Jízda do Tater se zkrátí o čtvrt hodiny. Slováci pokročili s dostavbou další části dálnice D1
Výstavba slovenské dálnice D1 v úseku Hubová - Ivachnová. Foto: Národná diaľničná spoločnosť / léto 2023
Obchvat Ružomberka má stát nejpozději v příštím roce. Součástí je i 3,6 kilometru dlouhý tunel Čebrať.
Zapomněli napsat jednu důležitou věc- pokud nenásilnou komplikace, otevření se předpokládá na konci roku 2025… A že je tento úsek „na komplikace pes“…
*nenastanou
Do Tater jezdíme často a vždycky přes noc, Praha, Brno, Strečno i Ružomberok jsou úplně v pohodě 🙂
Zilina strecno ruzomberok ..zdrzeni ve spicke dohromady 3 hodin minimalne
Do italie 920 cca 11.hod jizdy do popradu cca 216 km rekord 7 hodin…vitejte na slovensku
45 minut kdyz to jde dobre
Jakych 15 minit projet ruzomberkom trva i 45 minut
Proč do Tater? Není rozumnější jezdit do Alp?
Vaše myšlenkové pochody jsou hodně prapodivné a to to píši ještě hodně mírně.
Autem určitě.
Nie je to podstatné vzhľadom na predmet správy, ale predsa. „Stavba vyjde na výrazně více než původně zasmluvněných 290 milionů eur bez DPH…“ Pôvodná zazmluvnená hodnota zákazky bola 272 miliónov eur s DPH. Bez DPH to bolo cca 220 miliónov eur. Zdroj: https://www.crz.gov.sk/1129997/ Aktuálna hodnota zákazky aj s dodatkami je niekde okolo 320-330 miliónov eur. Samozrejme platby NDS sú už aj nad touto sumou. Cca dva roky dozadu bol problém, že zákon o verejnom obstarávaní obmedzuje uzavrieť dodatky k zmluve, ak dochádza k navýšeniu pôvodnej hodnoty zákazky o 50%. Kedysi to zákon neumožňoval vôbec a teraz sa to musí odôvodniť.… Číst vice »
Významný pokrok. Při poslední jízdě do Tater byl průjezd Ružomberkem jediné významnější zdržení…
Tak to jste měl štěstí
To jste asi nejeli kolem Strečna…
Jan ma pravdu v tom, ze ruzomberok je dnes vetsi problem nez tolik proklinane strecno. Tam se relativne pravidelne da jet 60-70, coz neni takova tragedie. Ruzomberok ve spickach (pa, ne) stoji pravidelne, nekdy i mino ne.
On stojí protože domácí a Waze to vede naokolo a pak se nekonečný proud aut připojuje na hlavní. Dá se uhnout v Bešeňove nebo po lávce v Ivachnove. Místy jednosměrna cesta za papírnou je dobrodružná .Neposlouchat Waze a nepřipojovat se na křižovatku od Kubína ale pokračovat zadem až na světelnou před TESCO. Dobrodružné povahy s menším autem (myši díra) klidně až přes Novou Hrboltovou a připojí se až za Ružomberokem u čističky. Kdo nezná tak pak stojí hodiny v nehybné koloně. Když se ale už ucpe dálnice tak raději vypnou semafory v Ružomberoku.
Loni v létě to stalo až od Ivachnove….Na odbočce k čističe je betonovy blok, ne?
do Ivachnové je to běžný stav, naopak když kolona sahá jen po konec dálnice, tj. začíná až v místě kde je provoz 1+1, tak je zdržení pouhých 10 minut… Ne u čističky není betonový blok, podjezdem se dá projet
na světelné před Tescem už jsem se párkrát vypekl, protože z vedlejší se nakupilo víc aut a čekalo se několik velmi dlouhých cyklů na semaforu během kterého projelo max. 5 aut, myší díra u Hrboltové je super ale využil jsem asi jen 2x, jinak jsem ale nikdy neměl problém s připojením na I/59 u Likavky. Obecně mi ale u Ružomberoku přijde horší opačný směr, tj. od Žiliny, kdy se táhne kolona klidně až od salaše Krajinka po křižovatku u Tesca, z tohoto směru hlavně jsou všude značky zakazující odbočování tranzitní dopravy včetně osobáků!! a to jak doleva do myší díry… Číst vice »
za Ružomberkem, v Ružomberku. Rovnako ako české „-ek“
Bylo by příjemné si přečíst, že i Železnice Slovenskej republiky provedly úpravy na tratích, jejichž výsledkem bylo zkrácení jízdní doby dálkových vlaků mezi Žilinou a Popradem o 15 minut.
Nekopou tam zrovna něco v Žilině?
No tak uvidíme, jaký reálný vliv na jízdní dobu bude mít, až bude v Žilině vše hotové.
Zilina staví dalnice obchvat.priste rok má hotovo.ma delší 7 km tunel.
https://www.autotrendy.sk/2024/04/01/tajomstvo-odhalene-tunel-visnove-spusteny-dnes-do-prevadzky/
Kdy ten článek vyšel? 🤣
Shodou okolnonosti jsem na YouTube zahlédl čerstvé video dokumentující aktuální stav na staveništi D1 Litavská Lúčka – Dubná Skala (s tunelem Višňové). Předně co se týká tunelu, tak informace z toho videa říká, že v jedné rouře je závažný problém a tak se zvažuje otevření jen jednoho směru příští rok, druhý směr by jezdil zatím po původní komunikaci. Co mě ale zarazilo, že kolem stavby zůstává řada skládek odtěžené zeminy/horniny (včetně materiálu z tunelu). Nevíte proč to nebylo plánované vykompenzovat jako náspy (a zkrátit některé mosty) nebo jako protihlukové valy, atd.? Je to kvůli nemožnosti zatěžovat svahy z důvodu rizika… Číst vice »
Pôvodne sa plánovalo, že sa Tunel Višňové bude stavať súčasne s úsekom Turčianskou kotlinou (Dubná skala – Turany), kde by sa tento materiál využil, avšak to sa nepodarilo a preto tiež máme v okolí Martina viacero štrkovísk.
Pak to ale nezapomeňte porovnat s dobou před cca 20 lety a ne tou dnešní vyvatovanou. Počítám úsporu z průjezdu uzlem BA-KE tak 4 min.
Nič také nenastane.
Preložka trate pri Liptovskom Mikuláši za 400 miliónov eur dokáže ušetriť tak 2-3 minúty…
Preto je aj otázne, či sa bude realizovať.
Nič iné sa najbližších 10 rokov medzi ZA a PP realizovať nebude.
Možná přestane mít význam tam tím vlakem jezdit…
Jediná? A co celý úsek kolem Považského podhradí? A co některé kusy mezi Bytčou a Žilinou?
Galéria neni estakáda…
To si pletete estakádu (most) a galerii (částečně otevřený tunel).
Galerie je spíš “zastřešení” než “tunel”.
Jak kde, ve FR, IT i jinde jsou galerie bezne razene ve skale
Co si mám představit pod pojmem galerie?
Co třeba toto: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Galerie_(dopravn%C3%AD_stavba)
Diky
D1 do Košic přece stojí od roku 2010, tohle je nějaká nová dálnice? Jsem zamten:
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/185072-dialnica-do-kosic-ma-byt-uz-v-roku-2010/
V Čé eR jsme 10 let stavěli úplně, ale úplně novou D1 od Mirošovic po Kývalku…
My ne, Babiš s Havlíčkem stavěli. 😀
Rukama nohama
Ve vysokohorském terénu 😀
(to tedy říkal politický nebožtík Ťok..)
Nikdy jsem je tam neviděl…??
Teď to bude dilema. Po obchvatu a nebo na Salaš Krajinka.?
Bude záležet na velikosti hladu. 🙂
Oboji… ta zajizdka nebude tak hrozna, 2 min tam 2 zpatky na D1 😉
Za problém s ražbou tunelu Čebrať může nedostatečný geologický průzkum. Jinak v příštím roce by snad měl být dostavěn i tunel Višňové, takže by mohly odpadnout kolony pod Strečnem. Než se vůbec začne stavět úsek Turany – Hubová, proteče Váhem pod Strečnem ještě hodně a hodně vody. Doprastav prosazoval variantu údolím Váhu okolo Šútova pomocí viaduktů, jenže nestabilní území a také velké nebezpečí zimních námraz (na některé úseky by až tři (!!!) zimní měsíce nesvítilo slunce) nakonec vyústilo v rozhodnutí pro tunelovou variantu s bezmála 6 km dlouhým tunelem Korbeľka. Osobně bych byl překvapen, kdyby bylo hotovo dřív než 2030.… Číst vice »
Ani nie tak problém s ražbou, ako západným úsekom pred tunelom. Boli tam naprojektované hlboké zárubné múry… Hrozilo, žeby sa to dalo celé do pohybu.
Avšak popravde sa to hýbe takmer po celej dĺžke stavby. NDS-ka už vydodatkovala ťažké milióny na tejto stavbe na rôzne opatrenia proti zosuvom.
Tunel Višňové asi budúci rok nebude… Bohužiaľ.
D1 Turany – Hubová do 2030 nebude. Je rok 2024, za 6 rokov sa to vzhľadom na aktuálny stav prípravy nedá.
ještě bych přihodil že by taky bylo záhodno dodělat druhou trubku v branisku, aby teda šlo říct,že je opravdu D1 hotová aaspoň BA-KSC…
Jako fajn by to bylo, hlavně ke zvýšení bezpečnosti provozu, ale vzhledem k intenzitě provozu to není nejbolavější místo slovenské dalniční sítě.
2050 a to jsem ještě hooodně velký optimista vzhledem na délku výstavby obchvatu Ružomberka…
Ak sa chcete pozriet, ako vyzeral ten usek tak mesiac dozadu, tu je predstavenie stavu toho useku.
https://www.youtube.com/watch?v=mSSQpEmkaAM
Vynikající kanál. Sleduji dlouhodobě.
Takto to dopadá, keď začnete stavať diaľnicu v zosuvnom území bez geologického prieskumu…