Jízdenková „telenovela“. České dráhy obnovily prodej dokladů pro cesty na jih Moravy

Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

S novým jízdním řádem by měly nakonec platit jízdní doklady stejně jako dosud.

Odebírat
Upozornit na
guest
84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Liboros

ČD opět klasicky mimo

Jan

Prostě odvolávám co jsem odvolal, slibují co jsem slíbil…

Hoermalmeister

Celá ta konverzace mi přijde typu „kdo chce psa bít, hůl si vždy najde“. Nic se nemění, všichni tady nadávají, jak je to na hovno, ačkoliv většina z nich systém vůbec nevyužívá. Něco někde slyšeli a je to hrozný. Já s IDSkou jezdím den co den a mám fakt málo věcí na co si stěžovat (žádné z níže jmenovaných), a pro mimokrajské to přece funguje prakticky stejně, jako i všude jinde. Koupím si lístek, nastoupím do vlaku. Nastoupím do autobusu, koupím si ho u řidiče. Když nechci, nemusím nic řešit, když chci jet o pár korun levněji, prostuduju si tarif.… Číst vice »

Hynek

To jsou ozvěny vzteku režijkobaronů z celé republiky kvůli vypnutí jízdenek „zdarma“ (tj. jízdenek ze kterých se režijkobarovni „bezdůvodně obohacovali“ na účet státního dluhu ČR prostřednictví nádražáckých dotací sanujících ony „jízdenky“ zdarma).

JendaVenda

Z vás by Karel Vaš měl radost.

Lukáš Chytil

Už zase Axeli? Že tě to furt baví.

Stráťa

Ona stejně většina zdejší kritiky má původ v tom že ve vlacích IDS JMK neplatí režijka, nic víc za tím nehledejte.

Dfg

Kdyby jste dojížděl mezi kraji, mluvil byste jinak

Hoermalmeister

Jakože bez té integrace by to bylo lepší, nebo co se mi to snažíte namluvit?

Nose Peak

Snaží se vysvětlit, že IDS JMK dobrý, ale cestování za hranice systému je vos@r. K tomu naprosto zbytečnej.

Dfg

Ne, ale snažím se vám marně vysvětlit, že při cestě mezi kraje je absence tarifu dopravce problém… a předražené SJT to neřeší

Lukáš Chytil

Nejde o režijku, ale o IN 100. Režijka si jde pro IDS JMK koupit

peter.hudec88

IN100 by mala platiť všade, je ich podľa mňa málo a tie straty čo by kvôli nim boli sú naozaj zanedbateľné

Tom

in 100 by měla platit jen na spojích ČD .pokud někdo potřebuje i ostatní dopravce je podobná jízdenka i v ONE TICKET

Jaaa

By mne fakt zajímalo, kdo je to ten “režijkobaron”. 😀 😀 😀

Hoermalmeister

O žádném rezijkobaronovi nemluvím, to jste se asi spletl

Honza

Všechny tyto tanečky okolo veřejné dopravy typu naše/vaše, platí/neplatí, nemají cíl. A při tom veřejná doprava ve své podstatě sleduje důležitý cil. Dostat cestující zejména v dopravních špičkách z pohodlí jejich automobilů ucpávajici silnice do vlaků a autobusů. Je to dle mého názoru především věc státu a krajů. Kteří řeší dopravní obslužnost jednotlivých regionů. Pokud do této záležitosti vstoupí hašteřeni o haléře v přenesenem slova smyslu, tak je každá snaha marná a čekají nás každodenní zácpy nejen ve velkých krajskych městech ale i mestečkách o mocnosti 20 tisíc obyvatel. Těchto měst je v naší krásné zemi více než 60! Včil… Číst vice »

vladki

Myslím že většina cestujících v každodenní špičce využívá tarif IDS (libovolného kraje). A tedy ocení když na jeden lístek pojedou vlakem, metrem, lodí a pak tramvají. Takových co dojíždějí z Prahy do Hustopeč moc nebude, a věřím že by si ten lístek zvládli koupit úplně stejně jako když z rychlíku přestupují na bus nebo MHD. Jak říkal Shakespeare, mnoho povyku pro nic.

xyz

Souhlasil bych, ale do této kategorie IMHO právě NEPATŘÍ tarif „jednoho z mnoha dopravců“ (který má zatím relativně vysoký podíl na výkonech v rámci ČR i vlivem toho, že většina objednatelů nikdy plně nesoutěžila – či aspoň „nerozstřelovala“ – výkony s možností vítězství kteréhokoliv dopravce), natož jeho sleva, která ve své původní podobě vznikla od 1. 1. 2002 s tím, že jízdné „bez kartičky“ bylo skokově zdraženo a kdo to zdražení nechtěl, musel si pořídit „kartičku“, aby to pořád měl za stejnou cenu jako předtím.

xyz

Pozn. tento můj komentář byl reakcí na jiný koment, který už tu není.

Bez přezdívky

Kraje jsou to nejhorší co potkalo veřejnou doprav

Bez přezdívky

*dopravu

Michal M

Zejména ten Jihomoravský, který vybudoval nejlepší IDS ve státě, viď, ty koumesi.

SpitiPater

Budovat je potřeba v rámci celé této malé republiky jednotně, nikoli si hrát na svém krajském písečku.

xyz

Zase tak malá země nejsme. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_evropsk%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF (doporučuji seřadit sestupně dle rozlohy a uvědomit si tím, kolik evropských států je menších než Česko).

A mimochodem krajská objednávka a krajské IDS nerovná se neexistence celostátního tarifu.

To, že One-Ticket platí „zatím“ jen na vlaky, není chyba JMK (o tom by se dalo mluvit ve chvíli, kdy by všude platil i na busy, kromě JMK, ale on neplatí na busy nikde).

Dominik

Zkuste si to do busů zavádět a z JMK určitě bude řev proti, jak u SJT25%.

M19

Ano. JMK totiž něco dělá a volí dopravce dle toho, kdo splní podmínky, ne proto, že ČD = povinnost. Kdyby ČD fungovali aspoň jako Kordis, byly by dnes dál, i ve službě zákazníkům. Jenže to jsou přece kaštani, substrát a jiná neuctivá pojmenování. A za tu drzost od šotoušů by se měli ještě zřejmě ČD klanět. To nebudou. Bohužel. Ani tisíc mínusů realitu nezmění. Ano, kraj nechce přicházet o tržby, protože tu srandu platí. A docela velkými penězi, což si tady mnozí neuvědomují. Jako cestující jsem s IDS JMK velmi spokojen, narozdíl od stavu dopravy v některých krajích, kde ČD… Číst vice »

vladki

Stát nařídil aby se o regionální dopravu staraly kraje. Tak se starají. Někdo lépe někdo hůře. Umíte si představit jak se 14 krajů domlouvá na jednotném IDS ?

Dfg

Ano umím, ještě by se nedohodli 😀

Lukáš Chytil

Spousta krajů se dohodla na překrývání tarifů. Co tam máte dál?

Mrc

A já stále přemýšlím, co je na něm nejlepšího, krom ceny a zdánlivé jednoduchosti. Zbytečně moc slevových kategorií, které mezi běžnými cestujícími vyvolávají jen zmatek, umocněné tím že něco platí jen v brně, něco platí jen mimo, něco jen někde, něco jen o víkendu… Do toho několik typů jízdenek (univerzální, zlevněná A, B, 8 cest po Brně atd). Věci typu usměrněný nástup, rychlíky do Prahy končící dle tabulí ids jmk na kraji systému či nucené přestupy na kraji kraje radši nezmiňuji…

xyz

Žádná jízdenka neplatí „jen o víkendu“. Pouze tedy 24h jízdenky o víkendu znamenají platnost pro více osob. Prapůvodně nebyla snad žádná specifika pro Brno. Když v jednu chvíli (tuším rok 2009) požadovalo Brno skokové navýšení jízdného ve své MHD, bylo to vyřešeno omezením časové platnosti dvouzónových jízdenek tak, aby nemusely být skokově zdražovány kdekoliv mimo Brno. Opačným postupem by bylo skokové zdražení v celém kraji. Jinak, přestup mezi Os na t-330 nebyl a nebude, na t-260 vznikl už od 12/2006, tedy více než rok před integrací Boskovicka/Letovicka do IDS JMK, přestup v Zastávce je holt daň za to, že Dobrá… Číst vice »

rogo01

Ještě se nepřesedá mezi Veselím a Hradištěm a mezi Znojmem a Budějovicemi.

M19

Pěkně jste vystihl tarif ČD. Je složitý až hrůza. Jen to nesedí na váš příklad o IDS JMK. Slevy na jízdném jsou dány legislativou. Univerzální jízdenka je prostě forma předplatného a jsou jen dva typy. Pro Brno a celý kraj včetně Brna. Nic složitého. Celodenní jízdenka je snad také snadno pochopitelná a má stejná pravidla jako předplatní jízdenky pro Brno. Proč by tabule IDS JMK měli ukazovat něco jiného než cíle v IDS JMK? Aby to cestující více mátlo? Nucené přestupy, za to nemůže kraj, to je otázka dohod mezi kraji, to zcela zanedbáváte, protože to se nehodí do krámu.… Číst vice »

malejjarda

A k tomu čtyři různé celodenní jízdenky regionální – Podyjí, Pálava, Slovácku, Moravský kras. 🙂
Takže turista nejdřív bude studovat, ve kterých zonách vlastně jízdenka platí.

xyz

Jestli nechce studovat, může si koupit celodenní jízdenku platnou pro všechny zóny.

Nicméně obávám se, že pokud by existovala jen ta pro všechny zóny (což svého času byla jediná celodenní jízdenka), tak by zase někteří lidé kritizovali, že neexistuje možnost celodenní jízdenky jen pro konkrétní část JMK.

M19

Hrůza.🤣 Studovat nic nemusí má to napsané na ní. Víc už tam na rozdilod tarifu ČD není. Taky by se dali zrušit, když existuje celokrajská. Ale za dobrotu, aby to ti, co chtějí využít celý den je místně levnější, si někteří šotouši kopnou ua každou cenu. Oproti tarifu ČD naprosto jednoduché a bez nutnosti vydávat peníze za jakési kartičky, aby to bylo levnější. Ale jen v některé části vlaku to platí. A někdy je ta samá cesta za 100 Kč a někdy za 300. Zlaté IDS.

Dfg

Asi necestujete RJ nebo LE těm ceny skáčou ještě více

Hoermalmeister

Pokud jedete na Slovácko, tak je vám asi docela jasné, že Moravský kras, Pálavu nebo Podyjí kupovat nebudete, o čem se to bavíme?

Martin Verner

Tak ono to označení dokáže zmást. Třeba Pálava vs. Podyjí, když ta řeka pod Pálavou je Dyje. Na jízdenku Moravský kras taky celý kras neprojedete. Takže ano, studovat, kde ta jízdenka vlastně platí, se vyplatí. Ale to snad všude.

Hoermalmeister

Pražák? Pod Palavou Dyja teče, to ba, ale to z ní ještě dlouho nedělá Podyjí. Máme tu už docela dlouho takový stejnojmenný Národní park, napovim, že se ta jízdenka možná jmenuje podle něho

Hoermalmeister

Pokud jedete do Podyjí a koupíte si lístek na Palavu, tak možná radši nikam na výlet nejezděte, nebo místo ve Znojmě skončíte na Zbraslavi a Dyju stejně neuvidíte

xyz

Ty názvy jízdenek se v těchto dvou případech shodují s názvy příslušných CHKO.

MRC

Já se nebavím o Tarifu ČD, který má samozřejmě své mouchy (a ne malé…) Slevy na jízdném jsou dány legislativou. Například netuším, kde v té legislativě najdu dědu, kterému je 70+ a který může v Blansku, v Adamově a v Brně zadarmo, ale v Boskovicích či v Bílovicích nikoli. Od poslední aktualizace už to aspoň u ZTP zavedli celoplošně, ale proč když už zavádí bezplatnou přepravu, proč není celoplošná u jednotné kategorie 65+ (která je dána tou legislativou..). To samé použití jízdenek zlevněná A, zlevněná B (proč se to nejmenuje jinak, intuitivněji?) Proč je teda na tabuli jiná cílová stanice,… Číst vice »

M19

Á pán do toho plete MHD, a viní z toho kraj. Proč asi, když to je gesci jednotlivých měst. Ale to byste se měl zamyslet nad sebou. Ukažte kde jste viděl jiný cíl v JMK než co svítí na vlak. Tak kdybyste trošku zapátral, tak byste věděl, že rozhodnutí jak budou vlaky vedeny za hranicí kraje, není věci JMK, ale příslušných krajů. Chystá se přímé spojení do Třebíče, neb slavná SŽ to nedokázala zadratovat a slavné ČD nemají žádné BEMU, tak jejich pořízení bude JMK zařizovat. Viz články na tomto webu. Ovšem kdo nechce nevidí a svaluje vinu jinam. 😉

xyz

Držitelé průkazů ZTP můžou ve všech MHD jezdit (po předložení průkazu) bez placení jízdného – to je ministerská vyhláška.

Platí to tak nepřetržitě „odedávna“ (přinejmenším 30 let).

Tzn. co jediného mohl být problém? Že to de iure nebyla MHD, ale „regionální linka“ vedená výhradně v rámci města?

(Za to ale taky nemůže JMK.)

Domis

M19: „Proč by tabule IDS JMK měli ukazovat něco jiného než cíle v IDS JMK? Aby to cestující více mátlo? Nucené přestupy, za to nemůže kraj, to je otázka dohod mezi kraji, to zcela zanedbáváte, protože to se nehodí do krámu“ Je mi až trapné se tu neustále opakovat, ale vaše způsoby dedukce jsou opět něco zcela neuvěřitelného. Ad tabule: Možná proto, že mnohde na nádržích jsou ty panely umístěny vedle nebo místo tabulí SŽ (a běžný cestující opravdu nerozlišuje, čí tabule je), teda v zásadě ukazují stejné vlaky, ale u R mnohdy s jinou cílovou stanicí. A Cestující hledá… Číst vice »

xyz

Jednoznačné je to jen u Křižanova, kde ale (po 1,5 roce od zavedení toho přestupu) aspoň dojde k zvýhodnění jiného směru – přímé vlaky ZR – Velké Meziříčí (jen škoda, že to nebylo hned od 1. 7. 2023, aby to plynule navázalo na roztržení Os vlaků od Brna v Křižanově). U Zastávky je to infastrukturní věc, která by nastala tak jako tak. A u Letovic je prapůvod složitější – mají-li na těch Sp vlacích jezdit Moravie, tak ty dojedou max. do Březové nad Svitavou, protože nejsou určeny pro 3 kV ss, tzn. max. je vina už v tom, jak byly… Číst vice »

M19

Argumenty nula, tak jako obvykle osočujete. Otázka není dedukce. Ostatně vy nesprávnou dedukci předvádíte přímo ukázkovou. Pro JMK jsou důležité oběhy, ktere platí a ano s navýšením objednávky dojde k zvýšení počtu nutných souprav. A k tomu reálně došlo. Můžete si to cvičně nakreslit. 😉 Rozdělení souprav a zkrácení oběhu naopak kraji šetří prostředky. Jak píšete na dohodu musí být dva, a okolní kraje tak vysokou úroveň IDS rozhodně nemají. Je vidět, že moc IDS nejezdíte. Jinak byste věděl, že cestující zajímá zda ten spoj je v IDS či ne. To co popisujete je šotoproblém, zkuste mi říct konkrétní stanici,… Číst vice »

xyz

Nemáte úplně tak pravdu: – Moravie v Křižanově nadále nebudou obracet ostře, ale ob 2 (ve špičce 1) h = JMK žádnou soupravu neušetří oproti tomu, kdyby jely až do Žďáru – mimo špičku bude nadále jen 1h takt Brno – Zastávka (tzn. nedochází v tomto většinovém období k navýšení objednávky, což uvádíte) = při stejném počtu 4 souprav na Os vlacích mimo špičku mezi Třebíčí a Brnem bude nižší užitek (dříve by zvládly udělat i 1h takt až po Náměšť, resp. od 12/2019 to bylo jen do Rapotic, nově bude mimo špičku 2h takt už ze Zastávky). I ve… Číst vice »

Domis

xyz: Máte pravdu, že na efektivní provozní koncept se mělo myslet už při pořizování Moravií… ale ani teď není vidět snaha o ekonomictejsi provoz.

M19: Nemusíte se nutně vyjadřovat i k tomu, čemu zjevně nerozumíte, např. ty oběhy. Jinak byste nemohl napsat takovou kravinu …“Rozdělení souprav a zkrácení oběhu naopak kraji šetří prostředky…“ Toto by bylo možné jedině tam, kde by se při rozdělení podařilo z obou stran ostře obracet soupravy, což není ani jeden z výše uvedených příkladů.

Dfg

Složitý ?? Tarif CD je naopak pro vnitrostátní cesty přehledný

Honza

Můžete prosím vysvětlit složitost tarifu ČD? Co je na zákaznických aplikacích na IN kartě a slev daných státem složitého?

Hynek

Ale to už mluvíte o historii. Za 10 let vybudoval, za dalších 10 let zku…

Blablon

Tak to bych se hádal. Snaha je, ale dokonalé to není. Třeba v pracovní dny autobus v 6 hodin a další v 10. A nebo když bus odjíždí X:45 zatímco vlak přijíždí X:47 (Čebín), atd atd…

xyz

V těch 6 a pak v 10 h je kde?

(Možná něco severně od Znojma, nebo – ?)

P73

Pár takových radostí bývá těsně za hranicí kraje, Biskupice / Hrotovice / Hluboké aj.

Ale to je, jak píšu, za hranicí kraje…

xyz

Když jste to zmínil – Hlubokému mám osobní vztah, protože jsem tam v 90. letech a počátkem 21. století jezdíval i několikrát do roka (někdy v létě i s přespáním). Pak už jen sem tam a vždy jen max. na pár hodin. Už tehdy koncem 90. let byl ten rozdíl v četnosti spojení směr Rosice (tehdy ještě s „ČSAD Rosice“) vs. Náměšť znatelný (mj. do Náměště v pracovní prázdninový den poslední bus-spoj v 7 h ráno, protože ten po 13. h jel jen v pracovní školní dny). Tehdy šlo o linku TRADO BUS Náměšť – Zbraslav. Dnes do Hlubokého jezdí… Číst vice »

xyz

… a sice už asi nedohledám, kolik busů ČSAD Rosice (předchůdce Adosy) tehdy přesně z Hlubokého do Zastávky (pozn. i tehdy před existencí IDS končily busy jízdu tam) jezdilo, ale dohledatelný samozřejmě je dnešní stav https://content.idsjmk.cz/jrady24/241010/420.pdf přičemž stejně jako tehdy, jezdí busy „okružní konečnou“ Zbraslav – Újezd – Hluboké – Újezd – Stanoviště – Zbraslav, tzn. pro cestu směr Zbraslav/Zastávka lze použít i ty spoje, které jedou od Zastávky a „končí ve Stanovišti“. O. K., o víkendu do Hlubokého bez provozu z obou stran, což už IMHO vypadá jako přímá ukázka toho, v jakém je kraji, srov. se Zálesnou Zhoří,… Číst vice »

Sova

Nejméně přátelský IDS vůči občasným přespolním návštěvníkům. Určitě má spoustu výhod pro místní, ale hate schytává právem. A nejspíš právě díky tomu hatu to tam příští rok nebude vůči cestujícím tak hloupě nastavené, jak se původně chystalo.

vladki

Nejméně přátelský IDS vůči občasným přespolním návštěvníkům je IMHO Liberecký

Hoermalmeister

Co je těžkého na tom, si v googlu nebo idosu, (nebo cokoliv, co používáte) vyhledat spojení, nastoupit do autobusu, koupit si u řidiče jízdenku, kartou nebo hotovostí, ne to jedno. Navazující připoj na vás hezky počká. V některých autobusech dokonce nemusíte říkat kam jedete, jenom přiložíte kartu při nástupu a při výstupu.

Co je na tom přesně nepřátelské?
Teď jsem ve Valencii a to bych vás chtěl vidět, jak nadáváte na tento nepřátelský systém

Dfg

To by mě taky zajimálo, plus můžete na jeden doklad jet MhD, busem i vlakem včetně rychlíků

Nose Peak

A co takhle aby ta jízdenka šla na tom googlu nebo idosu na jedno ťuknutí rovnou koupit, za ceny krajského tarifu, abych nemusel luštit že po cestě z A do D, s přestupama v B a C, je potřeba v A koupit jízdenku v automatu na peróně (platba jenom kartou), z B do C se prodávaj lístky ve vlaku, a autobus z C do D umožňuje platbu jenom za hotový u šoféra?

Tomáš Záruba

Jste si tak trochu zapřeháněl, co…

xyz

Zrovna s cestováním v JMK mám zkušenost se stavem „před vs. po“. Neskutečný rozdíl co do provázanosti, ale mj. i počtu bus-spojů (po integraci do IDS JMK výrazně navýšen).

František

Jako z pohledu rezijkare a nebo tech, co v tom kraji dojizdeji do prace?

roman

Nesouhlasím, úředník v Praze ani neví kde leží Bukovec natož aby na druhém konci republiky zvládnul objednat autobusy a vlaky tak aby fungovaly.

Michal Bartoníček

Krok ČD chápu. Není možné prodávat jízdenky, když kraj takto pohrozil. Chápal jsem to jako preventivní opatření. Je mi jasné, že to vyvolalo řadu zmatků, ale skutečně jde o to, aby tahle brutální tarifní džungle byla přehlednější. Lidi přece necestují jen v rámci kraje.

Michal M

Pokud to zůstane tak, jak to je, tak žádnou džungli nevidím.
Pokud kolenovrti potřebují kombinovat jízdenky, je to totéž jako jet přes půl města za máslem v akci o deset korun levnějším…

Michal Bartoníček

Že ji nevidíte, neznamená, že neexistuje, kolenovrte. 😉

Karel

To je právě to, co politici nevidí. Oni mají svůj kraj a nechápou, že lidi prostě jezdí i za hranice kraje. Nebo že mají tu potřebu. No a pak je opravdu lepší auto, které má dneska už naprostá většina lidí.

xyz

Proč by to JMK nechápal, když ten samý JMK platí i (někde lehce, někde výrazněji) přes hranice krajů? (do Náměště/Retzu/Myjavy/UH/Březové nad Svitavou/Rovného-Divišova atd.)

Qaws

To, že tam platí doklady IDS JMK ještě neznamená, že tyhle vlaky objednává a platí JMK…

xyz

To je mi jasné. Nicméně ten samý JMK buď sám chtěl (určitě v případě Retzu, nejsem si jist ostatními případy), nebo sousední kraje (příp. obce v té oblasti) chtěly – a JMK vyšel vstříc – integraci i těch přilehlých oblastí, a tak k ní došlo, tzn. „JMK chápal potřeby mezikrajského spojení“.

xyz

I když teď to po sobě čtu znovu a uvědomuji si, že jsem to napsal chybně: mělo být „IDS JMK platí“ a ne jen „JMK platí“.

Stráťa

A šotouši zase nevidí že výlet autem způsobuje mnohem menší problémy než pravidelné dojíždění autem. Na výlet se jezdí občas, obvykle mimo špičku o víkendu, mimo velká města, ve skupinkách… prostě je důležitější dostat do MHD pravidelné dojíždějící, ti v autě způsobují mnohem větší problémy. A podle toho je potřeba navrhovat veřejnou dopravu.

rogo01

Mně by zajímalo, jestli vůbec někdo chtěl takovou jízdenku koupit nebo jestli to je jen teoretická mediální bouře.

Michal Bartoníček

Nepochybně se takový člověk najde. Podle mého názoru jich bude mnoho. Vy si nemyslíte, že lidi jezdí z jednoho kraje do druhého? K čemu jsou pak vlaky z Brna do Uherského Hradiště? Z Olomouce do Krnova? Z Plzně do Mostu?

Hynek

Rozeberme si to: Brno-UH vlakem přes Kyjov jezdí málokdo, slouží to pro jízdu v rámci části linky Olomouc-Krnov – R27 Plzeň-Most – R25 Tj. zrovna všechny Vámi uvedené příklady řeší SJT OneTicket, který Vy jako šoto/režijkář nenávidíte, protože někdy musíte zaplatit pár korun (navíc), a zapomínáte, že zhruba 80% až 90% z nákladů na Vaši jízdu je dotováno a to vesměs na státní dluh. Až začnete platit 100% nákladů na Vaši jízdu plus přiměřený zisk, tak TEPRVE pak můžete začít mít nároky jako standartní zákazník. Století hájení prodělečných částí nádražácké činnosti skončilo. Nastal čas na ostrý a rychlý řez Přičemž… Číst vice »

Dfg

SJT je jen předražené držhubné, problém antisíťovosti vůbec neřeší

xyz

Zrovna kdo by jel např. z Mostu do Blovic (ekvivalent diskutované situace z JMK např. při jízdě Česká Třebová – Židlochovice, kdy by od 15. 12. t. r. nově nemohl jet v celé trase na jízdenku ČD), tak už nyní může na jednu jízdenku jet max. jen v rámci One-Ticketu. Speciálně k vlakům Brno – Staré Město u UH vypíchnu, že jde (jak píšete) o mezikrajskou relaci, PŘESTO ji neobjednává MD, ale (oba) kraje (pročpak na to MD rezignovalo? srov. s některými dalšími „motorovými“ linkami, které objednává). A přesto tak činí, jde o provoz s velmi širokým záběrem mj. i… Číst vice »

Hasak

Kraje to je parodie .. jak v pohádce

radim.cenek

IMHO parodie a pohádka jsou mutuálně exkluzivní, můžete nějak upřesnit význam vašeho sdělení?