pruvodce

Jsme dokonalý pár. Škoda pokračuje v námluvách, Talgu nabízí svou kapacitu v Česku

Nová jednotka pro estonské dráhy Eesti Liinirongid (Elron). Foto: Škoda GroupNová jednotka pro estonské dráhy Eesti Liinirongid (Elron). Foto: Škoda Group

„Mohu potvrdit, že jsme schopni navýšit kapacitu o 20 až 25 %,“ uvádí provozní ředitel Zdeněk Sváta.

Odebírat
Upozornit na
guest
76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Ad. kapacity.. takže Skoda werke zde vykove skříně vozidel které pak kamion(?) , potáhne přes půl Evropy na dokončení.. Ona to vlastně už zanedlouho ani nebude Škoda.(logo i název prodáno automobilce..)

Železniční Slídič

Však taky tu dopravu s úsměvem naúčtuje tomu, komu ty skříně poveze…
Ať žije efektivita výroby.

Vlastimil Kocurek

Škoda a skupina PFF není podnikem/skupinou globální úrovně. Ale Evropa jde úplně do kelu, a nutně potřebuje podniky s prokazatelně obrovským inovačním a technologickým potenciálem, a globálními kapacitami. Z tohoto pohledu je tahle táhnoucí se šaškárna i důvod, proč Evropa do kelu jde. Výrobců vlaků by v Evropě stačilo cca 3, na více stejně není dost lidí ve vývoji. Tady děláme vše po česku a po evropsku, ještě horší situace je ve zbrojním průmyslu. V USA dělá tank jedna firma , tady 12. Bohatství nevzniká ze spekulací, nebo jak někoho přechytračit, což PFF dokonale ovládá, ale z investic do technických… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Siemens, Alstom, Stadler a stačí. A na čínské vlaky taková cla, že se Čína z toho posere, a nebude tu jezdit ani jeden.

Karl vB.

Pozor, ona každá akce vyvolává reakci.
Možná by Evropa pak dostala průjem (použiju li váš slovník) z toho, na co by odvetná cla pro změnu nasadila Čína.
Vzhledem k otevřenosti české ekonomiky by to pro nás, jistě nebylo bez následků.
Viz např,:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/clo-cina-elektromobil-evropska-komise-unie-skoda-autoprumysl-sap.A240612_174014_automoto_fdv

micat1

To, kolik firem vyrábí jeden typ výrobku záleží na trhu, ne na státu. Tanky v Evropě opravdu nevyrábí 12 firem, spíš 2. Kolik by „stačilo“ výrobců trošku zavání příkazovou ekonomikou.

Happy

A společně založí firmu Veteš a.s., která bude přisátá na obecni rozpočty občanů ČR…

MHD

To co říkal pan Sváta na mě působí zhruba takhle:

„Ty jsi švarná, já jsem švarný, já jsem švarný, já jsem švarný,
Jaký jsme to krásný pár, jaký jsme to krásný pár,
Neříkej že mám to marný, mám to marný, mám to marný,
že jsem pro tě příliš stár, že jsem pro tě příliš stár.


Nahá mezi dobytkem!“

Ten Ten Ten

Mně to tedy spíš připomíná „A ty musíš býti má lebo mi tě Pán Búh dá“.

Gajda

Já tam vidím do budoucna úplně jinou vizi. Teď se dát dohromady s Talgem, vytvořit bohatou nevěstu a pak to celý střelit Siemensu. PPF není vlastník, co by to chtěl mít donekonečna, ale vlastník, kterýmu to teď něco přinese a pak se slušným ziskem jednou prodá dál.

Karl vB.

1. Prošel by následný prodej toho slepence z důvodu zachování tržního prostředí přes antimonopolní úřad?
2. Měl by Siemens o takovou koupi vůbec zájem?

Železniční Slídič

1. To by se zase nějak obešlo.
2. Když ne Siemens tak CRRC určitě ano.
Pravda je taková, že co PPF koupila Škodu, tak jsem na trati viděl stejný low-cost jako před tím.

gvmel

CRRC to nikdo neprodá. Nikdo je v Evropě nechce. A už vůbec nikdo nechce, aby CRRC zničilo Evropské značky.

Železniční Slídič

Rád bych tomu věřil, ale jistotu v to ani jeden z nás nemá! PPF je jedno komu něco prodá, ale kolik jí ten prodej vynese…

Vlastimil Kocurek

….. a slušný zisk zdaní v Holandsku.

Jiří Kocurek

.. obrana proti znárodnění. Víme jak dopadl Ringhoffer, víme jak skočila Baťova rodina.

vagonář

To by mě zajímalo, co by na to řekl Emil Škoda.

Jaromír

Obrací se….neustále se obrací…

Železniční Slídič

Rotuje Jaromíre… Rotuje!

Gotrek

Ten samý Emil Škoda, který nebyl moc dobrým obchodníkem a o Škodu ještě za svého života přišel?

Padre

Co si představujete pod termínem dobrý obchodník? Pan baron Skoda udělal z dílničky o 20 zaměstnancích podnik s 25 tisici zaměstnanci v roce 1918.A ani při tom nemusel krást ,jak je v našich krajích dobrým zvykem. O svůj podnik nepřišel ,ale nová politická garnitura mu ho v podstatě ukradla.Jak je v našich krajích dobrým zvykem..

Pražák

V roce 1918 už s tím neměl nic společného.

Železniční Slídič

„Jsme dokonalý pár, protože jsme silní v produktech, které Talgo nemá, a to je zase silné v výrobcích, které Škoda nemá a mít nebude,“ řekl Sváta s tím, že případná fúze mu osobně dává velký smysl.

Tohle mediální podbízení je neskutečně ubohé. Ať prostě ŠG podá skutečně pro Talgo lákavou nabídku a není potřeba dělat veřejnosti takové divadlo.
Vždyť se tomu musí i řadoví zaměstnanci Talga smát…

Padre

Je potřeba ,aby to španělským soudruhům myslelo politicky.Aby věděli ,že nebudou fůzovat jen tak s nějakým Joudou…

jaroslav.dohnalik

Já se děsím toho, že by sem pak jednoho krásnýho dne cpali ty bazmeky AVRIL, nebo jiné podobné experimenty od Talga.

Juraj

To by se u Škodovky nestalo… oh wait.
Avril má svoje problémy, v nemalé míře proto, že to bylo vyvíjeno jako velmi ambiciózní platforma. To nic nemění na tom, že Talgo desetiletí produkuje velmi slušné stroje, a zmáknuté i docela pokročilé věci, jako změna rozchodu za jízdy.
A něco jako španělská hybridní řada 730 by bylo hodně zajímavé i tady.

Dušan

„Talgo desetiletí produkuje velmi slušné stroje…“, – a to je co ? Jeden koncept vlaku s pasivním naklápěním s rodaly na X-způsobů s jedním stupněm vypružení u vložených vozů, a to sekundáru, který je řešen vzduchovým měchem. Tam, kde jsou stupně dva, tj. primár dvojitá točená pružina a sekundár vzduchový měch zase TALGO už neumí udělat na vlaku změnu rozchodu z fyzikálních důvodů – viz řada S-102/112 s pevným rozchodem. A proto u AVRILU, který je na V = 330 km/h a má změnu rozchodu jsou přítomny velké vibrace v interiéru a jako bonus hluk v mezivozových přechodech – ten… Číst vice »

Tom Matto

Taky Skoda moc nebojuje :). Narozdil od drtive vetsiny ostatnich diskutujicich si naopak myslim, ze PPF vi co dela. Akcionari Talga chapali, ze nabidku jako od russaku (pardon Madaru) uz nikdo jiny neda, proto se o ni tak rvali. PPF nabizi realnou cenu, jakou Talgo zrejme na trhu ma, tj. ze akcie jsou prakticky neprodejne. Skodovka by se dostala k vysokorychlostni technologii, kterou jinak neziska a mld. (spis desitky) jim nikdo na badani neda, protoze by se realne nikdy nevratili, stovky VRT jednotek Skodovka nikdy neproda. Me teda Talgo jako VRT neprijde jako zadny zazrak, nelibi se mi ta koncepce,… Číst vice »

Železniční Slídič

PPF ale nenabízí žádnou cenu a už vůbec ne reálnou. To co PPF reálně nabízí Talgu je a jen pouze „částečná fůze“ s jednou z jejích strojírenských společností, konkrétně s tou jež díky své neschopnosti si na sebe vydělávat, nakonec prodala své jméno i logo. A hodnota takové společnosti je čistá NULA. A PPF nedokáže samotnou Škodu nikomu střelit. Proč asi taková mediální komedie za každou cenu se k Talgu dostat? Možná proto si Španělé dávají takový pozor. Už ŠT prodala svůj název i logo, proč by neprodala i to Talga, když bude zle? Takhle mi to přijde, podle toho… Číst vice »

Happy

Talgo nebrat…. To se nemohou družit třebas se Stadlerem?

Kubrt

Na družbu musí být (alespoň) dva. A oba z toho musí něco mít.
Ad Talgo: akcionáři Talga chtějí prodat své akcie, doposud o fúzi obou firem neměli zájem. Tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet.

Addams

Na „vdavky“ se chysta Talgo, ne Stadler.

Karl vB.

Spíš bych to viděl na adopci.

Geralt

Pokud by tohle vyšlo, dávalo by smysl aby se Škoda přejmenovala na Talgo, když stejně značka Škoda Plzeň se má utlumovat.

Dash9

Mohl by se ten konglomerát Talgo + Škoda Transportation jmenovat Talgo Transportation, zkráceně TaTra. 😉

Železniční Slídič

A co rovnou TaTraPlan?

Jiří Kocurek

Nemohl, na tuhle značku práva nemají. A vyrábět tady Abibas, to fakt ne.

Lukáš F.

Spíš Talgo + Transtech, ne?

Addams

Da se i zmenit poradi: TR(ansportation)TAL(GO). 😆

Vojta Svobodný

Pořad by bylo dobre mít v názvu něco s Plzní. Přeci jen to byly největší strojarny Rakouska-Uherska, což dělalo Čechy nejbohatším regionem tehdejšího císařství. Takže ctít nejakou památku by bylo více než vhodné.

Železniční Slídič

Ale ctít pošlapanou památku rozhodně ne! Vždyť Škoda přece prodala název i logo! A dál už ani netřeba pokračovat…

Brzda dopravy

Mohlo by to být třeba Pilsen Railworks Company And Talgo, tedy pokud nevadí, že to má zkratku…

Dan

Vzhledem k tomu, jak pojmenovává svoje firmy a modely aut Elon Musk, nebo jak se možná budou jmenovat letadla Air Baltic, mi váš návrh připadá úplně v pohodě a hlasuju pro!

FrantaOVA

To má zase zkratku PRC, a to nikdo nechce.

Daniel Jablonecký

Nepochopil, nevadí.

Miloš

Když né Škoda tak Emil
Toho snad ziskuchtiví vexláci z vedení firmy neprodali.

Daniel Jablonecký

Na to už se dneska nehraje.

Vlastimil Kocurek

Jenže po roce 1989 se tam děly věci, vše bylo rozkradené.

Železniční Slídič

Jenže Škoda chce na čučmendu do Talga a ne Talgo do Škody.

Rako

Značka škoda je prodána ..to jsme to dopracovali.

Jiří Kocurek

… majitelé firem již nesmí rozdhovat ani o názvu fimy.

Rako

Říká vám něco hrdost?

Padre

Škoda?… Máte snad na mysli Závody V.I.Lenina ,národní podnik,nositel řadu Vítězného Února Plzeň?

Rako

To bylo chvili

jirik.e

Značka Škoda byla prodána již v roce 1919, kdy „Akciovou společnost, dříve Škodovy závody v Plzni“ ovládla francouzská zbrojovka Schneider.

Rako

Nee kapitálově vstoupila do škody

Karl vB.

To je dobře, že ŠG je schopna navýšit své výrobní kapacity až o čtvrtinu.
Zákazníkovi tak aspoň nehrozí riziko, že by objednaná vozidla nedostal v požadovaném termínu.

graylag

Dodávky vozidel se ale obvykle nezpožďují protože by je neměl kdo vyrobit, ale protože zdlouhavý vývoj a ještě zdlouhavější následné schvalování.

V podstatě všechno co vyrábějí jsou do určité míry prototypy, které se někdy i během výroby pod rukama mění. Následně stačí i jen menší zaškobrtnutí, maličkost která se musí předělat v nevhodný čas a přijdete o svůj slot na okruhu, v klima komoře nebo jinde a na další čekáte měsíce nebo i déle.

Takové problémy opravdu nevyřešíte tím, že na noční naženete dělníky.

Karl vB.

1. Od toho, co jste všechno vyjmenoval, je v každé firmě management a strategické plánování. Tyto věci u firmy ŠG nehodlám komentovat, protože je neznám. 2. Myslím si, že Talgo se topí v problémech vyplývajících zejména z chyb managementu, které akcionáři do jisté doby (dokud bylo na dividendy) tolerovali, či přehlíželi. Čekání na zlatá vejce (vzhledem k aktuální pověsti výrobce), očividně ztratilo smysl a proto se akcionáři snaží se akcií zbavit, pokud možno rychle a s co nejmenším prodělkem. U Maďarů byla k vyklopení zajímavé sumy zřejmě nějaká politická motivace. Naproti tomu ŠG je na výdaje vcelku opatrná a tak… Číst vice »

Tom Matto

Ono jak vam uz bylo vysvetleno, za zpozdenim u novych vlaku nestoji (vetsinou) nedostatek kapacity ve vyrobe, ale cekani na schvaleni, vyvoji a podobne. Takze i kdyby Skodovka vyrabela 2x rychleji, tak zpozdeni v dodani bude pravdepodobne skoro stejne.

Nevo jineho je u oprav, kde se drahy probudili na posledni chvili, zakazky zadali casto tragickym ŽOSkam kde se zastavil cas pred 30 lety a ted zjistili, ze bude trvat nez se dodavatele nauci, ze termin je pevne dany a ne doporuceny.

Karl vB.

Ty procedury, o kterých pan graylag píše se logicky týkají prototypů, nebo prvních kusů série, nikoliv však celé objednávky.
Pokud z těchto důvodů dojde ke zpoždění, lze potom u následné rutinní produkce využít tu nabízenou kapacitu (např. jak pan graylag uvedl v poslední větě), k eliminaci zpoždění.
Na rozdíl od něj si nemyslím, že by se produkce ŠG/ŠT, alespoň ta určená pro Česko, skládala pouze z prototypů.

graylag

To je všechno pravda, ale jak už jsem psal a napsal i kolega – tím, že naženete na dílnu noční směnu nevykompenzujete chyby při návrhu a zdržení při schvalování. Naopak si tím přiděláte dost starostí, protože se vám začnou hromadit sestavené vlaky, které čekají na razítka.

Otázka kvality návrhu vozidel a následného umění protlačit je přes schvalovací proces se týká personální stránky a kvality managementu, což moc nechci komentovat i přes to, že to tam trochu znám.

Karl vB.

Vaše argumenty chápu a akceptuji, pokud se týkají počátečních „pokusných králíků“.
U následné produkce se vzniklé zpoždění dá právě dobře eliminovat tou inzerovanou volnou kapacitou.
Samozřejmě je důležité, aby ty první testovací a schvalovací kusy, které logicky mohou generovat zpoždění, tvořily jen velmi malé procento z celkového počtu kusů zakázky. Dobrým příkladem je RegioPanter, naopak špatným jsou push-pull soupravy pro ČD, DB.

Michal M

Talgo by se jim hodilo, umí vyrobit lokomotivu. 🙂

bublina

Výrobce železničních vozů, co nedělá lokomotivu. Přitom taková vlajková loď, že?

Michal M

Aha – já nezaregistroval, že z koncepce push-pull přešli na jednotky s hlavovým vozem. Takže lokomotiva nebude… 🙂

bublina

Lokomotiva je pasé, neboť Siemens to valí ve velkém. Naopak to know-how na vyšší rychlosti je něco, co bude Škoda určitě chtít. A tam bude asi i budoucnost…. Páč pendolína nám dochází 😀

Bartol

„umí vyrobit lokomotivu”

Talgo Travca je jeden prototyp z roku 2005. Lokomotiva pro DB není ani schválena, ani v provozu.😂

Zlámalík
Bartol

„Lokomotiva pro DB není ani schválena, ani v provozu.“

Ares

Zrovna Talgo lokomotivu fakt neumí, to už má Škoda lepší know how.
Talgo nemá ani vlastní elektrovýzbroj.

Dušan

Elektrovýzbroj dodává španělský Ingeteam a.s. – což je aspoň pořád ve Španělsku:-)

Jiří Kocurek

Lokomotiva snad nemusí být národnostně čistá…

qěcy

Třeba jako 109E. Ale to samozřejmě nevadí (snad kromě soběstačnosti). Pro ekonomiku firmy i státu je důležité, že výrobce umí vozidlo celé zkonstruovat, vyrobit, odzkoušet, schválit, včetně návazných služeb, v požadované kvalitě, s nějakými rezervami. A včas. A když vozidlo má o něco lepší parametry, než požadované a proklamované, tak je to plus, který se počítá do budoucna.

qěcy

Trakční trafo má Zátopek od ABB. Dodatečně.

qěcy

U lokomotiv jde i o to, zda se dají lepší celky Travky vhodně spojit s lepšími celky Zátopka. Trakci asi Škoda zvládnutou má, když ji prodává i samostatně do cizích lokomotiv (jihokorejských). Pojezd spolu s rozměry a jízdně-dynamickými parametry skříně u Zátopka nejsou zrovna něčím, čím by se měla lokomotiva na rychlost 200 a více chlubit. Jinou věcí jsou jiná vysokorychlostní vozidla, zejména ta hnací. Vozidla osobní tažená pro rychlost 200 už má ŠG od Transtechu. Možná, že tedy by mohla ŠG získat nouhau pro výrobu NP a patrových jednotek s motorovými vozy, případně distribuovaným pohonem pro rychlost 200 a… Číst vice »