Jízdní řád PID se dneškem mírně změnil. Zanikla linka 321 do Mníšku
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Zcela zrušena je linka 688 z Nehvizd k vlakovému nádraží ve Mstěticích, podle ROPIDu z důvodu minimálního využití.
„Na středočeských regionálních linkách dochází především k drobnějším úpravám podle požadavků jednotlivých měst a obcí.“ Překlad: škrtnuto, či zkráceno několik spojů, neboť obce mají hlouběji do kapes. Nejsou to tedy jenom drobnosti typu úprava jízdních dob, návazností nebo úprava časové polohy spoje kvůli školákům. Obec, která by žádala škrtnutí spoje, by mě zajímala (takový starosta by byl unikátem v celém vesmíru). (Vím o obci, která šetří, a přichází tak o dva spoje ráno a jeden dopolední; pravda, jejich vytíženost nic moc.) A co dodat ke zrušení 321 a začlenění do variant jiných linek: příspěvek k nepřehlednosti linkového vedení v oblasti… Číst vice »
Amen. Hrozně se mi v těch vysvětlivkách na webu ROPIDu líbí ta odůvodnění „zrušeno na požadavek obce“. Ta obec samozřejmě ten autobus dobrovolně rušit nechce, ale po rapidním zvýšení nucených příspěvků na dopravu kraji prostě nemá na výběr…
IDPK 321 zasahuje do StČ kraje okrajově? 22 kilometrů je okrajově? Dokud jezdila IDPK 321 jen do Čisté, tak budiž, to bylo 5 km, ale do Rakovníka je to už mnohem delší cesta a Rakovník je přestupní uzel, takže tam k matení docházet může.
Nicméně to prodloužení přišlo IDPK 321 přišlo později.
A co takhle používat označení linek jako měl SOD, písmeno + dvě cifry.
V článku opět chybí jakákoli zmínka o IDSK. Neustále zmiňujete pouze ROPID, přestože ten má na starosti jen část linek v rámci PID. Trochu více profesionality do vaší práce, pánové.
Můžete nám někde na stránkách IDSK najít informace, o kterých píšeme?
Na stránkách IDSK nelze najít skoro žádné informace 🙂
Souhlas. Web IDSK je velmi smutná vizitka této organizace.
web pid.cz je společný pro obě organizace
Přece podle standardů kvality PID jsou linky začínající 300 výchozí z Prahy a linky 400 a výše naopak do Prahy nezajíždí. Aspoň se to tak píše v mnoha a mnoha oslavných brožurkách k 20, 25, 27, atd. letům stále nedokončené integrace, tak jaká pak duplicita kdesi u Plzeňského kraje. Vždyť pak budou cestující ROPIDem zmateni.
Ano, duplicita s číslováním jiných krajů může nastat a je dobře, že ze řeší.
Pravidlo s 3xx a 4xx už poměrně dlouho neplatí a jediný zmatený jedinec jste tu jak vidím vy sám.
Pro linky zajíždějící do Prahy byla vyčleněna i čísla 400 – 415, protože řada 3xx už prostě nestačí. Trochu zvláštní jsou pak čísla linek 700 a 720, ale tam to, předpokládám, má nějakou souvislost s původním číslováním z doby před integrací (nebo ne?).
Opravdu si nehodlám přečíslovávat svou páteřní linku v rámci IDPK, když všechny linky 32X jsou linky páteřní z Plzně. Jsem rád, že se nám podařilo s IDSK dohodnout.
A tak to je dobře, že si toho vážíte. 321 byla pěkná linka, historická, škoda toho čísla.
Nevíte někdo, jaká byla běžná obsazenost té 688ky od nádraží do Nehvizd a zpět?
688 byla klasická šotoušská halucinace…
Alternativa k busům přes Horní Počernice na Černý Most není myslím úplně blbost.
Bohužel zde byla téměř nulová propagace a ne úplně spolehlivá navazující linka S2, dotčená neustále řadou výluk a zpožděními.
Poměrně často jsem tu 688 viděl jak čeká u závor. Jak pak obvykle dopadl přestupna S2, nevím. Pokud to ale často ujíždělo zpožděnému autobusu, případně naopak, tak asi není divu, že byla málo využívaná.
Proč by ten autobus jezdil zpožděný? Předpokládám, že na nic nečekal, trasa je to krátká a bezproblémová, takže jedině pokud by byla špatně určená jízdní doba.
Když on ten autobus není na silnici sám. A speciálně ve Mstěticích se na přejezdu čeká často a vzhledem k četnosti vlaků bývají kolony z obou stran – je to populární spojka i mezi oběma dálnicemi a silnicí 611.
Autobus jezdil na čas a dalo se n něj spolehnout. Tu linku zabila výluka na trati. Za pár minut jste sice byl z Nehvizd ve Mstěticích, jenže se snad nikdy nestalo, že by měl vlak méně jak 5 minut zpoždění. V ti chvíli už se nevyplácí časově. Lepší to bylo teprve poslední dva měsíce.
Nebyla, naopak, nabízela městysu Nehvizdy více možností cestování do Prahy a vyhnout se věčně ucpané II/611, která ve všední dny běžně vypadá jako pojízdné parkoviště. Jenže to byla linka podporující železniční dopravu, což se stávajícímu vedení kraje prostě nehodilo do krámu.
Není to spíše tak, že se to nehodilo do krámu cestujícím, když tím nejezdili? Bože bože…
Bezte uz do haje s tou zeleznicni zhrzenosti, proboha…Zrusili par v podstate nepouzivanych lolalek, ktere cd udelaly jeste min atraktivni nedustojnymi 50 let starymi motoraky a tarifem TR 10. Z toho nijak nevyplyva, ze kraj nechce podporovat zeleznicni dopravu, jen nechce platit cernou diru v podobe prazdneho sukafonu jezdiciho tam a zpet, kterym se obcas sveze nejaky sotous nebo rezimkar.
To není vůbec pravda. Zrušili i některé lokálky, které vytížené byly, např. Mšeno, které je v současnosti téměř nepoužitelné a víkendový provoz v zimním období tam vždy byl a také to jezdilo vytížené. Jakékoli tvrzení o slabém vytížení vlaků na této trati byly jen lži, znám tu trať dost dobře. A takové prasárny, jako odseknutí konce linky a náhrady autobusem (tj. zavedení zbytečného přestupu a prodloužení cestovní doby), jako nastalo v Trhovém Štěpánově, to skutečně je jasný důkaz nepříliš kladného vztahu k železniční dopravě, protože tohle by nikdo, kdo přemýšlí hlavou, nikdy nevymyslel.
Spocitejte si cenu na osobokilometr v sukafonu od cd a v autobuse, vic asi netreba dodavat. Navic vetsina normalnich cestujicich preferuje bus, ktery ho odveze az do centra. Bud at cd snizi cenu, nebo holt vlak ma takove trati uz konkurenceschopny nebude.Jakym pravem je priserny nedustojny sukafon x krat na osobokm drazsi, nez bus? Odpovim si sqm, absolutne zadnym, a to se vubec nebavim o trqdicnim evergreenu v podobe okradani cestujicich tim,ze jim zamestnanci cd misto tarifu pid, ktery je levnejsi, automatocky cpali zlodejsky tr 10. Kraj chce levnou a kvalitni dopravu, to holt sukafony na lokalkach nesplnovaly tak doslo… Číst vice »
Že většina normálních cestujících preferuje bus není pravda, to nevím jak jste na to přišel. Většina chce spolehlivou, bezpečnou a pohodlnou dopravu a v tomto prostě vlak nad autobusem vyhrává i přes větší cenu. Modernizované 810 rozhodně nejsou tak hrozné, jak popisujete, to je možná váš osobní názor, nikoli však názor většiny cestujících. S tím tarifem TR10 jste dost mimo, na VŠECH tratích ve SČ kraji už dávno platí tarif PID.
To, ze plati tarif POD neznamena, ze kdyz si ve vlaku kupuji jizdenku, automaticky ho dostanu. Nedostanu, musim si o nej rict. Uz to je neprijemne a otravne a ze strany cd podle,ze jinak automaticky vnucuji zlodejnu tr 10, misto vyhodnejsiho tarifu PID.
Zkuste se poptat cestujicich v te 810,nebo regionive, jestli by radeji jeli tim, nebo autobusem. Mam nacestovano opravdu hodne a na sto procentu vam reknu, ze 810 by si vybralo oproti busu fakt jen naproste minimum lidi.
Ještě dodám, že to, že cestující ten tarif PID ve vlaku nevyužívají, je jeich problém a ne problém vlaků jako takových. Možnost jej využít mají.
Je to problém modrogumího přístupu (cestující nám to exaktně nekontroluje, tak prodáme něco, co je dražší, a za to s tím nejde přestoupit).
Myslím, že modrogumní paranoia místy vládne. Není to náhodou tak, že cestujícícmu se prodává tak jak to chce=platí ten kdo vlaky objednává. Tarif PID = m=ně tržeb = větší doplatek objednatele, je to jeho volba. Dráhy mají stále stejně.
Mšenku zabila hlavně SprŽel, dlouhodobou pomalou jízdou a neudrzbou.
a já myslel, že hlavní důvod zrušení linky 321 je, že všichni jezdí do Mníšku vlakem a tak bus není využitý…. no škoda no
Do Mníšku nejezdí každý vlakem, ale Mníšek fakt není jen náměstí a jeho okolí. I nahoře nad městem u nádraží je obytná zástavba, které se v souvislosti s redukcí vlaků na Dobříš výrazně zhoršila obslužnost v pracovní dny.
do Mníšku nejezdí nikdo vlakem, nádraží je tak daleko a cesta do Prahy trvá tak dlouho, že to fakt neeee.
Četl jste vůbec ten můj příspěvek? Asi ne, tak tedy znovu: Nahoře nad městem (tím myslím u nádraží) je obytná zástavba. A lidi odtud vlakem jezdili, protože to mají na autobus na náměstí daleko. Vlak je dovezl bez přestupu na Dobříš i do centra Prahy. A věřte nevěřte, i tato zástavba patří k Mníšku. Takže není pravda, že do Mníšku nejezdil vlakem nikdo, jak píšete.
A tím, že cesta trvá dlouho taky pravdu nemáte. Trvá to 62 minut na hlavní nádraží, do Vršovic nebo na Kačerov ještě o několik minut méně. To vzhledem k tomu, jak je to od Prahy daleko, je dost dobrý čas.
Autobusem je to z Rymaně na Smíchov 34 minut.
A kolik vzduchu ta zástavba generovala? Dva kubíky denně?