Jihomoravský kraj rozšířil nástup všemi dveřmi na další regionální linku
Autobus na lince 302. Foto: IDS JMK
Kraj si výsledky pilotního provozu na lince 304 pochvaluje.
Kraj si výsledky pilotního provozu na lince 304 pochvaluje.
Maly krok pro IDS JMK velky krok pro lidstvo.
Rok 2024 wow!!!!
Mám dotaz, testuje se to již někde v zahraničí? Samozřejmě o Lucembursku vím ovšem tam je celá MHD zdarma.
Nástup všemi dveřmi jsem zažil např v Rakousku,prodej přes automaty v autobuse,popř výjimečně doprodej u řidiče,mají také kontrolory ale ani jednou jsem žádného nepotkal,a super je že jízdenka z autobusu platila i na vlak
V podstatě jen (částečný) návrat do stavu před 30 lety, kdy se dalo do většiny obcí v okolí Brna cestovat MHD, s nástupem všemi dveřmi a se stejným lístkem, který platil v Brně.
Nesmysl jak noha.
Hm, většina obcí, jo? Bavíme se tak o Ostopovicích, Popůvkách, Rebešovicích a Rajhradicích a busech v Modřicích. U trajfů do Šlapanic a šalin do Modřic se to nezměnilo a na Vranov jezdila jenom výletní 105.
Zapomněl jste na páteční, sobotní a nedělní spoje do Veverské Bítýšky kolem přehrady přes hrad, tuším 103, jestli si dobře pamatuji? 😉
Do Prace apd. také nejezdila MHD
No, en bych do toho článku dopsal, že Pípni a jeď je něco jiného a pokud třeba člověk jede jedničkou na Zoo a pak 302 do Jinačovic, Rozdrojovic nebo Kuřimi, tak musí udělat check-out v šalině a check-in plus check-out v busu, aby se mu započítalo nejkratší jízdné. A pozor na skupinové jízdy, strop na jízdné se vztahuje jen na jedince, ne na víc lidí, pokud člověk platí jednou kartou za víc osob v té regionálce. Nebavím se teď o skupinových jízdenkách a 2+3 pro rodiny, to už se dá považovat za cosi jako předplatné.
A v Ústí nad Labem slavnostně zavedli nástup předními dveřmi (pokrok).
Jiný kraj, jiný mrav. V Ústí bohužel. 🙁
Asi proto, že v Brně jezdí míň černých pasažérů než v Ústí?
Nemohu posoudit. Nevím kolik je v Brně vyloučených lokalit a neplatičů jízného.
Taky je tu máme. Ale řešit kvůli nim nástup jenom předními dveřmi by MHD totálně zablokovalo.
Ale v mezimestu je nastup všemi dveřmi novinka.
Jezdí tam šalina, nepřipadá v úvahu.
Ve městě jsou v Ústí výjimky od Míráku po Polikliniku do18:00. Nejhorší jsou zastávky u škol to je nástup předem vopruz.
A když má uživatel mobilní aplikaci? Je potřeba někde odcipnout QR kód?
Myslím ze QR kód ukazujete jen revizorovi
Je niekde návod na to Pípni a jeď v regiobusoch?
Zde: https://jezdijednoduse.cz/
Tam sú ale popísané vlakové validátory, nie busové. Z článku mi vyplýva že tie budú fungovať inak.
A na to jste přišel jak? Tak odkaz přímo ze zdroje a systém Pípni a jeď do toho netahejte, ten platí jen pro MHD Brno a Znojmo.
https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/2657
Ach jo…
No ťahám lebo pri použití regiobusu v rámci Brna sa to Pípni a jeď má podľa článku dať použiť s následným checkoutom. A keďže tam ten checkout treba, tak sa domnievam že bez neho lístok platí ďalej.
V článku nic takového není. Zkuste si ho přečíst pořádně o Pípni a jeď tam není ani slovo. Je o tam o tom, že při použití validátoru (kde jste přišel na to, že je to systém Pípni a jeď?) při výstupu je třeba se odpípnout, jinak to samozřejmě započítá cestu do konečné spoje.
No veď to je Pípni a jeď – zákazník si nevyberá cestovné, len prikladá kartu. Volať to môžu inak, ale princíp je ten istý. Toto je iný systém ako to na web stránke kde si cestujúci aktívne volí typ lístka.
Každopádne práve som to mal možnosť vyskúšať v stánku na Svoboďáku a zdá sa že tento systém je obmedzený na vybrané zóny.
Vy jste ty odkazy nečetl, viďte… 😉
Čítal. Práve z toho vyplývala moja otázka 😉 Ten systém o ktorom hovorím na tom webe popísaný nie je. Už to vysvetlil vladki.
Ne? Ten odkaz z webu Kordisu nikam nevede? Ten systém o kterém hovoříte je něco jiného. Fungovat bude to, co tvrdí Kordis. 😉 Co tvrdíte vy, je irelevantí.
Jel jsem s tim v Brně, platil jsem mobilním telefonem a čekal jsem, že se mi objeví na mobilu aspoň nějaká zprava, neobjevilo se nic až po dvou dnech se mi strhla částka z účtu. Nevim jak probíhá kontrola takové jízda revizorem.
Tak hlavně, že víte, co kde funguje. Jak funguje kontrola máte i v letácích ve vozidle. Normálně přiložíte kartu, telefon ke kontrolnímu zařízení. Vaše očekávání se zjevně míjí s realitou. 😉
V článku je: Jen u spojů linek číselné řady nad 100 jedoucích do regionu je potřeba při výstupu znovu přiložit kartu, protože jinak systém vypočte jízdné až do cílové stanice spoje. Což odpovídá dojmu, že jde o rozšíření pipni a jeď. Kdežto validatory na nádraží vyžadují výběr destinace předem. To by v autobuse strašně zdržovalo. Nastupuje 10 lidí, validatory jen 2 nebo 3 a hned ten první u něj bude půl hodiny maturovat protože jede poprvé. Za mně mohli rozšířit pipni a jeď na všechno. Pipnu a nemusím nic vybirat, rovnou by to poznalo, jestli mám salinkartu na část cesty,… Číst vice »
Opravdu vaše domněnky nejsou relevantní. Odkazy jsem uvedl, tam se dozvíte, že v busech bude systém Jezdi jednoduše, tedy ty samé validátory, co jsou na nádražích. Zase tolik lidí si lístek kupovat nepotřebuje, většina jezdí na předplatní. A jestli se vám to líbí či ne, je mi naprosto jedno. 😉
V tom případě je chyba v článku. Pokud si na validatoru natukam cílovou stanici, proč bych se měl odpipavat?
Není chyba jinde, než v článku? Které tvrzení v článku je chybné? Hádejte, proč byste si měl odpípnout, když jste v buse co jede mimo zónu 101 do zóny 310 a vystoupíte ještě v zóně 101? Co myslíte? 😉
Tak znova… Pokud si před pipnutim vybiram listek (dle vámi odkazovaného jezdijednoduse.cz) tak nevidím důvod na odpipnuti.
Pokud je tam system pipni a jed, pak ano, ma smysl tak jak to tvrdí v článku odpipnout.
Tak co tam tedy je a jak to funguje?
Článek evidentně tvrdí něco jiného než web IDS JMK.
To odpípnutí platí v případě zrychleného nákupu jízdenky. Já vím čeština je těžká řeč. Ten validátor má několik režimů. 😉
Čeština mi nedělá problém, ale na stránce o jezdi jednoduše sem nic o odpipavani nenašel. Už ji čtu asi potřetí. Je tam jen to že si mám vybrat druh lístku a zaplatit kartou. To že to má druhý režim podobný pipni a jeď tam fakt není. Ale na stánku na svobodaku ten automat mají na ukázku a je to tam. Dokonce pod tlačítkem „jezdi jednoduše“ a jen si explicitně vyberete zda pipate nástup nebo výstup. Prý to umí i zohlednit šalinkartu a přestupy, ale zatím to funguje jen v pár zónách. Takže milý m19, neumím číst jen to co není… Číst vice »
A nákup jízdenky u řidiče v busech číselné řady 100 a výše je stále možný. Takže ty šotofantazie, jsou jen šotofantazie. 😉
Celé je to o tom, že systémy Pípni a jeď a Jezdi jednodušše jsou propojené systémy, oba používají jednu databázi a počítá to jedno zúčtovací centrum. Mělo by to fungovat propojeně, tj. tak, že zóny mimo Brno vlastně jen rozšiřují oblast „pípni a jeď“. Říkám „mělo by“, protože si však nikdo nemůže být jistý, nakolik dokonale jsou nastavené vyhodnocovací algoritmy pro různé kombinace pípání v Brně a mimo Brno. Pro nějaké základní cesty s jedním přestupem to bude asi fungovat dobře. Nemělo by to všechno být vlastně v tarifu přesně uvedeno? Jinak ten odkazovaný návod je především k obsluze validátorů… Číst vice »
Pokud pipam nástup i výstup na perónu, tak je jedno čím jedu. Presunul jsem se ze zóny A do zóny B za nějaký čas. To stačí na vyhodnocení lístku. Aha… A když neodpipnu tak to může vzít prostě nejbližší vlak který jede z daného perónu a podle toho určit konečnou.
A to je právě ono – co když si neodpípnu. 1) zapomněl jsem
2) přestupuju na něco jiného a nemám čas hledat označovač (a v tom jiném systém pípání nemusí být zaveden -typický linkový bus)
3) vystoupím a validátor na zastávce není (že několik takových je).
4) validátor nefunguje – to budu volat infolinku, že mi mají ukončit jízdenku, že nechci platit až do Miroslavi?
Prostě nebude to v praxi tak jednoduché nebo to nebude stoprocentně fungovat.
Na „Pípni a jeď“ si DPMB udělal ochrannou známku a IDS nechce platit, což se mu nedivím
Přiložtě při nástupu, přiložtě při výstupu a hotovo, pokud vás jede víc, nebo máte nárok na slevu, klidnete na jiné/další jízdenky a tam si vyberete, co chcete. Je to sice jenom podle zón, ale ve vozidle musí být i mapa zón, takže ji tam někde najdete.
Intuitivní jak něco, nastoupím a budu hledat nějaké zóny? Jako vážně? Koukám, že JmK je vstřícný k náhodným cestujícím.
Hlavně přepravní podmínky říkají, že v okamžiku nástupu už musím mít platnou jizdenku.
Jen doplním, že na lince 304 byl u ranních spojů v pracovní dny do a ze zastávky Kuřim, Záhoří zrušen režim na zavolání. A většina spojů z KrPole nádraží pokračuje v pracovní dny až do NC KrPole. Nádraží Řečkovice zůstáva nadále plně obsluhováno. Změna platí od dnešního dne.
Ještě odkaz na zdroje.
https://www.idsjmk.cz/lockouts/detail/2657
a JŘ https://content.idsjmk.cz/jrady24/240615/304.pdf
Což je vlastně ještě větší zpráva než linka 302 protože takhle májí obyvatelé Medlánek/Ivanovic/Řečkovic/Jehnic/Ořešína/Soběšic a České možnost se kultivovaně dostat MHD k NC místo nahánění linky 67 na Šumavské/Kartouzské
Za mě banger👍👍
To prodloužení k NCKP je super věc, ještě by to chtělo bus z NCKP na Lesnou, nabízí se třeba 68 protáhnout k poliklinice. Autem 4 minuty, MHD 30-40 a 2 přestupy. 81 tam jezdívala slušně zaplněná
Jezdíval zdarma co platilo OC a jezdilo tak málo lidí, že byl zrušen. Takže nechtělo. 😉
Nádraží Řečkovice jenom ve směru z Brna, ale vzhledem k časové poloze spojů a prodloužení k nádraží Královo pole to ničemu nevadí.
Jo, to jsem přehlédl.