Jižní Čechy čeká den zahajování staveb. Bude se klepat na dvou „jedničkách“

Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechTollNová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll

Rozsahem větší bude modernizace silnice I/20 na severním okraji Českých Budějovic.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Amity

Jen aby to s tím kruháčem nedopadlo jako u Parama. Bohužel napojení na D3, které by mělo hlavu a patu je zatím sci-fi.

Jarda V.

Hluboké zamyšlení nad tim ze stavba D3 ma dva roky skluz a az teď jdeme stavet privaděče. No nic jedeme dal….

Observer

Sláva! Projekt obchvatu Dasného a Češňovic 2+2 byl veřejnosti prezentován v roce 1986. Stavba se i rozjela, ale skončila u MUK Bavorovice. A již v roce 2027, tedy po 41 letech by mohl být realizován i ten další kousek…

Avoda

Je tady nějaký biolog, který by osvětlil to omezení jen do poloviny srpna?

Užovky se líhnou koncem léta, zpravidla na přelomu srpna a září. Z toho důvodu by větší smysl mělo zahájení stavby až 1. října, kdy jsou mláďata samostatná, mohou se odplazit, ale ještě nehibernují.

JardaP

Volby se blíží, spotřeba ceremoniálních nůžek a kladívek roste …

Jiří Kocurek

Říkáte tedy: Raději nic nestavět?

Frantisek X

Možná jen, že není třeba ke každé stavbě tolik jednorázově použitého nářadí, možná ani střihání pásky na tolik kousků při odevzdání do provozu – jedno přestřihnutí působilo mnohem symboličtěji jako otevření pro veřejnost.

JardaP

Nikolivěk. Nekecat a makat.

Karl vB.

Když těch nůžek a kladívek koupěj jednu bednu pro celý úřad, tak jeden kus vyjde na pouhých ca. 12 Kč.
https://german.globalsources.com/K%C3%BCchen-schere/Kuchen-schere-1214402486p.htm?source=SEO_Land_pg_to_PP

Vojta Svobodný

I/20 má byt zkratka 4pruh v celé délce až do Písku. Takhle se udělá 3pruh a za 20 let se bude znovu kopat pro 4pruh.

Frantisek X

Nebo už také ne. Nakonec, proč to podle této logiky nepřipravit rovnou se šesti, nebo s osmi…

Vojta Svobodný

Achjo, pane Františku…co na takové kecy vůbec říci…no, snad jen to, abyste se koukl na dopravní napojeni ČB-Praha. Vidíte tam někde hotovou dalnici? Ja tedy ne. A ta D3 ve Středočeském kraji se bude dostavovat ještě hooodne dlouho. Postavit rychlostní silnici na Písek by rozhodne bylo snazší.

Avoda

Stejně jako I/34 z ČB do Třeboně.

Vojta Svobodný

Jo tam ten obchvat Lišova nechápu…stojí to fakt hodně a oni z toho dělají 2/3 pruh…

Petr

Díky za ty dary, alespoň něco. Podívejte se na spojku D5-D4-D3. I/30 degradovaná na II/118, II/114 bez obchvatů, takže to máme spojku D5/D4. I/18 + I/19 žádný obchvat a ještě objíždka okolo Nezvěstic kvůli podjezdu z minulého tisíciletí.

Pako

Nebude. Za 20 let možná bude studie a zahájen proces EIA. S tím, že 4 pruh musí jít v jiné trase, takže kopat by se mohlo tak 2060-70. Ale nebude. Auta už budou umět jezdit bez řidiče a na stávající 2 pruhy se v pohodě vejdou.

Petr

Za 20 let, budeme rádi za autonomní vlaky. Autonomní silniřní vozidlo se pohybuje ve dvou osách, kdežto vlak jen v jedné. Spíše by mohlo dojít k výraznému snížení zbytné mobility.

Karl vB.

Tak brzo?
Vy jste zkrátka nezdolný optimista.
Viz: Pan Observer a MÚK Bavorovice

krteček

Když jsme u tý I/20 japa to vypadá s obchvaty Losiné, Chválenic a Želčan?

PetrN

Ona se bude měnit celá koncepce silnice I/20, a to tak že se bude zjevně celá komplet od Nové Hospody na Plzeň připravovat v kategorii S15,25 tj. střídavý 2+1 s betonovým dělicím svodidlem a zřejmě umožňující rychlost 110km/h (vyjma obchvatu Losiné, který má být jako 2+2). Což je rozhodně krok správným směrem. Nějaké info zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/699163

Pako

Kde máte to betonové svodidlo a 110 km/h?

PetrN

Žeby v normě projektování silnic a dálnic?? Novostavby střídavých třípruhů (2+1) se navrhují ve dvou kategoriích, a to S13,5/90 jako směrově nedělený třípruh s širokou dvojitou plnou čárou a návrhovou rychlostí 90km/h, například zde u Lechovic: https://mapy.cz/s/nesujemobu, s tím že to je v plánu i od Budějovic do Písku. Druhou kategorií je S15,25/110 se středním dělicím pásem 1,75m s betonovým svodidlem a návrhovkou 110km/h. U nás zatím žádná realizace není, ale obdobné jde najít třeba v Rakousku na S3 od Stockerau na Hollabrun. Každopádně v plánech je např. i na JV části obchvatu Znojma a pokračování na hranice nebo I/26… Číst vice »

Vojta Svobodný

Upřímně by mě zajímalo kolik se ušetří na takové 2+1, která má už nějaké parametry rychlostní silnice oproti vybudování 2+2 rychlostní silnice. Tam ten rozdíl ceny nemůže byt velký

PetrN

Tady výřez z normy: https://ctrlv.cz/jDaZ

PetrN

Jen škoda že se stavba I/39 nepodařila časově zkoordinovat se stavbou D3. Takhle si na okraji Horního Třebonína budou 2 roky „užívat“ novou dopravu na Krumlov, kterou tam přivede otevřená D3. Nákladní doprava se dá bez problému zakázat, ale osobní tam pojede ve velkém, hlavně v letní turistické sezóně

Jihočeský velkoměšťan

To mi povídejte. Jezdím tudy rád na kole do Mojného, tak budu muset vymyslet náhradu.

Frantisek X

Vyměnit kolo za auto, jak „se chce“, asi. Bohužel. Přitom, kolik problémů by mohl řešit někdy právě opačný postup…

Jihočeský velkoměšťan

Souhlas. Jen mě tady nejde o dojíždění, ale o výlety. Vlastně mě čeká peklo jen na kraťoučkém úseku:
https://mapy.cz/s/retugehoce
, který je ale o to nebezpečnější, protože je úzký a obsahuje kopec s horizontem.
https://mapy.cz/s/jajarogose

Na druhou stranu, dá se to objet přes polní cestu, co není v mapách. Tak asi budu využívat tu:
https://mapy.cz/s/kasajufazo

Bakiy

Co je v Mojném za cíl? Já tudy totiž jezdím do (přesněji z) Markvartic! 😂

Olin

Třeba nějaká panička…?! 🙂 Pak je pochopitelné jak Mojné, tak současně i to kolo pro kondičku. P.S.: Jsem přející člověk, a proto přeji hledání náhradní trasy opravdu jen pro nezbytně nutnou dobu… Howgh.

Bakiy

Já jsem též přející, ale i zvědavej. 😂😂😂, každopádně řeším úplně stejný problém…

Jan M

je tam 7 baráků….

DavidS

No Horní Třebonín je ještě docela v pohodě na průjezd. Znán daleko horší vesnice s hlavním tahem skrz třeba hned vedle Dolní Třebonín. Ale taková křižovatka se současnou I/39, tam to bude asi trochu nebezpečné a mohly by se vytvářet kolony.

fous55

Ta křižovatka I/39 a II/155 je ne nebezpečná, ale o život. Při příjezdu od Římova není přes horizont vidět auta přijíždějící od ČB. V noci je vidět aspoň světla, ale ve dne nic. Tu sedmdesátku tam málokdo dodržuje, takže… To bude dobrý průser a jediným rychlým řešením tam bude změna přednosti v jízdě a stopka od Budějc.

Jan

Skokana, ještěrku a užovku… Tak hlavně aby se všichni poklepávači vešli do záběru když už si to tak hezky zkoordinovali na stejný den…

Radim

A původní silnice I/39 směr Kosov bude „přejmenovaná“ na (třeba) II/639 ?

Radek Vizi

Silnice II/639 již existuje (Kamenice nad Lipou – Kostelec u Jihlavy), jedná se o „poníženou“ dřívější I/39. To číslo 39 je mimochodem takové stěhovavé, stávající I/39 je již třetí silnice co tohle číslo nese.

Radim

Proto jsem napsal „třeba“. Šlo mi o to, jestli to bude mít jiné číslo. By bylo divné kdyby člověk jel po I/39 a na směrové tabuli by bylo l/39 rovně i doleva… Bylo by to takové „moc balkánské“ 😀

Radek Vizi

Ono to hlavně není o té změně čísla, ale hlavně o změně vlastníka původní komunikace. A vzhledem k tomu, že u nás máme silnice, které nebyly převedené na kraje až 20 let po stavbě přeložky či dálnice, tak bych řekl že tohle nikoho příliš nevzrušuje.