Jihomoravský kraj vyhlásil první čtyři vítěze velké autobusové soutěže na obsluhu svého území. Radní kraje schválili smlouvy se společnostmi BDS-BUS, Tourbus, ČSAD Ústí nad Orlicí a ČSAD Hodonín. Tito dopravci by měli zahájit provoz v květnu a obsluhovat zhruba 15 procent území, které dal kraj na jaře do soutěže. Smlouvy budou uzavřeny na období do 30. září 2030.
Vítězné dopravce vybralo ještě předchozí vedení kraje. Noví radní z nich schválili zatím pouze zmíněné čtyři dopravce pro šest oblastí. Kraj přitom soutěží celkem 34 oblastí. „Soutěž v dalších částech probíhá, přesný časový rámec nelze nyní určit. Jakmile budou moci být uzavřeny další smlouvy, tak budou opět předloženy ke schválení na radě,“ sdělila mluvčí kraje Monika Brindzáková.
Smlouvy budou nadále brutto, riziko tržeb tak ponese kraj. V soutěžích nepožaduje nové autobusy, dopravci ale musejí zajistit maximální průměrné stáří autobusů devět let. Odhadovaná cena všech kontraktů činila šest miliard.
Vítězní dopravci a získané oblasti
BDS-BUS:
skupina 4 – linky 163, 420, 350, 401 a 410 tedy autobusy z oblasti Níhov, Velká Bíteš, Domašov
Tourbus:
skupina 11 – vesměs linka 107, tedy vazba Brno-Vyškov, autobusy vesměs z Vyškova
ČSAD Ústí nad Orlicí:
skupina 13 – linky 157,167,230, 231 … autobusy z oblasti Račice-Pístovice, Vyškov, Senetářov, Studnice
skupina 14 – linky 232, 233,240, 260 … autobusy z oblasti Vysočany, Drahany, Benešov, Sloup, Blansko
skupina 15 – linky 152, 162,226,233,234, 235 … autobusy z oblastí Blansko, Boskovice, Černá Hora, Lysice, Lomnice
ČSAD Hodonín:
skupina 32: linky 910,911, 930, 935, 663 … autobusy z oblasti Hodonín, Strážnice, Veselsko
No… Tak to budou určitě všichni řidiči, kteří jezdi v oblasti, kterou teď shrábne Icom, štěstím bez sebe. Je mi jich upřímně líto.
A?
Aspoň budou jezdit konečně pořádnými autobusy
Jenže za horších podmínek. Buzerace, pravděpodobně nižší plat…
Nebyla části 4. I 402 a 411 ?
Část č. 4 byly tyto kurzy: 16301, 16302, 16303, 35001, 40101-05, 40201+02, 41001+02 a 41102.
ICOM ÚnO
Toto je otázka laika, ale nemůže být problém, když okres Blansko bude obsluhovat dopravce z Ústí nad Orlicí? Zejména, když v současnosti jezdí ČAD Blansko?
Např. dojíždění řidičů, zajištění náhradního vozidla při poruše apod.?
Není důvod. Dopravce bude mít zázemí v místě výkonu.
Jedni řidiče vylejou, druzí naberou. Tak to chodí.
Zajištění provozní zálohy je stanoveno ve smlouvě, je to tudíž problém dopravce 🙂
U nás když se změnil dopravce, tak začal jezdit jiný autobus, ale úplně stejný řidič. Tady to bude možná podobné.
Jistě, běžná praxe.
Možná by se hodilo dopsat, kdo tam jezdí teď
Máte pravdu, stálo. Ono se to dá vyčíst ze současných JŘ, ale přijde mi, že jsou tam nějaké změny oproti současnosti, ale v zásadě to, co vyhráli BDS a Tourbus jezdí tyto firmy i dnes, to co má ICOM dnes jezdí ČAD Blansko a to, co vyhrálo ČSAD Hodonín dnes jezdí Vydos. Dlužno ale říct, že v případě té poslední skupiny se ČSAD Hodonín vrací zpět na linky, které při minulém VŘ ztratilo 😉
Hele ho, celkem překvapení to Horňácko, takže po letech s Vydosem zpátky k ČSAD HO
Ano, to mi v tom článku trochu chybí, jací dopravci kde jezdili doposud a k jakým změnám tedy dochází.
Tourbus a BDS-BUS zůstávají na svém, ČSAD UnO je místo ČADu, ČSAD Hodonín místo VYDOS BUSu.