Jižní Moravu čeká velká oslava 150 let trati Břeclav – Hrušovany, vyjede 33 nostalgických spojů
Lokomotiva Pielstick 735 se spěšným vlakem v ŽST Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, autor: Petr Zgut
Pořadatelé vyzvali fotografy, aby se podíleli na nákladech na zařízení celé akce.
Krásná akce, akorát bude chybět nějaká parní lokomotiva. Děkuji organizátorům.
„V rámci oslav 150 let trati Břeclav – Znojmo“
Jak jako v rámci oslav? Ono toho bude více? A pokud ano dozvíme se to ? 70. léta nejsou rozhodně jen o naftě, ale rovněž o uhlí, ale tady žádný takový stroj uveden není a proto se ptám, zda nějaký takový v rámci oslav vypraven bude. Za případné info díky.
Ledvinky nasadit a připravit správné ponožky do sandálů!
Nemá správný šotouš spíš pohory a batoh? Na lezení po náspech, trati a tak.
Lezení po náspech? Já myslel spíše po štaflích!
Asi jste nikdy nezažil co to je ostrým stéblem roztržená noha stejně jako v horku se pařit v uzavřených botách. Ponožka v sandálech má své plus i tehdy pokud jsou tyto vyrobené znesavého materiálu což je běžné ponožka je tak ideální pro odvod vlhkosti.
No tak to jsem zvědavý…
Jak se budou podílet na těch nákladech.
Stačí, když si koupí tu jízdenku za 10Kč, to snad není tak moc ne?
550 x 10 = 5500
To skutečně není mnoho.
Fotopas za 200 není tak hrozný. To je dnes cena jednoho oběda v nádražní restauraci.
Slovní podporou… Potenciál, potenciál, potenciál……..
To už je druhý Váš příspěvek v krátké době hovořící o jakémsi potenciálu. Ani jednomu nerozumím a nevím co je tím myšleno.
Opak impotencionálu?
Danou myšlenku by bylo třeba více rozvinout a ne se omezit na pouhý nic neříkající výkřik jako je třeba v diskuzi u článku „Do Vejprt pojede z Prahy rychlík“.
Obcas mam pocit, ze nostalgie je na nasich tratich permanentne !-)
Takové Tornádo (řada 460) na koridoru, to je věc!
Jo jezdí jich posledních 9 jednotek..ve výrobě jsou pantery ty mohlo jeden
Což neznamená, že ty panťáky přesluhují o více než desetiletí.
Jenom občas?
Zrovna na této trati rozhodně.
Tak to je hezké, budeme-li živi a zdrávi, určitě přijdeme. Tím spíše, že jsme před několika týdny dokončili projekt navrhující revitalizaci a zkapacitnění tratě Brno-Hrušovany nad Jevišovkou-Hevlín-Laa-Vídeň i s detailními návrhy jednotlivých opatření a dvoukolejných vložek. Škoda, že se nechystá i retro osobní vlak s karkulkou T 444.1 + 4x Bai, tohle byla nejtypičtější souprava na osobácích Brno-Hrušovany nad Jevišovkou (částečně i Brno-Znojmo) po celá 70.léta. Do poloviny 70.let jezdila i na zajímavém výkonu ranního vlaku 14502 v 5.37 z Brna do Znojma a v 10:57 zpátky. Pak ovšem nastoupily M 262 + 2 Balm + M 262, aby se… Číst vice »
Škoda jenom, že trať Brno-Hrušovany-Laa by byla i po revitalizaci úplně k ničemu. Maximálně k příměstské dopravě do Krumlova. Zastávky daleko od sídel v málo zalidněné krajině. Mnohem lépe to tam obslouží autobus, kterým i teď do Laa moc lidí nejezdí, natož pak tam zavádět vlak.
To je jednoduché: Všem žlutým vyzobávačům (h!)rozinek se zakáže jezdit z Brna do Vídně po koridoru přes Břeclav, aby po té jednokolejce museli. Plasser & Theurer taky.
Tak, přes Hevlín a Laa je to z Brna do Vídně pochopitelně nesmysl. Ale přes Znojmo si to představit umím, pokud do toho Znojma jednoho krásného dne povede trať na úrovni 21. století, ideálně dvoukolejná a elektrifikovaná. Pak by to jako záložní trať pro nákladní vlaky a v případě nutnosti (např. při nějaké výluce) i mezinárodní vlaky, mohlo dávat smysl. Teď se jen konečně dohodnout na tom, kudy tu trať do Znojma postavit a sehnat na to peníze, že ano.
Raději se tradičně věnujte zpěvu, než dopravě. jako zpěváka Vás mám velmi rád. Druhá trať z Brna do Vídně přes Laa (která byla svého času na úrovni I.koridoru) má díky dvojkolejnému profilu velkou šanci posloužit jako posilová trať k přetížené trati přes Břeclav, hlavně pro nákladní dopravu a odklony. Tím nic proti vizi nové trati do Znojma, ovšem tohle je při dnešním tempu přípravy staveb vize značně vzdálená. Kdežto trať přes Laa již existuje, stačí ji opravit a vybraná místa zkapacitnit.
Nevíte prosím o tom více? Myslím tím i dostavbu úseku do Laa? Někteří lokální rušiči by nejraději vytrhali i Hevlín bez toho, aby jim došlo, že je to součást mezinárodní trati Brno – Vídeň…
Mezinárodní trať Brno-Vídeň máte o pár kilometrů východněji
Jj,přetízenou. Tohle byla druhá a doufám že zase bude.
Jste mimo realitu. Trati přes Laa nemá absolutně šanci vyjít pozitivně jakékoli ekonomické hodnocení.
Nie všetky trate musia vychádzať pozitívne ekonomicky. Návratnosť VRT je tak isto ekonomicky nemožná a predsa sa má budovať. Ide o úplne iné faktory.
Tak přistavíme druhou kolej na trati pro 50-80 km/h a budem se vztekat na automobilismus, že lidi jezdí raději po trati na 160 km/h.
Mimochodem Brno-Blansko navrhují titéž šotóši kompleteně přestavět, protože 75-105 km/h je málo. A hned vedle by to samé s jásotem vyrobili.
Tak přes Hrušovany a Hevlín jsou možné rychlosti i 100, místy 120 km/h, pomalých úseků není zas tak moc Pro nákladní dopravy a regionální spěšňáky jsou to parametry velmi solidní.
To je zajímavé, že nám to ekonomicky vyšlo, nešiřte, prosím, veřejné bludy.
Prostudujte si, prosím, příslušnou kapitolu závěrečné zprávy TRANSREGIO, ekonomicky to naopak vychází nadějně: https://transregio.cdvinfo.cz/
A co na ni přeusnout?
– Příměsto sotva, Židlochovičtí vám nebudou cestovat na vlak do Moravských Bránic.
– Dálkovou dopravu sotva, vždyť by to prodloužilo jízdní doby natolik…
– Nákladní dopravu sotva, když by mohla jet po rovině.
– Nejvíc přetížený úsek je z Horních Heršpic na Hlavní a opačným směrem až do Hrušovan.
Ve výsledku jsou potřeba další 2 koleje z Brna směrem na jih, po kterých by se dalo jet přes 100 km/h, nebo ještě lépe uklidit na ně dálkovou osobní dopravu a na staré trati nechat jen příměsto.
Trošku v tom seznamu postrádám Břeclav. Cargo tady postává pokaždé, protože žádný přesmyk a plná trať.
Odpověď Vám dá závěrečná zpráva projektu TRANSREGIO: https://transregio.cdvinfo.cz/. Primárně je zajímavá možnost odklonu 1-2 párů nákladních vlaků za hodinu z přetíženého koridoru a vytvoření vazby pro jižní Moravu na rakouský úsek tratě pro osobní dopravu. Kromě toho je poptávaná i alternativní trasa pro odklony dálkové dopravy v případě mimořádné události na koridoru.
https://zpravyzmoravy.cz/na-jihu-moravy-usiluji-o-obnoveni-trati-do-vidne-pres-hevlin-chybi-kilometr-koleji-na-hranice/
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
https://ekonomickydenik.cz/znovuoziveni-zeleznicnich-trati-se-podle-nemecke-studie-vyplati-ruseni-drah-ovlivnuje-vysidlovani-venkova/
Hm, ona totiž doprava vůbec nesouvisí s územním rozvojem, je to samostatná věc zcela izolovaná od čehokoliv jiného. 🙂
Stačí navštívit webové stránky projektu TRANSREGIO – zlepšení železniční dopravy mezi jižní Moravou a Dolním Rakouskem.
Detailní zpráva, která shrnuje všechny výsledky projektu návrhu obnovy, je nově k dispozici zde: https://transregio.cdvinfo.cz/
škoda že vlaky z Brna do Hrušovan nejezdí v pravidelném taktu. Nemohli by to zmodernizovat tu trat.
Však do Břeclavi je dávno zmodernizovaná a do Střelic zmodernizovaná nedávno. Přes Břeclav je to za 1:49 s jedním přestupem. Dle jízdního řádu 1988/89 to jel vlak přes Střelice za 1:30. Přímý autobus to jezdí za 1:10.
Z Litobratřic je to na vlak 3,3 kilometru. Sebereme jim autobus, aby na vlak museli a pak se budeme vztekat, že jedou autem.
Ne všechny Vaše informace jsou správné, pro upřesnění, dnes nejrychlejší osobní vlaky (byť jsou nazvány jako spěšné, ale zastavují všude krom Radostic a Střelic) mají jízdní dobu Brno – Hrušovany-Šanov a obráceně za 1h a 15 min. Srovnávat tehdejší jízdní dobu vlakem s dnešní dobou autobusu, není ideální. Jinak samozřejmě Litobratřicím atp brát bus nikdo nechce
Ideální to není ale v rychlosti a pro představu je to vcelku dostačující. Ostatně Karosa C 734 mohla už tehdy 90 km/h mimo obec, tohle je stejné dodneška.
Je zmodernizovaný pouze úsek Mikulov – Břeclav. A v Břeclavi čekáte na vlak do Brna půl hodiny. (příjezd x:13hod, odjezd do Brna x:44hod).
Pardon, to jsou nesmysly. Reálný stav infrastruktury umožňuje Sp Brno-Hrušovany nad Jevišovkou za 1:05, po rekonstrukci o cca 10 minut méně. Že tu impotentním politickým rozhodnutím momentálně nic nejezdí není přírodní zákon.
To, že je někde postavili před 150 lety trať, neznamená, že jsou tam vlaky nejlepší způsob přepravy. Mně přijde škoda, že nestojí moderní rychlá trať Znojmo-Pohořelice-Brno, která by fakt k něčemu byla, a ne že nejezdí vlaky po této lokálce uprostřed ničeho.
Kdysi se v anarchistických kruzích uvažovalo se spojkou Novosedly-Vranovice, pak by osobák do Hrušovan jel pod 1 hodinu a rychlík za +-30 minut, Znojmo pod 60 minut.
Dle hotové studie bude jízdní doba do Hrušovan nad Jevišovkou činit z Brna 20 minut a do Znojma 25 minut. Račte si prostudovat výsledky SUDOP.
Kdyby jela pára, rád přispěji.
Asi tak nějak. Tohle jsou stroje, které i někteří později narození ještě pamatují v běžném provozu. V rámci 150. výročí možná, ale jak je správně napsáno je to připomínka 70tých let
Není možné se zavděči všem… někdo dělá akce s párou, někdo se zaměřujeme na motorový provoz, každý si pak může vybrat.
Nostalgie, tady? Vždyt ta je tam denně v podobě 85x a vozy z konce 60. let. Vždyť ta 735 na fotce je mladší.
Nejezdi tam aktuálně spíš 842?
Ne, jezdí tam 854 a třeba s dvěma vleky vůbec nestíhají JD.
854
https://sledovani.55p.cz/brno_867_2022/
Dává to smysl – dojezdit 854, do 2025, než začne platit ETCS. A pak:
– ojetá vozidla motor. trakce nízkopodlažní s klimatizací, V = 120 km/h, národním zabezpečovačem a ETCS na 10 let (minimální varianta pořízení nových hybridních vozidel Jihomoravským krajem nejdříve od 12/2025)
Jezdí tam 842 s vozem.
854 v najbrtu je sice s nádechem nostalgie, ale asi to není úplně to, co reprezentovalo zdejší provoz, ne? 726 a 721 na manipuláku tam dnes asi taky běžně potkáte, že? Aktuálně ještě jednáme o 771.172 na nákladním vlaku, který opět reálně odveze i zboží, což běžně vyfotíte skoro každý den, že? Stanice Hrušovany nad Jevišovkou v současné podobě tu také nebude na věky, takže je to možná poslední možnost, vyfotit takto velkou akci s tolika vozidli v této podobě. Až bude trať po reko a elektrifokovaná a bude tam jezdit 854 s btn, tak můžete vzlikat po retru…
Proč by pod drátem jezdilo 854 s btn?
Elektrifikace může probíhat postupně, nejdřív třeba z Břeclavi do Hrušovan, pak budou klidně několik měsíců, nebo let jezdit částečně i motory pod dráty, nic neobvyklého. Třeba když se elektrifikovala trať Ostrava – Opava, tak to bylo nějakou dobu běžné…
A proč by tu trať elektrifikovali?
Protože ta trať má potenciál nejen v osobní, ale i v nákladní dopravě?
Existuje jisté zřejmě poněkud pomatené sdružení železničních nákladních dopravců, které má pořád pocit, že elektrická vozba je výhodnější než motorová a hlasitě se dožadují nesmyslné elektrifikace. Snad jim to odborně rozmluvíte.
Můžete tu Vaši myšlenku prosím nějak rozvést? Konkrétně třeba pro tuto trať? Zajímalo by mě, v čem konkrétně by elektrifikace nebyla pro nákladní vozbu výhodná…
To byla pochopitelně z mé strany ironie parodující odpověď jednoho z diskutujících (a pokus o vtip s vážnou tváří). Samozřejmě, že elektrická vozba na trati Břeclav-Znojmo má z naší strany plnou podporu, jde o velmi poptávanou a perspektivní trať pro nákladní dopravu.
Na této trati náklady jsem osobně zažil v Sergeje, případně Pílštyk na postrku a něco menšího vozily Pílštyky samy. Taky se nasazovaly na záchranu zdechliny M262. To pak byl v čele Pílšyk, M262, 4x Balm a na konec M262. Kromě toho Pílštyky vozily (snad jen rok?) spěšný vlak Břeclav – Znojmo. Ten tvořily tři kupéčka odvěšené z R z Přerova. Tudíž se dalo jet z Přerova do Znojma bez přestupu. Tuším 1989 nebo 1990? Čmeláci byli hodně vidět v Břeclavi na svážném pahrbku.
Po ukončení sergejů v Břeclavi vozily čmeláci i „jejich“ nákladní vlaky do Znojma, pár let.
Máte pravdu, to jsem si neuvědomil, protože už jsem se tam nevyskytoval.
No něco na tom je, že spousta fans na akci přijede (ideálně autem), následně na ní neutratí ani korunu, a pak nadává, jak to bylo celé na nic, a jak by to oni udělali líp 🙂
Já jsem opačný případ. Rád něco ocením sám od sebe a dám dobrovolný příspěvek, k tomu používám bankovky. Ale spolehlivě mě odradí takovéhle pasivně-agresivní podsouvání, které z pořadatelů dělá ekvivalent celníka žádajícího bakšiš na turecko-arménské hranici.
Jako říct si o příspěvek je podle mě zcela v pořádku, nevím tady tedy bližší info o pořadatelích, ale obecně vzato je jasné, že pro nějaký spolek nadšenců musí být dost náročné něco takového pořádat. A i když je to jejich hobby, tak to dělají především pro tu veřejnost, která si třeba ale vždy neuvědomí, že to není úplně levná záležitost a neplatí to „erár“. Je však pravda, že tady ta konkrétní formulace je taková dost agresivní a nepřátelská. Myslím, že efektivnější by bylo třeba vyčíslit, na kolik je to tak zhruba vyjde a napsat něco ve smyslu, že budou… Číst vice »
Nepřátelské bývaly zmínky typu „koho kolem trati načapáme bez fotopasu, toho zastřelíme“. Tohle mi přijde dostatečně slušné.
Stejní pořadatelé vloni uspořádali akci 150 let tratě Vídeň – Znojmo – Jihlava, která měla velmi pozitivní ohlasy a která byla celá zafinancována jen pomocí příspěvků od obcí, kraje a firem. Vloni jela na retro nákladním vlaku 749.251 a věřte, že nebyla sranda to celé zorganizovat a hlavně zafinacovat. Letos plánujeme na nákladní vlak nasadit 771.172, což je cenově o level výše, proto se žádá o příspěvěk i fotografy. A věřte, že nikdy se z příspěvků nezaplatí vše, protože nikdo nepočítá kolik hodin nad tím pořadatelé ztráví, kolik kilometrů autem musí najezdit, aby vše zabezpečili, kolik hodin pak člověk musí… Číst vice »
Říci si o příspěvěk je zcela v pořádku, to máte pravdu. Ale není to v pořádku pomocí slov, která byla použita v článku. Takhle se prostě o příspěvek nežádá. Normální je na chytrá místa umístit kasičky s nápisem dobrovolný příspěvek + doplnit akci prodejem zajímavých suvenýrů a upomínkových předmětů, ostatně i těch fotopasů. Slova „je zřejmé, že Vás to zaujalo, tak plaťte“ jsou pasivně-agresivní výhružka a těm se neustupuje.
Ještě dodám, že prostor kolem trati pořadatelům nepatří, tím pádem je tuplem jejich hláška na pováženou.
Přečtěte si prosím mou reakci níže a děkujeme!
A Vy si, prosím, přečtěte mou reakci ve vlákně a také děkuji za pochopení.
Tak tam nejezděte a máte pokoj.
Další pasivně-agresivní reakce 😉
150 let slaví tento víkend i trať Chomutov – Vejprty. Bohatý program se chystá na české i německé straně.
Opravdu? Abylo by nějaké info či odkaz? Mimo jednoho vypraveného vlaku jsem nic jiného nezaregistroval. I to příležitostné razítko vydané Českou poštou bylo k mání jen do 1.8.2022 tedy přesně do data onoho výročí zahájení provozu.