Jižní Čechy čeká den zahajování staveb. Bude se klepat na dvou „jedničkách“

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Rozsahem větší bude modernizace silnice I/20 na severním okraji Českých Budějovic.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda V.

Hluboké zamyšlení nad tim ze stavba D3 ma dva roky skluz a az teď jdeme stavet privaděče. No nic jedeme dal….

Observer

Sláva! Projekt obchvatu Dasného a Češňovic 2+2 byl veřejnosti prezentován v roce 1986. Stavba se i rozjela, ale skončila u MUK Bavorovice. A již v roce 2027, tedy po 41 letech by mohl být realizován i ten další kousek…

Avoda

Je tady nějaký biolog, který by osvětlil to omezení jen do poloviny srpna?

Užovky se líhnou koncem léta, zpravidla na přelomu srpna a září. Z toho důvodu by větší smysl mělo zahájení stavby až 1. října, kdy jsou mláďata samostatná, mohou se odplazit, ale ještě nehibernují.

JardaP

Volby se blíží, spotřeba ceremoniálních nůžek a kladívek roste …

Jiří Kocurek

Říkáte tedy: Raději nic nestavět?

Frantisek X

Možná jen, že není třeba ke každé stavbě tolik jednorázově použitého nářadí, možná ani střihání pásky na tolik kousků při odevzdání do provozu – jedno přestřihnutí působilo mnohem symboličtěji jako otevření pro veřejnost.

JardaP

Nikolivěk. Nekecat a makat.

Vojta Svobodný

I/20 má byt zkratka 4pruh v celé délce až do Písku. Takhle se udělá 3pruh a za 20 let se bude znovu kopat pro 4pruh.

Frantisek X

Nebo už také ne. Nakonec, proč to podle této logiky nepřipravit rovnou se šesti, nebo s osmi…

Avoda

Stejně jako I/34 z ČB do Třeboně.

Petr

Díky za ty dary, alespoň něco. Podívejte se na spojku D5-D4-D3. I/30 degradovaná na II/118, II/114 bez obchvatů, takže to máme spojku D5/D4. I/18 + I/19 žádný obchvat a ještě objíždka okolo Nezvěstic kvůli podjezdu z minulého tisíciletí.

Pako

Nebude. Za 20 let možná bude studie a zahájen proces EIA. S tím, že 4 pruh musí jít v jiné trase, takže kopat by se mohlo tak 2060-70. Ale nebude. Auta už budou umět jezdit bez řidiče a na stávající 2 pruhy se v pohodě vejdou.

krteček

Když jsme u tý I/20 japa to vypadá s obchvaty Losiné, Chválenic a Želčan?

Martas
PetrN

Ona se bude měnit celá koncepce silnice I/20, a to tak že se bude zjevně celá komplet od Nové Hospody na Plzeň připravovat v kategorii S15,25 tj. střídavý 2+1 s betonovým dělicím svodidlem a zřejmě umožňující rychlost 110km/h (vyjma obchvatu Losiné, který má být jako 2+2). Což je rozhodně krok správným směrem. Nějaké info zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/699163

Pako

Kde máte to betonové svodidlo a 110 km/h?

PetrN

Žeby v normě projektování silnic a dálnic?? Novostavby střídavých třípruhů (2+1) se navrhují ve dvou kategoriích, a to S13,5/90 jako směrově nedělený třípruh s širokou dvojitou plnou čárou a návrhovou rychlostí 90km/h, například zde u Lechovic: https://mapy.cz/s/nesujemobu, s tím že to je v plánu i od Budějovic do Písku. Druhou kategorií je S15,25/110 se středním dělicím pásem 1,75m s betonovým svodidlem a návrhovkou 110km/h. U nás zatím žádná realizace není, ale obdobné jde najít třeba v Rakousku na S3 od Stockerau na Hollabrun. Každopádně v plánech je např. i na JV části obchvatu Znojma a pokračování na hranice nebo I/26… Číst vice »

PetrN

Tady výřez z normy: https://ctrlv.cz/jDaZ

PetrN

Jen škoda že se stavba I/39 nepodařila časově zkoordinovat se stavbou D3. Takhle si na okraji Horního Třebonína budou 2 roky „užívat“ novou dopravu na Krumlov, kterou tam přivede otevřená D3. Nákladní doprava se dá bez problému zakázat, ale osobní tam pojede ve velkém, hlavně v letní turistické sezóně

Jihočeský velkoměšťan

To mi povídejte. Jezdím tudy rád na kole do Mojného, tak budu muset vymyslet náhradu.

Frantisek X

Vyměnit kolo za auto, jak „se chce“, asi. Bohužel. Přitom, kolik problémů by mohl řešit někdy právě opačný postup…

Jihočeský velkoměšťan

Souhlas. Jen mě tady nejde o dojíždění, ale o výlety. Vlastně mě čeká peklo jen na kraťoučkém úseku:
https://mapy.cz/s/retugehoce
, který je ale o to nebezpečnější, protože je úzký a obsahuje kopec s horizontem.
https://mapy.cz/s/jajarogose

Na druhou stranu, dá se to objet přes polní cestu, co není v mapách. Tak asi budu využívat tu:
https://mapy.cz/s/kasajufazo

Jan M

je tam 7 baráků….

DavidS

No Horní Třebonín je ještě docela v pohodě na průjezd. Znán daleko horší vesnice s hlavním tahem skrz třeba hned vedle Dolní Třebonín. Ale taková křižovatka se současnou I/39, tam to bude asi trochu nebezpečné a mohly by se vytvářet kolony.

fous55

Ta křižovatka I/39 a II/155 je ne nebezpečná, ale o život. Při příjezdu od Římova není přes horizont vidět auta přijíždějící od ČB. V noci je vidět aspoň světla, ale ve dne nic. Tu sedmdesátku tam málokdo dodržuje, takže… To bude dobrý průser a jediným rychlým řešením tam bude změna přednosti v jízdě a stopka od Budějc.

Jan

Skokana, ještěrku a užovku… Tak hlavně aby se všichni poklepávači vešli do záběru když už si to tak hezky zkoordinovali na stejný den…

Radim

A původní silnice I/39 směr Kosov bude „přejmenovaná“ na (třeba) II/639 ?

Radek Vizi

Silnice II/639 již existuje (Kamenice nad Lipou – Kostelec u Jihlavy), jedná se o „poníženou“ dřívější I/39. To číslo 39 je mimochodem takové stěhovavé, stávající I/39 je již třetí silnice co tohle číslo nese.

Radim

Proto jsem napsal „třeba“. Šlo mi o to, jestli to bude mít jiné číslo. By bylo divné kdyby člověk jel po I/39 a na směrové tabuli by bylo l/39 rovně i doleva… Bylo by to takové „moc balkánské“ 😀

Radek Vizi

Ono to hlavně není o té změně čísla, ale hlavně o změně vlastníka původní komunikace. A vzhledem k tomu, že u nás máme silnice, které nebyly převedené na kraje až 20 let po stavbě přeložky či dálnice, tak bych řekl že tohle nikoho příliš nevzrušuje.