Jihomoravský kraj může stavět obchvat Čebína, ÚOHS zamítl rozklad Eurovie proti Metrostavu

Trasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMKTrasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMK

ÚOHS potvrdil, že Metrostav Infrastructure může používat reference z bývalé Divize 4 Metrostavu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A co to vyřeší, V Čebíně kolony nejsou,za kopcem se zařadíme do kolony na Kuřim jako každý všední den. Výhozená půl miliarda. V Čebíně zanikne poslední nezasažená krajina pod lesem ale co vždyť už tam.jezdí desitky vlaků denně.Problém je jen v Kuřimi i od Svitav. Tohle by se mělo řešit. Délka stavebního povolení delší než v Ugandě ale hlavně že se odsype všem zůčastněným a jedem dál.

WHN

Nejsem odborník, ale nestaví se obchvaty třeba proto, aby doprava nevedla intravilánem obce? Tedy v tomto případě aby značná část z 15 000 vozidel/24 hod (sčítání 2016) nejela přes obec Čebín? Nevím, jen uvažuju.

Obdivuju ale znalost délky a počtu stran stavebních povolení vydávaných v Ugandě, takových lidí v ČR moc nebude.

Ještě doporučení na závěr: pokud máte nějaké informace o „odsypávání všem zúčastněným“, doporučuju se s tím obrátit spíše na Policii ČR, protože tady by to vyšetřovatelé mohli přehlédnout. 😉

SYN

Hm, tak asi by bylo dobré zdůraznit „co to vyřeší pro mně (vás)“, protože ti lidi v Hradčanech ti budou šťastný jak blecha… Nezasažená krajina – jako ten kraj pole?

Honza

Díky autorovi za proaktivní zjištění aktuálního stavu!

Ted

Nebylo by lepší stavět rovnou i obchvat Hradčan?

SYN

Jo, jsem si říkal jestli by nešly zároveň vyřešit i Hradčany… ale na druhý pohled, spodem (od jihu) to vypadá hodně „kolem“ takže pokud to dovolí terén, asi by to bylo letší „horem“ (někde podle tratě?) a pak jsou to dvě prakticky nezávislé stavby…

LKB

Trochu bych mel obavu, jak nakonec bude vypadat najezd na obchvat ze strany od Kurimi, na mape v clanku to vypada skoro pravouhle. Nemate nejake blizsi udaje, jak ta zatacka bude vypadat? Pokud dobre pocitam, obecne na II/385 je potreba jeste dalsich deset obchvatu od Kurimi az po Kridla. A asi bych vyrazne jinak resil krizovatku II/385 a I/19, mi ted prijde rizikova.

Sobolí Havanský

„Jedná se o novostavbu silnice II/385 jihozápadně od obce Čebín v délce cca 4,1 km, návrhová kategorie komunikace je S 9,5/80. Stavba je vedena převážně po zemědělských pozemcích mimo zastavěné území. Na řešený úsek v budoucnosti naváže obchvat obce Hradčany, nová komunikace bude ukončena provizorním napojením na stávající silnici II. třídy. Na začátku stavby je navržena okružní křižovatka průměru D = 51 m, umožňující výhledové napojení na novou trasu dálnice D43. Součástí stavby jsou také 4 mostní objekty (3 na trase obchvatu, 1 nadjezd přes hlavní trasu), přeložky Sentického a Čebínského potoka, kanalizací a vodovodů a také sdělovacích a silových… Číst vice »

Honza

Napojení na stávající silnici na Kuřim je ostré, ale ve směru od Tišnova je plánován odbočovací pruh, takže alespoň polovina nákladních aut se nebude muset trápit s kruháčem.

Napojení na D/R/S43 je bohužel hudba budoucnosti, navíc mám pocit, že podle poslední varianty by měl obchvat směřovat spíš na Jinačovice.

SYN

Snad ne (na Jinačovice), tam je to divočinou, pro tranzitující dopravu snad jakžtakž OK (i když je to citelná zajížďka pro všechny směry kromě Pha-Svitavy) ale pro zdrojov/koncovou dopravu (lidově – pro nás co vyjíždíme z Brna) je to absolutně o h…u bohužel… a kvůli věčným bojům o R43 už tam 25 let chybí aspoň nájezd/sjezd na dálnici mezi Veselkou a Bosonohama, takže kdokoliv se chce dostat do Bystrce, Žebětína, Kníniček, Komína atd. tak musí pěkně okolo Velké ceny vyhlídkovou trasou (ještě že už tam aspoň několik let není ta kostková silnice, zase dlouhá padesátka přes Popůvky) nebo hezky přes… Číst vice »

KLL

Podle mapy vykoupených pozemků, kterou jsem někde viděl, tam skutečně bude hodně prudká zatáčka. Nechápu proč, dalo se to přece napřímit…

Beekee

To vzhledem k intenzitám asi není moc reálné. Křižovatka s I/19 není moc dobrá, ale mnohem horší jsou ty trojúhelníky u Předklášteří. Speciálně ten dole.
Jinak samozřejmě, tato silnice hlavně čeká (jižní) na obchvat Kuřimi.

PetrN

ten dolní trojuhelník lze krásně a elegantně vyřešit okružkou, která se do něj vejde, byla na to dokonce rychlá studie včetně kapacitního posouzení okružky…

Beekee

To se samo nabízí, ale z takového řešení bych měl docela strach. OK přímo pod kopcem chce trochu víc promyslet než jen „rychlá“ studie a vpálit tam co se vejde, jak je u nás bohužel příliš často standard.

PetrN

předmětem spíš bylo, že se tam dá realizovat z prostorového hlediska jak okružka tak obě varianty stykové křižovatky (a to jak hlavní na Nedvědice, tak zalomená hlavní na Rožínku a Loučky). Kopec bych neviděl jako problém, není nijak extra prudký a podle mě je z hledika kopce jedno jestli tam bude okružka či stykovka, nějak nerozumím co byste si tam pod kopcem jinak představoval? Z hlediska bezpečnosti bych jednoznačně volil okružku, kapacitně problém nebude ani ve výhledu… podobných křižovatek pod kopcem je velmi mnoho, a to i na výrazně vytíženějších komunikacích, z hlavy mě napadá třeba OK I/11xI/14 u Vamberka… Číst vice »

PetrN

obchvaty na II/385 dávají smysl od Kuřimi pouze po Předklášteří (včetně) kde dosahují intenzity 15tis./den, od Předklášteří až po I/19 to osciluje kolem pouhých 2000voz/den a to vám obchvat nikdo ekonomicky neobhájí

LKB

PetrN: Nesouhlasim s Vami v casti „od Předklášteří až po I/19 to osciluje kolem pouhých 2000voz/den a to vám obchvat nikdo ekonomicky neobhájí“. A to ze dvou duvodu: A) Na trase jsou nektere kratke obce, kde by mohl byt kratky obchvat, napr. Branisov nebo Litava. Jak muzete takto bez dalsiho rict, ze se to neobhaji? To mi nedava smysl, resp. asi ekonomicka vyhodnost nema spravny vzorec. B) Uvaha neposilovat II/385 je nespravna z duvodu sirsiho dopravniho kontextu, ktery ale vy nepisete. Alternativni trasa k II/385 Brno – Nove Mesto na Morave / Zdar nad Sazavou je v severnim a pak… Číst vice »

SYN

No, ono je řešení I/43 natolik akutní že řešit před ním cokoliv „za Předklášteřím“ je hodně pochybné. A po něm už to bude aktuální asi jen tam kde by se nějakým kouskem zároveň odlehčilo a přitom výrazně zkrátilo („target of opportunity“)…

Joker

Nevíte někdo, kdy se to začne stavět a kdy se to zprovozní?

KLL

To zatím nikdo neví, ale snad stihnou přes zimu podepsat smlouvu. Dřív než na jaře se nic většího stejně dělat nebude.

Kamila

Katastrofa, komu tím přispějeme. Kuřim nebude za deset let a bude to ještě horší, doprava se zrychlí a špunt bude větší.

Vojta

Tady by jedině mohlo trochu pomoct P+R u zastávky v Hradčanech.

Alf

a proč když je P+R v Tišnově a v čebíně?

SYN

Jak Kuřim nebude, Kuřim přece náhodou už vcelku slušný obchvat dávno má (tedy ve směru II/385, kdo musí zajíždět do Kuřimi centra případně směr Lomnička atd. to je chudák, to jo)
Tam snad jedině nahradit kruháč mimoúrovňovou, ale to „až jednou“ (nebudeme vědět co s penězi)…

Pavel

Zaplať pánbůh, že je Rafaj pryč. Ten nadělal škody jak Bárta

Kodl

Amen.