Jižní expresy budou i po výluce jezdit celé prázdniny podle výlukového řádu

Náhradní autobusová doprava (NAD), Olbramovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNáhradní autobusová doprava (NAD), Olbramovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Osobní vlaky mezi Táborem a Benešovem budou ještě v červenci nahrazeny autobusy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elb

Zrovna na prázdniny a začátek turistické letní sezony bych čekal, že už bude hotovo, holt SŽ..

Georg

v rizeni dodavatelu jsou jiste rezervy…

Blekp

„Cestující se tak vyhnou… limitované kapacitě autobusů“

No já bych řekl že limitována je spíš kapacita vlaků, v úseku Olbramovice-Praha jezdí vždy jen 5 vozů, z toho část vozu je bistro a část dalšího vozu prostor pro kola, tedy cca 4 vozy k sezení. Autobusů náhradní dopravy jezdí 5 a v pátek i 6.

Tomariero

Tak 4 vozy k sezení mají kapacitu cca 250-300 míst, to odpovídá 6 5 autobusům naprosto v pohodě

Jiří Kocurek

Já bych zase řekl, že by ČD měly zařídit autobus navíc a ne že prodají víc jízdenek, než kolik pak jsou schopné přepravit.

XYYY

ČD u vlaků bez povinné rezervace – podobně jsou na to všichni dopravci – neví kolik cestujících pojede. Teoreticky by mohla sečíst frekvenci vlaková četa a informovat koordinátora. Když však v Benešově nastoupí 100 členná tlupa tří skupin, tak než se to zadministruje, bude vlak v Olbramkách, v opačném směru v Chotovinách …

XYYY

Pro kola je určena dodávka ….

Georg

dneska jelo na severnim rameni becko a jako jednicka acko.
kdo na nabrezi je produktovy manazer „prvni tridy“? to bude nejaky recesista asi.

MartinS.

Zážitková turistika. Železniční nostalgie, ale za ceny normálního jízdného, ne za globální cenu. Co víc si může cestující přát? 😉 A o otevíracích oknech ani nemluvím 😄

Blekp

No podle stánek ČD pojedou vlaky po nové trati už 30.6. večer (IC 545/Ex 90545, R 700, EC 336, R 733, R 735 a R 737) a to souběžně s autobusy náhradní dopravy.

A spěšné vlaky (mimo 1507 v úseku Olbramovice-Tábor) v červenci a srpnu také pojedou po nové trati, v pracovní dny souběžně s autobusy náhradní dopravy.

Georg

pozor to je ale takove nejake zmatecne. ty autobusy nahradni dopravy nejsou k tomu samemu vlaku, ale snad k osobaku.

Cestujici 2

Úžasný jeste že mimo semestr do tech budejic moc jedit nemusim….. Sž tragedie ….

Georg

a olbramovice-benesov je od 1.7. dvojkolejka?

Radek Janata

Olbramovice-Benešov je dvojkolejka už od roku 2012, ne?

Tomariero

Aktuálně je tam výluka jedné koleje, opravuje se něco v tunelech.

Ivo

A to se dělalo celé tři měsíce? Myslím, že se to dalo udělat v kratším čase.

Jan Neruda

A vy vite co se tam dělalo, že víte, že se to dalo stihnout v kratším čase? Já ano a vím, že nedalo

Ivo

Aby se to mohlo udelat rychleji, tak by se musel úsek Benešov – Olbramovice vyloučit úplně a ani to by nebylo moc terno, protože by docházelo ke zpoždění NAD v zácpě u Olbramovic.

Jan Neruda

<emOsobních vlaků se navíc konec výluky netýká, i v červenci budou v úseku Tábor – Benešov nahrazeny autobusy.

Nikoliv. Osobní vlaky budou nahrazeny autobusy až do 1.9. 23:59

Bobek

Takže i v červenci. 🙂

tarten

To je pravda, leč zavádějící, že? 🙂

Jelen

A nemají být osobáky nahrazeny autobusy od nového GVD trvale?

Georg

melo by si to nejdriv sednout, do konceptu bych sahal az od dalsiho gvd

Georg

a ted by me zajimalo, kdo minusuje informaci, ze autobusy maji nad 😉

LKB

Prijde mi neadekvatni, ze provoz vlaku je zpomalovan bez patricneho oduvodneni. Chapu, ze je nejaky technicky duvod, proc vlaky pojedou jeste dva mesice tak pomalu. Ale v clanku uveden nebyl. V tiskove zprave byl?

Pacicka

Dlouhá ednokoleka, omezena rychlost

Kuba2

Tak ono se lze dovtípit, že když se bude na vedlejší koleji pracovat, tak není možné kolem jezdit 160.

tarten

Byl tuším v nějakém z nedávných článků na to téma. A také se tam psalo, že ta „ozdobná“ 200 nebude povolená dřív než od nového roku nebo od jara.

Georg

od noveho roku 2025 a to jen pendolinu? 🙂

XYYY

Těch 200 je pouze pro vozidla s naklápěcí skříní. Těch je v tuzemsku pouze sedm a pravděpodobnost, že budou pořízena další, je téměř rovná NULE.

XYYY

V podstatě bude to, čemu se říká zkušební provoz, svršek si musí sednout pod plným provozním zatížením, pak se provede podbití, srovnání geometrické polohy koleje …

Richard

A úsek Soběslav-Dubí se bude na IV. koridor napojovat kdy?

Pzl

Ve výluce od 1. do 12.9.

David

Jo, není lepšího času pro začátek výluky jak 1.9.

tarten

Ale jo, našlo by se. Třeba 31.8. a předchozí víkend, Vánoce, Velikonoce, start prázdnin. Ale pak už asi nic. 🙂

Zdeněk

Prostě SŽ v praxi….

bkv

Aha, takže mají obnovit původní jízdní řád a nechat vlaky jezdit se zpožděním? Pak budeš určitě spokojen…

Xapadlo

To by mě zajímalo, jak dlouhé bude „zpočátku“ u provozu sníženou rychlostí. Bude to se vlak courat víc než rok, stejně jako na úseku Praha-Vršovice – Praha-Hostivař?

mshunt

Rychlosti by měly být následující:
Od km cca 95,000 (Sudoměřice) po km cca 105,200 (výjezd Deboreč) rychlost 110km/h. Od km cca 105,200 po cca 111,800 (konec Nazdického zářezu) 50 km/h – dokončení 1 TK. Toto by mělo platit do 31.8.2022 kdy bude v celém úseku zavedena rychlost 120 km/h. Od nového GVD pak celý úsek 160 km/h.

Vasek

Skutečně? 160 i bez ETCS? Nebo už v té době bude hotové?

Apollo17

Bude-li tam přenos kodu VZ,může se jezdit 160 km/h,bez kodu jen 100 km/h. S ETCS i víc než 160 km/h, ale tomu brání ještě legislativní omezení max. rychlosti na 160 km/h v ČR.

Igor V.

S tím legislativním omezením to chápu, ale… To šlo vyřešit už dávno a teď by to začalo jen platit, ne? Nebo je tam i jiný důvod? Přece je nesmysl schvalovat něco novýho těsně předtím než se to využije c praxi …

Kuba2

Ale to ETCS tam teď nebude, teď tam bude národní zabezpečovač, který stejně umí max 160.

Petr Šimral

Legislativní omezení již není. Vlaky pod ETCS již nemají omezenou rychlost na 160 km/h.

Jan Neruda

160 jen pro vlaky, které splní obě podmínky:
1. NS
2. jedou pod výhradním vedením ETCS

Takže pro žádné (možná jeden papalášvlak, aby se lidem ukázalo, že na to máme)

Jan Neruda

Omlouvám se, to, co jsem napsal platí pro vlaky nad 160

Bert

První podmínka platí jen pro rychlost 200 km/h. Pod ETCS budou i klasické soupravy moci jezdit rychlostí 170 km/h, případně 175/180 km/h za předpokladu využití rychlostního profilu V150.

Dušan

To ale neplatí automaticky – pro V > 160 km/h budou muset být splněny ještě další nutné podmínky, týkající se ETCS, to znamená:

a) použitý brzdový model mobilní části ETCS (BL2 x BL3)
b) dostupný br. účinek vlaku.

Obecně lze říct, že automaticky jet V > 160 km/h budou smět pouze vlaky s brzdným modelem Gamma a to jsou vlaky s V >= 200 km/h – de facto všechno v praxi vysokorychlostní jednotky a ty tady jezdit nebudou.

Richard

Od kdy se vlastně bude z Hostivaře do Vršovic jezdit plnou rychlosti?

Radim

Přijde mi že nikdy 😀

Maršál

„Správa železnic, státní organizace, obdržela Vaše podání, které se týká rychlosti v úseku Praha-Vršovice – Praha-Zahradní město. K Vašemu podání Vám sdělujeme, že jsme Váš podnět prověřili na Stavební správě západ. Na uvedené stavbě musí předejít zavedení plné traťové rychlosti tyto úkony: – plánovaná výšková a směrová úprava kolejí a výhybek, – takzvané třetí (závěrečné) podbití celého úseku (celkem 60 kilometrů), – práce na seřízení trakce (laničkování). Jako poslední úkon je plánována předepsaná pantografová zkouška, pro kterou je v tuto chvíli k dispozici vůz (jediný v celé České republice), a to časově na měsíc říjen 2022. Nyní probíhají jednání o… Číst vice »

AlešN

Díky!

Novomír

…jediný v ČR…
No, to vypovídá o SŽ asi tak vše.

Jarda Š.

Nebylo by naopak plýtvání, kdyby si SŽ pořídila druhý testovací vlak a pak by většinu roku minimálně jeden z těch drahých vlaků stál někde odstavený?

Y.K.

Spíše by měli lépe plánovat a méně vnitřně byrokratit. Že tam takové práce budou provádět není nic náhlého a překvapivého, aby museli čekat měsíce v pořadníku na měřicí vůz, zatímco se stavba za miliardy se používá lokálkovými rychlostmi.

mshunt

Pro zavedení rychlosti 120 km/h je potřeba rychlá pantografka??? To je pro mě novinka. Na SUVO se zavádí rychlost 120 na základě pomalé pantografky MVTV. Nekecají tak trochu?

Georg

kecaji. neni suvo jina stavebni sprava?
padesatka v beroune to samy…

Georg

dik ze jste jim napsal! 🙂
a tech 60 km si schvalne spocitam, to nemuze vyjit ani s malesicema a cekackama.

Hajnej

Stavba je podél FJB dlouhá 6 km a má 4 traťové koleje, ale nevylučuju, že se některé úseky musí projet víckrát, protože se to převýšení nedá zvednout najednou.

Georg

i ve tretim podbiti ze by neco jeste o tolik zvedali?