Jízdenku bude možné u průvodčího zaplatit v každém vlaku kartou, ČD hlásí další růst počtu cestujících
Cestující Českých drah budou mít od nového jízdního řádu možnost zaplatit jízdenku koupenou u průvodčího kartou. V rozhovoru v Lidových
Cestující Českých drah budou mít od nového jízdního řádu možnost zaplatit jízdenku koupenou u průvodčího kartou. V rozhovoru v Lidových novinách a poté v tiskové zprávě to uvedl předseda představenstva Václav Nebeský. České dráhy současně zveřejnily nová data o počtu cestujících, kterých dál přibývá.
„Zavádíme také plošné placení kartou ve všech vlacích,“ řekl Nebeský. Podle Lidových novin kvůli tomu ČD pořídily 1600 platebních terminálů.
Pro cestující jde o důležitou zprávu: od nového jízdního řádu opět přibude stanic, kde už nebude pokladna a cestující si musí koupit jízdenku buď elektronicky nebo až od průvodčího. Pokud si chtějí kupovat ve vlaku jízdenku ze stanice, kde pokladna je, musí nadále zaplatit přirážku.
České dráhy v tiskové zprávě oznámily, že přes e-shop a aplikaci Můj vlak lidé nakoupili za zhruba třetinu celkových tržeb za jízdenky. „Tento trend budeme dál podporovat, stejně jako rozvoj služeb, které motivují zákazníky k cestování s námi. Počínaje parkovacími plochami u nádraží, přes nabíjecí stojany pro elektromobily, až po největší síť cyklopůjčoven v republice,“ řekl místopředseda představenstva Českých drah Radek Dvořák.
Za prvních devět měsíců letošního roku využilo služeb Českých drah 137,5 milionu zákazníků. To je o téměř 4 miliony více než za stejné období loňského roku, jde o zhruba tříprocentní nárůst. Pokračuje tak dlouhodobý trend nastartovaný masivními investicemi do vozidel a rozvoje služeb, který loni na podzim ještě podpořily státní slevy.
Některou ze státních slev využívá 40 % zákazníků Českých drah, ze čtvrtiny jsou to lidé nad 65 let, zbytek tvoří studenti, žáci a děti. „Meziroční růst počtu přepravených cestujících je tříprocentní a státní slevy se na tom podílejí zhruba z poloviny. Největší zájem je tradičně o vnitrostátní i mezinárodní dálkové spoje a také o příměstské vlaky u velkých aglomerací,“ dodal Nebeský. Přepravní výkon, tedy počet lidí násobený ujetými kilometry, stoupl o 7 %.