Jindřichův Hradec půjčí 20 milionů na nákup úzkokolejek, první vlak se chystá na polovinu září
JHMD, křižování vlaků v Kamenici nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Albert Fikáček vyhlásil amnestii a vyzývá k navrácení "vypůjčených" předmětů. Chybí například cedule Kaproun.
Panu Fikáčkovi fandím ! Už organizujeme alespoň příspěvek pár korun na rozkradené cedule. Určitě přijedeme s celým domovem / tedy kdo bude moct/ na výlet.
Zdravi bývalá vlakvedouci AM
Půjčka je zajištěna nemovitostmi v Jindřichově Hradci… v hodnotě 43 milionů korun.
Tedy nebude vráceno, dlužná částka se umoří prodejem jistiny.
Chtělo by to umět číst…
A je to překlenovací úvěr s plánovaným umořením z rozjednaného prodeje vagónů.
Chtělo by to umět číst…
Podnikání moc nerozumím, ale po přečtení článku mám velikou radost , že někdo obnovuje něco, co by.jinak zaniklo. Dává do toho své vlastní peníze a zastavil majetek (domy). Pokud mu město Jindřichův Hradec půjčilo, určitě je vše právnicky podloženo. Tak bych chtěla všem zúčastněným poděkovat a popřát hodně úspěchů, zdraví a aby se vše podařilo!!!!! A to nadšení, aby dlouho vydrželo. Je mi totiž moc smutno z toho, co bylo rámci privatizace a jiných švindlů rozkradeno, zničeno nebo prodáno do jiných rukou, které nedokázaly udržet kvalitu výrobků, přestože to slíbily. A viníci (jsou za vodou nebo mrtvý) si toho nevšímají… Číst vice »
Paráda, život není jen o penězích. Kdyby všichni dělali to, co je baví, bylo by na světě tisíckrát lépe. Když si parta nadšenců chce hrát s vláčky, proč jim házet klády pod nohy.
No že by půjčka 20 mega nebyla o penězích, to bych úplně neřekl. 🙂 Každopádně je nadějné, že se to zase dostne pod palec Fikáčkovi, ten zjevně o takováto podnikatelská dobrodružství stojí. Doufejme, že to finančně dá. O elánu nemám pochyb.
Jo? Myslíte, že Vám v Lidlu dají rohlík bez zaplacení? Fakt? Zkuste to. Možná ale když to půjde se společností takhle dále vyhlásí zanedlouho brigádu na vyčištění a očistu zaprasených košíků. Tím nijak nedehonestuji stávající brigády, nadšení a zápal.
A půjčka není o penězích? O čem tedy prosím je?
Mě tedy dosti zajímá, jaké lehátkové/lůžkové vozy myslí? To jich má více? A hodnota 20mil.?
Skrz firmu slovenskou firmu Wagon service vlastní šest vagonů Bcmh, pak má pronajato od Regiojetu tři vagóny Bcm, které zrekonstruoval (Regiojet koupil od SNCB) a vlastní minimálně čtyři vagony Bc663 a dva vagony Bc.
Pak záleží, v jakém jsou vagóny stavu.
Podnikání, kde není cílem mít maximální zisk příští kvartál zdá se řada lidí nechápe,
Přitom přesně tento způsob uvažování udělal z toho nejsilnějšího co v dějinách bylo (západ 80. let) civilizaci, které ujel vlak prakticky ve všem.
Držím palce a jdu se podívat kde se vyhlašují ty brigády.
Vyvíjí se to zatím přesně tak, jak jsem očekával 🥴
Asi by bylo dobré číst i stať a ne jen nadpis.
Já mít 20M půjčku zajištěnou nemovitostmi za 43M,.tak by mě nesplácení spíš finančně potěšilo…
Slovo hyperocha asi neznáte:-)
Asi netušíte jak se v ČR realizují zástavy, že?:)
Já také podnikám a panu Fikáčkovi to skutečně nezávidím. Celkem úspěšně podniká a nyní se pouští, dle mého názoru, trochu do dobrodružství. Na nějaké velké zisky to nevidím, spíš je to kombinace fandovstvé, šoutoušství, entuziasmu a pocitu, žedělá něco dobrého. Domnívám se, že bez dotací to možná ani nepůjde. Půjčka od města mi přijde logická, komu jinému než tomu, kdo se snaží zachránit technický unikát by měli pomoci. Měli bychom se (myšlen stát) definitivně rozhodnout, jestli se jedná o běžnou dopravu (pak konkurují autobusy apod.) nebo o technický unikát (pak ho budeme muset podporovat, jako např hrady). Já jsem pro… Číst vice »
Hele já bych do toho nešel, na druhou stranu před lety prodal normální cestovku a rozjel ty Vlakfesty, on je na tohle asi ustřelenej:)
Buď jste nečetl celý článek nebo nechápete psaný text
Jako zástava poslouží budovy které mají dvojnásobnou hodnotu
Myslím, že spíše Vy nechápete realitu běžného dne, jak se říká. Já tedy neuvažuji, že by půjčka nebyla splacena. Ale kdyby došlo na nejhoprší, vy jste jasnovidec, který už teď ví, že by se z těch budov dalo vytěžit alespoň těch 20 mega? Okem realitního trhu jsou to unikátní budovy, poptávka by šla od specifických klientů a ti nebudou oplývat penězi. To je podobné, jako chtít dnes prodat statek s pozemky. 3+kk na Stodůlkách bude stát víc, než ten statek, pokud nenajdete někoho, kdo bude mít zcela jasný podnikatelský záměr, který ho přesvědčí, že bude točit slušné peníze.
Alenotak, na to bude smlouva. Stačí přečíst článek. Čas ukáže.
Obce by peníze soukromým subjektům půjčovat neměly – nemaji šanci si cokoliv ohlídat. Jestli chtěli pomoct, mohli si objednat nějaký služby a zaplatit předem- ale tam by zase meli jet podle zákona o zakázkách
Zastupitelé města Jindřichův Hradec se svobodně rozhodnou, nebo už rozhodli. Myslím, že velký vliv má poněkud jiná atmosféra momentálního dění na úzkokolejce, v porovnání s tzv. „reorganizačním plánem“ pana Kysely, který mi od začátku připomínal spíše „letadlo“, protože obce byly ten poslední článek Kyselova projektu, který měl celou tu srandu zatáhnout a ještě navíc k tomu „investorovi“ zaplatit 10% úrok. Pan Fikáček možná neplave v přebytečných penězích, ale celé jeho pojetí znovuzrození úzkokolejky na mně působí mnohem přesvědčivěji. Zřejmě kvůli ní bude muset omezit některé své jiné aktivity a na plný úvazek (i s přesčasy) se bude muset věnovat náročnému… Číst vice »
Tak rozhýbat do k provozu je chválihodná věc. A dík za ní. Je ale vidět, že to celé bude postavené na zápalu a nadšení. Ale předsi jen, v konečném důsledku je to business. A ten vyžaduje cash, kterého se nedostává už na samotnou koupi. Financování samotné koupě dokonce z veřejných prostředků….. no comment. Zdroje, jak známo jsou to poslední co nadšence do kolejí zajímá, špidlovsky „zdroje jsou“, byť fakticky nejsou. Kola se musí točit, výhybky přestavovat, návěstidla svítit. Vůbec to nehaním a nechci, aby to tak bylo vnímáno. Ale střednědobě platí, co říkaly už naše babičky, tedy „z ho…. bič… Číst vice »
Přesně tak, obávám se, že z půjčky bude nevymahatelná pohledávka.
Nemají vlastní zdroje ani na nákup, natož na provoz, nutné opravy….Těch 20 mil. by určitě město mohlo použít racionálněji.
Je to zajistene, budovy v JH samotne maji cenu i pro mesto
V čem konkrétně? Jako další černá díra na peníze?
No povězte jakou hodnotu má pro město administrračka u úzkých kolejí, za kterou následuje prostor, kam se ze zákona nesmí. A prehistorické dílny. Přemístí tam radnici nebo co?
Jo? A jakou? Přestěhují tam radnici? Matriku? Stavební úřad? A co budou dělat v těch dílnách? To mne pobavilo.
Četl si to vůbec? Ta překlenovací půjčka na pár měsíců je zajištěna nemovitostmi v hodnotě víc jak dvojnásobku.
Tak to už, aby město chystalo exekuci a modlilo se, aby jim někdo za to nádraží dál alespoň těch 20 mil. Odhadní a tržní cena jsou často velmi rozdílné věci.
Miluju tyhle skarohlidy. Lehnete si do postele a zakrejte se, aby se vam nic nestalo
S mnoha uživateli nemá cenu o JHMD diskutovat, dlouhodobě věcné či jinak pádné argumenty nepřijímají a celou záležitost, ač do nedávna fungující podnik, zesměšňují jako šotoušskou hračku. Že se jedná o překlenovací půjčku, resp. zajištěnou pohledávku nevidí, nebo spíš nechtějí vidět.
Ale tady se nejedná o financování z veřejných peněz. Jen překlenovací půjčka…
tak není mnohdy dobré mít majetek ve velké mířě v cash – to inflací ztrácí na hodnotě! je lepší jej mít investovaný, ale mít možnost jej kdikoliv zpeněžit, což fa Gepard expres udělal, ale k takovým transakcím je potřeba čas, který běžně je – prostě se investice naplánují až bude cash dostupný, ale to o uhrazení do určitého dota po soutěži fakt neplatí, a TAK JE DOBRÉ, ŽE JSOU MOŽNOSTI TZV PŘEKLENOVACÍCH/DOČASNÝCH ÚVĚRŮ/PŮJČEK, při čemž Jindřichův hradec chce být nápomocen k oživení těch drah, tak asi takovou půjčku dá za podmínek nehuntujících pujčujícího si.
Doporučuji pondělní Ranní briefing Hospodářských novin, kde Albert Fikáček nastiňuje financování provozu i díky SFDI
SFDI financuje údržbu tratě, ne provoz. Je to nenárokový příspěvek.
Tam není objev žádné Ameriky, ba ani třeba Kaprounu. Jediné co mne na tom (vlídně) překvapilo je to, že „novému pánovi“ je známá metodika, která poskytnutí prostředků z fondu na údržbu dráhy rámuje minimálním dopravním výkonem. A v tom je zakopán vcelku složitý rébus. Když budu brát celou dráhu, tak pokud mám dosáhnout na pouhou polovinu normativních nákladů na údržbu dráhy, musím od Obrataně do Nové Bystřice (v celé této délce) za rok odjet cca 115 000 vlkm. Pokud bych si modeloval, že turistická sezóna je květen- září, znamená to v této době denně odjet více jak 4 páry vlaků,… Číst vice »
Cedule Kaproun byla zdemontována už v roce 1997 při zastavení provozu a stalo se tak opětovně v roce 2022. Cedule prošla opravou a je připravena na instalaci v okamžiku, kdy se podaří obnovit provoz přes Kaproun.
To je sice šlechetné, ale majitel by o tom mohl alespoň vědět ne?
Od roku 1987 existuje neformální spolek lidí, majících svoje podnikání a práci, kterým není úzkokolejka lhostejná a který nestojí o žádnou veřejnou publicitu. Co vše od té doby proběhlo na samotném Kaprounu a na úzkokolejce není důležité. Pan Šatava ví, s posledním vedením JHMD spolek opravdu potřebu komunikovat neměl. Navíc už vůbec spolek nemá potřebu se hlouběji zapojovat do zdejší debaty. Zde zveřejněná informace o ceduli byla určena veřejnosti, pan Píšala informaci má, jen si ji zřejmě s panem Fikáčkem nepředali.
Takže jinými slovy jste ceduli ukradli. Co kdyby majitelem zůstalo minule vedení? Vrátili by jste ji?
Takže takový Klub přátel Robina Hooda. Kdyby se novým majitelem stal někdo, kdo nebude členům klubu po chuti, tak už tu ceduli neuvidí že? Sice se fakticky jedná o krádež, ale s vysokou morální hodnotou.
Teorie o tom, že vyjedou už v první polovině letošního září, je sice krásná, ale také hodně smělá: i když to po technické stránce nejspíš nějak stihnou, není z článku zřejmé, jak na tom je Fikáček s patřičnými povoleními k provozování dráhy i drážní dopravy na úzkém rozchodu, resp. konkrétně na JHMD, kde je de facto novým subjektem, a DÚ ČR s vydáváním příslušných povolení obvykle zbytečně nespěchá. Ví o tom někdo něco bližšího?
Myslím, že b minulosti zaznělo, že budou spolupracovat s Railway Capital?
To je sice možné (i když Honza Šatava už asi bude hodně opatrný), ale samotná povolení ani jejich vydání nějaká spolupráce s někým ještě vůbec neřeší.
Drážní úřad vydal Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy pro úsek do Kamenice nad Lipou loni v září, v listopadu pak osvědčení získala i splítka. Nyní je tam myslím výluka, ale o té rozhoduje správce trati SÚD. A dopravcem může být kdekdo, třeba Gepard Express nebo Railway Capital. Tak to chápu, ale mohu se mýlit.
Pokud se provozovatel dráhy formálně nezměnil, platné povolení k tomu má a Fikáček to jen vlastně „financuje“, tak by s tím asi po formální stránce problém být neměl. A jako dopravce Fikáček zjevně nějaké oprávnění k provozování drážní dopravy mít musí, takže jen případně upravit rozsah jeho platnosti, pokud by toho bylo třeba, by asi také problém dělat nemělo (ani co do rychlosti provedení). Tak snad se jim to podaří stihnout podle jejich představ, bylo by to jen ku prospěchu dráhy i regionu.
Pokud bude zaplaceno, bude předán obchodní závod přímo Gepard Expressu. Tedy záleží, jestli ten příslušná povolení má.
No to jsem zvědav v kolik ten vlak z Jindřichova Hradce pojede … doufám že né moc brzo … aby se měli šanci svézt i lidi, kteří bydlí dál….
Odjezd v sobotu v 9:00.
Za 20 mega by meli novej klimatizanej EV autobus, vlak teda určitě ne …
Město za 20 mega nic nekupuje, jen je krátkodobě půjčuje.
Kratkodobe pujcuje penize nekomu kdo tam i pres kde jaky dotace dal sekeru 300mio nebo kolik? Ne ty penize fakt uz nikdy neuvi – proto to taky neni komercni pujcka od banky, ale od mesta. Mesto totiz urcite udelalo analyzu business planu a v ramci uverove smlouvy si ohlidali kde co – jako ta banka …
Ne, město Čajánkovi už nic nepůjčuje. Půjčuje novému majiteli, který si zatím vydělával dopravou jinde a zřejmě úspěšně, když většinu zvládne splatit z vlatní kapsy.
Jen kdyby to dopravu neprodal 😉 Kdyby měl 20 mega z vlastní kapsy, tak si asi nemusí půjčovat od města. 4 měsíce na zaplacení 20 mega z podniku, který do konce roku vydělá maximálně statisíce je slušný sousto. Asi se dočkáte toho, co si tady všichni přejí – rozprodej po částech.
Gepard Express uprodává část majetku. 20 milionů je půjčka do doby, než se dokončí transakce s prodejem lehátkových vozů. Z těch se půjčka splatí. Je to napsané v článku.
on nemá potřebné prostředky volní hned, ale z měl majetek v dostatečné výši – jen ho zpěnežení vyžaduje trochu více času než je termín pro zpalcení vysoutěžené kupní ceny za JHMD, tak město jako jednu z podpor jejich novému vlastníkovi na obnovu provozu JHMD se rozhodlo poskytnou dočasnou/překlenovací půsjčku na 4 měsíce!
Premoudrely troll detected
S tím autobusem si už trapný
Nevím jak JHMD, ale třeba na trati Budějovice-Nové Údolí jezdí autobus který je levnější, jezdí častěji, rychlejší a přesto vlak jede plný. Čím to asi bude?
On nemá ani těch 83 mega?
A kdy to bude JH vracet a za jakých podmínek se ví?
Ne asi, město mu dalo 20 milionu jen tak na hubu… Samozřejmě, že se to ví.
Já z článku chápu, že těch 20 od JH je posledních, co jim chybí, a městu se vrátí po 4 měsících.
..je vidět,že je na Vás ještě brzy ráno…možná bude lepší psát později, až se proberete..
Jasně se psalo že prodal autobusovou dopravu RegioJetu a jak známo naše úřady mají na všechnyo měsíc takže chvíli trvá než za ní dostane peníze
RegioJet je úřad?
Netuším detaily transakce, ale jestli jsou tam i nemovitosti, tak zápis na katastr ten měsíc časově zabere..
tak to ale není podmínka, pokud si věří ne 🙂
jinak stejně tak by trval i zápis zástav za těhle 20 mega …. takže na to se zjevně čekat nebude
Půjčíte mi taky 20 mega na pochybný projekt? Si věříme ne?
Pokud budete ručit majetkem v min. hodnotě dvojnásobku půjčky, proč ne.
Díky. Odpověděl jsem Bisikovi
A budeš taky ručit nemovitostmi za 43 mega?
Ne, nikdo rozumný nepůjčí peníze, pokud nejsou zajištěny. A už vůbec ne město. Pouze reaguji na komentář Bisika, který si očividně myslí, že by Fikáčkovi město půjčilo 20 mega na dobrý slovo
To já sice nevím jak budou zajištěny, ale jistě vím že 27. srpna zástava v katastru zapsána nebude.
Což je taky odpověď na tvrzení že na peníze za autobusovou dopravu od RegioJetu čeká proto že úřady mají na všechno měsíc.
A druhý problém je, že zastavit majetek může, až bude zapsán na katastru. Takže máte pravdu, 27. to určitě nebude. Nyní slibuje ručení majetkem, který ještě není jeho.
to je taky zajímavá otázka 🙂
Klidně půjčím, ale zastavíš mi za to nemovitosti za 41 mega. Stejně jako Fikáček.
Místo prskání jedovatých slin byste si měl přečíst článek. Zápůjčka je zajištěna zástavou nemovitostí v hodnotě 43 mil. Kč.
Oni někteří dementi píšou z nonstopu , číst neumí, jenom šíří negace. Je to pořád stejné
Skupina falešných profilů bude zase mlet moudra. Kdyby se k věci město postavilo opačně, bude zase řev
Svojšín není ani dement, ani falešný profil.
Čtyři soubory nemovitostí mají hodnotu poloviny prodejní ceny celé úzkokolejky…. to je nádhera 🙃🙃🙃
V odkazovaném zápisu z Rady města je, že Gepard ručí nemovitými věcmi na katastru J. Hradce, Kamenice, Jarošova, Lovětína. Tak jen doufám, že to není bouda, jak udělat z města podílníka dráhy, pokud „náhodou“ nedojde k řádnému splacení.
PS: čím přesně ručí jsem a LV nehledal
Dík, je pravda, že jsem to ráno proletěl spíš, než četl.
Mám pro tebe melej osobní tip:
Když si příště článek nejdřív přečteš a až pak ho budeš komentovat, nebudeš pravděpodobně vypadá jako takový idiot.
No i když…
Myslím, že to zvládnu i bez takovýho chytráka, jako jsi ty.