Jindřichohradecké úzkokolejky má odborně zaštítit bývalý šéf Správy železnic

Drsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMDDrsné kouzlo jindřichohradeckých úzkokolejek. Pramen: JHMD

Díky jeho odbornosti by si měla dceřiná firma zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah zachovat osvědčení provozovatele dráhy.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Být na jejich místě a mit takové dluhy tak sezenu nějakou funkční 810 a namísto původních sedaček bych tam namontoval takové ty masážní jako jsou v obchodnich centrech (hodíte tam 20,- Kč a ono Vám to masiruje záda) do Salónu pro cestující bych dal Solnou lampu a automat na pomerančou šťávu. A toto vše na pravidelné lince (za mírně zvýšené jízdné) Heslo: Cestou u nás se vykuryrujete. Howgh domluvil jsem. Více už to nebudu řešit protože to nemá cenu

Marek

Ideálně pokud by něco takového vzniklo aby je to dovezlo buď do nejbližší stanice jejich uzkorozchodne drahy anebo partnerského hotelu/lazni/restaurace apod. A je to. A pak že to nejde.

Marek

Kolega kdysi jezdil úzkokolejkou. Jako pasažér. Popisoval mi jízdu ponorkou (hašišbednou) Říkal že je to opravdu hrozné. Řev, vibrace. To se nemělo stát. Kromě všeho jiného to tu úzkokolejku která prostě jezdí pomalu (trasa busem je rychlejší a kratší) také poškodilo.

Marek

Píšu to proto že jsem viděl co podobné vláčky dělají a malými dětmi jakou z toho mají radost a jaké to pro ně má kouzlo apod. Tak proč vše hezké musí vždy skončit? Co zde pak budeme mít? Supermarkety, dálnice? Všechno bude jen hyper super?

Marek

Pokud je to turistická atrakce apod. a pokud lidé najít k úzkokolejce vztah a chtějí aby zůstala, tak ať se udělá sbírka apod. Těch cca 300 milionů je sice hodně ale ale něco by se mohlo vybrat

Karl vB.

Dokonalý „národní podnik“.
Soukromá firma naseká dluhy za 360 mil. Kč (i když to mohla klidně stopnout už tehdy, když byl dluh třeba 10x menší), a národ se na dluh ve sbírce na vaší výzvu bude skládat…

Martin

Nesuďte podle sebe ostatní. Proč by lidé nepřispěli ? Dokonce jsou na světě dobrovolníci, kteří ve volném čase pracují zdarma obnově, např. Zubrnice. Ostatní třeba přispějí finančně, mají tam i transparentní účet.

Karl vB.

Pozor, já neodsuzuju soukromé dobročinné aktivity typu Zubrnice. Problém je v tom, první, na co by peníze ze sbírky padly, by bylo zaplacení těch dluhů a teprve potom by bylo možné začít investovat do obnovy.

Marek

Vždyť zadlužené JHMD provozovaly i normálněrozchodne tratě a ne jednu. Tak ať se tam buď vrátí anebo ať jim přidělí nějakou jinou normálně rozchodnou trať kterou by mohli provozovat a vydělat si na zaplacení dluhů.

Karl vB.

Jo, a můžete být prosím konkrétní, které?
Snad nemáte na mysli tu kolejovou splítku v JH.

Marek

V Ústeckém kraji asi cca před 10 ti lety. Svestkova draha? Nejsem si jist. A ještě jednu trať. To je trochu z ruky tak asi něco co bylo blíže k JH.

marcel.stancl

Kdysi před volbami slibovali politici protažení úzké až do Litschau…,

Frantisek X

Což by tomu dalo zase trochu jiný rozměr – pokud pominu možnost některé úseky v rámci proveditelnosti alespoň trochu zrychlit. Sám jsem před zastavením provozu využil alespoň přejezd rakouským linkovým autobusem, byť to bylo časově poněkud kostrbaté. Ovšem těžko říct, kolik lidí a jak často by to využilo, vzhledem právě k té zdlouhavé jízdě z Hradce. Zatím opravdu asi jen sezónní turisté.

Al de Baran

Pozoruhodné.
Do úzkorozchodek nastupuje člověk, který železnici zasvětil celý život, začínal u ČSD na řadových provozních postech, časem nasbíral i cenné zkušenosti z vysokých pater menežmentu, kromě toho má železnici i jako celoživotního koníčka – a tady? Akorát nenávist a jedovaté sliny. Styďte se.

Karl vB.

O tom, jestli jeho angažmá u dceřinky JHMD bude mít smysl rozhodnou věřitelé na schůzi za pár dnů. Buď reorganizační plán pana Kysely přijmou, nebo se rozhodnou řešit vzniklý dluh přímým prodejem, zájemce o koupi je. Reorganizační plán pana Kysely má jednu slabinu a tou je poslední článek řetězu, který by to celé měl zatáhnout a investorovi splácet 30 let s úrokem 10%. Nejsem si jistý, že jestli na takové řešení spolek obcí přistoupí, protože Kraj jim v dubnu 2024 dal svou pozici jasně najevo, že infrastrukturu odkupovat nebude a nebude poskytovat žádné finanční prostředky pro údržbu a opravy úzkokolejné… Číst vice »

zvukař

Zůstanou jen vzpomínky.
Zbydou mi asi opravdu jen vzpomínky na kouzelná rána ve stanu na tábořišti u rybníka v Černovicích. Na hučící první ranní vláček, který tábořiště skoro objížděl.
A také na motoráček projíždějící přímo mezi stany v kempu v Albeři. I na spoustu krásných míst v české Kanadě, kde jsem sám i s kamarády a dětmi trávil spoustu letních dnů a kam nás vláček kamarád dovezl. Prostě k tomuhle kraji tenhle minivláček patřil.
Zůstanou jen vzpomínky i když stále doufám v zázrak….

Frantisek X

Tak si tu možnost zázraku připusťme a neberme stav za konečný…

Karel

To je úplně jedno kdo tam bude. Pokud se firma neprodá jako celek a nenastoupí nové vedení, je vysoká šance na obnovení.

Karel

této komedie 😃

fous55

Je to marný, je to marný, je to marný! Mrtvolu nevzkřísí nikdo.

Jan

Tak už jenom finanční záštitu a máme to. Kdejací čutálisti mají svého miliardáře, tak proč ne vláčky…

Ondra K.

Jenže ti „čutálisti“ umí při správným vedení generovat nemalý zisky, nebo alespoň můžou sloužit jako pračka na peníze. JHMD je tak akorát černá díra na peníze.

Robert Pražák

Leda by miliardář postavil okolo trati tribuny, na které by vybíral vstupné a navíc dobře prodal vysílací práva nějaké placené TV. Ale to by asi neklaplo.

Šejdr

Jenže ti čutálisté nebo hokejisté jsou mezi miliardáři symbolem nadstandardního majetku. Pokud budu parafrázovat českou filmovou klasiku, uvažují stylem: Vilu se 30 pokoji mám, letadlo mám, haciendu u moře mám, maybach nebo rollse mám… Co nemám? Vlastní sportovní klub!
Vlastnictví sportovního klubu jim zvyšuje sociální status. Vlastnictví železnice neznamená v těchto kruzích nic.

Tomáš Záruba

Přitom by mělo, je to rozhodně z toho všeho nejdražší věc. 😉

Martin H.

Hm. Jak bych to jen vyjádřil. Z deště pod okap? Případně z bláta do louže? No, je to přehnaně mírné. Co si od tohoto člověka JHMD slibují nevím, ale jisté je, že jim nic dobrého nepřinese…

Pavel

Další kolotočář na drážním orloji. Tohle opravdu není žádná výhra.

VRTjecesta

Tak tím je hotovo.

No, škoda, měl jsem bystřičku rád. Ale pokud se tu někdo začne ohánět Karlovým mostem. Karlův most nás nestál na dotacích přes miliardu. Naopak, ti turisti na něm miliardy přinesli. A taky není ve ztrátě 300 mega.

Martin1

Surý? Ajajaj. No, ale i tak good luck.