Jihomoravský kraj odolává: Za českodrážní režijky chce 1500 korun
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Zástupci Jihomoravského kraje dnes jednali s Českými drahami o tarifech a odbavení cestujících od ledna 2020. K zásadnímu posunu nedošlo.
Celá Evropa jde cestou integrace tarifů tak aby se cestujím vyplatilo použít vlak při jízdě přes hranici států. Každá železnice Evropy uplatňovala svůj tarif a uznávala pak pro přeshraniční jízdy jen mezinárodní tarif který byl velmi drahý. Výsledek byl ten že přejzd z Děčína do Drážďan vlakem byl dělal leda masochista. To vše se podařilo změnit a dnes i mezi státy můžete cestovat poměrně levně. Naše kraje jdou úplně proti proudu kdy si každý kraj stanovuje svůj tarif čímž vytváří bariéry pro cestování mezi kraji uvnitř ČR. Trpět budou zejména občané kteří pracují 15 km od domova ale už v… Číst vice »
Je to jednoduché. Komu se nelíbí co dělá Jihomoravský kraj nechť v říjnu 2020 zvolí jiné zastupitele než ty co jsou teď v koalici ANO, ČSSD, KDU-ČSL, TOP 09
@Otmar… máte to blbě… Vládne ANO/ČSSD (personálně provázané viz např. hateman) plus STAN, TOP09
Pokud zákon říká, že ČD jsou povinně uznávat režíjní jízdné.. Neslyšel jsem, že by to zrušili. Pokud ho teda v nějaké té novele neupravili. Tak tohle je takové sprosté obcházení. Jak si to jednotlivé části státní správy přehazují mezi sebou. A snaží se házet zodpovědnost na jiné. A ve výsledku zase na účet ČD. Tam se to háže nejlíp.. Na dluh investorů.
Investoři (asi do dluhopisů ČD) budou naopak rádi, když žádná režijková povinnost nebude a oni budou mít svou investici jistou, protože po letošní vyděračské exhibici jinak nedostanou už ani jeden nový kšeft, takže dojedou stávající smlouvy a můžeš zhasnout.
To nebyla žádná exhibice jen boj o zachování benefitu, což je snad logické.
Zákon říká… stačí si ho přečíst … takže až tak neříká… jinak by ho už pár let porušovaly samy České dráhy., které režijky neuznávají automaticky ve všech vlacích, což zde nikomu nevadí … v čem je rozdíl ve vlacích vedených na riziko ČD od vlaku na riziko kraje? … ve výši příplatku za jejich použití?
Proboha, kdo psal ten nadpis?
„Českodrážní….“
Napsat „za režijky ČD “ by nešlo?
„Až půjdu přes most Karla do divadla Národa na stěnu Čerta, uznám, že jste zvítězili. Ale bude to vítězství Pyrrhy.“
Karlomostní? Národnědivadelní? Čertostěnový?
Nějak jste kozlotrefový.
Českobudějovický, černokostelecký, královéhradecký… Určitě lepší než ten váš styl „V OÚNZ na WC mistr chytil TBC, musí na RTG, EKG a EEG. Spojení ČSAO-ČVUT-OPBH–ČSAD-FOK přerušilo se.
Jihomoravský kraj by si měl uvědomit, že konzultace provádí s prohnilým vedením ČD. Obslužnost vlaků provádí strojvedoucí a vlakvedoucí a o vozový park se stará armáda zkušených borců v depech. Dopravu řídí zaměstnanci SŽDC, tzn. že oni všichni mají mít poslední slovo, např. stávkou v celém JMK. Kraj by si to měl uvědomit než kosa narazí na kámen.
velmi inspirativni…
A kdo bude kosa a kdo kámen?
Prý nepřijede výpravčí do Říkonína (je to někde níže), takže dostane Áčko a poletí.
No ty nebudeš ani jedno, ty cype.(hornický učeň, kdybys to nevěděl).
Ano, narazí kosa na kámen.
V kvalifikačních kritériích pro další výběrko bude: počet stávek zaměstnanců za uplynulých 5 let. 🙂 🙂 🙂
A jaký vliv na to bude mít stávka zaměstnanců SŽDC? Protože do stávky za režijky mohli jít i oni a provozovatele dráhy těžko vyměníte.
Dobrý den všem! Asi jsem natvrdlý, ale v těch tarifech se už opravdu začínám ztrácet. Už nechci řešit režíjky, už na to kašlu, zaměstnanci by prostě měli ve vlacích ČD mít možnost používat režíjky bez jakýchkoliv doplatků jestli je to Morava, Slezsko nebo Čechy. Ale podmínky pro cestujícího např. s kartou IN 50. Kdo se má v tom vyznat. A jak to teda bude v JMK fungovat např. v dálkové dopravě, kdy budu navazovat na přípoj Os. To budu kupovat lístky dva? A pokud se to podaří tak si je koupím i přes Můj Vlak? Vysvětlete mi to polopatě.
Z mého pohledu se to dá po lopatě vysvětlit jen takto – nejen Jihomoravský kraj dělá vše pro to, aby lidi dostal z vlaků a autobusů do aut.
JMK naopak dělá vše pro to aby lidi jezdili hromadnou dopravou a celkem se to daří, IDS JMK prostě funguje. Sice nemám statistiky ale i bez nich jsem si celkem jistej že turisti jezdící přes půl republiky na výlety netvoří větší skupinu než lidé dojíždějící za prací atd. v rámci kraje – u JMK to bude jednoznačně dojíždění do Brna. Takže kraj celkem logicky buduje systém který upřednostňuje denní dojíždění před výletníky z jiných částí republiky. Když těch pár výletníků přesedne do aut (moc k tomu nevidím důvod) tak se skoro nic nestane, když budou pravidelně dojíždějící víc jezdit hromadnou… Číst vice »
Jihomoravský kraj je k železnici dlouhodobě nepřívětivý. Na polovině lokálek se už nesvezete vůbec (Hevlín, Pohořelice, Kyjov – Mutěnice, Ždánice, Morkovice, Oslavany), někde jen v sezoně (Lednice). A teď s tím jízdným to je další rána 🙁
A kdo by na těch lokálkách jezdil? Většině lidí je jedno jestli jedou autobusem nebo vlakem, zajímá je jak dlouho a jak často to jede, kolik je to bude stát, jestli jedou pohodlným moderním vozidlem atd. A co si budem povídat tak v ničem železnice zrovna nevyniká. Lokálky jsou prostě přežitek a KORDIS si to zdá se uvědomuje. Železnice své místo v dopravě stále má ale stavět u každé vrby na lokálkách to není. Pořád se řeší lokálky ale to že železnice není schopna plnit svou funkci a vozit lidi mezi velkými městy zdá se nikoho moc netrápí. V ČR… Číst vice »
Představte si že tam lidé jezdili. Třeba Hevlín se chystá nyní vlaky ve své režii obnovit. Místo aby se vybudovaly nové zastávky a vlak se tak lidem více přiblížil, tak se raději zruší, kraj přeci ušetří..Ještě že v jiných krajích mají naštěstí více rozumu. ..
V tom případě jsem rád že žiji v Kraji který ten rozum nemá 🙂 a kde nám Kordis zrušil vlaky z nádraží mimo vesnici a nahradil je rychlejšími, častějšími a novějšími autobusy které obsluhují několik různých zastávek ve vesnici.
jasne, prelozime trat aby vedla stredem kazde vasnice!! jupiiii!
Nové zastávky může budovat SŽDC, ne kraj. A SŽDC do regionálek moc neinvestuje. Takže dlouhá jízdní doba, nespolehlivost, moc lidí tím moc nejezdí. Zastávka u Brna – Brno, no to už mělo být dávno hotové i s novými zastávkami. A snad se příští rok kopne do země. Elektrifikace trati až do Jihlavy, to je v nedohlednu (pak se diví, proč po trati nejezdí nákladní dopravci – přece nebudou v Jihlavě a Brně měnit lokomotivu, prostě to objedou). Kraj potřebuje zaplatit co nejvíce dopravy za co nejméně peněz, proč by platil něco, co je drahé a nikdo s tím skoro nejezdí.… Číst vice »
Všechny složky jsou důležité, jak dobré spojení krajských měst, tak stejně je důležité i dobré spojení menších měst. K čemu pak bude rychlé mezikrajské spojení, když regionální bude zabito?
jestli to nahodou treba nebylo tim, ze na mnohych spojich vyse uvedenych lokalek, se fira casto sam ve vlaku bal.
Trať Morkovice (ZL kraj) – a patrně Nezamyslice (OL kraj)? JMK opravdu nemůže za všechno.
In 50? Koupíte si jízdenku Slavkov – Praha a basta. Tedy, pokud z Brna pojedete s ČD.😀 2 jízdenky potrebujete, pokud v Brně přestoupite na RegioJet. Tedy vše pro starém. Doporučuji číst oficiální info, ne bulvární články.
Tři palce dolů? Fajn … jen – v čem se pletu?
V tom, že tazatele zajímá vnitrokrajská traťová jizdenka se slevou IN 50.
Hmmm … v příspěvku Romana G. není o traťové jizdence ani slovo …. ale dobrá … uvnitř kraje – viz příspěvek Leinada… Ale uvidíme… třeba ČD zagarantuji tržby a TR10 bude všude 😀
To mi z toho vyplývá. V této kombinaci je traťová jízdenka výrazně levnější. Což u Os vlakum může být problém.
1) Jedeš z/do JMK = nic se nemění, jedeš na tarif dopravce.
2) Jedeš uvnitř JMK = místo jízdenky ČD dostaneš jizdneku JMK. Která se liší tím že tam nejsou jména stanic, ale čísla zón, a platí na všechno co jede po těch zónách(vlaky, autobusy, MHD).
Takže řekneš na pokladně „jednou Adamov“ a pak si můžeš rozmyslet jestli to bude vlakem nebo autobusem.
Pojedu třeba Adamov – Břeclav a hned je problém na světě…
Jaký? Že tech lidí, co jezdí takovou to cestu jezdí… Existuje mapa, na té mapě jsou čísla zón i vyhledávač na internetu je. Prostě se to tam zadá… je to 11 zón, tak to dostanete celosíťovou, ta platí 3 hodiny, nebo si rovnou koupíte celodenní celosíťovou, to stihnete i zpátky, koupit si ji můžete už v tom autobuse co vás na to nádraží poveze a po Břeclavy také můžete drandit jak chcete. Pokud máte předplatní pro Adamov a nějakou zónu tím směrem, tak to vám bude stačit i třeba jen 9 zonová či dokonce i 7 zónová, pokud máte předplatní… Číst vice »
A pokud budu chtít jet z Brna „“écečkem“, tak mám smůlu. Musím si koupit další lístek.
No tak si koupíte další lístek. Když pojedete do Prahy autobusem, taky si v Brně koupíte další lístek. No a? Ale popravdě, kolik lidí proboha podniká takové cesty s těmito kombinacemi. Skoro nikdo.
Doplním. Na EC si koupíte další lístek i dnes. Zvlášť pokud pojedete do Brna na předplatní.
Nekoupím, traťová jízdenka platí jak na EC tak na osobáky…
A kdo s tím proboha dnes jezdí. Vy? A dále jeden dva lidi? Kdo by si něco tak nevýhodného proti tarifu IDS kupoval? Taky mohl prostě JMK vyměnit dopravce a pak by vám traťová jízdenka ČD byla stejně, víte k čemu. Dopravce tu opravdu není od toho, aby si určoval, jaký tarif se bude používat na spojích, které mu platí někdo jiný. A když pojedete Adamov – Vyškov z Brna rychlíkem? Tak si buď koupíte krajskou jízdenku a nebo si stejně můžete koupit dvě, protože tam bude jezdit jiný dopravce. Z pohledu cestujícího je mi totiž jedno, jestli mě vezou… Číst vice »
Nevýhodný tarif? Když koupím zpáteční na IN25, tak to vyjde levněji než IDS. Ta je navíc časově omezena. A už se mi stalo, že jsem si musel koupit více pásem, než jsem potřeboval, jen kvůli tomu, abych se s cestou vešel do časové platnosti jízdenky.
To jste musel jet tedy velmi zvláštní cestou. To se mi opravdu ještě nestalo. To už musí být něco. A zkusil jste si rozpočítat tu částku co za tu kartičku na IN25 musíte zaplatit do ceny těch lístků co si koupíte? Ještě stále je to taková bomba? A to jezdíte jen z nádraží na nádraží? A dál chodíte pěšky? Tak si připočtěte cenu těch jízdenek. Traťová jízdenka je obdobou předplatní jízdenky na IDS. Může být týdenní, měsíční. Teď mluvíte o jednorázových jízdenkách, nikoli o traťových. Z Adamova do Břeclavi to musíte stihnout za dobu platnosti jízdenky. Samozřejmě pokud vystoupíte a… Číst vice »
Teď na traťovou jízdenku můžu jet Brno Břeclav čímkoli, jak EC tak osobákem, Teď budu potřebovat jízdenky dvě, nebo čekat na ten správný vlak 🙁
A když vám kraj změní dopravce na osobních vlacích a z Brna do Břeclavi bude jiný dopravce, tak si také jednu traťovou jízdenku nekoupíte. IDS je založen na tom, že je jedno se kterým dopravcem jedete. To platí u autobusů, tak proč ne u vlaků.
Máte docela pravdu, ale pokud kromě pozdě večer či brzo ráno jedete osobákem do Břeclavi z Brna..tak je mi vás fakt líto, ani neznám lidi, kteří by jezdili do Ladné Os..do Břeclavi už vůbec, Os jede 2× déle než R či EC.
Na rychlík vám IDS platí, jen EC ne, teda existují výjimky na několik spojů platí i tam. Takže osobákem jet nemusíte. Krom těch brzkých ranních a pozdních večerních hodin, jenže to žádné EC nejede stejně. Takže úvaha, že nebudete moc přesednout v Brně na EC ji mimo. Mimochodem z toho Adamova do Brna pojedete osobním vlakem velmi pravděpodobně. A do Ladné asi málokdo pojede osobákem, aby šel pak kus pěšky, když ho do vesnice doveze pohodlněji autobus z Břeclavi. A tam dojede pohodlně rychlíkem z Brna na IDS. Zkuste si o tom napřed něco zjistit. 😉
Něco ke stávající integraci linky R50 do IDS JMK – na linku níže se píše: https://www.idsjmk.cz/jrady/R50.pdf?date=08.01.2019 V lince R50 je povolena přeprava pouze s jednorázovým jízdním dokladem IDS JMK zakoupeným prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON. Tento jízdní doklad je současně vždy místenkou. Je vydán pro konkrétní vůz a sedadlo, cestující je povinen použít pro jízdu výhradně toto místo. Kombinace jízdních dokladů je povolena, k předplatní jízdence však musí být vždy zakoupena jednorázová jízdenka s nenulovou hodnotou prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON. Nedávno jsem tím chtěl jet a když jsem si vybral v aplikaci POSEIDON mnou vybraný spoj, tak mi aplikace… Číst vice »
Tak se zeptejte Jančury, proč nechce uznávat tarif IDS i v jiných třídách 😉 no u ČD to také platí pouze v druhé třídě, do první vás nepustí. A rovnou se ho zeptejte, proč když tak toužil po tom vozit pasažéry v rámci IDS jim to tak komplikuje? Aby si vyzkoušeli vlak a pak si rovnou koupili jízdenku u něj, dražší. I když nebude platit na přestup dál? No z lásky k cestujícím to takhle není..
To je jeho (= Jančurovo) regulérní rozhodnutí, ve které třídě bude tarif IDS, stejně jako ČD – jen je krapet zavádějící ta proklamace, že ve vlaku není volná kapacita, když lowcost vůz je – pokud vím – maximálně jeden na soupravě z minimálně 5 řazených vozů na spojích do Rakouska a na Slovensko. A jako cestující bych oprávněně čekal, že se to někde dočtu v tarifu:-)). A ne že mi Poseidon bude hlásit neznámou chybu:-))))
Dušane,
společnost RegioJet deklaruje pouze jednu vozovou třídu, a to druhou, dále rozlišenou tarify. V této vozové třídě bez rozdílů tarifů poskytuje tzv. státní slevy dle cenového věstníku MF ČR.
Ve vaší reakci se dá tedy pouze souhlasit s částí sdělení: „To je jeho (= Jančurovo) regulérní rozhodnutí,“.
ČD za určitých okolností, tyto okolnosti jsou v souladu s výše zmiňovaným cenovým věstníkem MF ČR, akceptuje i v 1. tř. vozové doklady IDS, a ne JMK, a to s doplatkem do této třídy, který tento doklad povyšuje na doklad 1. tř..
Aplikace poseidon se kvůli rezervaci prostě musí připojit to systému Regiojetu a ten jí pošle nějakou odpověď. Opravdu není důvod, aby se software IDS přizpůsoboval softwaru jiného dopravce, to by měl chtít RegioJet, asi nechce, když vám to zobrazuje, to co říkáte. To je také Jančurovo regulérní rozhodnutí. Ve vlaku prostě není volná kapacita, kterou můžete jet na jízdenku IDS. Taky se na to mohl JMK vykašlat a říct, že pokud nebude uznávat plný sortiment jízdenek a bez nutnosti rezervace, tak jako ČD, tak není důvod, aby u něj platil krajský tarif. Aspoň byste si neměl na co stěžovat. Ostatně… Číst vice »
Když může studenty vozit i ve Standardu a Relaxu, kterou považuje za 2. třídu, tak by tam měla platit i IDS ne? 😉
Tam mu to doplatí stát, do plné ceny. Tedy přesně to, co vadilo u ČD. Jo, někdo nesmí, někdo může…. Kraj by těžko byl ochotný a já se nedivím, mu přídávat nějaké peníze navíc podle toho, v jaké částce si zrovna naúčtuje konkrétní místo. U nás soukromí dopravci prosperují jen proto, že přes studenty rýžují stát. To samé v autobusové dopravě, tam to funguje podobně. Bohužel.
Režijky zůstávají, to jsem rád. Nerad bych přestal jezdit na jižní Moravu.
„Nerad bych přestal jezdit na jižní Moravu.“
Technická poznámka – jižní Moravou je i mírně nadpoloviční část Kraje Vysočina, jakož i část oblasti, které se říkalo „Vysočina“ již v dobách, než kraj s oním názvem vůbec vznikl.
Na jižní Moravu tedy můžete jet, aniž byste vůbec do Jihomoravského kraje vjel. Ba co víc – je možné, že přímo na jižní Moravě jste i nyní, když jste na té Vysočině. 🙂
No, my co jsme se na jižní Moravě skutečně narodili, bychom té části kraje Vysočina nikdy jižní Morava neřekli, i když kdysi do Jihomoravského kraje patřila. Jako Třebíčsko a jižní Morava 😀 to i přes značnou představivost nemá nic společného (kulturně už vůbec ne), to je Vysočina.
Výborně, je vidět že na Jižní Moravě mají páteř a neuhnou před partou zpovykovaných odborářů.
Omyl na jižní Moravě nemají rozum. A jen tak mimochodem rentiere to jednání bylo mezi JMK a ČD ne s odboráři.
Dobrý, reakce do sedmi minut, těší mě, že čekáš až něco napíšu. Ale jak to zvládáš při práci? Jeden neví…
Dost si fandiš 😀 . Na tvé příspěvky rozhodně nečekám. Nevím co bych z toho měl. 😀
Nene, jen na ně ihned reaguješ. 😁😁😁
Přejmenuj se na Trumberu:)))
Ale tý nenávisti, co v sobě nosíš, tý se zbav. Není to zdravý:)))
Jo výborně. I když se nehovoří o SŽDC těším se, až nepřijede vlakem výpravčí např. do Říkonína. Tak pak můžeš jít z Tišnova pěšky do Vlkova na další vlak.
Zo mne baví kecy o tom jak někam nedojede výpravčí. A když tam ČD jezdit nebudou, na co se budete vymlouvat?? Arriva, GWJ, RJ taky dává výpravčím jízdné zadarmo?? 🙈🙈
Saskarna na entou. Politici Jihomoravskehio kraje by se meli stydet za to, jaky schvalili paskvil v doprave pro cestujici verejnost. Nejde preci jen o rezijkare, kterych je mene nez beznych cestujicich. Vyvodi zbtoho Kraj respektive Ministerstvo dopravy nejake personalni dusledky?
A barveni pruhu na vlaky, to je pakarna neuveritelneho nesmyslu.
Doufám, že si obarví jenom své vlaky a ne vozy ČD
O vozech ČD, které jezdí na komerčních linkách ČD, kraj samozřejmě rozhodovat nebude. Jinak samozřejmě dodavatel plní službu podle požadavků objednatele, pokud přistoupí na smlouvu.
Označení místa, kde se prodávají jízdenky, mi až jako takový nesmysl nepřijde.
Super, takže u šestivozové 560 hledejte ten „správný“ vůz se zeleným pruhem…
Tak samozřejmě že by i na nástupišti mělo být označeno místo, u kterého musí ten správný vůz zastavit.
Kraj by měl zatlačit na značení stanic (na peroně sektory cca na délku vagónu a hlásit ve kterém sektoru bude vagón pro lidi bez jízdenky) Ale nic proti tomu nemám. Samoobslužný způsob odbavení cestujících je běžný na více tratích. Že v šukafonu buď prodává strojvedoucí (=kdo nemá, nastupuje kolem něj jako do autobusu, vzadu může být revizor) nebo na jednom konci šukafonu je automat a na druhým může být revizor, to je naprosto ok.
O žádném takovém značení nebyla dosud zmínka…
Personální důsledky by měli vyvodit spíš voliči.
R13 až do StM u UH, za mě vítaná změna, ok!
To je dobrá zpráva. Chtělo by to ale taky S6, R56 a S9, ať je to jednotny.
R56 vede do Veselí nad Moravou, z Veselí nad Moravou do StM u UH a pak dále do Prahy vede R18 a ta bude v úseku Veselí n.M. – StM u UH zaintegrována též. S9 a s6 jsou krajské linky, vedou až na hranice kraje, dále už je to kraj Zlínský., tam objednává a platí dopravu někdo jiný a pokud nerozhodne, že bude akceptovat i tarif IDS JMK, tak s tím JMK nic nenadělá. Všichni toužili po vlastním kraji, tak tohle jsou důsledky. Těžko chtít, aby tarif IDS JMK platil v celé republice. Od toho by měl vzniknout celostátní tarif… Číst vice »
Já to považuji za rozumný kompromis. Jen moc nechápu, jak to myslí s tou garancí TR10. Copak si ČD TR10 cucají z prstu? Ceník je přece v tarifu jasně dán, na každé jízdence je uvedena cena i relace a není problém ze systému vytáhnout kompletní informace o prodeji jízdenek. Jasně, není možné flexi jízdenky přiřadit konkrétním vlakům, ale trase ano. Ale to ani jízdenky IDS. Horší je to u celostátních síťových jízdenek, tam by to šlo jedině jejich načtením v každém vlaku.
Není, ale dá se s tím čarovat.
Bohužel na tom čarování bude kus pravdy … jak jsem psal už i jinde… více krajů, i slovy hejtmana, ve vykazování tržeb a jejich členění mezi dálkovou a regionální dopravu nemá důvěru…
Copak konkrétnímu vlaku, problém flexi jízdenek je že se nedají přičíst konkrétnímu objednavateli.
Jel jsem Brno-Břeclav krajským Sp, ministerským R nebo komerčním Ex?
Dokázat že průvodčí mi načetl QR kód v nějakém vlaku a stejně se to účetně přičarovalo do jiného asi bude docela těžké, ostatně kdyby se to dělo, zhrzený účetní/štíplístek vyhozený z ČD by mohl začít mluvit, ale může to kraj vyloučit?
No, štiplistek může mluvit jak chce … ten vi max., že načetl … to by asi musel být zhrzený čaroděj z GŘ …
Kraj neodvolává, kraj se chová vstřícně.
Roční šulinkarta na všechny zóny stojí x, zaplaťte x*počet zaměstnanců.
Pochybuju že všechny zóny JMK stojí jen 1500.
…srovnáváte nesrovnatelné
Kde je rozdíl? ČD a.s. chtějí aby jejich zaměstnanci mohli jezdit zadarmo. Smlouva je brutto = jízdné je riziko kraje.
Zaměstnanci autobusových dopravců a jejich rodinní příslušníci jaksi taky neplatí to, co tvrdíte, ale mnohem mnohem míň, a mají právo za své roční režijky jezdit po celém IDS JMK; tedy jak vlakem, tak i autobusy. To od dráhy po IDS JMK nikdo nechce. Rádi bychom pouze zachovali současný stav, tj. vlaky celostátně, bez komplikací. Autobusy režijkáře nezajímají, jsou zvyklí si jízdenku případně koupit. Já dělám práci, která se na provozu i na Jižní Moravě projeví a bude projevovat i v budoucnu. To, že nepatřím pod nějakou jednu územní jednotku, neznamená, že moje práce nemá na IDS JMK dopad. Krom toho… Číst vice »
Zaměstnanci autobusových dopravců samozřejmě neplatí za režijku 100% ceny, to by režijka nebyla benefit. Ale zaměstnavatelé „platí.“
Zaměstnanci autobusových dopravců si na své režijky mohou jezdit tak maximálně na komerčních linkách svých zaměstnavatelů ne na linkách objednávaných krajem. Ostatně obvykle na ně ani neměli jízdné zdarma, jen výraznou slevu a to zdůvodu daňových. To víte, není to železnice. Když o ně přicházeli, tak železničáři ani nepípli. Nyní si mohou zakoupit režijku IDS JMK, ale ta platí zase jen v autobusech, nikoli ve vlacích. Kraj by chtěl, aby stejný systém platil pro zaměstnace autobusových dopravců, tak zaměstnance vlakových dopravců. Nebylo by lepší, kdybyste měla jednu režijku, kterou byste mohla na to nádraží zadarmo dojet, dojet do práce a… Číst vice »
– Nemluvíte pravdu. Cituji z tarifu IDS JMK: b) zaměstnanecké jízdné zaměstnanců autobusových dopravců. KORDIS JMK, a.s. vydává zaměstnancům a rodinným příslušníkům autobusových dopravců jízdenku platnou na všech autobusových linkách IDS JMK číselné řady 100 a výše; c) zaměstnanecké jízdné zaměstnanců koordinátora. KORDIS JMK, a.s. vydává pro své zaměstnance v pracovním poměru jízdenky opravňující k bezplatné přepravě v celém systému IDS JMK. A pak ještě asi milion výjimek pro papaláše. VČETNĚ VLAKU. A ne, lepší pro mne je, když si zaplatím šalinu na nádr a pak dojedu na režijku mimo kraj kam potřebuju, než abych si musel kupovat jízdenku někde… Číst vice »
A kolik stojí zaměstnance DPMB šulinkarta?
Vím, že v Pha ji mají zaměstnanci zadara a platí jen za příslušníky.
Pro zaměstnance DPMB stojí 200,- za rok,platí na zóny 100+101,mimobrněské jen ve vozech DPMB,neplatí ve vlaku(vůbec).