Jihomoravský kraj vypsal autobusové soutěže za 1,2 miliardy korun

Autobus Iveco Crossway ČSAD Hodonín v Pohořelicích. Foto: Kordis JMKAutobus Iveco Crossway ČSAD Hodonín v Pohořelicích. Foto: Kordis JMK

Největší oblastí je území východně od Brna, které zahrnuje Rousínovsko, Vyškovsko, Slavkovsko a Sokolnicko

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
4918

Snad tu 301 získá nekdo jinej než žďár

Toncek

By mě zajímalo jak Tourbus splní průměrné stáří vozového parku?

Roman

Na to musite jít z grundu.

xyz

Sleduje redakce i autobusovou situaci v Kraji Vysočina?

Tehdejší hejtman Běhounek se už někdy v roce 2019 vymlouval, že se „musejí“ prodloužit dosavadní 10leté smlouvy s „tradičními“ dopravci (2leté prodloužení smluv, které by jinak platily od 12/2009 do 12/2019) kvůli tomu, že se „nestíhá soutěžit“ a že „na pořízení vozidel musí být aspoň roční lhůta“.

Tak jestlipak už jsou vyhlášeny soutěže (mimochodem s předpokládaným výraznějším zvýšením počtu spojů) na ony výkony v celém kraji se začátkem platnosti kontraktů „o 2 roky později“, tedy od 12/2021? 🙂

Favorit

Co mohu mluvit z mé pozice (na Vysočině bydlím a sleduji dění), tak nic takového médii neproběhlo. V rámci VDV se sice vymyslely nové jízdní řády s úplně novou koncepcí dopravy, zůstalo to ale jenom na papíře (což je škoda, bylo by to hodně slušný). O případném novém výběrku není ani řeč. Osobně mi současný stav rozdělení dopravců nevadí, ale možná by to nějakou změnu chtělo 🙂

Favorit

Ale jak se teď dívám, tak se něco chystá 😀
https://www.tram-bus.cz/novi-dopravci-na-vysocine-od-prosince-2021/

Jedine vlaky

JMK prostě vybírá ty nejlevnější dopravce a podle toho také vypadá kvalita jednotlivých vozidel. Promiňte, ale nasazovat vysokopodlažní Sorku na linku 406, která v pracovních dnech při obnově škol bude natřískaná, mně přijde vážně smutné. Oproti tomu například v DÚK jezdí spoustu nových autobusů a mají jistou kvalitu.

xyz

406tku do pár let stejně zkrouhnou v návaznosti na dokončení drátizace Zastávky. Aspoň s tím takto počítá příslušná (ne?)koncepce.

Kubrt

Vysoutěžena cena je jedna věc a požadované definované technické parametry linek/spojů věc druhá, nijak se nevylucujici.

Jedine vlaky

JMK platí za regionální autobusy nejmíň v celé republice, parametry jsou tak slabé, že stačí mít prostě nízkopodlažní autobus, který je do 12 let starý a snadno tu linku budete mít. Žádná klimatizace, jiné vybavení, USB zásuvky (dle mého názoru, právě se spíše hodí do regionální dopravy, než do MHD), či WiFi. Pokud srovnám s autobusy v DÚK, rozdíly jsou obrovské.

Kubrt

Jasně, chápu. Svým příspěvkem jsem se snažil říct, že parametry busu jsou v rukou objednavatele a od nich se pak odvíjí (vysoutezena) cena za výkon, logicky.

Petr Novák

Ale jak nedávno ukázal příklad Jablonce, ono jde skloubit oboje, tedy nízká cena i kvalitní vozy, byť jde o ojetiny z celé Evropy, ale to snad při smlouvě na dva roky nemůže mít dopravci nikdo za zlé. Na dva roky by nové autobusy kupoval jen blázen, co si budeme povídat.

Petr Novák

S tou klimatizací, pokud vím, nemáte pravdu. Klimatizace je, alespoň podle Kordisu, povinná pro všechna všechny nové autobusy pořízené od roku 2017 a to i na staré smlouvy. To že jeden dopravce našel skulinu v pravidlech a pořídil autobusy s tzv. „mokrým hadrem“ místo plnohodnotné klimatizace a bohužel mu to prošlo, je věc druhá. Naštěstí v nových smlouvách už by toto mělo být mělo být ošetřeno, takže už by se to snad stát nemělo. Se zbytkem ale musím souhlasit. Je to ale dáno i tím, že kraji na kvalitě dopravy, zejména pak té autobusové, nezáleží, protože autobusy jsou pro kraj… Číst vice »

Vojta

Podobně na 602, aneb z Brna do Rousínova jedině vysokopodlažním autobusem :/

Svojsin

602 se řešila už před lety, že by tam mělo být niečo nizkopodlazni. Asi se na to zapomněl.

NaPravouMiru

Přesně tak, v ústeckém kraji se zajímají nejen o to, jestli to přijede, ale taky o kvalitu cestování. U nás lidi do busu nevlezou, pokud nemusí, ani se jim nedivím, naopak nahrazování moderních autobusů o mnoho let staršími vozy, co vypadají hůř než ojetiny, to mi přijde dost slabý. Integrovaný systém má nejen za úkol zajistit jednotný tarif a lepší přestupy, ale zajistit také nějaké standardy kvality a celkově VHD zlepšit a zatraktivnit. U nás se ale děje přesný opak a z naší regionální dopravy je mi zle. Od DÚK, která existuje o hodně kratší dobu se máme co učit,… Číst vice »

Liboros

Má někdo kuloární informace, zdali se nabízí změna dopravce souboru 51, 302, 303 apod. z ČSAD Tišnov? Případně na koho? Já doufám že ne, byla by škoda přijít o moderně vybavené vozy, navíc jde o dopravce z onoho regionu…

Luke

Zrovna tohle je celkem nevyzpytatelné. Taky jsem si myslel, že ČAD Blansko udrží 201, ale prd.
Kraj prostě bere tu nabídku, která je levná (to nelze nikomu mít za zlý).
Předpokládatelné ale je, že BORS Břeclav asi na hodně místech neobhájí pozici, poněvadž jezdí za přestřelený sumy

Roman

Bohužel i v JMK přestane být svět normální a někteří místní dopravci téměř zmizí (ČAD, Bors, Vydos). Bez známostí na kraji a cenou pod náklady to nejde. Škoda, JMK tak slevil (proč asi) z požadavků na vozový park.

Petr Novák

Já tam tedy ty „moderně vybavené vozy“ jaksi nevidím. Zejména na 51 ne. Ty staré šrotoidní městské Sory, které už město nechtělo na 41 a 71 a proto na nich navýšilo počet spojů DPMB už se snad ani ničím horším nahradit nedají. Tam to může být už jenom lepší, na tom si budu, s dovolením, trvat.

Liboros

Na 51 žádná hitparáda, co jsem stihl u kampusu postřehnout, ale na 302 vidím velké zlepšení, klimatizace bývá standard, SORek minimum

Petr Novák

No, Sorů má ČSAD Tišnov dost , ale na rozdíl od jiných mě Sory jako takové nevadí. Dokonce naopak mohu i říct, že jako cestující mám Sor CN raději, než Crossway LE a to hlavně v zadní části, kde mi Crossway přijde moc stísněný. Ale to je věc názoru a o tom se raději teď bavit nebudeme. Pravdou je, že ČSAD Tišnov byl jeden z prvních dopravců v kraji, který začal pořizovat autobusy s klimatizací, ale zároveň taky v té době začali z autobusů odstraňovat záclonky. USB zásuvky jsem v jejich autobusech taky zatím neviděl a údržbě také moc nedají… Číst vice »

noerf

Dopravce bude jezdit do září 2030, bohužel v článku jsem se nedočetl od kdy.
Jinak si myslím, že by bylo zajímavější každý rok soutěžit 4 – 5 provozních souborů na deset let. Čímž by se něco stále soutěžilo průběžně a čímž by kraj mohl mít lepší vyjednávací pozici a dělat tyhle výběrová řízení jako standardní věc.

Liboros

od roku 22

Liboros

resp. od změny JŘ v prosinci 21 (12.12.2021), stačí se mrknout do těch smluv

noerf

Děkuji za info. Jinak smlouvy na osm let nejsou nic extra.

Standa Knedla

Koordinaci
Od října 2020. …

a8n

Linka 666 do Osvětiman. Na Kordisu mají zjevně smysl pro humor. 🙂

xyz

Integrace v té oblasti (včetně té linky a jejího čísla) existuje už 12,5 roku, tzn. dlouho předtím, než se obec stala známou kvůli jisté souvislosti s pojmy jako „Hrad“ či „nemocné prase“. 🙂

Kubrt

To prase mělo hlad.

Vít Jůza

Ale podobnost názvu s Osvětimí možná byla už i tenkrát, ba, co víc, už tenkrát Osvětim byla „proslavená“.

Petr Novák

Nevím jak jinde v Česku, ale tady u nás v regionu si snad Osvětimany s Osvětimí nespojuje nikdo.

Kubrt

Mě to nikdy nenapadlo. Tedy nikdy – přiznávám, že jako správný pragocentrista jsem – až do pozdvižení tamního vlekaře na viceprezidenta – o Osvětimanech neměl ani tušení.