Jižní Čechy čeká den zahajování staveb. Bude se klepat na dvou „jedničkách“
Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll
Rozsahem větší bude modernizace silnice I/20 na severním okraji Českých Budějovic.
Rozsahem větší bude modernizace silnice I/20 na severním okraji Českých Budějovic.
Jen aby to s tím kruháčem nedopadlo jako u Parama. Bohužel napojení na D3, které by mělo hlavu a patu je zatím sci-fi.
Hluboké zamyšlení nad tim ze stavba D3 ma dva roky skluz a az teď jdeme stavet privaděče. No nic jedeme dal….
Sláva! Projekt obchvatu Dasného a Češňovic 2+2 byl veřejnosti prezentován v roce 1986. Stavba se i rozjela, ale skončila u MUK Bavorovice. A již v roce 2027, tedy po 41 letech by mohl být realizován i ten další kousek…
Je tady nějaký biolog, který by osvětlil to omezení jen do poloviny srpna?
Užovky se líhnou koncem léta, zpravidla na přelomu srpna a září. Z toho důvodu by větší smysl mělo zahájení stavby až 1. října, kdy jsou mláďata samostatná, mohou se odplazit, ale ještě nehibernují.
Volby se blíží, spotřeba ceremoniálních nůžek a kladívek roste …
Říkáte tedy: Raději nic nestavět?
Možná jen, že není třeba ke každé stavbě tolik jednorázově použitého nářadí, možná ani střihání pásky na tolik kousků při odevzdání do provozu – jedno přestřihnutí působilo mnohem symboličtěji jako otevření pro veřejnost.
Nikolivěk. Nekecat a makat.
Když těch nůžek a kladívek koupěj jednu bednu pro celý úřad, tak jeden kus vyjde na pouhých ca. 12 Kč.
https://german.globalsources.com/K%C3%BCchen-schere/Kuchen-schere-1214402486p.htm?source=SEO_Land_pg_to_PP
I/20 má byt zkratka 4pruh v celé délce až do Písku. Takhle se udělá 3pruh a za 20 let se bude znovu kopat pro 4pruh.
Nebo už také ne. Nakonec, proč to podle této logiky nepřipravit rovnou se šesti, nebo s osmi…
Achjo, pane Františku…co na takové kecy vůbec říci…no, snad jen to, abyste se koukl na dopravní napojeni ČB-Praha. Vidíte tam někde hotovou dalnici? Ja tedy ne. A ta D3 ve Středočeském kraji se bude dostavovat ještě hooodne dlouho. Postavit rychlostní silnici na Písek by rozhodne bylo snazší.
Stejně jako I/34 z ČB do Třeboně.
Jo tam ten obchvat Lišova nechápu…stojí to fakt hodně a oni z toho dělají 2/3 pruh…
Díky za ty dary, alespoň něco. Podívejte se na spojku D5-D4-D3. I/30 degradovaná na II/118, II/114 bez obchvatů, takže to máme spojku D5/D4. I/18 + I/19 žádný obchvat a ještě objíždka okolo Nezvěstic kvůli podjezdu z minulého tisíciletí.
Nebude. Za 20 let možná bude studie a zahájen proces EIA. S tím, že 4 pruh musí jít v jiné trase, takže kopat by se mohlo tak 2060-70. Ale nebude. Auta už budou umět jezdit bez řidiče a na stávající 2 pruhy se v pohodě vejdou.
Za 20 let, budeme rádi za autonomní vlaky. Autonomní silniřní vozidlo se pohybuje ve dvou osách, kdežto vlak jen v jedné. Spíše by mohlo dojít k výraznému snížení zbytné mobility.
Tak brzo?
Vy jste zkrátka nezdolný optimista.
Viz: Pan Observer a MÚK Bavorovice
Když jsme u tý I/20 japa to vypadá s obchvaty Losiné, Chválenic a Želčan?
2029-2032, takže spíš tak ještě 10 let minimálně
https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby/I20/i20-chvalenice-prelozka?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Ona se bude měnit celá koncepce silnice I/20, a to tak že se bude zjevně celá komplet od Nové Hospody na Plzeň připravovat v kategorii S15,25 tj. střídavý 2+1 s betonovým dělicím svodidlem a zřejmě umožňující rychlost 110km/h (vyjma obchvatu Losiné, který má být jako 2+2). Což je rozhodně krok správným směrem. Nějaké info zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/699163
Kde máte to betonové svodidlo a 110 km/h?
Žeby v normě projektování silnic a dálnic?? Novostavby střídavých třípruhů (2+1) se navrhují ve dvou kategoriích, a to S13,5/90 jako směrově nedělený třípruh s širokou dvojitou plnou čárou a návrhovou rychlostí 90km/h, například zde u Lechovic: https://mapy.cz/s/nesujemobu, s tím že to je v plánu i od Budějovic do Písku. Druhou kategorií je S15,25/110 se středním dělicím pásem 1,75m s betonovým svodidlem a návrhovkou 110km/h. U nás zatím žádná realizace není, ale obdobné jde najít třeba v Rakousku na S3 od Stockerau na Hollabrun. Každopádně v plánech je např. i na JV části obchvatu Znojma a pokračování na hranice nebo I/26… Číst vice »
Upřímně by mě zajímalo kolik se ušetří na takové 2+1, která má už nějaké parametry rychlostní silnice oproti vybudování 2+2 rychlostní silnice. Tam ten rozdíl ceny nemůže byt velký
Tady výřez z normy: https://ctrlv.cz/jDaZ
Jen škoda že se stavba I/39 nepodařila časově zkoordinovat se stavbou D3. Takhle si na okraji Horního Třebonína budou 2 roky „užívat“ novou dopravu na Krumlov, kterou tam přivede otevřená D3. Nákladní doprava se dá bez problému zakázat, ale osobní tam pojede ve velkém, hlavně v letní turistické sezóně
To mi povídejte. Jezdím tudy rád na kole do Mojného, tak budu muset vymyslet náhradu.
Vyměnit kolo za auto, jak „se chce“, asi. Bohužel. Přitom, kolik problémů by mohl řešit někdy právě opačný postup…
Souhlas. Jen mě tady nejde o dojíždění, ale o výlety. Vlastně mě čeká peklo jen na kraťoučkém úseku:
https://mapy.cz/s/retugehoce
, který je ale o to nebezpečnější, protože je úzký a obsahuje kopec s horizontem.
https://mapy.cz/s/jajarogose
Na druhou stranu, dá se to objet přes polní cestu, co není v mapách. Tak asi budu využívat tu:
https://mapy.cz/s/kasajufazo
Co je v Mojném za cíl? Já tudy totiž jezdím do (přesněji z) Markvartic! 😂
Třeba nějaká panička…?! 🙂 Pak je pochopitelné jak Mojné, tak současně i to kolo pro kondičku. P.S.: Jsem přející člověk, a proto přeji hledání náhradní trasy opravdu jen pro nezbytně nutnou dobu… Howgh.
Já jsem též přející, ale i zvědavej. 😂😂😂, každopádně řeším úplně stejný problém…
je tam 7 baráků….
No Horní Třebonín je ještě docela v pohodě na průjezd. Znán daleko horší vesnice s hlavním tahem skrz třeba hned vedle Dolní Třebonín. Ale taková křižovatka se současnou I/39, tam to bude asi trochu nebezpečné a mohly by se vytvářet kolony.
Ta křižovatka I/39 a II/155 je ne nebezpečná, ale o život. Při příjezdu od Římova není přes horizont vidět auta přijíždějící od ČB. V noci je vidět aspoň světla, ale ve dne nic. Tu sedmdesátku tam málokdo dodržuje, takže… To bude dobrý průser a jediným rychlým řešením tam bude změna přednosti v jízdě a stopka od Budějc.
Skokana, ještěrku a užovku… Tak hlavně aby se všichni poklepávači vešli do záběru když už si to tak hezky zkoordinovali na stejný den…
A původní silnice I/39 směr Kosov bude „přejmenovaná“ na (třeba) II/639 ?
Silnice II/639 již existuje (Kamenice nad Lipou – Kostelec u Jihlavy), jedná se o „poníženou“ dřívější I/39. To číslo 39 je mimochodem takové stěhovavé, stávající I/39 je již třetí silnice co tohle číslo nese.
Proto jsem napsal „třeba“. Šlo mi o to, jestli to bude mít jiné číslo. By bylo divné kdyby člověk jel po I/39 a na směrové tabuli by bylo l/39 rovně i doleva… Bylo by to takové „moc balkánské“ 😀
Ono to hlavně není o té změně čísla, ale hlavně o změně vlastníka původní komunikace. A vzhledem k tomu, že u nás máme silnice, které nebyly převedené na kraje až 20 let po stavbě přeložky či dálnice, tak bych řekl že tohle nikoho příliš nevzrušuje.