Jihomoravský kraj prohrál soud o pozemky pod brněnským letištěm
Letiště Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlastníkem části pozemků pod brněnským letištěm v Tuřanech je podle pravomocného rozhodnutí Krajského soudu v Brně podnikatel Michal Horký. Kraj
Pane Sůro, váš web čtu pravidelně a oceňuji šíři záběru a pohotovost informací. Ovšem ztotožním se s tím, co tady kolegové diskutující namítají: často „chytlavé“ titulky a nepřesná či zavádějící tvrzení, která pak tiše opravíte (a tvrdíte „my to tak převzali“). Už z principu Vám musí být jasné, že „jediným vlastníkem pozemků pod brněnským letištěm“ (z logiky té věty tedy VŠECH pozemků) nemůže být p. Horký, když se jedná o nudli 16 000 m2. Splete se každý, ale třeba Technet u článku doplní noticku, že informace byly tehdy a tehdy doplněny či upraveny tím a tím způsobem – bylo by… Číst vice »
Tak aspon vrtulnikovou linku z Brna do C. Budejovic by tam snad zvladli, ne?
A jak to souvisí s tím že někomu patří kousek pozemku na kterém je postaveno letiště?
no až si nový majitel vybagruje plochu runwaye, tak zůstane plácek před halou akorát pro vrtulníky!
Myslíte, že by to dopadlo jako na letišti Tokyo-Narita, kde mají uprostřed letiště oplocené pozemky těch, co neprodali? Pořád by jim zbyly 2 km dráhy, ale je to míň než v Karlových Varech. Když zaplatí, tak ty pozemky můžou mít, ale to se jim léta zjevně nechtělo.
peknej clickbajtovej titulek 🙂
chytate manyry idnesu a dalsich? 🙁
Prosím?
Titulek budiž, ale ten první odstavec je velmi zavádějící.
jeste se ptate?
nadpis plus prvni odstavec vzbuzuji dojem, ze vsechny pozemky pod letistem v brne patří tomu maníkovi.
sice kdesi na konci zminujete, ze jde teda jen o 16k m2 , takze to tak není .. ale to, žře jde vlastně jen o „malý“ pruh pozemku napříč drahou jsem pochopil až z diskusí 😀
Nemohu za to, že neumíte číst celý text. Jde o zprávu Českého rozhlasu, který je citován, uveden zdroj, podívejte se tam.
a vite, ze mi odpovidate na neco uplne jineho? 🙂
ja nijak nezpochybnuju to, odkud ten text je prevzaty .. a tak nejak to na to nema vliv 🙂 j
ja jen rikam, ze ten clanek je ponekud zavadejici, a zacatek + nadpis je vylozeny clickbait 🙂 a vy me na to, ze to je prevzate z ceskeho rozhlasu … 😀
mozna jste ho necetl vy a jen jste udelal copy & paste .)
Spousta článků je napsána jenom tak. Prostě nějaké pozemky pod letištěm v Brně. Nikde v článku žádné detaily. Člověk netuší, kolik pozemků a o jaké se jedná. V některých seriózních médiich je vždy na konci článku vysvětleno o čem kauza je – takové shrnutí z předchozího dění, aby čtenář věděl i když kauzu nesleduje od začátku. Zkuste si to nastudovat 😉
Jo, jo! V citovaném článku ČRo je jediná zajímavá věc – že ten spor byl pravomocně rozhodnut. Pro pochopení podstaty musíte rozkliknout box ČTĚTE TAKÉ, který vede na článek ČT24 od Jany Rosůlkové z roku 2018 a tam je vše podstatné včetně výpisu z katastru: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2613248-jihomoravsky-kraj-neni-podle-soudu-jedinym-vlastnikem-pozemku-pod-brnenskym-letistem Nicméně kritizovaný první odstavec už doznal změn a není tak zavádějící jako původně. 🙂
„Vlastníkem Č Á S T I pozemků… “ Tohle opravdu nevzbuzuje dojem, že VŠECHNY pozemky…
no, on uz to pan Sura stihl upravit.
puvodni odstavec byl
Jediným vlastníkem pozemků pod brněnským letištěm v Tuřanech je podle pravomocného rozhodnutí Krajského soudu v Brně….
coz jak jiste uznate je dosti zavadejici 🙂
napsat „16k m2“ a myslet tím 16000 m2 je sice možná tendenční, ale hloupé. Protože 16 km2 je řádově jiná plocha.
16k m2 ale fakt neznamena 16km2 🙂
to nevim, kde jste si vycaroval 🙂
16k není spisovně. Stejně jako 16t. Mezi jednotkami a číslem je mezera. Nelze říct 16 kilo ve smyslu 16 tisíc.
Vyčaroval? Jaké čarování vidíte v možnosti překlepu na třeba navíc špatně fungující klávesnici?
Jako by nebylo dost překlepů i v samotných textech publikovaných redakcí (i) tohoto média!
Stejně jako 16k m2 neznamená 16 000 m2. Je to asi víc cool, ale to je tak všechno.
A jak je to možný? Jednoduše, za komunismu se do katastru mnohé změny, kdy se vlastníkem stal stát, nezapisovaly. Ještě někdo obhajuje minulý režim?
No hlavně to bylo v padesátých letech, někdy za Gottwalda, když to letiště otevřeli v roce 1954. Tehdy se soudruzi se sedláky zrovna nemazali…
A to si říkali vláda dělníků a rolníků. −−− cenzurované a prohlané.
no ano 🙂
vlada rolniku a delniku neznaˇena, ze rolnici a delnici vladnou… ale ze vlada vladne jim 🙂
Jde o čtyři parcely z jedné původní „nudle“, situované v místě druhé spojky na východním konci dráhy. Vzhledem k výměře bych to srovnal výkupem, už jen ten soud musel stát víc.
Ať se na mne pan Sůra nezlobí, ale ten článek je velice nešťastně napsaný. Jako by se snažil vsugerovat čtenáři myšlenku, že jediný vlastník VŠECH pozemků na nichž stojí letiště Brno-Tuřany je pan Horký. Ale už z uvedené výměry 16 000 m^2 (tedy 1,6 ha) je jasné, že jde jen o velmi malou část plochy letiště. Je to ale „nudle“ o rozměrech zhruba 500 x 30 m, která vede napříč přes vzletovou a přistávací dráhu i přes pojížděčku. Jedná se o parcelu 2840 v katastru Šlapanic (LV 3256). Viz http://sgi-nahlizenidokn.cuzk.cz/marushka/default.aspx?themeid=3&&MarQueryId=D6B992BE&MarQParam0=491059734&MarQParamCount=1&MarWindowName=Marushka S plánkem by ten článek byl mnohem srozumitelnější. Letiště bylo… Číst vice »
Rozumite nekdo tomu, jak je tohle mozny 😀?
Udelejte tohle jako obcan a smlsnou si na vas jako blazen.
Já bych ta letiště krom Práglu pozavíral všechna. Obzvláště v Budějovicích, Českých. Ještě dřív než začne ta nesmyslnost a.k.a. vnitrostátní lety.
Můžu Vám narušit Vaši představu o nesmyslnosti vnitrostátních linek informací o tom, že třeba zrovna mezi Prahou a Brnem lítá Boeing soukromé společnosti ASL Airlines ? Lítá denně a to na komerční riziko a bez dotací. Jenže vozí cargo a ne lidi, proto o něm veřejnost neví. Kdyby to pro soukromou leteckou společnost nebyla výnosná linka tak to nedělají. Zdroj: https://www.flightradar24.com/data/flights/3v91
Jenže to není primárně vnitrostátní linka. Je to rozvoz balíků sítě FedEx/TNT vždy brzy ráno z Liege přes Prahu do Brna, tam letadlo ve dne spí a večer letí zase přes Prahu do centrálního uzlu a třídírny balíků v Liege https://www.liegeairport.com/flexport/en/case-studies/tnt/
Ano, přesně tak to je. Vy jste správně informován. Jenže já reagoval hlavně na diskutujícího, co tvrdil, že letiště v ČR kromě Prahy by se měla zavřít všechna. Zrovna v Brně je vidět, že místní poptávka dokáže i přes tvrdou konkurenci Vídně a Prahy pár smysluplných linek uživit. Zejména v létě k moři, a určitě Ryanair do Londýna si taky mne ruce… Nevím, třeba to nejsou jediné niky trhu – možná kdyby ČSA zavedly podobný trojúhelník jak ASL Airliners – třeba Amsterdam-Praha-Brno, tak by mohl být podobně úspěšný jako zmiňovaná cargo linka pro FedEx/TNT…
teojuhelnik brno – praha – ams by tu linku uplne zabil. ekonomicky.
no, ale ona ta letiste by se fakt klidne zavrit mohla – to, ze se tam uzivi jedna specificka linka jeste neobhajuje existenci letiste – nezaplati ho.
Ale aspoň pro charterové lety, soukromá a sportovní letadla je to využitelné.
Ano to máte pravdu. Stačí se v létě podívat na flight Radar 24 a uvidíte že lety k moři je to tam narváno*.
*V tabulce příletů a odletů
Výborná příležitost ukončit ten předražený letištní nesmysl, pozemky využít mnohem smysluplněji a krajské peníze místo do trapné parodie na letiště raději investovat do kvalitního spojení s Vídní. A v Tuřanech a okolí by se výrazně zvýšila kvalita života.
Tak bych požadoval tu nelegální stavbu zbourat a ať si přesunou letecký provoz na letiště Ostrava Mošnov. Konec konců první rychlodráha bude pravděpodobně mezi Brnem a Ostravou, tak hezky na vlak a šup na letiště do Ovy (Ostrava/ Brno Airport). A upozornuji, že se jedná o nadsázku.