Jihomoravský kraj rozšíří nástup všemi dveřmi na další regionální autobusovou linku
Nové validátory v Jihomoravském kraji. Foto: Jihomoravský kraj
Půjde již o pátou linku v kraji, kde cestující nemusí procházet kontrolou řidiče.
405 bude přesměrovaná po spuštění jízd do Zastávky tak, aby z Rosic obsluhovala přímo učňák v Bosonohách, takže snad jen ve špičkách. Úplně zrušená nebude. 406 bude taky přetrasovaná, myslím, že do Tetčic nebo Střelic k vlaku a na špitál v Bohunicích asi na nástupové časy zaměstnanců zbude pár spojů. Četl jsem něco v tomhle smyslu v krajském plánu obslužnosti pro nejbližší období.
Mimochodem i prodloužení 509 tam najdete. Aktuální verze by měla být někdy z letošního jara.
Nic nového, na lince do Rajhradic byl nástup všemi dveřmi již před 30 lety, poté byl zrušen. Periodické kosmetické změny, aby se vykázala nějaká činnost.
To ani v MHD není moc výjimka, že někde nástup všemi dveřmi byl v dřívější době, ale lístky se musely kupovat v předprodeji.
To bylo proto, že před zavedením IDS JMK jezdily do Rajhradic linky MHD 59 a 63, kde se nastupovalo všemi dveřmi automaticky (odjakživa). Od roku 2004 už do Rajhradic jezdí regionální linka, kde se automaticky nastupuje předem (odjakživa). Takže nástup všemi dveřmi do regionální linky nepovažuji za periodickou kosmetickou změnu.
Dle informací z IDZK na lince 300 takto na šedo nastupuje přibližně třetina cestujících. Kolik je to v JMK na lince 304 ?
Máte k tomu nějaké info? 30% je opravdu moc, tohle by asi nikdo netoleroval.
Na šedo jakože si nekupují lístek u řidiče, ne na černo že by neplatili vůbec.
Ovšem pár cestujících už ze zkušenosti bylo chyceno, konkrétně studenti bez platného isicu… nedostali pokutu, jenom museli koupit celý lístek.
Už jsem se lekl. Takže na šedo 😃
Nechápu moc tuto salámovou metodu, kdyby raději to zavedli na všech linkách udělali by líp
Oni asi maji strach z neplatičů. Středočeský kraj to taky zkouší snad na dvou linkách.
U SČK už přibyly další.
Fajn, ze k tomu vubec pristupuji. Trochu di to overi (aby jim to expost nekdo neomlatil o hlavu). A treba uz pristi rok se to spusti vsude. Za me by bylo dobre priplatlem penalizovat nakup jizdenky u ridice – tim by se v makrocislech usetrilo hodne penez (nakladne neproduktivni stani v zastavkach, kdy ridic neridi a autobus nejede).
A hlavně nabírá zpoždění. Ale v Brně funguje Dobre pipniuti platební kartou a jet, tak nevidím problem
Nuž zatím to montují technici z Kordisu, a těch je omezené množství, takže by jich víc ani nestíhali. Slyšel jsem, že je to docela pain in the ass, když se na to zamračíš, tak to přestane fungovat, takze proto
Nebude to tím, že instalace nových odbavovacích terminálů probíhá postupně?
A kdy bude 405 a 406?
Spíš nikdy, s výstavbou trolejbusového terminálu ve Starém Lískovci by měla být 405 zrušená a 406 neodpovídá schématu realizace. Mají to být linky začínající v Brně (to by sedělo) a obsluhující maximálně dvě další zóny mimo 100+101. 406 obsluhuje 4
Myslím že jsem slyšel že má být zachována v nějaké omezené míře i 405
Částečně máte pravdu. Původně měla být zrušena s elektrifikací linky S4, ale to už se počítalo s hotovým terminálem. Proto má být zatím v provozu dále do realizace terminálu, ale s méně spoji a má obsluhovat i školu v Bosonohách. Tohle omezení by mělo nastat při prosincové změně jř
Jakože by celý Rosice chodily k lesu na vlak, nebo by tam pendloval nějakej bus s přestupem navíc?
Já tam cíle teda mám kousek z vlaku a nemůžu se dočkat 🙂 ale nedokážu si to pro většinu města představit.
Chtějí pro Rosice zavést Rufbus. Bude tam sice přestup navíc, ale zaveze vás kamkoliv. Stejné řešení má být mimochodem v Holubicích a Velešovicích
405 by nakonec neměla být zrušena, jen omezena.
„Vzhledem k absenci návazné městské dopravy v žel. zast. Brno-Starý Lískovec bude minimálně do doby dobudování tohoto přestupního uzlu linka nadále v provozu, nově však bude mít doplňkovou funkci k páteřní vlakové lince S4. Nově bude vedena po silnici II/602 přes Bosonohy, nově také zajistí požadované přímé spojení pro žáky místní střední školy Stavebních řemesel.“
O terminálu jsem neslyšel hodně dlouho, vlastně od doby co protestovali místní, že nebudou moci parkovat na ulici před barákem a bude jim tam jezdit mhd. jaká je teď situace nevíte?
Údajně se vypořádali s posledními pozemky a bude se pokračovat. Ale vůbec nechápu, jestli se teda rozhodli hned realizovat tu objízdnou komunikaci, nebo to má zatím jezdit po ulici U Leskavy
Všechny pozemky ale městu ještě nepatří a celkově mi přijde, že pro město to není priorita, ostatně v plánu dopravní obslužnosti 2020-2039 je to snad až po roce 2030. Nedávno se ještě posuzoval alternativní terminál VRT (Bohunice/Lískovec místo Vídeňské), ale ten nevyšel.