Jihomoravský kraj se domluvil s Trnavským na lepším cyklistickém přeshraničním propojení
Transbordér přes řeku Moravu u Vnorov. Foto: Jihomoravský kraj
Přes řeku Moravu vznikne transbordér.
Přes řeku Moravu vznikne transbordér.
Tož dobrá chujovina. Ta bude brzy rozjebána.
Musíme všichni táhnout za jeden provaz. Otázkou je, kterým směrem, tedy kdo bude na konci silnější. A tak dlouho se budou cyklisté přetahovat o kabinu, až se provaz utrhne. A vysvobodí je hasiči… Ale jo, na kravinu roku dobrý.
https://www.youtube.com/watch?v=wxJT1shoo38
A co v zimě bude lano vyhřívané?
😁😁😁😁
Dneska mne asi šálí zrak…?! Toto snad nemyslí nikdo vážně. Ze všech úhlů pohledu špatně. Snad jen, jak již bylo zde naznačeno, se jedná o stylisticko-technické cvičení nebo někomu malá domů. Zvláště s přihlédnutím ke katastrofálnímu stavu veřejných financí (někdy teď se začíná projednávat konsolidační balíček) je potřeba stavět stavby efektivně s eventuální přidanou hodnotou (zde myšleno v nouzi využití alespoň pro sanitky, cizineckou policii, malá hasičská auta…) a s co možná nejmenšími nároky na údržbu (pragmaticky, protože v té zemi jede téměř vše po výstavbě na „autopilota“ do rozpadnutí). Takže jednoduchá lávka se zábradlím a myslím, že to dva… Číst vice »
To nemohli postavit normální most?
Kapacitně to dostačovat bude, takový provoz tady není. Počítejme spíše s tím, že dohromady s lodním výtahem ve Veselí to bude atrakce pro návštěvníky. Je to úrovňové křížení baťáku a Moravy se dvěma komorami (Vnorovy I a Vnorovy II) , kdy tady vedla kdysi vodní lanovka. Celé je to určitě koncipováno jako atrakce pro turisty a tak to i vydělává peníze obcím a podnikatelům při baťáku. Jistěže by lávka udělala stejnou službu, nicméně to určitě bude tahák pro ty, kteří jedou na kole při toku.
No tahák to bude. Doslova.
Jako rybář co chodí lovit na Včelíny tak jsem přechod jezu využíval pravidelně a za dobrého počasí jsem se vždy s nějakým cyklistou střet na přechodu. Najednou přechod 4 roky spět daly na bránu zámek a od té doby nejde přejít Moravu. No řeší tenhle projekt. Který nikdy kapacitně nebude fungovat. A jak to dopadne? Otevřou znovu přechod na jezu a atrakce za mega bude stát tak deset let než bude z nějakého důvodu zbourána.
Má to nějakou výhodu oproti normálnímu mostu? Pokud vím, tak se tato konstrukce ve výjimečných případech volí kvůli vyšší světlé výšce pro lodě. Ale to tady není problém a hlavně tam nesmí být ty lana, protože s nima je tam stejně místa jako u normálního mostu.
Má to menší kapacitu a hlavně je tam víc mechanických částí, které se můžou pokazit a budou potřebovat údržbu. To, že se na údržbě a jejím financování budou muset dohodnout dva státy, to ještě zkomplikuje.
Napadá mě, že pokud ty lana a klece budou snadno odmontovatelný, nebude ta konstrukce tvořit překážku v korytě při povodňovým průtoku. Ale jestli to je důvod, proč to sem vybrali, to netuším.
Hlavním důvodem nejspíš bude, že je to dražší a nějaká firma na tom může víc vydělat. Ze státního to nebolí.
Nemluvě o tom, že mi nic nebrání odjet s kabinou do prostřed a tam stát.
A potom se bát dojet na břeh, protože ti lidi tam budou naštvaní a bude jich přibývat. Geniální broskvovina.
Dokud si vás lidi na břehu nepřitáhnou lanem, který normálně slouží k tomu, aby se dala přitáhnout kabina, která je zrovna u druhýho břehu…
… což zas znamená, že je možné z jednoho břehu ujet s kabinou, do které na druhém právě někdo nastupuje.
Levnější by byla uvázané pramice, na kterou si cyklista naloží kolo a převesluje.
Tak mě jako první napadlo, jestli takový projekt je i pro invalidy a nebo ti nemají nárok se dostat na druhou stranu řeky?
Jako atrakce možná zajímavé, ale nemělo by to tedy být v nějakém zábavném prostoru?
MMCHD, něco podobného je tady: https://mapy.cz/s/bebecazato. Pravda, výrazně v menším.
Proč myslíte, že to není pro invalidy? Je to třeba moc úzké?
Tak snad to půjde líp, než ta železnice přes hranici u Brodského 🙂
Do roka to někdo zničí a dalších 24 let se na to budeme jen dívat, jak je to k ničemu…
Kolik to má kapacitu, 10 lidí za hodinu?
Odhadl bych hodně zhruba 4 lidi za 2 minuty jedním směrem, tzn. 120 lidí za hodinu tam a 120 zpět. Tedy pokud potáhnou a nebudou se zdržovat blbnutím nad vodou.
To je hodně optimistická představa, že budou nastupovat a vystupovat rychlostí světla a na vodě budou táhnout jak fretky.
Naprosto dostatečné i desetina by stačila.
On to někdo dá na Instagram a budou tam fronty jak za socíku na banány.
Na rychlou dopravní cestu v pracovní dny ano. (Na to nevím zda to splňuje bezbariérovost)
Na blbnutí o víkendu a o prázdninách, kdy si kazdý několikrát zastaví pro fotku na instáč, vráťí se pro kolo a pak možná přejede na druhý břej.
Nominace na hloupost roku?
Mohli jsme mít lávku, po které by v případě nouze mohla projet třeba sanitka, ale to by nebylo tak cool, jako transborder.
Už mám s těma rajnišovinama asi nějaký osobní problém, se mi zdá.
Sice mi to také přijde zbytečně složité, na druhou stranu by možná musela být lávka výše kvůli lodím (takhle jen obeplují tu záchytnou konstrukci uprostřed, nebo co to je) a lidé by se o to více našlapali do kopce, kdo ví. Sanitka už je takový evergreen k prosazení silnice pro auta všude, snad jen pokud by tady nebyl poblíž jiný most, by to mělo význam. Přesnou polohu jsem ale v článku nenašel, možná jen blbě čtu.
Jak já tomu rozumím, v téhle oblasti jezdí lodě po kanále a ne po Moravě, ale třeba se pletu.
Pro pumpičky přece jezdí sanitka typu rikša. Přece by nechtěli kvůli svému úrazu z kola ničit planetu splodinami ze sanitky.
Takže pro pěší budou chodit s nosítky přímo z nemocnice? Dejte si raději studený obklad, než něco takového napíšete.
Do kopce, možná až 5 metrů převýšení, och hrůza, to ty sportovce totálně odrovná!
Mám pocit že při tahání metrákové kabiny se nadřou víc.
To je co za výmluvu auta všude, zákazy snad na tak exponovanou lávku nestačí? A pokud bude někdo mít nutnou potřebu, aspoň přispěje pár tisícovek do obecního rozpočtu 😉
A nedala by se za těch 57 miliónů postavit normální lávka?
Dala, ale zřejmě to má být spíše atrakce, jako celý ten turistický kanál. Nic pro hromadné denní dojíždění.
Nedala, sousední lávka v Mikulčicích byla za 4 MEUR, takže v dnešních cenách víc než dvounásobek této legrace. Ovšem na věci, že je to blbost, to nic nemění.
Lávka v Mikulčicích měří 150 m, tady se bavímě o 63 m. Ten nosník transborderu by se množstvím materiálu a náročností kontrukce zásadně nelišil od nosné konstrukce lávky.
Díky za upozornění, že by rozdíl v délce byl až tak velký, mě nenapadlo (když je to skoro hned vedle).
Tyhle dvě atrakce od sebe dělí více než 30 kilometrů. Transborder tam mezi těma zdymadlama a jezama bud vypadat dobře.
No právě, plus pilíře a jejich základy, které budou podobné. Když už tam ta technika je, tak vyvrtat jednu pilotu navíc o moc dráž nevyjde.