Jihomoravský kraj uvolnil 160 milionů na obchvat Čebína. Stavět začne ještě v únoru

Trasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMKTrasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMK

Z celkových daňových přebytků ve výši 610 milionů korun půjde většina do krajských silnic.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Tak státní rozpočet má sekeru jak hrom a JMK má daňové přebytky. Čím to je?

M H

Škoda, že se zároveň s tímto neudělá i obchvat Hradčan…

Ondra

Samozřejmě dobře že to bude, ale ta budoucí zatáčka skoro do pravého úhlu směrem od Kuřimi mě teda trochu děsí..

Sobolí Havanský

To je okružní křižovatka – výhledově bude navazovat spojení k D43…

Ondra

Aha, fakt, na jiných dostupných obrázcích to tak je, ok 🙂

Alibaba

Bude tam rezerva pro trať do tunelu rovnou do Kuřimi?

Jan Novotný

Nebude, SŽ tunel nechce…

Alibaba

A mělo by tohle zrovna úplně záležet na SŽ?

Jiří Kocurek

Výškový rozdíl vychází asi 10 až 12 m v místě křížení s novou silnicí.S tak nízkým nadložím se razit nedá, kdyby to SŽ (či jak se bude jmenovat) popadlo, tak bude muset silnici přeložit a tunel vyhloubit. Poté přeložit silnici zpátky. Ale to do 20 let nebude, nehroží že by rozbíjeli novou silnici.

Alibaba

10-12 m je v pohodě. Ano, nečekám, že se to bude dělat hned.

PavelV

Tak teď ještě navázat obchvatem Kuřimi a taky D43 na sever (myslím, že úsek kolem přehrady ještě dlouho nebude)! Ale to je práce pro stát. Na webu ŘSD ale o Kuřimi zatím není ani zmínka. Nevíte, v jakém stádiu je tamní příprava?

Sobolí Havanský

Zatímco kraj ve spolupráci s ŘSD chystá jižní obchvat v návaznosti na D43, obyvatelstvo Stínadel zatím formuje domobranu a buduje zákopy na východním úpatí Kuřimské hory. Vrchní partyzán Ing. Květoslav Pazourek akci osobně koordinuje z pozorovacího stanoviště na Šiberné.

Tomáš Gottschalk

Pokud vím, tak samospráva Kuřimi chce obchvat severní, na který by se měla podle kolmého napojení na stávající komunikaci napojit i nová silnice

Vladimír Bílý

Ó nikoliv. Většina Kuřimi chce obchvat jižní, ale ta část města okolo jižní varianty chce však samozřejmě variantu severní. Přitom hluk ze současné silnice je pro ně výrazně horší, než potenciální hluk z obchvatu nad nimi, schovaném za protihlukovou stěnou. Jinými slovy, teď mají hluk pod okny a mohli by si ho vytěsnit za humna.

M H

Severní obchvat především nedává moc smysl…protože by hlavní směr Královo Pole – Tišnov tak měl delší trasu a často by se tak jezdilo přes Kuřim.

Tomáš Gottschalk

Z Kéniku do Tišnova žádný hlavní směr není. Navíc po dostavbě D43, at už se bude jmenovat jakkoli a jejím napojení na D1 pojede na severní kraj štatlu jenom část dnešního provozu, která pak pokračuje po Sportovní, Drobného a Příkop na jih.

Jaromír Uher

Většina Kuřimi chce jižní obchvat – starousedlíci. Bohužel ta část obyvatel, která chce severní obchvat je hodně slyšet, má konexe a i dost peněz na právníky. Je to dáno i sociologicky – starousedlíci v 95% pracovali v TOS-ce nebo navazujících provozech a jsou spíše zvyklí držet hubu a krok a koukají, aby vyšli s penězi, kdežto ve stínadlech je dost podnikatelů a zbohatlíků z Brna, kteří jsou zvyklí prosazovat si svoje, umí využívat právníky a kličky v zákonech a jsou ochotní své zájmy podpořit penězi. A v současné době peníze a konexe rozhodují :-(.