Jihomoravský kraj začal soutěžit další tři kilometry cyklostezky z Brna do Jinačovic
Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK
Nová stezka je součástí trasy z Brna do Kuřimi.
Nová stezka je součástí trasy z Brna do Kuřimi.
Myslím že by se to nemělo jmenovat cyklostezka, když hlavní osazenstvo jsou biomatky, čoklaři, běhající a bruslící metrosexuálové a kličkovat mezi nima na kole je peklo.
Zajímavé bude napojení v Kníničkách – větší část lidí asi pojede po frekventované silnici do Bystrce, menší část bude pokračovat po pěšině údolím potoka (bude nejspíš dost záležet na počasí). Od Jinačovic směrem do Komína a Medlánek bude asi výhodnější jet po stávající pozvolné značené cyklotrase lesem.
Podobných cyklostezek se staví v republice mnoho. Čím si zasloužila ta brněnská tento článek?
Podle udaju v clanku 1metr cykloztezky vyjde na 5.908,-korun.To tam bude zase asfalt v lese?Takovym cestam v lese se na horáku se vyhybam.
Když jedu někam do hor a mám na výběr jet po silnici nebo po cyklostezce, vyberu si nejet po silnici.
Kolem Kuřimi by těch cyklostezek mělo přibýt ještě několik, už jsem se nechal nadpisem napálit, že je tím myšlena trasa přes Českou, tam je to na kole o držku…
pardon, nečetl jsem jej dobře😀
Podle mapky to vypadá, že nový bude jen kousek cesty od hlavní silnice do lesa k lesnímu hřišti, kde je v součastnosti jen taková pěšinka, přes vegetační období obvykle rozoraná, i když tudy vede značená modrá turistická trasa. V lese u Kníniček to již dál na Jinačovice dle mapky vypadá, že to půjde po současné lesní cestě. Jsem si jist, že tam je, něco jsem se po ní nachodil.
Ja nevim, jestli si cyklisti stezky zaslouzej. Dneska jsem sel na prochazku a na jednom miste byla na chodnik svedena cyklisticka stezka, protoze se na ni delala nejaka oprava. Misto bylo pomerne frekventovny a nebezpecny a proto na nem byla znacka Cyklisto, sesedni z kola. Uz jsem v tu dobu sotva plet nohama, tak jsem si sedl na nedalekou lavicku, otevrel plechovku piva a pozoroval disciplinu cyklistu. Za tech 20 minut jich projela urcite stovka a z kola sesedla jedna jedina zenska, kterou k tomu ale zjevne donutilo spis vycerpani. Kdo pozorne cte, muze mi vycist, ze jsem se take… Číst vice »
Spousta cyklistů bohužel jezdí jako prasata…o tom žádná. Našemu národu často chybí vzájemný respekt a slušnost. Jediné, co by možná zabralo, by byly přísné pokuty a represe…nic jiného (prevence a výchova) totiž bohužel viditelně nezabírá.
PS. Osobně bych velmi pravděpodobně také značku „Cyklisto, sesedni z kola“ nerespektoval a z kola neslezl, ale zpomalil bych natolik, abych chodce nijak neomezil, protože na chodníku má chodec přede mnou jakožto cyklistou přednost (neboť já jakožto cyklista na chodník správně vůbec nepatřím).
Ona ta cedule bohužel degradovala tím, jak je často na nesmyslných místech. Např. na většině řížení s úrovňovou silnicí. Fakt mne nebaví buď jet po cyklostezce a co pár set metrů sesedat, nebo jet po silnici a porušovat silniční zákon – tak jedu po cyklostezce a ignoruju tuto značku.
U nás je obecně mánie „vytěsňovat“ cyklisty na souběžné cyklostezky. Západ se převážně vrací k tomu, že dělá prioritně pruhy pro cyklisty na vozovce. Argumentem je právě to, co říkáte, tj. minimalizace křížení cyklistů s odbočujícími komunikacemi a zmenšení počtu kolizních bodů. Na kříženích s ústícími komunikacemi ovšem sesedat nemusíte, pouze dávat pozor na případná odbočující auta. A málo se to ví – tohle platí dokonce i tehdy, je-li cyklostezka převáděna na druhou stranu po přechodu pro chodce. Namalovaný přechod neznamená „tady je to jen pro chodce“ nýbrž znamená „právo tzv. přednosti vůči autům je jen pro chodce“. Cyklista slézt… Číst vice »
Já nevím, jestli si ta auta další silnici a parkoviště zasloužej. Teď jsem šel kolem jednoho opravovaného parkovacího stání, a auta stála na chodníku..
Váš argument mi osobně vyznívá spíš naopak: KDYBY byla pořádná infrastruktura pro cyklisty, tak by nemuseli na chodník ohrožovat chodce. (jasně, nechovali se správně, ale je jednodušší postavit infrastrukturu než vzdělávat každého cyklistu, že když mu uzavřou i ten kousek cyklostezky co v Brně je, tak má zatnout zuby a ještě víc se uskromnit..)
Víte, ona ta dopravní agresivita řidičů a obecně dopravní situace vás jako cyklistu k té agresivitě taky nutí. Je to totiž katastrofa. Každý den jsem na kole ohrožován někým, kdo z role „většího“ prostě jede a nepočká, nepustí vás. A nejhorší je, že se vám ani neomluví a svede cokoliv na vás jako cyklistu. Je to opravdu náročné jezdit v provozu, kde je minimum plnohodnotných cyklostezek. Jako jsou špatní řidiči, tak jsou ale samozřejmě neukáznění i cyklisti a pěší. Často se stává, že jedete po sdíleném chodníku a pěší vás prostě nepustí, často i z principu a donutí vás naplno… Číst vice »
Týjo, cyklista porušuje příkazovou značku na cyklostezce a můžou za to řidiči aut. Proč ne rovnou kapitalističtí štváči z wolstrítu?
Koukám, že jste ty příspěvky pochopil špatné. A zbytečně konfrontacne.
Kdekoli zatím udělali pořádnej výzkum, dopadlo to tak, že jo, část cyklistů porušuje předpisy. Ale v místech, kde je dobrá infrastruktura porušuje předpisy daleko míň cyklistů než tam, kde infrastruktura pro kola není nebo je mizerná. Takže pokud chcete snížit počet přestupků cyklistů, podporujte infrastrukturu pro kola.
Druhá věc, která z těch výzkumů vychází je to, že z řidičů aut porušuje předpisy ještě mnohonásobně větší část než z lidí na kolech. Takže podle této logiky bychom asi měli úplně přestat stavět a vylepšovat silnice, protože řidiči aut si to nezasloužej…
Předpisy porušují i chodci, na cyklostezce (nemyslím teď ty kombinované) nemají taky co pohledávat.
„Kdo pozorne cte, muze mi vycist, ze jsem se take dopustil prestupku – piti alkoholu na verejnosti, ale tim jsem aspon nikoho neohrozoval“
A měl jste při tom pití piva (aspoň kromě vlastní konzumace) i nasazený také patřičný respirátor nebo aspoň roušku, když tedy tvrdíte, že jste nikoho neohrožoval?
Přijde mi, že ve městech se za poslední roky i cyklodoprava dost změnila. Dřív se jezdilo do práce na kole jen v rovinatých oblastech jako Břeclav nebo Uherské hradiště, ale dneska se do práce na kole jezdí i v kopcovitém Brně (a rozhodně to není elektrokolama). Na cyklostezkách je normálně poránu vidět dopravní špička. A když je cyklostezka ještě kombinovaná se stezkou pro pěší, tak je to opravdu opruz. Cyklisté jedou odněkud někam (čili s jasným cílem, bez kochání, po tisící stejnou trasu) a pěší jsou na procházce. Když je škaredě a procházkáři a rekreační cyklisti zůstanou doma, hned se… Číst vice »
A ještě dřív se na kole jezdilo do práce všude. Na víc totiž nebylo. A lidi z toho neumřeli, to jenom dneska jsou pohodlní a nárokují si to jako základní lidské právo.
No a že cyklisti jezdí kam nevidí? Často i řidiči, a to je horší. :-/
Značka „Cyklisto, sesedni z kola“ se v 95 procentech případů objevuje nesmyslně, proto ji nikdo nerespektuje. Tahle alibistická značka je jako by na silnici kvůli výmolu bylo „Řidiči, tlač auto“.
ČVUT dělalo výzkum, kolik cyklistů u této značky (umístěné u zúženého mostu) sestoupí z kola. Ze 700 posuzovaných případů sesedl pouze jeden. A konferenční sál skandoval, „zavřít, pověsit, delikventy jedny“! Já ovšem tvrdím, že je to důkaz, že takto užité značení je v praxi zcela jalové a neadekvátní.