Jízdu do Tater komplikuje omezení pod Strečnem, tvoří se hodinové kolony
Slovenská silnice I/18 pod hradem Strečno. Zdroj: Google Street View

Za omezením stojí sanace nestabilního svahu, hotovo má být do konce listopadu.
Košičan zrušený, I/18 neprůjezdná, tak to asi další pokusy s cestou na Slovensko odložím…
Uzavírka přes víkendy, kdy se obvykle střídají turnusy v celých VT, NT, v Ráji… je úplně nejlepší. Je to samozřejmě prašť jako uhoď, varianta kyvadlového provozu a dlouhých kolon, když máte třeba v autě dítě, není o moc lepší. Nesměju se, v roce 2017 jsem ještě projel, natěšený do Ráje, abych se pak ve zpravodajství dověděl, že tam o hodinu později něco žuchlo a provoz bude na týdny zastaven. Cesta zpátky via Zazrivá samá zatáčka a nekonečný proud aut, kde stále měl někdo tendenci nebezpečně předjíždět (byli to místní rakeťáci). Ti, kdo jsou teď na Malé Fatře v okolí Terchové,… Číst vice »
Kým nebude konečne sprevádzkovaný úsek D1 s tunelom Višnové žiaľ žiadny dobrý termín uzávierky cesty I/18 pod Strečnom neexistuje.
Ten diaľničný tunel tam dávno mohol byť, keby v minulosti Ficovi ľudia v NDS nevylúčili zo súťaže na jeho výstavbu renomované stavebné spoločnosti a nepriklepli to svojím kamošom, ktorí to neboli schopní postaviť a preto boli zo stavby odídení, a dostavba sa musela znovu súťažiť.
Tu bola zrejme priorita zachovanie aspoň akej-takej nákladnej dopravy cez pracovné dni
Jeli jsem z Tater v sobotu přes Zazrivou a Terchovovou a úplně v pohodě. Doprava sice hustší, ale plynulá a bez žádného předjíždění. A ještě jsme se cestou výborně najedli a nakoupili sýry.
Tak to chci vidět, jak to bude vypadat v serpentinách přes Fačkovské sedlo. Nebo snad radši ani nechci. protože tamtudy se bude cpát veškerá těžká doprava z/do oblasti Žiliny.
To raději ani nechtěj vědět. Včera jsem přes Fačkov objížděl Strečno a jeden kamion za druhým, večer po tmě fakt super zážitek. K tomu na této objízdné trase úsek s kyvadlovou dopravou a semafory kvůli budování nové cesty. Co kousek odstavený kamion na blikačkách a řidiči hledající náhradní trasu.
No právě. Tamtudy to není žádná hitparáda ani za normální situace, a poslat tam těžkou dopravu, no potěš… Problém je, že v situaci, kdy přes Terchovou pouštějí jen do 7.5t, pro kamióny mezi Žilinou a Martinem neexistuje jiná cesta než přes Fačkov (anebo pak skoro 200km zajížďka přes Ilavu a Prievidzu).
Cesta cez Terchovú, okrem toho, že tiež nie je stavaná v parametroch pre kamióny, vedie medzi Zázrivou a Párnicou cez národný park
Komplikace? Slovensko je celá jedna velká komplikace. Kam jedeš, tak stojíš. Na Slovensko pouze vlakem nebo vrtulníkem.
Vlakem? Odvaha…
Dobre to nie je ale pokial viem v CZ sa umiera vo vlakoch.
No jo, ale ve vlaku na SK 🙂
IMHO furt menší než autem.
2h takt po střechu narvaných vlaků na páteřní trati opravdu nechápu.
Pritom 1h taktom medzi Bratislavou, Žilinou a Kysakom by sa krásne dalo vyriešiť aj priame spojenie Prešova s Bratislavou – z Kysaku by mohli Ex z Bratislavy jazdiť striedavo do Košíc a Prešova.
Neviem, či by to kapacitne zvládla terajšia jednokoľajka medzi Prešovom a Kysakom, keďže už teraz sú tam dve linky s hodinovým intervalom
Strečno a celkově okolí je nádherné, bohužel cesta v podhradí je komplikací již několik desetiletí.
Podľa premiéra Fica mala byť predsa už v roku 2010 hotová celá D1 medzi Bratislavou a Košicami. Máme rok 2024 a posledný úsek (Turany – Hubová) ešte nemá ani územné rozhodnutie.