a každého jednotlivce v Praze.
To nebude myto ale poplatek za uziti dopravni cesty… stejne jako je na zeleznici…
Kolo venku neparkujete moc dlouho, pokud vůbec 🙂
Ideálně vůbec. Mohlo by se totiž klidně stát, že už bude příště parkovat u někoho jiného. To nemá smysl riskovat.
Komunisto, co třeba jednorázová jízdenka na metro za 1000 Kč? Metro totiž stojí hodně na výstavbu.
No, teoreticky by se to dalo řešit „japonským způsobem“, kdy majitel auta musí prokázat, že k němu má parkovací místo mimo veřejnou komunikaci, a veškeré parkování ve městech je značené a zpoplatněné parkování; „jen tak na ulici“ auto odstavit nesmíte, aspoň ne ve velkých městech, kde je místa málo.
Má to své výhody, třeba dobré zabezpečení parkovišť, neboť za vybrané peníze se dají nakoupit kamery a někdy i zaplatit hlídač.
Děkuji, zatím jediný příspěvek, který nabízí řešení.
Je rozdíl mezi cenou reálnou a pak cenou politicky vysoutěženou. Aktuálně je ten rozdíl tak 200 %. Pokud by chtěli, tak se s cenou parkovacího domu pro 1000 aut můžou vejít do 500 mil. Kč. No ale to nikdo moc nechce🤑🙇♂️
„Obdobný objem investičních prostředků přitom stojí např. tramvajová trať Nádraží Podbaba – Suchdol, …“ To je zase jeden účelový nesmysl, protože ta TT má spolu s dalšími návaznostmi stát asi 4 miliardy Kč a součástí jejího ekonomického zdůvodnění je právě výstavba nového parkoviště P+R u konečné stanice tramvaje za dnešní autobusovou smyčkou Výhledy pro 500 – 1000 osobních automobilů. … „Dodal, že chce usilovat o to, aby se P+R parkoviště stavěla vně hranic města, hlavně u železničních zastávek.“ Aneb Hřib objevil Ameriku: hlavně, že MHMP dosud nesmyslně považoval za užitečné potřebné budovat parkoviště P+R i u konečných stanic nových prodloužení… Číst vice »
Co bych za P+R v Praze dal kdyby bylo od nás z Jiho-Zapadu přijíždějící po D4 dal. Všude v okolí Budapešť, Mnichov krásná P+R u metra za pak korun a pak jezdit po městě městkou dopravou. V Praze to tak nejde. Prostě je lepší jet až do města a parkovat tam. Je smutné že stim zatím nikdo nic moc nedělá.
Však bude u Dubence a návazná páteřní linka Vás doveze. Ano je to smutné, že do oblasti středozápadu (Středočeské Sudety) , není žádná pořádná železnice. Snad jednou bude P+R v oblasti Řitky s přestupem na linku D. Ale toho my se nedožijeme.
https://www.pribram.cz/clanek/kraj-chce-postavit-velka-parkoviste-p-r-jedno-v-lokalite-dubenec-skalka/11872/
Co byste dal? Tak schválně. Protože v další větě píšete jak v jiných městech jsou P+R za pár korun, tak bych skoro řekl, že byste zas tolik nedal.
A proč by s tím někdo něco dělal? Vy přijedete do Prahy a musíte zaparkovat na parkovacích stáních, která mají přesně nulové náklady (tzn. parkujete někde na silnici na zóně) a město za to inkasuje stamiliony ročně. Co by měli z toho kdyby stavěli P+R?
Celej systém modrých zón byl od začátku „kryt“ prohlášeníma o tom, že se budou stavět P+R. Ale zjistilo se, že lidi platí a neremcají tak proč dělat cokoliv víc než je třeba a snižuje zisk městu?
Silnice taky něco stojí, a kdyby se všechny o ta parkovací místa při příští rekonstrukci zůžila, bylo by to na rozpočtu Prahy dost poznat. A to nemluvím o nákladech typu ůklid, které se taky umí nasčítat.
Není to jen o ceně (která je fakt přátelská, často nižší než za některá P+R v Praze, nebo rovnou je v tom varianta s jízdenkou na MHD), je to hlavně no-stres. První věc, po které v zahraničí pátrám: P+R a celodenní jízdenka. Na první dobrou několik variant. A když se ptal německý kolega, kde jako máme od D5 nějaké P+R, dostal pravdivou šokující informaci, že v 7 ráno ta stávající jsou již beznadějně plná (ještě před otevřením nového P+R v Butovicích) a že opravdu nemají kapacitu k tisíci míst, jak je zvyklý z domova. Jasně že by jel i klidně… Číst vice »
Kdyby se započítaly i externality, možná by se ty P+R vyplatily i finančně. Ale taky záleží kolik peněz z výstavby si zhotovitel odlije.
No, takže chybí desítky miliard JEN na parkoviště. Ale kde je vzít nikdo neřekne, resp. všichni tady chtějí, aby je Praha zafinancovala ze svého. Tohle je kvadratura kruhu, která se neřeší už 35 let, a těžko se vyřeší za 4 nebo 8 let.
U metra je to dobré ale musí to být konečná poslední zastávka kde bude jenom parkoviště a žádné domy a sjezd z dálnice bez kruhového objezdu minimálně dva pruhy tam a dva pruhy zpátky. Jediné kde to dává smysl je prodloužit o jednu zastávku metro ze Zličína a tam udělat stání na poli. Jinak by se muselo jedině rozdvojit metro z Opatova k Vestecké spojce
Takze Letnany 2? To bylo kecu o metru v poli.
Jestli stojí místo 900k + údržba, tak přínos je opravdu dost sporný.
Je to důsledek i toho, že jsou v Pze nedostupné byty a spousta lidí se musela odstěhovat a dojíždět.
Místo příčiny problémů se řeší jeho důsledky.
Řeší se i ty příčiny, rozjíždí se Pražská developerská společnost, která bude stavět tisíce městských bytů ročně, zrychlují se změny územního plánu, na novém se pracuje a ten přinese odemknutí obrovských brownfieldů k výstavbě téměř okamžitě, ty domy už se dnes projektují. Pracuje se na zrušení parkovacích minim, které brání zástavbě proluk a nahrazování nižších domů vyššímu a přístavbám, tohle bohužel brzdí ODS.
Nebude to hned, ale trend je pozitivní.
Teď jen přestat poslouchat NIMBY spolky z Prahy 4, 12 a podobně a stavět kde se dá a nebát se přerůstat původní výstavbu.
„Pracuje se na zrušení parkovacích minim, které brání zástavbě proluk a nahrazování nižších domů vyššímu a přístavbám, tohle bohužel brzdí ODS.“ Myslíte že jako aby developeři mohli začít bourat celé historické čtvrti činžáků a nahrazovat je stavbami s bytovým standardem pod úrovní 30. let 20. století? Gratulky, tak jak Prahu zdevastujete vy, to nedokázali ani komouši. Jednou se s vámi za to vyrovnáme.
Na jednu stranu tu zelený urbanisti kvičí, že soukromá auta mají stát v soukromé podzemní garáži a na druhou stranu chtějí zrušit parkovací minima a stavět byty bez parkování. Trochu schizofrenie. Oni by sice takový byt chtěli, ale nebudou na něj stejně mít.
To se přece nijak nevylučuje. Jsou to dva nesouvisející problémy. Kdo chce auto, ať si pořídí byt s garáží – a má ho v garáži. Ale nedává smysl nutit parkovací místo těm, kdo auto ve městě nechtějí mít.
Potíž je v tom, že ti co auto ve městě nechtějí (urbanisti a ekoaktivisti z genderových studií) na ten byt nemají cash, takže do toho žádný developer nepůjde, protože by ty byty neprodal.
On taky normální člověk jezdí na chatu.m dovolenou, víkendy. atd. Lidí kteří chtějí prožít celý svůj život v jednom městě a nevystrčit z něho nohy je minorita s kupní silou max. na kafe v dotované komunitní kavárně
Naopak – aspoň v mé mileniálské bublině platí téměř univerzálně, že lidi, kteří žijí dobrovolně bez auta, vydělávají výrazně víc než ti s auty. A není jich málo. Plus ještě k tomu cestují po světě také mnohem častěji. Předpokládat, že auto je nějaký vysněný artikl (a ten, kdo ho nemá, tak ho nemá, protože na něj nemá), platilo možná pro trochu starší generace.
No vidíte a v mé je to zase tak, že kdo auto nemá, vydělává méně, nemá ani odpovědnou nebo manažerskou práci a ještě po třiceti bydlel v mamahotelu. A teda být při cestování odkázanej na vlaky a služby státních molochů různě po Evropě bych fakt nechtěl.
Aha, takže kdo nemá chatu/chalupu, je asi podle Vás nenormální…
Představte si, že jsou také lidé, co rekreační nemovitost mají a obejdou se i bez auta, protože ji mají celkem dobře dostupnou třeba vlakem (podél Berounky, v Posázaví…).
A taky mi přijde, že spíš Vaše cestovatelské zkušenosti a poznávání světa jsou dost omezené, jestli berete v potaz jen místa, kam zvládnete dojet vlastním vozem…
Nebo mají chalupu třeba v Krkonoších, kam je vlak nemožnej.
Jinak toho mám procestováno docela dost a pravě proto vím, že autem se dostanu všude narozdil od vlaku a vč. západu, podívejte se třeba na jizdní řád vlaků v Norsku, tam jsem byl a tou parodií na vlak bych tam teda nikdy nejel. Vlak je dobrý pouze pro lidi, jejichž cestovatelské zkušenosti končí na té vaší Sázavě.
Radeji kazdy rok cestovat po svete 6 mesicu za 300 000 Kc nez platit zbytecne auto.
Vy máte v práci dovolenou každý rok 6 měsíců?
Pracuji na sebe
Vy znáte finanční situaci lidí co nechtějí ve městě auto, že píšete, že ti lidé nemají na byt? Tak takovou socioekonomickou studii bych teda FAKT chtěl vidět 🙂
Fun fact: koupili jsme celkem dost drahý byt ke kterému (i vlivem park.minim) patří hned tři parkovací stání. Parkujeme tam jen jedno jeidné auto.
Líbí se mi vaše představa, že bez auta nejde plnohodnotně žít. Což je přesně důvod, proč je doprava v tomto stavu.
Nikdo je nenutí, on si ho někdo rád koupí/pronajme.
Jasně, ale to má přeci řešit trh, nikoli regulace ne? Plánované hospodářství už jsme tady měli. Sám v developmentu pracuju a neznám jediného developera, který by chtěl postavit více stání než vyžaduje norma. Což znamená že po tom asi na trhu taková poptávka není, jinak by to samozřejmě stavěli.
To se nevylučuje.
Spousta domů chce přistavět nějaký byt bez nároku na parkování, ale dle normy by musela přistavět park.místo – a to se jim už nevyplatí.
Na druhou stranu, parkovací minimum je jen regulace (vážně obhajujete regulaci..?) stanovující *minimum* – nikdo nebrání komukoliv postavit pro jeden byt třeba pět park.stání.
Vyrovnáme? Myslíte jako když se komunisti jezdili učit do Moskvy jak nám tady zakroutit krkem? 🙂 Tak vy dneska jezdíte do německa učit se od svých zelenorudých soudruhů?
Jo, to bude krása až místo pár vil ve čtvrti s úzkými ulicemi bude pár monster generujicich dopravu, která tyto ulice zahlti – a ještě v nových objektech nebude parkování…
Ano, má smysl něco udělat se zastavovanim proluk. Možná i nějaké nástavby. Ale nahrada stabilizované zástavby čímsi, to ne.
A mimochodem – to parkování nových obyvatel se vyřeší jak? Na už přeplněné ulici?
No zelenorudí to vyřeší tak že vám ty auta zakážou, jak jinak.
Státní úředníci budou stavět tisíce bytů ročně v Praze? 😅 Od koupě pozemku po stavební povolení uběhne 10 let, ale naši úředníci to zvládnou za rok a byty budou za hubičku… Krásné sny a pohádky pro voliče, bohužel…
Vidíte a přitom po úřednících chceme, aby vyřešili parkování. Nechme to na developerech a po každého kdo bude chtít bude parkování dostatek. První ale musíme deregulovat ceny parkování tak, aby mohly fungovat tržní mechanismy. Privatizace a konec dotování ceny stání.
Mesto, ktere neumi postavit ani ta extremne predrazena parkoviste, bude stavet bydleni? Opravdu tomu verite? Jakoze dnesni komuniste budou stavet vic a lip nez minuli komuniste? Vsichni ti hipsteri, pro ktere je developer, ktery tohle na rozdil od nich opravdu umi, nejvetsim nepritelem lidstva? Tak to jste fakt pobavil.
(Ale mestska developerska spolecnost je jiste dobrou cestou, jak presouvat penize do tech spravnych kapes.)
„Pracuje se na zrušení parkovacích minim, které brání zástavbě proluk a nahrazování nižších domů vyššímu a přístavbám, …“ … do kterých se nastěhují lidé s auty, která zaparkují na ulici/v zónách. A nebrání se tomu ODS, ale řada MČ jako takových, protože ono se to na Mariánském a ve Vyšehradské hezky vymýšlí, ale pak se v tom o to hůř žije.
To jsou ty normy, že nestačí třeba panelové parkoviště…
V takovém Krakově je lepší a pohodlnější nechat auto vžy každé ráno na parkovišti P & R. Na základě lístku z parkomatu (10zł) máte celý den městskou dopravu zdarma. Nasednete do tramvaje, a během 25-30 minut jste pohodlně v centru města. Auta v ranních dopravních kolonách stojí mnohem déle. 😉
A Kraków je druhé největší město v Polsku.
Proto se ty P+R staví že 🙂 Ale proč je stavět v Praze když to sníží zisky městských částí z parkovného na zónách.
On je význam p+r sporný, když se pak někomu vyplatí jet do práce přes celé město autem, protože v práci mám parkování zdarma.
Souhlas
Ale P+R není pro Pražáky ale pro dojíždějící. Pokud u toho P+R je rozumná MHD tak to pro spoustu lidí atraktivní bude, než se někde mrcasit v zácpě.
„někomu“ = člověku bydlícímu mimo Prahu co pracuje v Praze.
P+R by sice primárně měly být mimo Prahu, nicméně kdyby se s otevřením každého takového parkoviště v Praze odebral 1:1 počet parkovacích míst v širším centru, zdražilo se parkování, tak i tyto investice mají velký smysl a přínos. To se ale bohužel nedělá.
Otázkou je, kolik aut parkujících v centru je mimopražských. Za mě tedy lepší více menších P+R u kvalitních vlaků v celém kraji, než tyto betonové obludy na okraji města. Plus kvalitní síť krajské veřejné dopravy (ne ty „papírové“ jízdní doby a přípoje), aby ta auta nemusela pokud možno vyjet vůbec.
U kvalitních vlaků… No právě. S7 nebo S1 bývá ráno na stojáka v uličce, zažívám i cestování, které je o vmáčknutí vůbec do dveří, ale naštěstí vím, který konec vlaku bývá volnější. To motivační vskutku není a nelze se divit enormní zátěži automobilové dopravy, která se valí do města z Poberouní nebo přes Újezd n. L. a Běchovice. Buď není už vůbec kapacita trati pro posílení (aby měla eSka svoje koleje a dálkovka taktéž, je u nás utopie) nebo není kde brát pro zdvojení soupravy u nejvytíženějších spojů. S7 má některé spoje solidně natřísknuté už i v sedle prac. dnů.… Číst vice »
Největší přínos pro redukci aut v centru je mýto. Nic jiného. Čím dřív ho zavedeme, tím dřív budou ulice průjezdnější. A z jeho příjmu se už dá financovat zase další stavby, třeba P+R
A zároveň se dá P+R nastavit na mnohem vyšší cenu a pořád to bude zaplněné. Tím se zvýší návratnost takové investice.
Mýto má cenu pokud bude kde zaparkovat mimo centrum. Pokud není kde zastavit a nechat tam auto blízko stanice metra nebo zastávky tramvaje, je lepší jet do centra vždy.
To už se dostáváme do začarovaného kruhu
No to ani ne. Napřed musíte udělat rozumnou alternativu a teprve pak represi, což ale spousta aktivistů a zelenožvanilů nechápe.
Jak úžasně funguje když se to udělá naopak ukázaly modré zóny.
Jenže na tu alternativu musíte sehnat peníze, což nejsou. Viz. tento článek. Ten příjem může být z mýta a parkování
ta vaše „alternativa“ už funguje dlouho přes 100 let.
Ale musíte vylézt z auta.
Cesta tupe buzerace je rozhodne snazsi nez skutecne reseni. O tom neni sporu. A korupcni potencial je velky, jak ukazuje uz modre svinstvo.
Mě se nezdají ty pražské ceny. Pro srovnání – Mladá Boleslav postavila parkovací dům U Stadionu s kapacitou 318 míst a náklady ca 120 mil. Kč. Tedy cca 380 tis. Kč / 1 místo. Jak je možné, že to je v Praze skoro třikrát tolik? Nepřipadá mi, že by to musel být důsledek vyšší ceny pozemků (mimochodem v takovém případě by v Praze mohli stavět více podlaží).
To je stejné jako jako s byty. Holt když těch 900 000,-Kč za jedno parkovací místo dáte, tak se nemůžete divit, že si je někdo vezme😃 A příště zkusí milion.
Kdyby se to snažili svalit na cenu pozemků, tak u 300 místného parkovacího domu by rozdíl v pozemku dělal 156 milionů korun. No ehm, to asi ne že? Když to porovnám na půdorysnou plochu parkovacího domu tady u nás (300
míst/6 pater), tak by to dělalo v pozemku rozdíl 35000 Kč/m2 😀 😀 takže zakopaný pes je jinde
Třeba u parkoviště na Černém mostě byla jedna z největších položek v rozpočtu přeložka plynovodu a vodovodu.
Město má totiž vyžadovat od obchodních center aby měli záchytná parkoviště v podzemí. Bez toho by nedostali stavební povolení. Stačí se inspirovat v Itálii nebo ve Španělsku. Pozemky se developerum neprodávají, ale pronajímají na 50 let a město rozhoduje o tom jak to bude vypadat a P+R jsou právě jednou z podmínek.
A nebo to můžete udělat jako u nás na Vsetíně, taková česká cestička. Investor vyfasoval od města 60mio za 1/3 podzemního jednopatrového 157 místného parkoviště v 3 patrové nákupní galerii s hotelem. Celková investice do celé budovy byla 360 mio, investor si parkoviště cení tím pádem na 180mio, a třetinu mu zaplatilo město. A teď se město podílí na nákladech za provoz parkoviště z 1/3. A město se smlouvou zavázalo, že okolní ulice zpoplatní 8-18 a v sobotu 8-12, a cena parkovného nebude nižší než v galerii. Stejně tak podle této smlouvy zpoplatní stavěný parkovací dům. A jako třešnička na… Číst vice »
Po tom všem je město vlastně rukojmí ve vlastních budovách a ulicích. Teď se staví parkovací dům pro 300+ aut a jeho provoz podléhá smlouvě o parkovišti v galerii.
Tak tohle je svinstvo. Koho že tam máte za starostu?
Jenže v Praze ty pozemky byly už dávno rozprodány.
Obchodní centra, další tahák aut do krajiny. Tohle je akorát záplata. Neřeší příčinu denního dojíždění a přidává důvod jet autem (velký nákup, z něhož se pak třetina vyhodí, a tak furt dokola, protože smyslem života je přece nakupovat…).
Tak ty potraviny nevyhazujte. A nepodsouvejte vaše chování ostatním.
Vždyť tak můžete parkovat už teď. Jen je to drahé. Což je logické když je to soukromé
Konecne se v doprave pouziva i neco jineho nez ideologie.
Po triceti letech motoristickeho socialniho inzenyrstvi je to necekane.
Že Vy hulíte to samé, co digitální komunista Hřib?
Kdyz nejsou argumenty tak vystačí nadávky
Ta Vaše hláška taky nejsou argumenty, akorát mažete Hřibovi med kolem huby.
Tady nejde o socialsmus, jadro problemu tkvi v tom, ze jizda autem je na drtive vetsine tras i nasobne rychlejsi nez vlakem, tak se potom nelze divit, ze ti lide primarne sahnou po autu. Jeste s tim souvisi to, ze v CR panuje znacny pragocentrismus. Mnoho veci co je v Praze by mohla byt klidne uplne jinde, kdyz jsme u zeleznice, tak se napr. postavilo v Praze centralni dispecerske pracoviste na miste, kam vlakem vubec nejde dojet a pritom v Ceske Trebove ted stoji velka prazdna administrativni budova primo pred nadrazim, kde ti dispeceri drive byli.
Ohledně parkování aut ale o socialismus jde.
Jde o stav, kdy stát či město každému dle jeho potřeb za velmi levnou cenu nabídne splnění jeho potřeb – přestože by mohly dané potřeby být nabízeny běžně tržně. Jenže proč by někdo nabízel tržní parkování, když město dá nekonkurenčně nížší cenu, že..
Konečně to někdo řekl naplno. Go Hřib, go!
P+R Smíchov není pro dojíždění, ale pro docházku…
Jestli někdo staví P+R parkoviště, aby ulevil dopravě v centru, tak je blb. Jestli je ale staví jako službu lidem, pak to ysl dává…
P+R obecne davaj smysl jako malej stripek do mozaiky reseni dopravy. A jeste by jich vetsina mela byt u trati daleko pred vlastnim mestem. Na okraji mesta uz by jich melo byt spis min, uvnitr mesta zadny (muzou tam byt mestem vlastneny parkovaci domy, ale uz za trzni ceny, ne silne dotovany P+R).
Tak v centru/širším centru by se to mělo hlavně stavět pro lidi, kteří tam žijí, což bych právě čekal v prohlášení a oni to srovnají s nějakou tratí do předměstí Ústí nad Labem, která zase pomůže stejné skupině lidem – dojíždějící a nebydlící, takže z nich má město menší příjem.
Ono by stálo zvážit, za jakým účelem jezdí dopravní prostředky centrem města. Zda-li například jako propoj D1 a D8 přes magistrálu (pomůže vnější okruh), zásobování a dodávka zboží, řemeslné práce, cesta z domova na pracoviště. Tak reálně využitelnost bude jen pro čtvrtou část a záleží, jak to těm lidem vyjde časově od bydliště do práce, jestli třeba cestou nevozí děti do školy, apod.
Od toho má být ta infrastruktura v celém území, ne vše cpát do center a mimo jen přespávat. Plus kvalitní veřejná doprava pro ty, kteří už se bez přemísťování neobejdou. Jenže co chcete, když například pan Passer jako ideál urbanismu propaguje kanceláře v jedné části města, bydlení na opačném konci a mezi tím několik linek metra… Zásobování pak neřeší vůbec, haly v polích a dálnice i městem jsou asi ideálem.
Takže kvalitní doprava jen podporuje cestování ? A cestování je špatný ? Nebo by ti lidé měli sedět doma a pracovat/nakupovat jen tak daleko, kam dojdou pěšky ?
Slyšel jste někdy (nebo četl) staré a obecně známé pravidlo, že nejlepší doprava je žádná doprava = tedy stav, kdy je POTŘEBNÁ pouze ta pro život nejnutnější doprava, samozřejmě kromě té pěší na krátké vzdálenosti?
A kolikpak by se muselo zabrat půdy, jen aby se Frantíškovi splnil jeho sen ? A v každé vesnici hypermarket s kompletním sortimentem, kompletní školství, nemocnice ? A kolik pracujících by na to bylo potřeba ? Tolik ty malý sídla ani nemají obyvatel. Vždy se na vesnicích nechávala alespoň základní obsluha a vše další se soustřeďovalo do větších celků, kde to slouží širokýmu okolí. A i s tou dopravou je to úspornější.
To ano, ale nemusí tak tomu být ve městě…
A kde jinde ?
No moc se těším jak si otevřete na Praze 1 mlékárnu, pekárnu, zasejete obilí, postavíte mlýn, prasečák, drůbežárnu …
A pak zjistíte že lidi co tam žijou chtějí snídat avokádový tousty a ne lokální máslo od krávy co se pase na u Rudolfina …
Těžký život sociálního inženýra …
„A v každé vesnici hypermarket s kompletním sortimentem, kompletní školství, nemocnice? A kolik pracujících by na to bylo potřeba?“ To je hodně hloupá reakce: co z toho je na vesnici skutečně potřebné pro normální běžný život? Tam přece úplně stačí jen ta „základní obsluha“, jak píšete sám, a to vše ostatní si lze obstarat jen občas, takže každodenních cest autem do města rozhodně není potřeba tolik, aby kvůli nim bylo nutné budovat ohromná parkoviště P+R až na okrajích těch měst, kam lze dojet z vesnic veřejnou dopravou. Když na venkově neměl každý před domem dvě auta, jezdilo se vlakem nebo… Číst vice »
Tak jim ty auta nezáviďte. ne každej může dojíždět tehdy, kdy jedou spoje, nebo to má na dlouho s přestupy.