Jihomoravský kraj uvolnil 160 milionů na obchvat Čebína. Stavět začne ještě v únoru
Trasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMK
Z celkových daňových přebytků ve výši 610 milionů korun půjde většina do krajských silnic.
Z celkových daňových přebytků ve výši 610 milionů korun půjde většina do krajských silnic.
Tak státní rozpočet má sekeru jak hrom a JMK má daňové přebytky. Čím to je?
Škoda, že se zároveň s tímto neudělá i obchvat Hradčan…
Samozřejmě dobře že to bude, ale ta budoucí zatáčka skoro do pravého úhlu směrem od Kuřimi mě teda trochu děsí..
To je okružní křižovatka – výhledově bude navazovat spojení k D43…
Aha, fakt, na jiných dostupných obrázcích to tak je, ok 🙂
Bude tam rezerva pro trať do tunelu rovnou do Kuřimi?
Nebude, SŽ tunel nechce…
A mělo by tohle zrovna úplně záležet na SŽ?
Výškový rozdíl vychází asi 10 až 12 m v místě křížení s novou silnicí.S tak nízkým nadložím se razit nedá, kdyby to SŽ (či jak se bude jmenovat) popadlo, tak bude muset silnici přeložit a tunel vyhloubit. Poté přeložit silnici zpátky. Ale to do 20 let nebude, nehroží že by rozbíjeli novou silnici.
10-12 m je v pohodě. Ano, nečekám, že se to bude dělat hned.
Tak teď ještě navázat obchvatem Kuřimi a taky D43 na sever (myslím, že úsek kolem přehrady ještě dlouho nebude)! Ale to je práce pro stát. Na webu ŘSD ale o Kuřimi zatím není ani zmínka. Nevíte, v jakém stádiu je tamní příprava?
Zatímco kraj ve spolupráci s ŘSD chystá jižní obchvat v návaznosti na D43, obyvatelstvo Stínadel zatím formuje domobranu a buduje zákopy na východním úpatí Kuřimské hory. Vrchní partyzán Ing. Květoslav Pazourek akci osobně koordinuje z pozorovacího stanoviště na Šiberné.
Pokud vím, tak samospráva Kuřimi chce obchvat severní, na který by se měla podle kolmého napojení na stávající komunikaci napojit i nová silnice
Ó nikoliv. Většina Kuřimi chce obchvat jižní, ale ta část města okolo jižní varianty chce však samozřejmě variantu severní. Přitom hluk ze současné silnice je pro ně výrazně horší, než potenciální hluk z obchvatu nad nimi, schovaném za protihlukovou stěnou. Jinými slovy, teď mají hluk pod okny a mohli by si ho vytěsnit za humna.
Severní obchvat především nedává moc smysl…protože by hlavní směr Královo Pole – Tišnov tak měl delší trasu a často by se tak jezdilo přes Kuřim.
Z Kéniku do Tišnova žádný hlavní směr není. Navíc po dostavbě D43, at už se bude jmenovat jakkoli a jejím napojení na D1 pojede na severní kraj štatlu jenom část dnešního provozu, která pak pokračuje po Sportovní, Drobného a Příkop na jih.
Většina Kuřimi chce jižní obchvat – starousedlíci. Bohužel ta část obyvatel, která chce severní obchvat je hodně slyšet, má konexe a i dost peněz na právníky. Je to dáno i sociologicky – starousedlíci v 95% pracovali v TOS-ce nebo navazujících provozech a jsou spíše zvyklí držet hubu a krok a koukají, aby vyšli s penězi, kdežto ve stínadlech je dost podnikatelů a zbohatlíků z Brna, kteří jsou zvyklí prosazovat si svoje, umí využívat právníky a kličky v zákonech a jsou ochotní své zájmy podpořit penězi. A v současné době peníze a konexe rozhodují :-(.