Jihomoravský kraj vybíral pro provoz vlaků na Břeclavsku a Hodonínsku ze tří nabídek
Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka
Nová smlouva s Arrivou má podle kraje přinést lepší standard pro cestující.
jaka cena za km?
R
To je teda doba takže budeme fóra peníze Němcům, já to nechápu doprava, energetika atd.. by měla být státní je mi smutno kde ten svět spěje. Třeba prospěchář Jančura nechápu jak mu jdou na ruku.
No to by to dopadlo. Abych si dával tři měsíce předem žádost o přepravu pračky, když jsem se před léty stěhoval.
Kraj se zapomíná pochlubit úpravou dopravního modelu, kdy například na trati Zaječí – Čejč – Hodonín dále výrazně zredukuje dopravu…to už ale nikomu nikdo neřekne.
On se JMK těmi redukcemi asi nerad chlubí – vzpomínám blahé paměti na sklonek roku 2019 a zrušení (tehdy už jen víkendových) pendlů Miroslav – Hrušovany n/J.-Šanov, kdy JMK tehdy v mapce popisující změny od nového JŘ uváděl, že „“linka S42 bude ve vybraných časech nahrazena linkou S41“ – to, že jde jen o několik málo vybraných spojů a že ostatní se ruší bez náhrady, už neuvedl.
Kraj se tou úpravou pochlubil už před několika lety, kdy vydal aktuální plán dopravní obslužnosti.
V tom plánu bylo uvedeno utnutí vlaků v Čejči. Ne v Kobylí.
Zredukování dopravy na trati 255 to je tak jako tak.
Vzhledem k poptávce se ani nedivím.
Jednou věcí je poptávka po přepravě v relaci Hodonín – Mutěnice/Čejč/Kobylí/Bořetice/Velké Pavlovice a druhá věc (z různých důvodů skutečně nízké) obsazení vlaků v úseku Kobylí – Hodonín.
Po přečtení nějakých dvaceti příspěvků v této diskuzi jsem usoudil, že je jen otázkou času, kdy se objeví další pokřivený kretén, který se v zájmu ČD uchýlí k terorismu.
A když ne, tak to vezmete Vy? 😀
Snad se najde někdo ,kdo u ČD udělá personální čistky, na Gř.vyhází politické trafikanty. V úrovní dep vyhazí různé kamarády, manželky pro které se uměle udělal flek…
Bojím se že političtí trafikanti se vyhazují jen proto aby bylo místo pro jiné politické trafikanty.
Taková depácká rozkuřovačka zas tolik nebere. Horší je plný zatuchlý barák plný úředníků… Ale ono je to to samé i na SŽ, nedávno měli fotku z nějaké jejich akce a vypadalo to spíše jako sraz důchodců. Člověk se nemůže divit, kde ta železnice je, když to vedou lidi zamrzlí v minulém století…
Poslední řada obchodních „úspěchů“ našeho největšího národního dopravce začíná pomalu vytvářet dojem, že se může jednat o koncept, jak se pod tlakem nepříznivých okolností rychle zbavit nemovitostí v zajímavých lokalitách (vždyť kdo rychle dává 2x dává, a nemusí dávat zas až tolik), zalátat tím největší díry v rozpočtu a udržet se tak ještě nějakou dobu vlastními silami nad čárou ponoru.
Jsem zvědavý, jak na tento vývoj zareagují ratingové agentury.
Musím bohužel konstatovat, (a nedělá mi to vůbec žádnou radost), že jsem pouze jinými slovy napsal to, co nám tady v nedávné minulosti u každého článku alespoň 15x presentoval pan Axel-vtvt-olcit.
Tohle byl takovej blbej rozstřel, každej nabízel něco jinýho.
Je jasný, že ČD s novýma jednotkama byly dražší, než Arriva s ojetinama
stačilo číst zadávací podmínky, čd nikdo nenutil nabízet nová vozidla
Přesně tak! Tohle souvětí by si měla přečíst ta řada hejtru ohánějící se tím, že není fér srovnávat nabídku nových vozidel s vyšší cenou s nabídkou ojetin s nižší cenou. Podmínky byly jasně dané.
Já jsem myslel, že směrem na Ivančice budou požádovány bateriové jednotky. ČD o nich aji mluvily a tam by byly ideální.
ČD o nich mluvili, resp. předpokládám že i nabízely JMK, to je v principu správně, že se dodavatel snaží prodat zákazníkovi nějakou inovaci. Jenže si asi na JMK spočítali, že to je pro ně moc.
Jednotky které svět ještě neviděl a v podání arrivy možná ani neuvidí ani v den zahájení plnění smlouvy 😂
Marně hledám podobný váš příspěvek třeba u tohoto textu. https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vyjely-s-modernizovanymi-jednotkami-stadler-gtw-maji-temer-dva-roky-zpozdeni-98685/
Na začátku se tento web snažil prezentovat jako nezávislé zpravodajství o dopravě. Poslední dobou bych ovšem řekl, že je to autorův (váš) blog, kde si přečteme o opravě každé místní komunikace v Liberci či okolí, což je vaše bydliště, že dlouhodobě pohrdáte státním dopravcem a přehlížíte chyby těch ostatních se dá bez problémů zjistit i u vašich dávných článků na iDnes, ostatně vaše zaujatost a osobní názor obecně je z vašich textů cítit běžně, ať už jde o dotace ve stavebnictví provoz letišt a pod. a vaši nekonečnou aroganci už předvádíte u komentářů, protože jste to tady asi osvobodil.
Děkuji za názor. Třeba se příště i podepíšete.
Tak hlavně pozor, ať vás pan redaktor taky neblokne, jako mě 😀 Kdysi jsem tady napsal, že je podle mě podjatý a že očekávám, kdy se stane profesionálním a nestranným novinářem. Od té doby je každý můj příspěvek cenzurován a ze 70% končí v koši 😄. Hlavně se divím, že pan S. má čas a náladu každému tady na vše odpovídat a chytat za slovo, hledat příspěvky, kde si někdo odporuje atd. I na tom hloupém Seznamu nic takového neexistuje a pokud nepíšete vulgarismy tak vás nikdo neblokuje a už vůbec ne za to, že nesouhlasíte s autorem.
Jsem rád, že zmiňujete vulgarismy zrovna vy, kterému bylo smazáno 21 příspěvků pro sprostá slova.
No tak tohle jste trochu přehnal pane redaktore, trapnější odpověď jste už napsat opravdu nemohl. Nevím, jestli si mě s někým neplete, nejhorší výraz, který jsem zde kdy nspsal bylo „pos*ané křápy“ a ten jste rozhodně nesmazal (asi hlavně protože byl adresován řadě ČD 810). Většina smazaných příspěvků byla právě kritika na vaši podjatost. Mail u mého nicku určitě máte, tak mi klidně oněch 21 sprostot pošlete, to jsem náramně zvědavý.
Jako strojvedoucí ČD trpíte dost špatnou pamětí. Ale možná slova jako dement, debil atd považujete za normální.
Fňu a kňů, je to kampaaň a účelofka! Všichni jsou zaujatí proti matce dráze. Všichni – organizátoři od ní podle vyžadují, aby plnila slíbené řazení; objednavatelé zase zákeřně upřednostní levnější nabídku. Ministerstvo má dokonce tu drzost nenalít do ní miliardy bez soutěže! Sice se tu píše o každém novém motoráku ČD, ale beztak to pan Sůra dělá jen proto, aby dráhy urážel. Taky bude v podcastu už několikerý manažer ČD, ale to je určitě komplot, aby se tam ztrapnili. Když se tu psalo o problémech RJ na lince do Chorvatska, určitě to byla jen umně zabalená reklama. Prostě kde je… Číst vice »
tenhle nákup jsem komentoval celkově jako totální kravinu už i kvůli výšce podlahy, třeba na jiném portálu, to už nevím, a to zpoždění nasazení je taky katastrofální, ale jinak tam nemám osobní zkušenosti, tak se nevyjadřuju k něčemu k čemu nemám osobní zkušenost, s arrivou těch zkušenosti mám bohužel dostatek a nejenom jako obyčejný cestující a tohle jen opět dokazuje realitu jak to v té firmě funguje, vyhrajou, ale nemají ani tucha co tam vlastně bude jezdit..což je trochu odlišný přístup od čd, tam byla aspoň snaha poptávat modernizaci, to že to neklaplo a pak se to táhlo není jen… Číst vice »
A to, že Arriva nemá ani tucha, s čím bude jezdit, víte jistě? Nebo si myslíte, že to tak musí být, když to během jednoho dne, pro potěch šotoušů (mě by to taky zajímalo), nezvěřejnili?
Tak Arriva neřekla s čím bude jezdit… A je x možností.treba koňský povoz
Koňský povoz obvykle nemá 40 % plochy nízkopodlažní, nemá klimu a 105 sedaček.
Arriva s GTW ve Zlínském kraji vyjela včas podle smlouvy. ČD s dvouletý zpožděním v Olomouckém kraji. U obou dopravců po modernizaci. Tolik fakta.
GTW ve zlínském kraji taky měly zpoždění. A občas nejezdí všechny a vyskytne se 845.
Neměly, protože podle smlouvy neměly jezdit od jejího začátku.
a jak dopadl start arrivy v prosinci 2019 v témže kraji? a hlavně jaká byla prohlášení ještě den večer před startem? to už si nikdo za rámeček nedá..
Nebuď trapný a dojeď se podívat jak jezdí a jak to funguje.
My se známe, že mi tykáte?
Já si to určitě můžu dovolit ti tykat!Jsi moc mladý moc toho nevíš.Až něco zbudují,aspoň nějaké jedno depo,jednu tankovačku,nějakou myčku,nemají zhola nic,jen to jsou vyžírky,protože maji všechno dovoleno.Ještě jsem neviděl umytou kastlu ve Zlínském kraji,opláchne to déšť,pro ně zbytečné náklady a to se jim toleruje ,ale jezdí se starýma verglama jak ČD.Každá druhá souprava dupe,soustruh nelze,není čím jezdit.Nejede odřeknou vlak tečka.Bez náhrady.Slavičín jizda proti sobě,klid po pěšině,no přeci soukromník,atd,atd,atd.Známe svoje a vy píšete,co vám jde do not,hlavně že to nebude vozit ČD! Zdar a když budeš chtít dojdi udělat reportáž o červeném brejlovci na jižní moravu,jezdí Brno-Bojkovice.A budeš hledět i… Číst vice »
ono čd x let slíbily JMK zlepšení dopravy a ejhle 15 let se nic z jejich strany nezměnilo-čd
Přišly Bmto z PIDu, snad z Pacifiku? Zlepšení to ale není.
Ty jsi také individum které svět ještě nevyděl
Ty taky,když napíšeš nevyděl!🙉 Ono je lepší neviděl.😃
Velké špatné pro České Dráhy. Z čeho pak zaplatí další miliardu korun za nejlepší lokomotivy řady 380?? 🙂 🙂
Prodají Masaryčku. 😅
JMK respektive koordis jasně tenkrát řekl, že ČD nechce ve svém kraji takže logicky se k tomu blíží… Jenže do budoucna se jim to začne rozpadat protože v takovým bordelu za chvíli nikdo pracovat nebude, tudíž to nebude mít kdo vozit…
Mohl bych někde vidět to jasné vyjádření, že kraj nechce ČD?
JMK v roce 2019 akorát hlasováním zastupitelů řekl, že chce pro celý kraj jednoho dopravce, to je tak všechno. Ale takových anonymních lhářů je po netu spousta.
A to mají porušit zákon, nabagrovat to jedinému správnému dopravci a následně nadávat na Brusel, že to pokutuje? A jak bylo dřív líp, když místo starých šrotů jezdil Krokouš?
Naopak – ještě před pár lety se vyjadřoval tehdejší radní pro dopravu Roman Hanák, že chce mít jednoho dopravce v rámci jedné smlouvy na všechny regionální spoje v objednávce JMK.
Z čehož lze předpokládat, že do takového všeobjímajícího balíku by se přihlásily jen ČD.
Tohle rozdělení výkonů na několik balíčků je docela novinkou a pro mě (příjemným) překvapením.
NJ, jak to nejni modrej vláček, tak to nikdo jinej nezvládá ?
Chybí mi údaj o ceně za vlak/km. Jasně že ČD prohraly když nemají nízkopodlažní vlak na tyto tratě ..tak museli nabídnout nové stroje.
Nemusely.
A co by asi tak nabídly pane vševědoucí?
Arriva ty vlaky už má doma a jen z nich utírá prach? A ne, fakt nezačínej s kecy o matce v Německu.
Regiosharky?
Regionovy? 😀
Nemají, nic nemají!! Nemají totiž mateřskou firmu v Německu, tak jsou znevýhodněni a je to škandál.
ČD mohly na jih Moravy přesunut ta Desira, která od roku 2009 nasazovaly na linkách Praha – Rakovník a Praha – Příbram – České Budějovice (ta, která byla pořízena z toho 12mld. dosypu) a která tam přestala být potřeba poté, co tam od 12/2019 přišla Arriva.
🙂 🙂
Tak to raději pěškobus.
Regionova neodpovídá požadavkům . regioshark jedině ty nové.
Bude v přestupních uzlech zajištěna návaznost mezi dopravci a pokud ano, tak jak to při zpoždění jednoho dopravce?
Mluvíme o IDS JMK, takže návaznosti určitě problém nebudou, už teď na sebe ve Veselí pravidelně čekávají posilové spoje linky S6 Arrivy (směr UH) a ČD (směr Kyjov).
Proč by neměla být?
Toto v některých krajích dávno funguje a v IDS JMK speciálně.
Bohužel musím napsat, že ČD jsou jako Titanic. Všichni se usmívají, kapela hraje, ale paluba už se naklání….
A vadí to kromě držitelům režijek někomu ?
Smíchy jsme se s kolegou za břicho popadali, když jsme na útulku četli komentáře a argumenty správných nádražáků. Většina z nás má ČD rádo jako firmu. O to víc je to nepříjemný číst o každé prohrané zakázce. České dráhy jsou prolezlé trafikama a bolševismem a samotný předmět podnikání této akciovky je na druhé koleji. Pomohlo by jít na burzu a nechat vstoupit privátní sektor. To by byl na nábřeží fičák.
a pak vyleze duch, začne hazet vajíčka, nastraží kamení a namaže koleje.
Na tu štreku do Veselí se vyloženě těším…Správa železnic, státní organizace ji (sic !) chce do roku 2031 komplet elektrifikovat, ale vůbec bych se nedivil, kdyby JMK zohlednil stávající „elektrifikační úspěchy“ Správy železnic, státní organizace a rovnou vystřelil smlouvu na 10 nebo 15 let, tj. do 2033 nebo 2038:-))
EDIT: myšlena smlouva „v dieselu“:-))
Já su dost zvědavý, jaký tam bude zvolen provozní model, jestli současný (Os v celé trase, špičkové posily do Nemotic) nebo „budoucí“ (víc Sp, zrušení Os Nesovice-Kyjov). Ale vzhledem ke kapacitě uzlu Brno tipuju spíš ten současný.
Měnit model se má až po tom upgradu a elektrifikaci – teda aspoň, co já vím.
Jenom poznamka pod carou. Stadler GTW neni technicky dvouvozova, ale trivozova jednotka, protoze ma dva krajni dily pro cestujici a jeden stredni s pohonem.
ČD by se měli opravdu rychle a masivně zapojit do té avizované autobusové dopravy, jinak nemají šanci uživit tu současnou hordu kancelářských krys, co předraženě zaměstnávají v Praze 🙂
Když se nechytnou u vlaku tak si nemyslím, že by to u busu v soutěži klaplo. To mají tak dvacel let zpoždění.
Já snad i ČD přeji, aby padla na úplný dno. Ono totiž jinak k tak potřebnému propouštění, zjednodušení procesů, osekání přebujelé organizační struktury nebo prodeji nepotřebného majetku nedojde. Třeba to pomůže k tomu, že se z ČD stane konkurenceschopná firma s efektivním řízením a za třicet let to bude úplně jiný podnik. Nebo taky ne a ČD budou jak ČSA.
Vyvodí někdo nějaké důsledky pro současný neschopný management ? Jak dlouho bude trvat, než poslední zhasne ?
Řekl bych že je to spíše účel, než že by to někomu vadilo.
Cui bono?
Nevím, jen to směřuje k tomu co známe například ze stavebnictví, maloobchodu, mobilních operátorů. Celý trh ovládne 3-5 nadnárodních monopolů, všechen zisk zmizí ze země a pak už jen můžeme brečet že máme drahé stavby, potraviny nebo tarify
Překvapivě ve stavebnictví jsou i firmy s miliardovými obraty v českých rukou jako AŽD, Edikt, Elektrizace Železnic, Trigema
a čd tedy ten zisk mají kde????? A HA
Bych ti to řekl, ale za ban to nestojí.
Myslím že od teď ČD projedou vesměs všechny soutěže kde se přihlásí i někdo jiný. Státem vlastněná extrémně neefektivní firma jako ČD není konkurenceschopná soukromému sektoru.
Myslím, že to není hlavní problém. Ono záleží za jakou cenu jste to ochotni dělat…. Třebas 111 Kč je výsloveně směšné, to se divím, že to za tu cenu dopravce opravdu asi podepíše… (Za to při výluce nebo potřebě NAD objednáte ani ne tři autobusy..)
Za náklady svojí práci prodáte, prodat ji se ziskem už se povede jen úspěšnějším podnikatelům a těm nejúspěšnějším se ji podaří prodat s velkým ziskem to třeba předvedl,
také státem načuchnutý ČEZ …
Při netto ceně to zas tak málo není. A pokud spojem jezdí málo lidí, není důvod objednávat 3 autobusy.
Čeho se týká těch 111 Kč?
Přibližně to odpovídá nové ceně na R9 od RegioJetu. Tam je to snad kolem 118.
Jj, půjčil jsem si sumu od tama, tady jsem ji neviděl a příspěvek byl myšlen do všeobecné roviny…
Dokud to nezačne ohrožovat samotný trafikanty a potenciálně budoucí trafikanty, nic se dít nebude. Ten podnik potřebuje očesat od různých staničních skladníků až po přebujelý aparát systémových specialistů, kontrolorů přepravy, revizorů, průvodčích na motoráčcích z Rakovníka do Bečova a tak dále. Spousty úkonů co by šlo automatizovat se dělá ručně s člověkem jak v roce půl. Vždyť jen jaké martirium bylo kolem eshopu na uniformy, protože jen samotný papírový objednávky stejnokroje zaměstnávaly další lidi.
Kontroloři vozby se teď dost propusteli.a jízdní řád Ma dělat dopravce a ne SZ.
Jestliže na síti SŽ působí několik desítek dopravců, tak logicky finální podobu GVD musí dělat SŽ jako správce a provozovatel sítě. Jednotliví dopravci přinášejí svoje požadavky, ale logicky poslední slovo musí mít někdo jiný, než jeden každý dopravce.
Jo, propustili se na jiná místa jako třeba na relativně novou pozici kontrolora kvality čistoty.
To je snad věcí objednatelů (kterých je na té trase vícero), jestli mezi Rakovníkem a Bečovem chtějí provoz bez průvodčích či bez nich (či vůbec žádný).
Arriva i Leo jsou taky koncově nějakým státem většinově vlastněné.
tak že by po otevření trhu měly čd 100% snad nikdo nemohl čekat a rozhodně si nemyslím, že je účelem vyhrát každou soutěž, ale spíše se soustředit na to, co je zrovna vhodné a kde mají výhody, sehnat takové jednotky pro čd není tak jednoduché jako to může být pro soukromníka (zvlášť pro arrivu), takže zrovna v této soutěži se snažit nějak uspět by pro čd byla spíše cesta do pekel než výhra, protože s nákupem 847 to vyjít za méně nikdy nemůže. Kde by to čd si neměly nechat projet je třeba úsecký kraj, tam naopak mají největší výhodu,… Číst vice »
Tak Arriva jsou německé dráhy, že…
Takže počet sedaček zhruba na úrovni 854+954, jestli dobře počítám. Spolu s požadavkem na klimu a nízkopodlažnost to vypadá na velmi solidní posun vpřed.
Jen aby nedošlo na nářky, že ČD by určitě a zaručeně nasadily nové vlaky a ne staré vraky, zlatá 854!
Dojde, neboj.