Jihomoravský kraj chystá další silniční stavby související s rozšířením Dukovan
Jaderná elektrárna Dukovany. Foto: Jihomoravský kraj
Plánované rozšíření Dukovan přinese velké investice i do silnic v Jihomoravském kraji.
Plánované rozšíření Dukovan přinese velké investice i do silnic v Jihomoravském kraji.
A vlečka a navazující trať do Rakšic? Tam úpravy budou?
Budou. Cca do pěti let. Chystá se to společně s přestavbou žst. Rakšice.
Trasa je zde:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-stavi-se-trasa-pro-obri-naklady-do-dukovan-40465919
Měli by opravit hlavně těch 300 metrů před vjezdem do JE ( tam co staví busy) Všude je to opraveno a tam je to sice krátký úsek, ale zato hardcore tankodrom na jízdu krokem. 🙂
Stavba asi bude jezdit jinudy, ne?
No, krokem… posledně když jsem tama jel tak nikdo (přiznávám, včetně mě) nedodržel ani tu 70ku co tam mají…
https://www.youtube.com/watch?v=ZwSypRp39wE
Zajímavé video.
Mohlo by se to dovézt po Vltavě až do Červené nad Vltavou a pak kombinací vlak auto dovézt do Dukovan.
Do Dukovan je to lepší vzít po Dunaji, pokud bude v Černém moři bezpečno. Dál je to totiž po rovině až na posledních 10-20 km.
Kanál Rhein – Main – Donau. Beztak je tam pusto, prázdno…
Ano, i to je možnost, lepší než se probíjet po dvojkách přes Vysočinu. Jen nevím, co na to rakouští Zelení, aby z toho nebyly ceostátní protesty, že jim ten kus železa kdesi a cosi.
Oprava, do Dukovan to chtějí vozit z Týnce nad Labem.
Počítá se také s využitím železnice, nebo se bude všechno tahat kamiony?
Jako, že by se po všech těch letních výlukách a “zřizování bezstykové koleje” trať 241 konečně opravila?
Oprava: trať 244, samosebou…
Ona není ani jedno. Číslování linek osobní dopravy v občanském knižním jízdním řádu nemá s číslováním tratí nic společného. 😉
Já chápu, že šotouši dlouhá léta nic jiného, než mapku na předsádce KJŘ, neměli. Ale není to správný popis, navíc se to rok od roku libovolně mění.
Zajímavé,že při stavbě atomky v 80 letech se vše vozilo do Rakšic vlakem.Postavil se v Bránicích nový most,jezdil jsem tam se sergejema.A najednou využívání silnic.Fialova vláda jen plno kečup.
Ony taky rozměry komponent k VVER-440 byly poněkud menší, než k 1000 MW blokům, které se (snad) bude stavět v budoucnu, ty Fialo. VVER-1000 byl konstruován s ohledem k využitelnosti železnice – širokorozchodné, takže do Temelína už ten návoz reaktoru vyžadoval vypínání trakčního vedení apod. Daleko důležitější, než pro převoz velkých konstrukčních prvků elektrárny, je využití železnice pro dovoz kameniva, cementu, oceli.
No, kéž by. Ale bude i do těch kolejí investováno? Přece jen, toho materiálu okolo (i paliva potom) bude asi nakonec i více, než těch velkých komponent.
Co kromě pořádné opravy je potřeba? Úvrať v Moravském Krumlově až tak moc nevadí, obzvlášť jestli tam bue potřeba přivěsit postrk a jestli ten náklad pojede po vlečce 40 nebo 60 km/h už moc nerozhoduje.
Ano, cement a kamenivo do betonu převýší reaktorovnou nádobu přinejmenším 10násobně.
No, a přesto při stavbě JE Astravets Bělorusové při přepravě přerazili reaktorovou nádobou sloup u trati…
Nemáte k té nehodě v Astravci nějaké podrobnosti? Mě se povedlo najít jenom tenhle článek o tom, jak borcům spadla reaktorová nádoba ze čtyř metrů a tak ji museli vyměnit: https://bellona.org/news/nuclear-issues/2017-05-rosatom-replaces-reactor-core-that-technicians-dropped-at-its-belarusian-plant
Jestli to souvisí s Vámi popisovanou nehodou netuším
https://vgr.by/2016/12/27/korpus-reaktora-pri-perevozke-zadel-stolb/
Máš pravdu, předsedo. Strojní komponenty jsou možná ta zajímavější část, ale stavba je z velké části hlavně o betonu, drátech do betonu, kilometrech obyčejných trubek a kabelů. Tam by ta železnice svoje místečko mohla najít (při dostatečné skladovací kapacitě na vyložení ucelenky Rajek nebo sypáků).
Cement i vápenec se v „cibulích“ vozí běžně, v tom není problém.
VVER-1000 vezli z Plzně i po normálněrozchodné železnici.
Ale nevozilo …
Není náhodou právě ODS největším zastáncem přesunu i zbytku přeprav z kolejí na silnice? Ne, že by na tom ostatní byli o mnoho lépe (nejen u nás)…
No tak snad se na dráze zvládne aspoň pověsit ty dráty. Kdepak nějaká dvoukolejka přes Moravské Bránice třeba, taky na co…
Ty my občas Tomáši připadáš, že si sem spadl jako „Majka z Gurunu“ 🙂
Vždyť zde se v rámci stavby Brno – Střelice ani nezadrátuje nákladní spojka z Brna dolního na odbočku Státní silnice: https://mapy.cz/s/macegejecu
A představa, že se zrevitalizuje a zadrátuje připojení JE Dukovany ke slušné železniční síti mi připadá jen jako zbožný sen. Vždyť se tam bude něco vozit jen deset let po dobu stavby…
A například představa, že by součástí stavby byla i hala se strojírenskou fabrikou, aby se ty monstrózní prvky nemusely tahat po světě by taky mohla být zajímavá…
https://mapy.cz/s/ketotufeca
Že by si tam po dobu stavby postavili slévárnu, cementárnu, hliníkárnu, kabelovnu… a v neposlední řadě lokmotivku, kde si ty posunovací lokomotivy vyrobí?
A proč? To ostatní se dá v pohodě přivézt, možná i vlakem, pokud někdo bude chtít.
Mě šlo o ty „nadrozměrné“ prvky, které by mohlo být rozumné vyrobit na místě.
Ta slévárenská technologie je dost drahá, aby se stavěla na jedno použití.
To máte částečně pravdu a dokonce se to tak na stavbách v zahraničí i dělá. Například potrubí velkých průměrů (3000 mm apod.) nemá smysl vozit, šlo by o dopravu vzduchu, takže se navezou plechy a zkrouží a posvařují v dílně přímo na stavbě. Bohužel to je aplikovatelné na jednoduché díly, něco sofistikovanějšího tak jako tak musí přijet z fabriky.
Něco se snad bude vozit i pro samotný provoz, ne? Byť toho zdaleka nebude tolik.
Letecky do Brna, nějakých 100 tun a 2x do roka.
To je fakt lepší se soustředit na tranzitující kontejnerovou dopravu a odvozit vlakem 10000x víc než tohle.
No já totiž jaksi občas kladu rejpavé otázky, ačkoli odpověď plus minus znám. Taková forma povzdechnutí si…
Nicméně když odhodím naučený pesimismus, tak ty dráty by měly smysl hlavně od Breclavi a případná dvoukolejka tedy přísně vzato hlavně kolem Valtic a Mikulova. Ale tak jako “se do toho leccos vejde” nepochybně u silnic, tady by si zase mohla prohrát polívčičku i osobka (plus ND by s tím svezla tu Státní silnici).
A proč? Ministerstvo dopravy ČR je ve skutečnosti ministerstvo automobilové dopravy.
Vzhledem k poměru dopravních výkonů (jak osobních tak nákladních) a pozornosti/nákladů je to přesně naopak. Neříkám že je to špatně, železnice potřebuje podporu jako sůl, ale tyhle ukřivděné výkřiky jsou skutečně nesmyslné.
Hm, ne. Změna podílu dopravy je důsledkem nepolitiky MD vzhledem k železnici, ne naopak.
Uložit jakoukoliv povinnost je možno pouze zákonem.
A jako odhlasovat ve sněmovně, že kdokoliv musí nejprve požádat želenici, jestli mu to přepraví a když do 3 měsíců nedostane odpověť a teprve po urgenci pak může kamionem. Přičemž za 3 měsíce se odběratel zařídil jinak.
Devastace firem v touze po moci.
Jděte si to s těma slaměnejma panákama zkoušet na někoho jinýho…
Kraj správně zavětřil možnost opravit část svých silnic za peníze SFDI…
Ale houby. Víte, kolik váží reaktor, turbosoustrojí nebo generátor? To jsou váhy v řádu nižších stovek tun včetně patřičných rozměrů. Silnice leckde vyhovují, ale kritická místa se na to musí připravit.
Ale houby… Jan to napsal správně.
Já bych řekl že pravda je obojí!
Není, když stavebník poškodí silnici musí hradit náklady.
No to asi jo, ale dost pochybuju, že se tyhle díly povezou přes Neslovice nebo nedejbože Moravské Bránice.. .jel jste tudy někdy? A co pak v Ivančicích? Úplně nechápu, čemu tyhle stavby konkrétně v rámci dostavby EDU pomohou. Pokud vím, tak pro nadrozměrné komponenty mají promárně stanovenou trasu D5-D1-Jihlava-Třebíč- EDU – proto se tak kvaltuje s „obchvatem“ Třebíče. Případně lodí do Kolína a pak po I/38 stejným směrem..
No, když mohli vézt loď z Týnce na Vranov přes Hlínu…
Přes Hlínu, kam vede silnice že dvou stran a vždycky do pořádného kopce?
jj, dokonce to vysílali v přímým přenosu. Dobrej slowcam… https://www.idnes.cz/brno/zpravy/treti-den-putovani-lode-poseidon.A160413_090001_brno-zpravy_krut?zdroj=vybava_idnes
Já houby rád, jenom nechápu, v jakém že jsme to rozporu…
Přitom za těch 160 miliónů mohlo být tolik kilometrů modrého zábradlí…
Dávat dopořádku mosty až v den průjezdu je docela pozdě.
Anebo to mohli přivézt po nových cyklostezkách!
Neblázněte, víte na jak dlouho by takový náklad blokoval cyklostezku, než by s ním odšlapali o kilometr vedle?
Když vezli výletní lodě na Orlík, tak některé provizorně podpírali…