Jindřichův Hradec půjčí 20 milionů na nákup úzkokolejek, první vlak se chystá na polovinu září
JHMD, křižování vlaků v Kamenici nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Albert Fikáček vyhlásil amnestii a vyzývá k navrácení "vypůjčených" předmětů. Chybí například cedule Kaproun.
Tak rozhýbat do k provozu je chválihodná věc. A dík za ní. Je ale vidět, že to celé bude postavené na zápalu a nadšení. Ale předsi jen, v konečném důsledku je to business. A ten vyžaduje cash, kterého se nedostává už na samotnou koupi. Financování samotné koupě dokonce z veřejných prostředků….. no comment. Zdroje, jak známo jsou to poslední co nadšence do kolejí zajímá, špidlovsky „zdroje jsou“, byť fakticky nejsou. Kola se musí točit, výhybky přestavovat, návěstidla svítit. Vůbec to nehaním a nechci, aby to tak bylo vnímáno. Ale střednědobě platí, co říkaly už naše babičky, tedy „z ho…. bič… Číst vice »
Přesně tak, obávám se, že z půjčky bude nevymahatelná pohledávka.
Nemají vlastní zdroje ani na nákup, natož na provoz, nutné opravy….Těch 20 mil. by určitě město mohlo použít racionálněji.
Je to zajistene, budovy v JH samotne maji cenu i pro mesto
Četl si to vůbec? Ta překlenovací půjčka na pár měsíců je zajištěna nemovitostmi v hodnotě víc jak dvojnásobku.
Ale tady se nejedná o financování z veřejných peněz. Jen překlenovací půjčka…
tak není mnohdy dobré mít majetek ve velké mířě v cash – to inflací ztrácí na hodnotě! je lepší jej mít investovaný, ale mít možnost jej kdikoliv zpeněžit, což fa Gepard expres udělal, ale k takovým transakcím je potřeba čas, který běžně je – prostě se investice naplánují až bude cash dostupný, ale to o uhrazení do určitého dota po soutěži fakt neplatí, a TAK JE DOBRÉ, ŽE JSOU MOŽNOSTI TZV PŘEKLENOVACÍCH/DOČASNÝCH ÚVĚRŮ/PŮJČEK, při čemž Jindřichův hradec chce být nápomocen k oživení těch drah, tak asi takovou půjčku dá za podmínek nehuntujících pujčujícího si.
Doporučuji pondělní Ranní briefing Hospodářských novin, kde Albert Fikáček nastiňuje financování provozu i díky SFDI
Cedule Kaproun byla zdemontována už v roce 1997 při zastavení provozu a stalo se tak opětovně v roce 2022. Cedule prošla opravou a je připravena na instalaci v okamžiku, kdy se podaří obnovit provoz přes Kaproun.
Teorie o tom, že vyjedou už v první polovině letošního září, je sice krásná, ale také hodně smělá: i když to po technické stránce nejspíš nějak stihnou, není z článku zřejmé, jak na tom je Fikáček s patřičnými povoleními k provozování dráhy i drážní dopravy na úzkém rozchodu, resp. konkrétně na JHMD, kde je de facto novým subjektem, a DÚ ČR s vydáváním příslušných povolení obvykle zbytečně nespěchá. Ví o tom někdo něco bližšího?
Myslím, že b minulosti zaznělo, že budou spolupracovat s Railway Capital?
To je sice možné (i když Honza Šatava už asi bude hodně opatrný), ale samotná povolení ani jejich vydání nějaká spolupráce s někým ještě vůbec neřeší.
Drážní úřad vydal Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy pro úsek do Kamenice nad Lipou loni v září, v listopadu pak osvědčení získala i splítka. Nyní je tam myslím výluka, ale o té rozhoduje správce trati SÚD. A dopravcem může být kdekdo, třeba Gepard Express nebo Railway Capital. Tak to chápu, ale mohu se mýlit.
Pokud se provozovatel dráhy formálně nezměnil, platné povolení k tomu má a Fikáček to jen vlastně „financuje“, tak by s tím asi po formální stránce problém být neměl. A jako dopravce Fikáček zjevně nějaké oprávnění k provozování drážní dopravy mít musí, takže jen případně upravit rozsah jeho platnosti, pokud by toho bylo třeba, by asi také problém dělat nemělo (ani co do rychlosti provedení). Tak snad se jim to podaří stihnout podle jejich představ, bylo by to jen ku prospěchu dráhy i regionu.
No to jsem zvědav v kolik ten vlak z Jindřichova Hradce pojede … doufám že né moc brzo … aby se měli šanci svézt i lidi, kteří bydlí dál….
Za 20 mega by meli novej klimatizanej EV autobus, vlak teda určitě ne …
Město za 20 mega nic nekupuje, jen je krátkodobě půjčuje.
Kratkodobe pujcuje penize nekomu kdo tam i pres kde jaky dotace dal sekeru 300mio nebo kolik? Ne ty penize fakt uz nikdy neuvi – proto to taky neni komercni pujcka od banky, ale od mesta. Mesto totiz urcite udelalo analyzu business planu a v ramci uverove smlouvy si ohlidali kde co – jako ta banka …
Ne, město Čajánkovi už nic nepůjčuje. Půjčuje novému majiteli, který si zatím vydělával dopravou jinde a zřejmě úspěšně, když většinu zvládne splatit z vlatní kapsy.
Jen kdyby to dopravu neprodal 😉 Kdyby měl 20 mega z vlastní kapsy, tak si asi nemusí půjčovat od města. 4 měsíce na zaplacení 20 mega z podniku, který do konce roku vydělá maximálně statisíce je slušný sousto. Asi se dočkáte toho, co si tady všichni přejí – rozprodej po částech.
Gepard Express uprodává část majetku. 20 milionů je půjčka do doby, než se dokončí transakce s prodejem lehátkových vozů. Z těch se půjčka splatí. Je to napsané v článku.
on nemá potřebné prostředky volní hned, ale z měl majetek v dostatečné výši – jen ho zpěnežení vyžaduje trochu více času než je termín pro zpalcení vysoutěžené kupní ceny za JHMD, tak město jako jednu z podpor jejich novému vlastníkovi na obnovu provozu JHMD se rozhodlo poskytnou dočasnou/překlenovací půsjčku na 4 měsíce!
Premoudrely troll detected
S tím autobusem si už trapný
On nemá ani těch 83 mega?
A kdy to bude JH vracet a za jakých podmínek se ví?
Ne asi, město mu dalo 20 milionu jen tak na hubu… Samozřejmě, že se to ví.
Já z článku chápu, že těch 20 od JH je posledních, co jim chybí, a městu se vrátí po 4 měsících.
..je vidět,že je na Vás ještě brzy ráno…možná bude lepší psát později, až se proberete..
Jasně se psalo že prodal autobusovou dopravu RegioJetu a jak známo naše úřady mají na všechnyo měsíc takže chvíli trvá než za ní dostane peníze
RegioJet je úřad?
Netuším detaily transakce, ale jestli jsou tam i nemovitosti, tak zápis na katastr ten měsíc časově zabere..
tak to ale není podmínka, pokud si věří ne 🙂
jinak stejně tak by trval i zápis zástav za těhle 20 mega …. takže na to se zjevně čekat nebude
Půjčíte mi taky 20 mega na pochybný projekt? Si věříme ne?
Pokud budete ručit majetkem v min. hodnotě dvojnásobku půjčky, proč ne.
Díky. Odpověděl jsem Bisikovi
Místo prskání jedovatých slin byste si měl přečíst článek. Zápůjčka je zajištěna zástavou nemovitostí v hodnotě 43 mil. Kč.
Oni někteří dementi píšou z nonstopu , číst neumí, jenom šíří negace. Je to pořád stejné
Skupina falešných profilů bude zase mlet moudra. Kdyby se k věci město postavilo opačně, bude zase řev
Svojšín není ani dement, ani falešný profil.
Čtyři soubory nemovitostí mají hodnotu poloviny prodejní ceny celé úzkokolejky…. to je nádhera 🙃🙃🙃
V odkazovaném zápisu z Rady města je, že Gepard ručí nemovitými věcmi na katastru J. Hradce, Kamenice, Jarošova, Lovětína. Tak jen doufám, že to není bouda, jak udělat z města podílníka dráhy, pokud „náhodou“ nedojde k řádnému splacení.
PS: čím přesně ručí jsem a LV nehledal
Dík, je pravda, že jsem to ráno proletěl spíš, než četl.