Jízda veřejnou dopravou po Středočeském kraji je od soboty dražší
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
U jízdenek za 30 korun a výše nedochází ke změně ceny, ale ke zkrácení časové platnosti jízdenky.
To je tak, když dopravu v kraji řídí neumětel, který akorát motivuje dojíždějící z blízkého okolí Prahy, aby přesedli do aut.
Tak bylo by dobré, aby to šlo ruku v ruce s navýšením spotřebních daní a cen parkování, ideálně i se zavedením mýta ve městech.
Zdražení o 40% na kratší trasy. Za současné politické garnitury to je čtvrté zdražení. To je ale ostuda a náměstek pro dopravu Borecký evidentně žije na jiné planetě.
zastoupení pětikoaly i na kraji se opět vycajchnovalo. Ale to je prý ta pravice, jak mi jeden pán vyprávěl. No podle mě hlupák
Dobrý den, zajímalo by mne, jak se bude počítat časová platnost třeba ve vlacích, když je nutné označit lístek před nástupem a máte předplacenou Prahu a koupená jízdenka na vnější pásmo 1 na 15 min začne být aktuální až třeba po 15 minutách jízdy při přejezdu pásma
Tohle funguje tak nějak normálně, už kdysi jsem tak jezdil.
Tarif PID k tomu říká:
Cestující, který začíná svou jízdu prostředky PID na
území hl. m. Prahy a pokračuje do vnějších pásem, … může si potřebný navazující jednotlivý jízdní doklad pro potřebný počet vnějších pásem zakoupit nebo označit u řidiče již v momentě nástupu … Časová a pásmová platnost jízdního dokladu se v tomto případě posouvá
Pro vlaky to funguje obdobně. A stejně tak pro vnější pásma, když jedete za hranice svého kuponu.
Stačí si pořádně nastudovat tarif PID, říká se tomu časový a pásmový posun platnosti jízdenky ve směru z Prahy.
Tohle nejsou schopni pochopit Češi. Natož cizinci.
Natož řidiči návazného busu…
To funguje stále stejně už asi 20 let. Najdete si v IDOSu nebo jinde čas v poslední zastávce na území Prahy (pásmo B, 0 nebo P) a čas v cílové zastávce. Podle rozdílu časů zakoupíte jízdenku. Měla by být označena ve strojku v podchodu k vlakům a měl byste být schopen vysvětlit, že jste si musel koupit takovou jízdenku (protože vlak/autobus odjíždí z centra dříve). Tolik klasická papírová jízdenka z automatu. Shodně jízdenka od řidiče nebo průvodčího, to už ale neoznačujete. Nejsem si jistý jízdenkou od nádražní pokladny, řekl bych že u koupené krátce před odjezdem není třeba řešit. Nebo… Číst vice »
V pokladně ČD vám napíšou na jízdenku PID začátek platnosti přesně takový, a jaký si požádate.
Takže dobré znát pravidelný čas odjezdu vlaku z poslední zastávky na území Prahy
Dobrý den.
Sice se píše od soboty,ale já už cca od února platím víc.
Takže dopravci si to posunuli.
Dříve jsem platila z Vinoře do staré Boleslavy 24 Kč,pak se zvýšilo na 30kc a od února 40kc.
A přitom jsem měla platit do pátku 31.3
30kc.
Kde se stala chyba?
Děkuji a hezký den všem.
Dobrý den, kam do Boleslavi jezdíte?
Pohonné hmoty jsou nejlevnější za posledních cca. 1,5 – 2 roky. No tak zdražíme to je logické ne?
A mzdy, ceny náhradních dílů atd. jsou také nejlevnější za dva roky?
Nemyslím si, že současní zastupitelé zdražují veřejnou dopravu kvůli nákladům. Vždyť už se ani netají s podporou individuální dopravy.
Mohl bych vidět tu podporu? Ty objednávky nových vlaků jsou podpora individuální dopravy?
Napsal jsem, že se politici NETAJÍ podporou. Vrcholově byla premierem ČR vyjádřena výrokem, že lidi se musí dostat do práce, že auta potřebují. O veřejné dopravě ani slovo. Dále výroky o jasné podpory silnic, dálnic a VRT, o klasických tratích opět ani slovo. Mám za to, že mohutná faktická podpora je v budování infrastruktury, rozšiřování silnic, obchvaty, parkoviště v podstatě u všeho. To, že se cpou peníze i do kolejí, to nepovažuji za žádnou podporu, protože se jedná o naprosto nekonkurenceschopné, nesystémové úpravy, železnice proti silnici nezrychluje, naopak postupem času ztácí dech. Nové vlaky (vůbec nejsem proti) na situaci v… Číst vice »
Pokud rychlejší spoj dojede za 30 minut, pak by taková jízdenka měla platit i na pomalejší spoj. Proč bx za horší službu měl cestující platit víc?
Inu, logika Boreckého…
Přesně tak, takovéto heslo integrované dopravy „s jednou jízdenkou můžete jet čímkoliv“ už nebude pravda, protože si musím dopředu nastudovat, jak dlouho to cokoliv pojede a podle toho koupit jízdenku.
Časová platbost jízdenky tu byla i dřív.
Ano, ale takové omezení je kvůli tomu, aby lidi nejezdili po tangentě (stejné pásmo) moc dlouho, nebo aby se nemohli na stejnou jízdenku vrátit. Ne že normální cesta do Prahy nevychází na čas.
A jak to tarifně popsat?
Jinak pokud projížděč(šotouš) blokuje místo v pomalíku, ačkoli by mohl jet rychlíkem, znamená to nutnost posílit spojení do mezizastávek 😀 a projízděbí závleky není pro každého horší služba.
Jako řidič autobusu PID apeluji na všechny cestující aby pro měsíční, kvartální nebo roční jízdné na místo aplikace Lítačka zvolili raději „papírové kupóny“. Neboť ty fungují na principu „ukážu a jdu“. Ty slavné QR kódy zdržují více, než platba kartou. Cestující s mobilem půl hodiny šmrdlaj ze strany na stranu jako by si o čtečku leštili displej, jas mají stažený na minimum nebo mají část QR kódu „zascrolovaný“ – prostě je to USELESS. Navíc ty čtečky jsou velmi často NEŠŤASTNĚ umístěny na spodní hraně a cestující musí skoro na kolena aby to mohli načíst. Řidiči navíc musí u každého 2x… Číst vice »
Pokud vím, v Lítačce se při zobrazení QR kódu automaticky zvýší jas displeje na maximum.
Já teda vidím problém hlavně v tom, že se v příměstské dopravě kontroluje každý cestující zvlášť. Při tom počtu cestujících by to mělo být stejně, jako v Praze – nástup všemi dveřmi a namátková kontrola revizory. Ostatně při cestě z Prahy řidič neví, jestli cestující opravdu vystoupí hned za Prahou, kam má jízdenku, nebo až v 6 pásmu.
Kdyby se místo kontrol při nástupu dělaly namátkové kontroly revizory, ušetří se na každém spoji několik minut „jízdní“ doby.
Však to se také chystá: https://zdopravy.cz/revoluce-ve-stredoceskych-autobusech-ridici-uz-nebudou-prodavat-jizdenky-pujde-nastoupit-vsemi-dvermi-136197/
Kdo by za tak mizerny plat co nabizi Kraj chtel delat revizora.
Ale i na PID lítačce je napsáno, na jaka pasma ma kupon. Třeba revizoři v MHD mi ten QR neskenuji, jenom chtějí ukázat ze něco mám nakoupeno.
Tohle je především problém u odbavovacích zařízení od Telmaxu. Třeba u odbavovacích zařízení od Mikroelektroniky (Synergy OCC) byly ze začátku problémy, ale teď funguje skenování QR kódu naprosto bez problému. Čtečka nesvítí nonstop, při přiložení telefonu ihned načte a řidič tam nemá dvojí potvrzení. Jak již zmínil pan Jirsák, při zobrazení QR kódu v lítačce se zvýší jas na maximum. Dost by pomohlo vyladit podporu NFC, dnes se běžně děje, že místo kontroly lítačky přes NFC vyskočí platba kartou (GPay, APay) nebo to nefunguje vůbec. Přitom platby přes NFC v obchodech nebo načítání NFC tagů funguje víceméně bez problémů.
No je vidět, že ty minusy máte jistě od pracovníků příslušných rozpočtových organizací. Osobně považuji v současné době všechny třìstovky, zejména ty, které vyjíždí ven z Prahy a mají na jejím území více zastávek, jen za potenciální zdroje problémů.
Ty třístovky mají zastávky na území Prahy schválně. Víte tomu se říká integrace dopravy. V Praze plní funkci MHD a město Praha na to propívá nemalé peníze. Výsledkem je, že ty autobusy díky více penězům ze dvou zdrojů, můžou pak jezdit častěji jak v okrajových částech Prahy, tak na venkově. Podobně to funguje i u vlaků, kdy i meziměstské vlaky plní funkci MHD po Praze. Chápu vy asi stále žijete v dopravím středověku, kdy po městě musel jezdit červený autobus a ten nesměl za město a venkovský modrý autobus zas po městě nikde nesměl zastavovat. Je dobře že je tato… Číst vice »
Hospodský Palivec by řekl, že taková integrace stojí za h…o. V pondělí to v nových podmínkách bude dost masakrózní. Připadá mi, že původní idea mohla mít co do sebe, ale různými doplňky, přílepky a zapracovanými připomínkami oprávněnymi, či neoprávněnými bůhví kolika subjektů vzniklo něco, co sice v laboratorních podmínkách funguje, ale v praxi úplně až tak ne. Namátkou ukázka z jednoho dialogu: „Jeden celý a jeden dětský z A do B“. „Lítačky máte“? „No máme.“ „Tak mi je ukažte, nebo si pípněte.“ „A proč je chcete vidět?“ „No protože když budou platné, tak to budete mít levnější.“ „Ale to nám… Číst vice »
Promiňte, ale tohle je základní funkce toho tarifu už přes 20 let, kterou tisíce lidí využívají úplně běžně.
Hlavně by pomohlo, kdyby cestující dostal jasný feedback na displeji, že bylo načteno, co je potřeba, a nebyl budován a ponižován zbytečnými pokusy o další a další načtení, než ho nějaký řidič psychopat (jinak vše v dobrém ..) sjede, až už vypadne od strojku a nezdržuje. Ono na tom displeji sice nějaký nápis se objeví nebo změní, ovšem nejasného textu, a nevím, jestli u všech typů strojků. No, nedávno jsem četl, že DP na to má v Praze výzkumák, tak snad to za pár let vylepší..
pane Borecký , Pide , Ropide ,Idsko nebo jak se všichni jmenujete , děláte to blbě.
kromě zlodějů tužek a několika jeho nekritických stoupenců všichni poznali , že je nám sušeji , tepleji , a asi i bude hůř. že to mimo jiné ovlivňují plyny vzniklé spalováním fosilních paliv už dnes popírá jen několik výstředních popletů. a vy výše jmenovaní tímto činem podporujete individuální automobilovou dopravu. doslova nutíte jezdit autem i ty , kteří se snaží jezdit vhd.
A když cesta trvá přes 3 hodiny, tak musím po cestě odněkud vyčarovat další jízdenku?
3 hodiny v rámci PID asi nepojedete jedním spojem, při přestupu je obvykle možnost koupit další.
Tak jistě, že to není problém. Ale proč to cestujícím nezkomplikovat, že? Schválně zítra vyzkouším, jakou jízdenku mi doporučí PIDlítačka.
Je po půlnoci 1.4. a aplikace Lítačka nabízí při vyhledání spojení nad 3 hodiny v PID automaticky 24 hodinové sítové jízdenky.
Takže za mne super, bál jsem se že to zas nebude první týdny fungovat, jako bylo Aplikace Lítačky dříve při změnách a integracích zvykem a ono jo. Takže příjemné překvapení.
Takže místo, abych zaplatil dejme tomu 150 Kč, tak aplikace předpokládá, že stejný den pojedu stejnou relaci i zpátky a vnutí mi jízdenku za 240. Ale jo, u ČD taky dokážu dělením jízdenky ušetřit a musím si na to přijít sám.
jo , třeba v neděli odpoledne v Kostelci nčl je automatů i trafik plný náměstí
V Kostelci n.Č.l. se jízdenka kupuje u řidiče v autobusu, pokud nepoužíváte aplikaci Lítačka v telefonu….
V trafikách mimo Prahu neseženete jízdenky PID snad nikde, takže je dost irelevantní jestli je v neděli odpoledne otevřená či zavřená, pokud nesháníte tedy cigára…
V Kostelci nčl nemůžete pokračovat ničím jiným než příměstským busem, kde si jde lístek koupit normálně u řidiče.
Přes tři hodiny máte jízdenku již celodenní na dvanáct pásem za 140 kč
Celodenní stojí 240 Kč, za 140 jsou jenom vnější pásma.
Ono většina lidí co jezdí jen trochu častěji v Praze a okolí má koupený super levný roční kupon na Prahu a tak řeší jen těch 140 Kč.
To nic nemění na tom, že pro tu menšinu stojí celodenní jízdenka PID 240 Kč.
Můžu si koupit tu 3H a pak prostě zajít za řidičem dopředu…
Zdražení je relativně mírné, proti tomu nic nemám. Ale zostřením časových platností se bude častěji než dříve uplatňovat časová platnost před tou pásmovou. Bylo by fér, aby při zkrácení časů se do nich počítal jen skutečný čas jízdy dle jízdního řádu. Nikoliv čekání na přípoj nebo zpoždění spojů.
Počítá se časová platnost podle jízdniho řádu, bez ohledu na zpoždění spoje.
Problém je ale u přestupů a zrovna PID je založen na přestupech. , Pokud mne ujede přípoj a další spoj jede mimo časovou platnost jízdenky, mám jako cestující smůlu.
Pražská integrovaná doprava ale tímto porušuje zákon, jelikož na jejich straně nedošlo ke splnění přepravní smlouvy, kterou cestující zakoupením jízdenky uzavřel.
V Jihomoravském kraji toto již mají vyřešeno a v případě ujetí připoje může cestující požádat o mimořádně prodloužení časové platnosti jízdenky, z důvodu nepravidelnosti v dopravě
Jak píšete, platí to pouze u jízdy jedním spojem. Ne u přestupů, které tvoří většinu „problémových“ cest.
Zákon je v tomto případě na straně cetujícího, (spotřebitele).
PID neprodloužením časové platnosti v případě ztráty přípoje z důvodu nepravidelnosti v dopravě, nesplnil uzavřenou dopravní smlouvu s cestujicím.
Čímž se stává dlužníkem.
Jen to zatím nikdo nedotáhl k soudu, aby vznikl nějaký precedens, na základě kterého by museli změnit přepravní podmínky…..
Snad se někdo konečně najde…
To je ovšem takový zajímavý překladatelský oříšek. Uzavíráte totiž smlouvu na celou zamýšlenou cestu (přičemž PID ani neví kam chcete ject) nebo uzavíráte postupně několik smluv každým novým nástupem?
Jedna jízdenka = jedna přepravní smlouva, pokud se tedy nejedná o lomené jízdné.
No fajn a jak je určeno místo určení oné přepravní smlouvy?
Je to napsáno na jízdence?
Přepravní smlouva se podle občanského zákoníku uzavírá mezi dopravcem a cestujícím v osobní přepravě ,kdy se dopravce zavazuje danou osobu či dopravit na „místo určení“.
Jako dopravce je v tomto případě potřeba brát provozovatele sytému PID, protože on určuje přestupní tarif a objednává dopravu.
Důležité je dle mne slovní spojení „na místo určení“
Pokud mne ujede přípoj, PID svoji část přepravní smlouvy nesplnil, protože mne nepřepravil na místo určení do cíle zamýšlené cesty na kterou jsem si koupil jízdenku s časovou a pásmovou platností podle jízdního řádu.
no a vy jste si to místo určení s provozovatelem v přepravní smlouvě dohodl a on s ním souhlasil?
Smlouva vzniká automaticky.
To že PID má pásově časový tarif a není na jízdence napáan cíl cesty, opravdu není problém cestujícího.
Cestující si koupil platnou jízdenku do zamýšleného cíle své cesty a rak tam má právo dojet.
A proč to PID neumí jako IDS JMK – viz níže:
V případě nedodržení návaznosti garantované jízdním řádem je cestující oprávněn využít nejbližší
následující spoj a navazující spoje vlaků a linek s provozním označením 100 a výše směřující do cíle
cesty cestujícího, a to i v případě, kdy dojde k překročení časové či zónové platnosti jeho jízdního
dokladu vydaného pro zamýšlenou cestu (!).
Cestující je povinen na vyzvání Pověřené osoby sdělit, kde a v jakém čase k nedodržení návaznosti došlo. Pokud se nedodržení návaznosti nepotvrdí, cestující bude považován za cestujícího bez platného jízdního dokladu.
„V případě nedodržení návaznosti garantované jízdním řádem“
Tím se asi myslí poznámka v JŘ (a je jedno, jestli přípoj čeká 5 nebo 10 minut, důležité že ujede), ne že to jenom časově vychází.
To samozřejmě PID pořešeno má, nikde nic v JŘ negarantuje.
To se mýlíte, v JŘ PID je spousta garantovaných návaznosti a čekání.
Přímo na zastávkových?
Jedině autem!!!
Jinými slovy: Jezdíš nepohodlnými pomalými autobusy s několika přestupy? Tak nám za to pěkně zaplatíš!
a ta cena vam prijde nejak silena?
No já si ji dovolit můžu, nevím jak jsou na tom ostatní. Šílený mi přijde spíš ten princip, že za špatnou dopravu se platí víc, než za dobrou. Mně zdraží jízdné o 10 Kč na jednu cestu (ne, nevyplatí se mi kupón), jen kvůli tomu, že mi autobus nenavazuje na vlak a musím na něj 15 min čekat. Cesta autem vyjde cca na 80 – 90 Kč (se vším všudy) a je o 70 % rychlejší, jsem silně na hraně, ne-li za ní…
Ano
Podle informací v aplikaci Lítačka není možné vrátit zvýhodněné jízdenky, ty prostě propadnou. To mi připadá jako neuvěřitelná drzost a nechápu, jak si něco takového může veřejná instituce dovolit.
Při minulém zdražení (když padla 75% sleva) to myslím bylo zrovna tak. Co já spíš nechápu je proč můžu vracet plnocenné jízdenky a zlevněné ne. A podle aplikace mám prostě použít kontaktní mail – a co tam mám napsat? Co se pak bude dít? Lidi, je to aplikace, nešlo by ten proces vracení jízdenek (případně výměny za menší počet nových) udělat trošku smart?
Naprosto s Vámi souhlasím, že tento systém vracení je naprosto nevhodný pro mobilní aplikaci.
Nicméně, pokud Vás skutečně zajímá odpověď, tak při minulém zdražení jsem bohužel pár jízdenek musel vracet. Proces to byl vcelku jednoduchý, ale strašně pomalý. Napsal jsem jim mail na který byl účet v aplikaci vedený a že chci vrátit všechny nepoužité jízdenky. Vcelku rychle přišla odpověď, že pošlou zpět peníze. Číslo účtu nechtěli, automaticky to vraceli na účet, na který byla vedena karta. Ale než se vrátily peníze tak to trvalo neskutečně dlouho (určitě několik týdnů).
Při nějakym předminulym to šlo ještě vrátit v metru u okýnka DP za hotovku. Ale to byly papírovky za plnou cenu. Teď mi to asi propadne .. nebo ty s vyšší či stejnou cenou drze dojedu. Zas tolik toho neni, za jedno točený.
Díky za zprostředkování zkušenosti. Že to trvá několik týdnů asi tolik neva, ale kdyby aspoň uvedli jak ten mail má vypadat, ušetřily by obě strany spoustu času – takhle se na to dost lidí rovnou vykašle a jízdenky vracet nebude, ale to snad neměl být účel.
a to je nekdo doma skladuje?
Ano, skladuje. Bavíme se o Středočeském kraji, kde jízdenky rozhodně nekoupíte v každé trafice. Zrovna ty zlevněné nejspíš nekoupíte skoro nikde. A pokud jezdíte vlakem, tam si jízdenku u řidiče nekoupíte.
Ta jízdenka se dá zakoupit v aplikaci, u řidiče autobusu, na pokladně drah, u průvodčího ve vlaku z neobsazené stanice. Nepochopil jsem, kde zakoupit nelze, můžete ještě přesněji vysvětlit, proč je potřeba si ji skladovat? (RegioJet?)
U průvodčího ve vlaku se už dá koupit jízdenka PID? A zaplatit kartou?
Jízdenka koupená předem se hodí třeba tehdy, když jdete na vlak přesně, nevíte, zda je stanice obsazená nebo neobsazená a jak dlouhá bude fronta u pokladny a nevíte, jak dobrý tam bude mobilní signál a jak dlouho bude trvat nákup jízdenky v Lítačce.
Koneckonců je úplně jedno, jaké k tomu má kdo důvody. Lidé to používají a aplikace to umožňuje. To je vše, co je k tomu potřeba vědět.
Zlevnene jizdenky jsou dotovane statem (Babišovo jízdné) a dotaci nelze vracet. Proces vraceni, tedy na vyzadani, nikoliv automaticky, je pozadavkem organizatora dopravy.
No tak ať tu dotaci nevrací, když ji nelze vracet… Nebo ať umožní doplatit si rozdíl a vyměnit jízdenku za dražší. Ale teď je to prachsprostá krádež. V civilizované zemi by si veřejná instituce nic takového nemohla dovolit. Bohužel je to tak málo peněz, že se s krajem nikdo soudit nebude.
Dotaci vracet nemůžou, protože při nevyužití jízdenky ji nikdo nečerpal. Maji vrátit zaplacenou cenu, víc po nich nechceme.
aplikace dlouho dopředu upozorňovala, že platnost těchto jízdenek skončí a cestující je mají včas využít.
To je dobrá rada, včas využít. „Udělejte si jen tak výlet, stejně vám ta jízdenka propadne, tak ať z toho máte aspoň tu zbytečnou cestu.“
mě žádná aplikace na nic neupozorňovala
Ještě by se hodila jízdenka pro rodiny. Sousední kraje ji mají, obvykle jde o 1+2, 2+4 nebo 5 jakkoliv starých cestujících. To mi v PID stále velmi chybí.
Paskvil je hlavně v tom, že bude častěji než dřív dominovat časová platnost nad pásmovou. Tarif se zas stává méně srozumitelnej. To už musí ty lidi do MHD konečně dohnat 🙂
Ano, ďábel je skrytý v detailu. Časy jsou nově dimenzované mazaně. Tam, kam jezdím já, vyjdou. Akorát za předpokladu, že vyjdou přestupy (spoj se nesekne a návazný nefrnkne). Je to dle zkušeností loterie 50/50, jestli v přestupním bodu nezkejsnu hodinu. Ideální provozní podmínky a jízda přesně podle grafikonu nemusí nastat. Samozřejmě vyřeším nestresováním a navolím si vyšší jízdné, které mi zaručí časovou jistotu. Ale typický senior či kdokoli bez aplikace, jenž bude mít něco od prvního řidiče, může se stát černým pasažérem, když přestup nestihne a pojede až dalším spojem.
na jednu stranu to ukazuje na blbost a neschopnost idsk provozovat garantovane spoje (zadne garantovane nejsou).
na druhou stranu mate v podobnem pripade narok na vraceni jizdneho za novou jizdenku (pokud vam starsi nebude uznana).
No neschopnost IDSK. Mám kolegyni, která denně dojíždí ze středočeského kraje a podle toho, co říká, tak když autobus nabere zpoždění, nabere ho v Praze. A jak budete dělat garantované spoje, když pražský provoz je naprosto nevyzpytatelný a i MHD dokáže občas nabrat více než desetiminutová zpoždění.
Jenže pokud ta garance bude v JŘ, pak budou mít cestující právo být dopraveni „zadarmo“ (nevyprší časová platnost), i když jim přípoj ujede. To by ale snížilo příjmy SČK…
V případě zpoždění spojů, ujetí přípoje z důvodu zpoždění platí původní jízdenka (samozřejmě pokud původní spojeni splňovalo časovou a pásmovou platnost), stejně tomu je i dnes (a funguje to, vlastní zkušenost).
Zdroj prosím?
Lze dohledat v znění tarifu PID. Každý řidič příměstského busu nebo průvodčí vlaku je schopen vydat zpožděnku a pomocí ní lze při přepravní kontrole doložit zpoždění předchozího spoje.
To je teorie. Ale v praxi např. pokud jedete z Prahy směr Milovice, kde se za Čelákovicemi mimořádně zasekne vlak na hodinu (nehoda na přejezdu), tak vám ujedou dva tři autobusy v Lysé nad Labem, kde přestupujete. A na další už nemáte časovou platnost. A že průvodčí stíhá všem potřebným vydat zpožděnku, to je velmi nereálné.
Když jde o jednoho nebo dva lidi, tak dejme tomu. Ale pokud jede ve vlaku několik set lidí a i jen zlomek z nich by uvítal zpožděnku, tak je to bez šance.
Mělo by to tak být (z logiky věci), ale zajímalo by mne, zda jsou s tím všichni řidiči a průvodčí obeznámeni.
Pásmova platnost ake taky není ideální pokud nejedete do Prahy. Má se to řešit zónami, případně jednorazovky podle kilometrů (nejspravedlivější mi přijde vzdušnou čarou, to lze počítat snadno a nevadí závleky)
Očekávám spoustu mínusů. Ale jsme v zemi, kde značná část lidí, poslední dobou obzvláště, jde po ceně. Zdražování cesty do vedlejší vesnice, ale i na delší relace, na atraktivitě nepřidá.
To má hromadná jezdit zadarmo?
zadarmo je chyba, velmi levně je správně
a dvacka je teda moc?
V tom kraji nežiji, je to věc místních, ti musí posoudit. U nás jsou menší příjkmy.
a ona snad neni velmi levna? je velmi levna. praktick zadarmo.
To jsem si neuvědomil, každý máme jinou představu o tom, co je to velmi.
nojo , 1700 kč , to je vlastně úplně nic
když je odložení auta na chodníku taky zadarmo , tak proč ne? mate dobrej nápad
Ano
Pak by člověk čekal, že když byl benzín za 50, že to lidi nějak vyžene z aut, ale to se nestalo. Takže bych to úplně nepřeceňoval.
Krátké cesty budou vždy méně výhodné, to platí úplně stejně v každé MHD, a také při cestách do vedlejší železniční zastávky vzdálené 2 km.
Bohužel nejvíc to odnesou cestují na krátké vzdálenosti. U mě ze 14 Kč na 20 Kč .
Jezdí prý málo aut. Tak zase jich o něco přibude…
No jestli kvůli zdražní jízdenky ze 14 na 20 korun přesedne do auta… to se snad ani nedá rozumně komentovat.
Oni to měli velmi dobře spočítané a zmapované, tohle navýšení 14 > 20 bude to „nejvýnosnější“, co to má zachránit, a bylo zacílené na příležitostné cestující, kteří nejezdí každý den nebo téměř každý den. A teď si vezměte, že ti ze satelitů, které jsou hned za čárou Prahy (a že jich je), co mají možnost volby, si to jednoduše spočítají (ale včetně i těch s kuponem), …co je najednou výhodnější, při jízdě ve dvou tutově. Zapojovat do výhodnosti rychlost by nebylo úplně správné, lidi spíš ráno (ale i o víkendech) vidí totálně narvané spoje některých příměstských autobusových linek (klidně vypíšu,… Číst vice »
Když má někdo ze satelitu pražský kupón, dá se předpokládat, že dojíždí denně. Potom má asi kupón i na své jedno pásmo, když bydlí hned za čárou Prahy. Ono to první pásmo má kolem 8 km za hranicemi Prahy, je většinou obsluhováno celkem častými spoji, takže připlatit si 395 Kč k pražskému kupónu za 3650 na rok se rozhodně vyplatí.
Pražskýjkupon se vyplatí, i když jezdim jednou týdně, vnější pásma jen při každodenních jízdách. Je v tom obrovský nepoměr.
Když má člověk půl týdne práci z domova a občas jede na hranici města autem (potřebuje nakoupit etc.) tak se to už nerentuje vůbec.
A pak jsou ještě různé věkové hranice pro slevy, aby to bylo pro seniory ještě atraktivnější. Od šede Praha za polovic, vnější za plnou, a po pěti letech Praha zdarma a vnější za polovic .. prostě chaos českého stylu.
Jonáš Prag?
Zdražení o 43% je podle vás málo na to přesednout do auta? Když to jedete jednou za uherák, tak čert vem 6 korun, ale když to jezdíte často, nebo i třeba každý den, tak je to fakt hodně znát.
Když jezdíte každý den, tak si snad nekupujete každý den dvě jízdenky za 20 (820 za měsíc), ale máte kupón na 1 pásmo za 395 nebo 2 pásma za 605. A kdo si při cestách každý den kupuje jednotlivé lístky, zaslouží si platit dvacku.
a myslíte že každý jezdí jen jedním směrem? bydlím na pomezí pásem , málokdy jedu více než dvě pásma . ale nikdy dva dny po sobě stejným směrem . takže mám platit kupon za tři pásma? nebo 2x 2? ne kupuji každý den dvě jízdnenky je to – bylo to nejlevnější . nebo máte nějaký jiný nápad? nebo mě ztrestáte nějakým jiným přemoudřelím nápadem ?
Tak tobě bych nechal zasolit všem denní kupón chytráku.
zkusil jste to vynásobit 40? ne ? vám nedochází asi vïc věcí , že?
Špatná úvaha, srovnejte si tarif v Praze a ve StČ kraji. Jezdím autem protože nebudu podporovat již čtvrté zdražení během čtyř let.
To je podle mě v pořádku, divím se, že vůbec ještě jízdenka za 14Kč existovala. Kde „na západě“ se svezete na libovolně krátkou vzdálenost pod 2 eura?
V Římě za euro padesát?
V Athénách je 90min bez letiště za euro devadesát 🙂
Atény nejsou úplně západ 🙂 Ale třeba v Lisabonu je jednotlivá za 1,65 € přestupní, akorát bez vlaků a nesmím vylézt ven z metra a zase zalézt.
kdyby tady byla mhd na urovni athen, tak tady budete vykrikovat, ze timhle ani zadarmo.
Mně u této jízdenky vadila spíš ta neplatnost ve vlaku, to je aspoň pozitivum že to odpadne. Čekám na kraji Prahy, nevím jestli pojede dřív vlak nebo bus, a tudíž jakou jízdenku potřebuju. Totéž pro SMS jízdenky, bezplatnou přepravu pro doprovod malých dětí…
To teď nevíš taky, když to bus jede 13 minut a vlak 16 🙂
My ale nemáme platy jako na západě, ceny už bohužel jo.
kde jinde na západě za 12 hodin práce přinesete domů z mezinárodního koncernu 30t kč?
Měl ses líp učit. V kebabárně v Gothe taky víc nevyděláš.
Jízdné za 1 zastávku ve stejném městě za 20 kč? To se mi nezdá zrovna přiměřené 🙁
zamozřejmě , to je nesmysl . borecký bude mít ve statistikách zase prazdnejsi lokálky – kdo by jel za 40kc denne do mesta pres pole a tahl se v pet rano na zastavku , ta radeji za 20kc pojede autem . vzdycky byly jizdenky zavisle na kilometricke vzdalenosti . to jen ted se vymysli chytrystyky
Tak choď pěšky.
Toto je velmi necitlivé, uvážíme-li, že dochází nebo došlo k rušení četných vlakových spojů.
jakoze bez nahrady autobusem? nam co nemame rezijku je uplne jedno jestli tam jede vlak nebo autobus, vis?
Jedno to není. Autobus je méně pohodlný, vlak narozdíl od autobusu nevyřadí z provozu běžné zimní sněžení v nížinách a mnoho dalšího.
a v autobuse neni wc a prebalovaci pult, ja vim. a pak hlavne ta rezijka.
U soukromých dopravců taky není režijka, ale pohodlí proti busu větší. O dost větší.
co to žvaníte za blbosti?
Zimní počasí vyřadí často vlaky na delší dobu než silnici.
Jedno to může být vám, vlak z hlediska pohodlí je na tom lépe. Je to měřitelné.
jooo? a vite jakym vozidlem byly vedeny ty zrusene spoje? copak je mene pohodlny autobus? rto?
Ano. Železnice je z principu mnohem pohodlnější. Nejvíce se to projeví v členitém terénu. Změna směru jízdy, doprava, doleva, nahoru , dolů. V silničním provozu neustálé reagování na vozidlo, které jede před busem, kruháče… Vlak jede mnohem plynuleji. WC.
Prosím, nevytáhněte na mne osmsetdesítku.
Newtonovy pohybové zákony.
žádný bus není pohodlný , brzda plyn leva prava drncani . i 810 je lepsi nez neoplan v ranni špičce
Z pohledu nešotoušskeho určitě ne.
Tady nefunguje žáný šotoušský/nešotoušský pohled, tady funguje fyzika.
Tak jinak, jízda v šukafonu není žádná pohodlnost, po 20min. je člověk rád, když vystoupí, zejména v létě. Pokud jede víc lidí a jsou obsazený sedadla, pak je to už spíš utrpení, než cokoliv jiného…
Já bych porovnával srovnatelná vozidla. V součané době navíc dochází k výměnám vozidel.
A čím to měříš, svinovacím metrem?
Na které trati byly nebo budou rušeny četné vlakové spoje?
mseno, rozmital, kralovice, kourim a luzec prece.
jezdil tam co pulhodinu pantak a dneska lidi chodej pesky. a taky tam neberou rezijku.
už byly , např pečky kouřim .
Kouřim podělali znamenitě. 50 minut stání vlaku v Plaňanech zastávce, to se jako vyplatí?