Jižní expresy budou i po výluce jezdit celé prázdniny podle výlukového řádu
Náhradní autobusová doprava (NAD), Olbramovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Osobní vlaky mezi Táborem a Benešovem budou ještě v červenci nahrazeny autobusy.
Zrovna na prázdniny a začátek turistické letní sezony bych čekal, že už bude hotovo, holt SŽ..
v rizeni dodavatelu jsou jiste rezervy…
„Cestující se tak vyhnou… limitované kapacitě autobusů“
No já bych řekl že limitována je spíš kapacita vlaků, v úseku Olbramovice-Praha jezdí vždy jen 5 vozů, z toho část vozu je bistro a část dalšího vozu prostor pro kola, tedy cca 4 vozy k sezení. Autobusů náhradní dopravy jezdí 5 a v pátek i 6.
Tak 4 vozy k sezení mají kapacitu cca 250-300 míst, to odpovídá 6 5 autobusům naprosto v pohodě
Já bych zase řekl, že by ČD měly zařídit autobus navíc a ne že prodají víc jízdenek, než kolik pak jsou schopné přepravit.
ČD u vlaků bez povinné rezervace – podobně jsou na to všichni dopravci – neví kolik cestujících pojede. Teoreticky by mohla sečíst frekvenci vlaková četa a informovat koordinátora. Když však v Benešově nastoupí 100 členná tlupa tří skupin, tak než se to zadministruje, bude vlak v Olbramkách, v opačném směru v Chotovinách …
Pro kola je určena dodávka ….
dneska jelo na severnim rameni becko a jako jednicka acko.
kdo na nabrezi je produktovy manazer „prvni tridy“? to bude nejaky recesista asi.
Zážitková turistika. Železniční nostalgie, ale za ceny normálního jízdného, ne za globální cenu. Co víc si může cestující přát? 😉 A o otevíracích oknech ani nemluvím 😄
No podle stánek ČD pojedou vlaky po nové trati už 30.6. večer (IC 545/Ex 90545, R 700, EC 336, R 733, R 735 a R 737) a to souběžně s autobusy náhradní dopravy.
A spěšné vlaky (mimo 1507 v úseku Olbramovice-Tábor) v červenci a srpnu také pojedou po nové trati, v pracovní dny souběžně s autobusy náhradní dopravy.
pozor to je ale takove nejake zmatecne. ty autobusy nahradni dopravy nejsou k tomu samemu vlaku, ale snad k osobaku.
Úžasný jeste že mimo semestr do tech budejic moc jedit nemusim….. Sž tragedie ….
a olbramovice-benesov je od 1.7. dvojkolejka?
Olbramovice-Benešov je dvojkolejka už od roku 2012, ne?
Aktuálně je tam výluka jedné koleje, opravuje se něco v tunelech.
A to se dělalo celé tři měsíce? Myslím, že se to dalo udělat v kratším čase.
A vy vite co se tam dělalo, že víte, že se to dalo stihnout v kratším čase? Já ano a vím, že nedalo
Aby se to mohlo udelat rychleji, tak by se musel úsek Benešov – Olbramovice vyloučit úplně a ani to by nebylo moc terno, protože by docházelo ke zpoždění NAD v zácpě u Olbramovic.
<emOsobních vlaků se navíc konec výluky netýká, i v červenci budou v úseku Tábor – Benešov nahrazeny autobusy.
Nikoliv. Osobní vlaky budou nahrazeny autobusy až do 1.9. 23:59
Takže i v červenci. 🙂
To je pravda, leč zavádějící, že? 🙂
A nemají být osobáky nahrazeny autobusy od nového GVD trvale?
melo by si to nejdriv sednout, do konceptu bych sahal az od dalsiho gvd
a ted by me zajimalo, kdo minusuje informaci, ze autobusy maji nad 😉
Prijde mi neadekvatni, ze provoz vlaku je zpomalovan bez patricneho oduvodneni. Chapu, ze je nejaky technicky duvod, proc vlaky pojedou jeste dva mesice tak pomalu. Ale v clanku uveden nebyl. V tiskove zprave byl?
Dlouhá ednokoleka, omezena rychlost
Tak ono se lze dovtípit, že když se bude na vedlejší koleji pracovat, tak není možné kolem jezdit 160.
Byl tuším v nějakém z nedávných článků na to téma. A také se tam psalo, že ta „ozdobná“ 200 nebude povolená dřív než od nového roku nebo od jara.
od noveho roku 2025 a to jen pendolinu? 🙂
Těch 200 je pouze pro vozidla s naklápěcí skříní. Těch je v tuzemsku pouze sedm a pravděpodobnost, že budou pořízena další, je téměř rovná NULE.
Po dnešku už pouze šest☹️
V podstatě bude to, čemu se říká zkušební provoz, svršek si musí sednout pod plným provozním zatížením, pak se provede podbití, srovnání geometrické polohy koleje …
A úsek Soběslav-Dubí se bude na IV. koridor napojovat kdy?
Ve výluce od 1. do 12.9.
Jo, není lepšího času pro začátek výluky jak 1.9.
Ale jo, našlo by se. Třeba 31.8. a předchozí víkend, Vánoce, Velikonoce, start prázdnin. Ale pak už asi nic. 🙂
Prostě SŽ v praxi….
Aha, takže mají obnovit původní jízdní řád a nechat vlaky jezdit se zpožděním? Pak budeš určitě spokojen…
To by mě zajímalo, jak dlouhé bude „zpočátku“ u provozu sníženou rychlostí. Bude to se vlak courat víc než rok, stejně jako na úseku Praha-Vršovice – Praha-Hostivař?
Rychlosti by měly být následující:
Od km cca 95,000 (Sudoměřice) po km cca 105,200 (výjezd Deboreč) rychlost 110km/h. Od km cca 105,200 po cca 111,800 (konec Nazdického zářezu) 50 km/h – dokončení 1 TK. Toto by mělo platit do 31.8.2022 kdy bude v celém úseku zavedena rychlost 120 km/h. Od nového GVD pak celý úsek 160 km/h.
Skutečně? 160 i bez ETCS? Nebo už v té době bude hotové?
Bude-li tam přenos kodu VZ,může se jezdit 160 km/h,bez kodu jen 100 km/h. S ETCS i víc než 160 km/h, ale tomu brání ještě legislativní omezení max. rychlosti na 160 km/h v ČR.
S tím legislativním omezením to chápu, ale… To šlo vyřešit už dávno a teď by to začalo jen platit, ne? Nebo je tam i jiný důvod? Přece je nesmysl schvalovat něco novýho těsně předtím než se to využije c praxi …
Ale to ETCS tam teď nebude, teď tam bude národní zabezpečovač, který stejně umí max 160.
Legislativní omezení již není. Vlaky pod ETCS již nemají omezenou rychlost na 160 km/h.
160 jen pro vlaky, které splní obě podmínky:
1. NS
2. jedou pod výhradním vedením ETCS
Takže pro žádné (možná jeden papalášvlak, aby se lidem ukázalo, že na to máme)
Omlouvám se, to, co jsem napsal platí pro vlaky nad 160
První podmínka platí jen pro rychlost 200 km/h. Pod ETCS budou i klasické soupravy moci jezdit rychlostí 170 km/h, případně 175/180 km/h za předpokladu využití rychlostního profilu V150.
To ale neplatí automaticky – pro V > 160 km/h budou muset být splněny ještě další nutné podmínky, týkající se ETCS, to znamená:
a) použitý brzdový model mobilní části ETCS (BL2 x BL3)
b) dostupný br. účinek vlaku.
Obecně lze říct, že automaticky jet V > 160 km/h budou smět pouze vlaky s brzdným modelem Gamma a to jsou vlaky s V >= 200 km/h – de facto všechno v praxi vysokorychlostní jednotky a ty tady jezdit nebudou.
Od kdy se vlastně bude z Hostivaře do Vršovic jezdit plnou rychlosti?
Přijde mi že nikdy 😀
„Správa železnic, státní organizace, obdržela Vaše podání, které se týká rychlosti v úseku Praha-Vršovice – Praha-Zahradní město. K Vašemu podání Vám sdělujeme, že jsme Váš podnět prověřili na Stavební správě západ. Na uvedené stavbě musí předejít zavedení plné traťové rychlosti tyto úkony: – plánovaná výšková a směrová úprava kolejí a výhybek, – takzvané třetí (závěrečné) podbití celého úseku (celkem 60 kilometrů), – práce na seřízení trakce (laničkování). Jako poslední úkon je plánována předepsaná pantografová zkouška, pro kterou je v tuto chvíli k dispozici vůz (jediný v celé České republice), a to časově na měsíc říjen 2022. Nyní probíhají jednání o… Číst vice »
Díky!
…jediný v ČR…
No, to vypovídá o SŽ asi tak vše.
Nebylo by naopak plýtvání, kdyby si SŽ pořídila druhý testovací vlak a pak by většinu roku minimálně jeden z těch drahých vlaků stál někde odstavený?
Spíše by měli lépe plánovat a méně vnitřně byrokratit. Že tam takové práce budou provádět není nic náhlého a překvapivého, aby museli čekat měsíce v pořadníku na měřicí vůz, zatímco se stavba za miliardy se používá lokálkovými rychlostmi.
Pro zavedení rychlosti 120 km/h je potřeba rychlá pantografka??? To je pro mě novinka. Na SUVO se zavádí rychlost 120 na základě pomalé pantografky MVTV. Nekecají tak trochu?
kecaji. neni suvo jina stavebni sprava?
padesatka v beroune to samy…
dik ze jste jim napsal! 🙂
a tech 60 km si schvalne spocitam, to nemuze vyjit ani s malesicema a cekackama.
Stavba je podél FJB dlouhá 6 km a má 4 traťové koleje, ale nevylučuju, že se některé úseky musí projet víckrát, protože se to převýšení nedá zvednout najednou.
i ve tretim podbiti ze by neco jeste o tolik zvedali?