Jindřichův Hradec znovu hledá provozovatele MHD, žádá nové autobusy včetně bezemisních
Zastávka MHD Jindřichův Hradec. Pramen: Město JH
Jindřichův Hradec je mezi prvními městy, která uplatňují nový požadavek směrnice EU na takzvanou bezemisnost.
Žádný bezemisní vozidlo neexistuje, kdo zas chce takový blábol.
Nechtějí místo blbostí řešit, proč to MHD využívá zlomek obyvatel a jak dostat obyvatelé do autobusů?
Bezemisni je pouze ten, co se ani nevyrobí. A tím se nic lidí nesveze. Budou muset ubrat v nárocích
Myslíte si že v souvislosti s bezemisní MHD se dočkáme vzniku nových trolejbusových systémů? Elektrobusy jsou fajn, ale nejsou všespásné.
Nejspíše ne. Protože i kdyby se nevylepšil dojezd, tak se nevyplatí stavět systém pro malá města (do 50 busů), na který nemáte lidi. To můžete rovnou koupit více vozidel a během směny je jezdit měnit a nabíjet. Maximálně se to může týkat měst, kde je již třeba tramvaj a pak jen bus. A kolik takových měst u nás je. Litvínov, Liberec a Olomouc?
Já myslel spíš města střední velikosti (Třebíč, Kladno, Příbram,…). Všude tam se mimochodem za komunistů trolejbusy plánovaly.
Netuším u Kladna, ale zbytek je do 50 busů, když i roztahaný Tábor má asi 35. Trolejbusy se v okresních městech plánovaly, ale znamenalo by to vznik nových pozic, problémy s objížďkami (ano, trolejbus může mít baterie, ale zase stoupá cena) a opravdu si nemyslím, že by touto cestou města šla.
Je otázkou, zda a jakou dělat hranici trolejbus/elektrobus.
Má vlastně elektrobus kromě legislativy (řidičák) nějakou technickou výhodu (výrazně lehčí smeták?). Je řízení trolejbusu těžší nebo si člověk zvykne?
Co se týče samotného vozu by to bylo možná jedno, ale jde o infrastrukturu, potřeba by byli elektrotechnici na údržbu trolejové vedení.
Těžko říct. Pokud je to nějaký hustý provoz kde autobusy jezdí v noci prázdné pro pár cestujících, pak asi dává smysl nějak řešit emise, které budou lokálně horší než auto (dobře, beru to podle spotřeby…). V menším provozu ale nezvyšuje toto neúměrně ceny, v důsledku čehož bude objednávka spojů nižší?
Už by konečně měl někdo úředníkům vysvětlit, že bezemisní doprava neexistuje.
To je jako s těmi „létajícími“ půjčovnami vydávanými za sdílení. Ohýbání významu, aby něco vypadalo lépe, než jaké to je. Klasika v této společnosti.
přesně, to mě napadlo. Někdo vymyslel pojem „bezemisní doprava“, ale toto snad splňuje jen chůze v hadrech z popelnice na boso a pít při tom vodu ze studánky 😀
Tenhle váš purismus ad absurdum je zcela nesmyslný, protože člověk při pohybu samozřejmě taktéž spotřebovává energii a vypouští CO2.
Každej příčetnej člověk ví, že jde o “lokálně bezemisní dopravu”, tudíž plachetnice CO2 při plavbě neemituje, stejně jako ten elektrobus při jízdě.
Zas jen Čecháčci si myslí, jak jsou nejchytřejší, ale všude ve světě si při takovýchto rádobyzasvěcených chytráčkovinách akorát ťukají na čelo.
A když si při té chůzi prdneš? 🙂
Bezemisní autobus neexistuje.
Zajímalo by mě, ti co vám dávají ten mínus, jak tedy vysvětlí slovo bez emisní. Škoda že nikdo z nich nemá tu odvahu z toho mínusu vystoupit, a sdělit nám svůj myšlenkový pochod
S lidmi jako vy nemá smysl se bavit. Jinak viz výše.
Děkuji za kvalitní hloupou odpověď. Právě jste ukázal, že něco potřebujete říct ať už budete vypadat jakkoliv.
Bezemisní autobus je ten, jehož výroba a zplodiny při výrobě pohonu jsou vyšší než u klasického autobusu a k tomu je potřeba připočítat množství chemikálií pro výrobu a zpracování lithia a výroby baterií.
No a protože, by to nikdo normální nekoupil, tak to politicky korektně nazvame bezemisní autobus a vypíšeme dotace, z kterých vždy něčí přiteče na spravné účty.
Nějakou další lež byste tam neměl, ať se aspoň pobavíme?
Zatím se bavíme nad vaším nulovým přehledem. Nejste vy politik.
Nechápu ten požadavek na 12,5m „s ohledem na parametry tras a točen“ – pamatuju,že v 90kách brazdily JH kloubové Ikarusy..
Jasně,klouby jsou nesmysl vzhledem k dnešní poptávce,ale proč to oduvodnovat takhle.
Poptávka po přepravě po městě se snad nesnížila.
Ostatně, jestli autobusy mají samy o sobě přispět ke snížení objemu emisí, pak je potřeba, aby převzaly relevantní podíl přeprav po městě – ale pak nedává smysl, aby jezdily v příliš dlouhém intervalu.
Pokud to ale dopravci vychází tam použít dlouhý autobus z jiného města, bude to na jeho riziko co do spotřeby. Četnost spojů bude taky muset dodržet.
Jo jasně kdyby byl okruh dopravců nízký a všichni tam zakartelovali kloubáky do nabídky, pak asi by problém mohl být, ale tomu nevěřím.
Točny, točny…
Snížila. Stejně jako se změnilo za 30 let spoustu věcí.
Délka zastávek mi přijde jako rozumný argument, který byl použit i jinde.
Je pravda že možná přesněji by mohla být poloha zadních dveří, jak velký má zadek je cestujícím asi jedno, ale dle norem se uvádí limit nástupiste podle délky autobusu takže tak.
v JH se toho od 90.let změnilo dost dost, trasy jsou jiné, vedou jinudy, zajíždí se okolních obcí, a skoro bych řekl, že se i jezdí častěji. tím obsazenost linek může být menší než dříve 😉
Já si pamatuji, že sídliště Hvězda neexistovalo. Spoje mezi Jitkou a městem již dávno nevozí tolik pracujících.
to je sídliště Hvězdárna 😉
Pardon, jsem se upsal. Automatické korekce. Na podstatě to nic nemění
Tak třeba na Otín točna nebo na Radouňce by se větší ani nevytočil.