Jízdu do Tater komplikuje omezení pod Strečnem, tvoří se hodinové kolony
Slovenská silnice I/18 pod hradem Strečno. Zdroj: Google Street View
Za omezením stojí sanace nestabilního svahu, hotovo má být do konce listopadu.
Toto Povážské kultúrné špecifikum mělo být už několik let minulostí, ale bratia evidentně nevedia tunelovať tak rýchlo ako české firmy ze skupiny MI…
Košičan zrušený, I/18 neprůjezdná, tak to asi další pokusy s cestou na Slovensko odložím…
Uzavírka přes víkendy, kdy se obvykle střídají turnusy v celých VT, NT, v Ráji… je úplně nejlepší. Je to samozřejmě prašť jako uhoď, varianta kyvadlového provozu a dlouhých kolon, když máte třeba v autě dítě, není o moc lepší. Nesměju se, v roce 2017 jsem ještě projel, natěšený do Ráje, abych se pak ve zpravodajství dověděl, že tam o hodinu později něco žuchlo a provoz bude na týdny zastaven. Cesta zpátky via Zazrivá samá zatáčka a nekonečný proud aut, kde stále měl někdo tendenci nebezpečně předjíždět (byli to místní rakeťáci). Ti, kdo jsou teď na Malé Fatře v okolí Terchové,… Číst vice »
Kým nebude konečne sprevádzkovaný úsek D1 s tunelom Višnové žiaľ žiadny dobrý termín uzávierky cesty I/18 pod Strečnom neexistuje.
Ten diaľničný tunel tam dávno mohol byť, keby v minulosti Ficovi ľudia v NDS nevylúčili zo súťaže na jeho výstavbu renomované stavebné spoločnosti a nepriklepli to svojím kamošom, ktorí to neboli schopní postaviť a preto boli zo stavby odídení, a dostavba sa musela znovu súťažiť.
Tu bola zrejme priorita zachovanie aspoň akej-takej nákladnej dopravy cez pracovné dni
Jeli jsem z Tater v sobotu přes Zazrivou a Terchovovou a úplně v pohodě. Doprava sice hustší, ale plynulá a bez žádného předjíždění. A ještě jsme se cestou výborně najedli a nakoupili sýry.
Tak to chci vidět, jak to bude vypadat v serpentinách přes Fačkovské sedlo. Nebo snad radši ani nechci. protože tamtudy se bude cpát veškerá těžká doprava z/do oblasti Žiliny.
To raději ani nechtěj vědět. Včera jsem přes Fačkov objížděl Strečno a jeden kamion za druhým, večer po tmě fakt super zážitek. K tomu na této objízdné trase úsek s kyvadlovou dopravou a semafory kvůli budování nové cesty. Co kousek odstavený kamion na blikačkách a řidiči hledající náhradní trasu.
No právě. Tamtudy to není žádná hitparáda ani za normální situace, a poslat tam těžkou dopravu, no potěš… Problém je, že v situaci, kdy přes Terchovou pouštějí jen do 7.5t, pro kamióny mezi Žilinou a Martinem neexistuje jiná cesta než přes Fačkov (anebo pak skoro 200km zajížďka přes Ilavu a Prievidzu).
Cesta cez Terchovú, okrem toho, že tiež nie je stavaná v parametroch pre kamióny, vedie medzi Zázrivou a Párnicou cez národný park
Komplikace? Slovensko je celá jedna velká komplikace. Kam jedeš, tak stojíš. Na Slovensko pouze vlakem nebo vrtulníkem.
Vlakem? Odvaha…
Dobre to nie je ale pokial viem v CZ sa umiera vo vlakoch.
No jo, ale ve vlaku na SK 🙂
IMHO furt menší než autem.
2h takt po střechu narvaných vlaků na páteřní trati opravdu nechápu.
Pritom 1h taktom medzi Bratislavou, Žilinou a Kysakom by sa krásne dalo vyriešiť aj priame spojenie Prešova s Bratislavou – z Kysaku by mohli Ex z Bratislavy jazdiť striedavo do Košíc a Prešova.
Neviem, či by to kapacitne zvládla terajšia jednokoľajka medzi Prešovom a Kysakom, keďže už teraz sú tam dve linky s hodinovým intervalom
Strečno a celkově okolí je nádherné, bohužel cesta v podhradí je komplikací již několik desetiletí.
Podľa premiéra Fica mala byť predsa už v roku 2010 hotová celá D1 medzi Bratislavou a Košicami. Máme rok 2024 a posledný úsek (Turany – Hubová) ešte nemá ani územné rozhodnutie.