Jindřichohradecké místní dráhy se odvolaly proti zamítnuté reorganizaci

JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor PalkoJHMD, přípojný vůz Balm/ú. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko

Raiffeisenbank přihlásila v úterý pohledávky za 100,5 milionu, v insolvenčním návrhu ze začátku září JHMD hovoří o dluzích vůči bance ve výši nejméně 56 milionů.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ksz

Trapáci. To, že v dostatečném předstihu nepožádali o „papíry“, je jasný důkaz, že už neměli v plánu provoz dlouhodobě udržet. Šatavovo vyjádření, že si v JHMD Čajánek počínal jako na dobytém území, je, myslím, velmi výstižné.

O pár desítek km jížněji našli jiný způsob, jak udržet technickou zajímavost při životě, než předstíráním dopravní obslužnosti – tento odstavec není kritika JHMD, ale poněkud širší.

Jarda

nejdřív jsem myslel, že na fotce je tramvaj 😀 komu to na první pohled připomnělo nějaky typ tramvaje?

Stráťa

Já na první pohled myslel že je na fotce nějaký vyřazený vrak. S tímhle se VHD prostě provozovat nedá protože to spolehlivě vyžene do auta každého kdo má na výběr.

vtvt

Divím se, že samotní vlakomilci hlasitě nevolají po konci peněz do tratí JHMD nebo KŽC nebo do Lednice či do Tovačova či do Doupova = aby zbyly peníze Státního fondu dopravní infrastruktury na potřebnější tratě.

Chce-li někdo šotovlaky, tak za své včetně tratě. Jako v Hevlíně či do Uhřic u Kyjova.

Jestli dává smysl pronajímat tratě a platit jejich údržbu (jako např. obě tratě PDV), na to nemám názor, neboť mám málo informací. Uvítám názor znalejších.

Karl vB.

Zřejmě se budu dost často opakovat…..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Divizna_velkokv%C4%9Bt%C3%A1

Petr David

Nevím, jak to mají vámi nálepkovaní vlakomilci, já bych začal třeba zrušením nepotřebného sboru na Malé straně v Praze. Potom bych se mrknul na předražené zakázky, rušit v prnvní řadě službu, která funguje je podle mého názoru špatné.

Vtvt

Nechci s Vámi diskutovat, neboť diskuze na dopravním webu převádíte např. na téma potravinové soběstačnosti, či financování politických složek.

Petr David

Díky za připomenutí. Potravinová soběstačnost velmi úzce souvisí s dopravou. Dám takový příklad, když si doma vypěstujete brambory, stačí vám zednické kolečko na dopravu této velmi chutné potraviny. Toto je velmi dobré pro všchny, protože mimo jiné odlehčíme silnicím. Každý si sice nemůže vypěstovat tuto plodinu doma, ale stačilo by ji dovážet na relativně krátkou vzdálenost. Peníze ušetřené za kamiony rozbité cesty bych použil na zkvalitnění vlakové dopravy.
Pokud jde o financování politických složek, tak nevím, jaké máte na mysli. Jestliže ale zmiňujete senát, tak jeho zrušení by třeba nějaký ten vlak zaplatilo.

Karl vB.

Zapomněljste mu do té vysvětlovačky vsunout „návnadu“, že v Jihomoravském kraji vypěstují 2x více brambor, než v Jihočeském, a tedy budou v úsporách 2x úspěšnější. Bez toho to neveme. Pán je totiž momentálně od Brna.

vtvt

Ba ne, nejdu do diskuzí o potravinové soběstačnosti. Stejně tak nediskutuju o létání či vodní dopravě a jen okrajově o mikrobilitě v rámci městské dopravy.

Protože jezdím vlakem a eminentně mě zajímá, aby většina vlaků pokračovala i v budoucnu, tak čtu o vlacích/vlakové infrastruktuře.

Na čtení textů o potravinové soběstačnosti už nemám čas.

Petr David

Nevěřím. Já bych naopak řekl, že každý troll má habaděj času na čtení a hlavně na odpověď. Dokonce je na reakcích druhých bytostně závislý!

Karl vB.

Odporujete si! Na jedné straně tvrdíte, že „čtete o vlacích/vlakové infrastruktuře“ a na druhé straně jste tento týden nškde uvedl, že nevíte, co je to stavědlo.
Buďte prosím ve svém předstírání alespoň trochu konsistentní, pokud tedy lze.

PvvS

Stačí jedno stavědlo a bude po Axelovi..

Majkl

Vůz bez HV a plačící pan na tříkolce. To je vypovídající ilustrace.

Martin

Nechtěli ho svézt na šoto-cyklo projížďku.

Martin

Dovolím si dotaz na redakci:

V článku věnovaný JHMD se uvedeno, cituji „Deník Zdopravy.cz má na příští týden k situaci slíbené odpovědi od šéfa a většinového majitele firmy Borise Čajánka.“

Bude toto zveřejněno, případně došlo k nějaké změně? Dotaz, prosím, neberte nijak v negativním tónů. Jsem přesvědčen, ze takový článek by byl zajímavý pro široké pole vašich čtenářů.

Předem vám děkuji za odpověď.

Jan Sůra

Pokud odpoví, tak jistě ano.

Martin

Otázka je, jestli pan Čajánek nebude mít jiné starosti než na něco odpovídat. Pokud si totiž prohlédnete tu přihlášku od Raiffeisenbank tak v tom je kromě pozemků, majetku a staveb patřící JHMD i jeho soukromý majetek a nemovitosti v SJM…..vypadá to, na nějaké směnky…😱

Tuzemák

Není to tím, že JHMD jsou a.s. ? Jestli se nepletu, každý majitel kdo vlastní kus předlužené akciovky, do toho „zahučí“ i se svým vlastním majetkem. Narozdíl od s.r.o. ,kde zmizí jen vklad při založení firmy.

Martin

Bude to nejspíš jinak. Pro zajištění financování nejspíš byl zastaven vlastní majetek.

původní Jakub P

To se pletete, akciovka i s.r.o. jsou kapitálové společnosti, tedy majitelé každopádně ručí jen do výše svých vkladů.

Pokud v tom je jeho další majetek, je to buď proto, že se jím za firmu sám zaručil, aby úvěr dostala, nebo nikoli z titulu akcionáře, ale z titulu odpovědnosti člena představenstva za to, že společnost bude řídit „s péčí řádného hospodáře“.

vtvt

Připadá mi nevkusné se rochnit v cizím neštěstí.

Martin

Kdo se rochní? Bylo to pouhé konstatování. Já jsem se Čajankovi nikdy neposmíval. Naopak často jsem se ho snažil obhajovat, když se na něj šotouši utrhovali. Pravda ale je, že to přivedl na mizinu slušně…. A mimochodem když se do mě navážíte, mně se zase nelíbí a přijde mi nevkusné jak neustále zaplevelujete diskusi, odpovidate si sám sobě, píšete v jednom vláknu dokola stokrát to samé….a prosím povězte mi jak se „vypíná trať“? S tratí se dá udělat tisíc různých věcí, ale nedá se vypnout 😂

vtvt

Když si vzpomenu, jak někteří extra myšlenkově obdaření jedinci chtěli uřezávat elektrické vedení kvůli konci dotací do pár lokálkových vlaků, tak mi opravdu nepřipadá rozumné odkazovat na soukromé poměry některých osob, na jejichž adresu od ultrašotoušů zaznívají dost radikální názory.

To je to co jsem chtěl sdělit.

Z insolvence jsou nešťastní všichni. Zákazníci, majitelé a zejména věřitelé včetně zaměstnanců. Jak zpívá rodák z toho regionu – advokát Ivo Jahelka – soudní prostředí je obvykle smutné místo viz písnička „Soudili se“ https://www.youtube.com/watch?v=xR3tgxrKrWA

Martin

Tím, když si vezmete půjčku pro firmu a podepíšete směnku, kde ručíte soukromým majetkem, tak už to není úplně soukromá věc. Tím spíše pokud jsou to veřejně přístupné informace v insolvenčním rejstříku. Ale v podstatě je mi pana Čajánka líto….soudy ale většinou vyhrožoval on sám jako první….. A mimochodem nevím, že zrovna vás mrzí zkáza té unikátní lokální trati… Vždyť to je přece váš sen….

Vtvt

Proč si myslíte, že můj sen je konec peněz daňových poplatníků pro trať xyz nebo abc? Proto, že prostě peníze nestačí na tak obrovský počet tratí? Čím to, že v Německu mají o polovinu ŘIDŠÍ železniční síť. A přesto je v průměru dvakrát VÍCE využívána dopravci, kteří za použití německých kolejí v součtu zaplatiti 40x víc než za koleje v ČR? Copak jsou udržitelné ty české dotace do železnice? Příklad pro cestu s ČD: – jízdenka za sto Kč plus 10 Kč DPH znamená – cca 350 Kč dotací pro dopravce a – zhruba 500 až 1000 Kč, které v… Číst vice »

Martin

A třeba zbytečné miliardy na armádu vám nevadí? Nebo na předražené státní zakazky, kde už do projektu se to schválně dává, aby to bylo drahé, nebo aby podmínky splnila třeba jenom jedna předražená firma, která krásně sosá…. Železniční síť jsme zdědili takovou, jakou ji předci postavili. Je to jenom o přístupu k tomuto dědictví…o zákonech, o tom jak je to nastavené. A já jsem už několikrát řekl, že nechápu proč by na nějaké lokálce nemohly pendlovat dvě lehké tramvaje…bylo by to mnohem levnější…. Ale to je na jinou diskusi. Zaráží mě, že když se jednalo o 25 kV střídavych versus… Číst vice »

vtvt

Vadí mi plýtvání všude.

Odváděním řeči mimo téma naznačujete, že nevíte kde vzít miliardy na všech 6,5 tisíce km vedlejších tratí?

A vlakotramvaje podporuji. Proč myslíte, že věřím v perspektivu budoucí tratě Ostrava-Orlová- Karviná/Havířov?

Řeč je o dopravě, dotace na muzea jsou jiná kapitola.

Kdyby Vám šlo o dopravu, tak podporujete, aby kapacitní kolejovou meziměstskou dopravu mělo 50 tisíc lidí v blízkých městech Orlové, Petřvaldu a Rychvaldu, kde kolejovou dopravu vypnuli v 60.letech.

Karl vB.

Když vám vadí plýtvání všude, tak začněte u sebe – šetřit slovy a napište tady příspěvek pouze tehdy, pokud vás něco NOVÉHO napadne. Prozatím tady pouze recyklujete několik týdnů asi tak 4 vaše stabilní téze. Už to obtěžuje, jak kdysi zpravodajství ze sjezdu vládní partaje.

vtvt

Množství diskuzí na téma vedlejších tratí odpovídá množství textů o vedlejších tratích. Neboť častý názor je, že „ošuntělost“ znamená, že do nich nejdou veřejné peníze.

Opak je pravdou. Je obrovská šance ušetřit, aby perspektivní část vedlejších tratích byla v provozu, a byla např. elektrifikována, aby spousta nákladních vlaků nemusela jezdit s dieslovou lokomotivou dlouhé trasy pod dráty.

Ve srovnání s tím např. na železniční uzel Brno má názor spousta lidí (např. že na to není), čili NEBYLO potřeba abych moc psal.

Karl vB.

Až ván zaměstnavatel přestane vyplácet mzdu (nedovedu si představit, v jaké profesi se uplatňujete), tak za neštěstí nebudete považovat situaci vašeho chlebodárce, ale spíš tu svojí.

Martin1

Čajánek může nadávat jen a pouze sobě. Nikomu jinému. Je to hrobař.

Vladimír D.

Na den železnice jsem se tam projel do Nové Bystřice a zpět. Bylo to naposled?

vtvt

Máte-li desítky či snad stovky milionů a romantickou šotoduši, tak třeba ne -:)

Nesedí-li na Vás tento popis a ani na nikoho jiného, tak asi to bylo naposled.

David

Bych radši místo šotovlaků viděl vlaky či vizi lidí a nebo konkurují letecký dopravě.

Lidí s šotoduší atd. si mají vlaků a tím si vozí kola či piana. Ale za své!

libor

vypadá to, že kolejnice s vozovým parkem půjdou do šrotu a zkusí se z toho umáznout dluh, budovy se prodají a zbytek kdoví…

Karl vB.

Zajímalo by mně velmi:
– co bylo příčinou toho, že Raifa podstatně zvýšila sumu svých pohledávek
– k jakému závěru dospělo-dospěje MD po prostudování privatisačního projektu = jaká byla tehdy podepsána „pravidla hry“ která mohou podstatně ovlivnit další průběh tohoto případu
– kolik peněz z dlužných ca. 200 mil. Kč. si nárokují přednostní věřitelé
Otázkou je, zda z majetkové podstaty vůbec něco zbyde na uspokojení nároků ostatních, neprivilegovaných věřitelů.
—————–
Lidoví umělci začali s humanisací odstavených Hašišbeden.
https://jindrichohradecky.denik.cz/galerie/samozvany-umelec-posprejoval-a-ponicil-odstavene-vagony-uzkokolejky-na-nadrazi-v-jindrichove-hradci.html?back=3271479853-5924-26&photo=1

Air Traveller

ten clanek chapu tak, ze pred mesicem jhmd priznala, ze dluzi 50 a neco.

a raifka nic “nezvedla”, jen prihlasila to, co ji jhmd opravdu dluzi.

je klidne mozne, ze jhmd tomumyslne zkreslila …?

Jan

To je nejen možné, ale s Čajánkem dokonce velmi pravděpodobné. Vždyť přece trvdil, že JHMD osobně napůjčoval desítky milionů.

Karl vB.

Máte pravdu, neumím pořádně číst. Zkrátka jsem se nedomníval, že je možná kreativita v oblasti, kde je pouze „Má dáti“ – „Dal“ a obě strany musí sedět, pouze znamínko se mění.
Pokud by se jednalo o nějaké zaokrouhlování, nebo rozdíl dělaly „peníze na cestě“, tak bych to chápal. Jsem holt staromódní kus, velkého světa neznalý a s velmi malou představivostí.

František

Včera jsem jel náhradním busem. Odstřihly je od elektrické energie v Hradci a dnes jedou náhradní busy prý naposledy.

Scotty

Od třicátého jezdí spoje objednané krajem.

ABC

to byl elektrobus?

svojsin

Takže dluží zase o další miliony navíc?

Třeba čeká, že se Vysočina a Jč. kraj omluví, napumpují 200 mega, zvýší dotace a cirkus pojede dál….

vtvt

Doporučuji bod 42 dopisu advokáta (dodatky ke smlouvě, osvobození od soudních poplatků,…).

Nemyslím, že někdo očekává, že Kraj Vysočina dál bude dotovat JHMD, neboť obecně v Kraji Vysočina regionální vlaky moc nejezdí v přepočtu na délku tratí (např. ve srovnání s JMK jezdí regionální vlaky na Vysočině v průměru o polovinu méně častěji/intenzivněji).

A nějaké výrazné navyšování dopravních dotací Kraje Vysočina na dopravní obslužnost asi příliš nehrozí, byť Středočeský kraj platí v průměru víc (přepočteno na jednoho občana StČ kraje)

Jarda Š.

JMK má ovšem oproti Vysočině více než dvojnásobnou hustotu osídlení, takže hustota vlaků tomu odpovídá.

Vtvt

I to je jedna z příčin proč Kraj Vysočina příliš nevyužije regionální vlaky, ve srovnání se sousedním Jihomoravský.

vtvt

Jestli KŽC Doprava furt dluží bance/bankám cca 60 milionů a jestli jejím majetkem jsou vesměs staré vlaky, tak jsem zvědav, jestli se bude opakovat to co u JHMD, až ETCS přijde na do pražského uzlu.

Myslím, že bez bohaté Prahy se tolik šotovlaků jinde po republice neuživí.

A jak dopadne sesterská KŽC, které patří trať do Kamenického Śenova, pokud majitel/statutár KŽC Doprava osobně spoluručí za bankovní úvěr své firmy?

Taky bude nabízet státu tuto vedlejší trať, aby bylo na splacení bankovních úvěrů?

Chada

Není článek o železnici kde by jste nemlel ty svoje moudra.Neustále by jste chtél vypínat nějaké tratě. Co kdyby jste se vypnul vy sám?

vtvt

Kde vzít peníze na tu spoustu tratí? Přečtěte si ten dopis advokáta o čemž je článek, kde v podstatě říká, že jedinou nadějí je zjednodušeně řečeno „přimáčknout“ ke zdi Kraj Vysočina a prodat tratě státu.

Kraj Vysočina nepotřebuje šotovlaky na šototratích JHMD. Ústecký kraj a ani Liberecký kraj nepotřebuje trať do Kamenického Šenova.

Co myslíte, že se stane, pokud AŽD přestane bavit provoz vlaků na svých tratích?

vtvt

Mě tedy připadá hodně zásadní, zmenšení rozsahu provozovaných železničních tratí v ČR, aby přeživší zbytek fungoval líp.

Tak jako je naivní očekávat rozběhnutí provozu JHMD (byť nevylučuji, že se najde bohatý romantik). Tak stejně naivní je čekat, že se něco výrazně zlepší, když na železnici si „žijeme nad poměry“, když „chceme mít mnohem víc, než na kolik máme“

Jestli Vám to připadá jako „Carthago delenda est“, bez špetky novinek, tak to mě mrzí. Proto se snažím přinést i nějaká ta fakta jako např. statistiky.

Lukáš Chytil

Problém je ten, že nějaká fakta sice přinášíte, ale ostatní velmi vidatně neberete v potaz, viz např. Veselí – Velenice.

Co se sítě týče, stát má za povinnost dopravní síť rozvíjet. O „vypnutí“ trati rozhoduje jak správce (SŽ), tak objednavatelé MD a místní samosprávy.

To, že trať je trať je lokálka, apriori není důvod k její zavření.

zdydy

má to vubec něčím podložený

Pája

Jů, to by bylo fajn 👏👏👏👍

Petr David

Proč vypínat, vypne se sám. Postupem času ho odrovná vlastní kolovrátek.

vtvt

Zákon o drahách:
„Povinnosti vlastníka dráhy
(3) Pokud není vlastníkem dráhy celostátní nebo dráhy regionální stát a vlastník dráhy není schopen zajistit její provozuschopnost, je povinen dráhu nabídnout státu k jejímu odkoupení. Jménem státu jedná Ministerstvo dopravy.“

Stalo se. Inu, poděkovat za nabídku a slušně odmítnout.

Zadarmo drahé.

Negrelli

Proč zadarmo? Za 1 Kč…

ABC

to by zas bylo mouder o péči řádného hospodáře…

Apten

Boris bude furt házet vinu na druhé a přitom to myslel tak dobře s úzkokolejkou .Nikdo ho chudáka nechápe.