Jihomoravský kraj bude hledat provozovatele svých vlaků odděleně, chce větší konkurenci
Kraj je v českém kontextu výjimečný tím, že si kupuje vlaky do svého vlastnictví
Kraj je v českém kontextu výjimečný tím, že si kupuje vlaky do svého vlastnictví
Takže to může být kdokoliv, kdo má jakýkoliv lidi/personál a nějakého toho strojvedoucího. Já ale s rychlokvaškama jezdit nebudu, už mi jenom stačilo, jak nás skoro o půlnoci vyhodili stewardi LEO v Pardubicích, z důvodu obratu soupravy nebo cosi a nic nám neproplatili, aspoň, že jsme stihli ten poslední osobák ČD, i když bez zakoupení jízdenky
Borci, kde budete 37 souprav mít odstaveno, když nemáte koleje, depo, kde máte obslužný personál zázemí ? Aspoň synci uvidíte realitu………železnice.
Jste určitě první na světě, kdo si tuhle otázku položil.
Servis provádí ŠT a že by se někde nenašlo nějaké odstavné místo, silně pochybuji. Prostě ono to půjde i bez ČD, leckde už ostatně jde, synku.
Synku jde to i na poli ale musíš být zemědělec
Pár jich už má odstavné místo v Malomeřicích, když člověk prochází kolem tak nepřeslechne jejich velký hluk, který přehluší i projíždějící staré vlaky.
To je problém dodavatele, nikoliv JMK..
Asi stejně, jako provozují vlaky ČD, i když žádné koleje nevlastní ;-). Servisovat se bude v depu v Maloměřicích. Nehledejte problémy tam, kde nejsou
Máš pravdu leda na výstavišti
Provozovat dopravu s cizími vozidly? Radši bych to přenechal celé soukromníkovi a prchal. Toto nedopadne dobře.
Jak již bylo řečeno, jedná se o naprosto běžný způsob zadání. Kraj nakoupil velkou flotilu vozidel podle svých požadavků, tak které dostal vedle výhodného financování taky dotaci. Malý dopravce by nikdy takto výhodně vozidla nepořídil. JMK teď naprosto logicky rozdělí provozní soubory na více soutěží, které může získat jeden, nebo více dopravců. Tím se srazí ceny za provoz, úklid a další služby. Je to win win pro všechny účastníky smlouvy. U vás ale asi platí pravidlo „nikdy se to tak nedělalo“, tak je to automaticky špatně.
Opravdu myslíte, že rozdělením srazíte cenu – já si myslím, že soutěží srazíte cenu.
Máme zde HK kraj, který nakonec pro sražení ceny oblasti sloučil. A máme nově JMK, který chce mít dvojí personální zálohu (čety, strojvedoucí), je vždy nějaká záloha a zejména ta horká musí být 2x. Že by se rozdělením úklidu mezi dvě firmy ušetřilo místo využití synergie se mi také nezdá. Ale největší náklad navíc je celé „papalášstvo“, které tím platím 2x. V konečném důsledku, ale možná dorazí zpět dvojí úplatky, takže to bude vlastně ta jediná výhoda pro JMK…
Ty soubory budou poměrně velké, takže se v tom ty zálohy ztratí. Pokud je ten soubor příliš velký, tak si na něj zase netroufnou menší dopravci. Všechno má svoje pro a proti. Vždycky to jde vypsat tak, že soutěžící odevzdají více nabídek. Soubor 1, soubor 2, nebo obě naráz. Kraj se pak může rozhodnout, která kombinace je nevýhodnější.
Jestli potřebuju nějakou zálohu pro elektrickou trakci a nějakou pro nezávislou trakci, tak je úplně jedno, na kolik souborů je celý objem dopravy rozdělen.
Provozovat dopravu s cizími vozidly je věc asi tak běžná, jako že v noci je tma.
Však když se ptali nynější radního pro dopravu, jak je to s hlavní vizí ODS aby se stát se omezil jen na nejnutnější služby a podnikání nechal ryze soukromníkům tak se vykrucoval jak paragraf.
Tak vlaky nakoupi kraj, starat se o ne bude kraj, jizdne bude dle IDS a jedine na cem se bude dat ustetrit tak cim vic odjezdis tak mi ti za to same malou vyplatu. Nevim jak vam damy a panove ale me se to zda jako totalni nesmysl.
Nebo to odjezdí někdo, kdo nemá tak vysoké režijní náklady například v podobě přebujelého administrativního aparátu. To pak chápu, že některým nedává také smysl.
Stara se dodavatel jednotek.
čili druhý kraj bez ČD
ČD klidně můžou vyhrát.
čili místo přelívání peněz z jedné kapsy daňového poplatníka(kraj) do druhé kapsy daňového poplatníka(ČD) půjdou z té jedné rovnou možná do zahraniční kapsy.
Co linka S51 Šakvice – Břeclav? Tam se nasadí Panteři? Nebo navěky tam bude jezdit 842 na koridoru pod drátama? Někde jsem slyšel, že se ta linka má i zrušit.
Jak jsem vytušil, tak minimálně drezínu na téhle lince vždycky vypraví, když brněnské vlaky jedou do Hustopečí, něco tam z Šakvic dál jezdit musí 😉
Jsou v zásadě dvě možnosti. Buď tam bude nasazen dvouvozový Panter, nebo holt R13 zastaví i v Ladné (+ v Rakvicích v případech, kdy dnes nestaví) a bude to vyřešeno. Ten Panter by pak pendloval jen mezi HO a BV.
je v plánu Šakvice-Staré Město u UH jako náhrada S3 aS9
Ano, to je ta varianta č. 1. Jestli je o ní již rozhodnuto, si nejsem jist.
To bylo rozumné. Dnes je to jen Šakvice – Hodonín. Mezi Hodonínem a Starým Městam toho jezdí podstatně míň. Zkrátka hranice kraje.
No ale dalo by se predikovat, že S2 a S3 budou těmahle „růžovýma panterama“ pokryté ze 100% . Nikdo to nezaručí, ale předběžně to vypadá, že by to mohlo klapnout.
Rozdělení do 2 souborů … aby se jako snáze umožnila konkurence v soutěži, přitom to ale jsou soubory tak velké, že stejně padá v úvahu jediná firma, která již má v oblasti dost personálu, dost dosavadních vozidel i snad už? nebo zanedlouho? rámcové smlouvy na dost nových.
Rámcové smlouvy jsou téměř vyčerpaný, navíc na ten 1. Soubor se bude 100% hlásit RegioJet a možná i na ten druhý (může koupit ojetiny z Německa)
Jde o provoz nových vlaků, zakoupených Jihomoravským krajem. Co s tím mají společného ojetiny z Německa? Nezapomněl jste si ráno vzít prášek?
doporučuju si článek přečíst znova… o provoz vlaků zakoupených JMK se bude soutěžit pouze v prvním souboru, ve druhém souboru půjde o linky kde dopravci nasadí vlastní soupravy…
Jsou zmiňovaný 2 soubory , nové vlaky jsou jen na tom prvním
Jedna část je pro ČD, ale na dopravce pro nové pantery se reálně může přihlásit i ne-ČD.
Praktická otázka ( nejsu jihomoravak). Píší, že tyto nové jendnotky ve vlastnictví kraje zajistí 45% výkonů. Zbytek je tedy motorová trakce, nebo zbyde něco pro současné pantery ČD. V el. trakci zbývají ještě nějaké Vyškovy a právě budované Zastávky u Brna. Elektrizace Vláry je asi zatím v nedohlednu.
Jde o motorovou trakci
Do budoucna i kombinovanou (elektrika+baterie)
V el. trakci do Vyškova objednává pouze ministerstvo rychlíky. Osobní vlaky z Brna tam fakticky nejezdí, neboť jedna jediná kolej z Holubic do Vyškova o moc víc neumožňuje. Esko tak končí v Křenovicích.
Elektricky se ještě jezdí z Břeclavi do Starého Města (a dál do Přerova v režii ZL kraje).
Velká část je v naftě – Vlára, Znojmo, Jihlava, obligátní Regionova do Boskovic a stará Tišnovka.
Co myslíte tou starou Tišnovkou? co tam je kde v naftě?
Tišnov – Bystřice n. Pernštejnem – Nové Město na Moravě – Žďár n. Sázavou se slavnou 814kou
Pavouk nebo žralok by se neuživil?
Kapacitně žralok.
Ok, to už sice podle mě není stará Tišnovka, ta je (v mých očích) jen Brno-Tišnov, ale ok, nafta tam je 😉
Stará Tišnovka je ano úsek HavlBrod (dříve Německý), přes Žďár, Tišnov do Brna.
Trať Tišnov – NMNM – Žďár je pouze a jen Tišnovka.
ne linka S9 Břeclav-Moravský Písek/Staré Město u UH není kapacita ele.vozidel dle objednávky se Škodou
Chudák dopravce by si musel zajišťovat i další vozidla, tak to rozdělíme, abychom je tím náhodou moc nestresovali.
A oni nebudou tak moc v kýblu, když to obstaráme až týden před začátkem smlouvy…
Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. „Chudák dopravce“ se mohl během minulých 15 roků pochlapit. Namísto toho velké hnědé v Najbrtu.
Chudák kraj se mohl pochlapit a s každou smlouvou požadovat nové vlaky.
To mohl .ale jaksi na to nejsou peníze.
Docela dlouho v JMK byly netto smlouvy nabagrované jednomu dopravci.
Trošku offtopic – do stejných barev (červená střecha, bílý střed, tmavý spodek) začali v posledních dnech oblékat i autobusy JmK (všech vysoutěžených dopravců) a vypadá to….. poměrně dost odpudivě :o(
Ta červená má blíže spíš magentě (růžové).
Možná se přihlásí ÖBB,ZSSK mají to za rohem, personálu mají údajně taky dost a jednotky kupovat nemusí. Win-win situace pro kraj i ÖBB, ZSSK. Při tomhle rozdělení, se může přihlásit a vyhrát kdokoli, kdo má personal, každopádně bude zajímavé sledovat jak to dopadne.
Před rokem a čtvrt ŽSSK brečelo, že personál nemá, protože mu Arr nabídla vyšší platy a proto musí v našem příhraničí odříkat vlaky. Momentálně ovšem dle severobalkánské metody hokus pokus omyl zařízly šukafon (moderní vozidlo, žádný ojetý šrot) do Velkých Kapušan, tak jim nějaký personál zbyl.
Hmm, když si Ústecký kraj začal budovat vlastní autobusový podnik bylo plno řevu
JMK nebuduje dopravce, jen využil výhodné šance získat nové vlaky.
Co není, může být.
Kubrt má pravdu. Původně ty vlaky chtěl nakoupit Cendis do “státního lokpoolu”. Ale tuhle iniciativu odsabotovaly odbory, tak když peníze zbyly, sáhl po nich JMK.
DSÚK vzniklo hlavně proto, že se tím chtěl realizovat bývalý radní pro dopravu a bývalý autobusák.
Tak by to mohla i získat Arriva.
Arriva se chce zaměřit primárně na motorové linky, překvapit pak mohou KPT ( jihočeští lokálkáři)
No Arriva má jiné výhledy do budoucna,
A když už tak se jedná pouze o soutěže s vlastními vozidly
Hlavně Dolní Žleb a Střelná…to budou vyhlídky 👢…
ten šrot co arriva provozuje bych nenazyval vlaky
Ty nátěry, respektive polepy, se u nás nedaří dělat… Plus milion nálepek o dotacích, ministerstvech , krajských barvách atd….
Především by to chtělo vyžadovat jednotný nátěr…žádné retro, polepy(vagónů)…
Hádám, že na jižní Moravě bude modrožlutá IDSJMK.
?? Nátěr vlaků? Takovýhle si kraj vybral.
Ne, provozovatelé.
Nebylo by jednodušší si založit Koleje Dolnomorawskie a odjezdit si to sami?
Zadat zakázku nějakému „hotovému dopravci“ je výrazně snazší, než budovat nového dopravce z nuly. Variantu, že by kraj koupil nějakého dopravce, nevidím jako reálnou.
může přeplatit španěly 🙂
Nejsem jihomoravský občan, ale kdybych jím byl, tak tohle by se mi nelíbilo, i když se to samozřejmě jako vtip nabízí 🙂
Třeba vínem…
obávám se že v takovém případě by zvítězila kvantita 🙂
No, vzhledem k tomu, že to bude 37 jednotek, tak počítám, že bude potřeba kolem padesáti strojvedoucích, plus dalších několik desítek průvodčích. Což už je zajímavý objem. A i kdyby kraj nakonec vysoutěžil dva provozovatele, tak jedním může být klidně DPMB. Z hlediska personálního řízení a sdílení zdrojů by to bylo i výhodné. Navíc město, potažmo kraj, má představu jaké jsou náklady na jednoho zaměstnance. Takže pokud by to zájemci s cenou přehnali… Na případnou námitku, cožpak má DPMBrna nějaké strojvedoucí lze reagovat, že žádný jiný provozovatel s výjímkou ČD ty strojvedoucí v dnes v dostupném počtu pro Jižní Moravu… Číst vice »
Na 37 jednotek bude potřeba kolem 120 strojvedoucích
Těch strojvedoucích je potřeba spíš kolem stovky. Padesát je tak na jednu směnu a o vídendu nemá kdo dělat, došly jim hodiny.
Spíš kolem 120 strojvedoucích a to stejné průvodčích. To rozdělení na dva dopravce je 1. „nové JMK elektrické vlaky – jeden dopravce“, 2. zbytek ČD se stávajícími vlaky.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlaky-bez-pruvodcich-jizdenky-automaty-jihomoravsky-kraj.A210310_598322_brno-zpravy_krut?zdroj=brnoh_hp
Kromě strojvůdců, vlakvedoucích bude potřebovat také uklízečky, servis na běžnou údržbu.
Servis vlaků neřeší dopravce, ale Škoda. Osobně si myslím, že subdodávkou v depu Maloměřice, ale vybraný dopravce toto řešit nebude.
Nejsem si jistý že by měla Škoda vysypávat koše a dolpňovat vodu…
a vycucávat fekály
To je furt spíše úklid než servis.
To by pro šašky bylo moc složité. Tak „jako“ přenesou polickou zodpovědnost na někoho jiného. Když to nebude fungovat. Řekne se, že za to může ta konkrétní zlá společnost. Na co si taky zaměstnat strojvůdce, průvodčího a sjednat úklidovou na úklid s miliony nabídkami . Když to jde i takto.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=827135278015445&id=100021569423404 to už bude ono?
Rozbitý.
Co
Odkaz nefunguje
Jakých svých vlaků? Jihomoravský kraj a jakýkoli vyšší územně správní celek v ČR je podnikatel? Exekutiva našeho politicko správního zřízení je naprosto pochýlené. Nějaké figurky v podobě hejtmanů rozhodují o lock downu, o provozu veřejné dopravy, o nákupu „krajských“ dopravních prostředků….
Naskýtá se otázka a z čích zdrojů?
Nákup vozidel do svého vlastnictví je v zahraničí vcelku běžná praxe. Kraj to nedělá za účelem zisku, ale za účelem zajištění dopravní obslužnosti. Ve výsledku je celkem jedno, jestli kraj vysoutěží dopravce a ten nakoupí vozidla, nebo kraj nakoupí vozidla sám a vysoutěží dopravce. Každý způsob má své výhody a nevýhody, ale každopádně na tomto způsobu nič špatného není.
Problém jemže tímhle způsobem je dopravce degradován na personální agenturu dodávající strojvedoucí. To už skoro ani dopravce pak není, když ani nejezdí pod svojí „vlajkou“, ale pod vlajkou objednatele.
Tento model funguje v Německu a dál se šíří. V čem je problém?
Tak pokud to dopravce akceptuje, že de-facto už z pohledu zákazníka dopravcem není (tím je kraj), tak OK.
Ftip je v tom že v brutto systému je zákazníkem objednavatel a cestující je opravdu pouhý substrát, jehož přepravu si objednatel objednal.
V době IDS už v příměstské dopravě cestující dopravce neřeší. A jestli dopravce akceptuje podmínky objednavatele – nemusí. Nemusí mít kšeft, nemusí jezdit, může to zabalit. Jeho volba.
To rozhodují zejména krajské (IDS) jízdenky. Jinak i když jsou vozidla objednavatele a platí krajský tarif, pořád má dopravce licence a pojištění, to personálka nemá.
Tento model vznikl jako odpověď na malé dopravce, kteří vyhrály tender s nejnižší cenou. Která jim nezaplatila ani mzdové náklady a leasing nových vozů. S tím, že počítali, že objednatele donutí pod hrozbou krachu platit víc. A když objednatel nepřidal, tak dopravce vyhlásil platební neschopnost,leasingová společnost zabavila vlaky. A ze dne na den sháněl objednatel alespoň náhradní autobusy. Případně dopravce nebezpečně šetřil na údržbě. Výhodou je, že objednatelé lépe dosáhnou na různé granty a dotace. Tento model je pro objednatele v době liberalizace železnice a soutěžím na cenu relativně bezpečný. I proto se šíří.
Výhodou je samozřejmě i to, že kraj jako státní instituce dosáhne na daleko výhodnější financování, než malý dopravce s „holým zadkem“. Pro cestující je úplně jedno, kdo vlak jako takový vlastní.
Takže alternativa? Feudalismus s jedním zeměpánem? Cokoliv dalšího už je jen přerozdělování a nějak vygenerovane figurky.
Když chcete něco přerozdělovat, tak taky musí být co.
Pokud by poslanci nebrali žádné platy, tak by se tam taky nikdo dvakrát nehrnul…
Je to možná v naších končinách a v těchto časech nezvyk, ale třeba město Brno vlastní také drážní vozidla a to šaliny (tramvaje) a nikdo nad tím nekroutí hlavou. Já osobně považuji za nejvyšší přínos vlastnictví regionálních vlaků krajem to, že lze mnohem operativněji reagovat na budoucí potřeby. Jak v počtu vozidel, tak jejich složení, modernizací… A mimochodem územní celek z názvem ČR taky vlastní vlaky a to v podobě státní organizace ČD. Je to podle vás „pochýlené“?
Město Brno snad vlestní celý DPMB jako firmu včetně tramvají. A ne že DPMB tramvaje jen půjčuje.
A to má budova obecní hasičské zbrojnice přiapdnout státu, aby náhodou nějaký volený starosta z obecních prostředků nepořídil hasičské vybavení?
Pokud tam ti hasiči mají skutečný smysl (a nedloubají se celé dny v nose), tak by to chtělo funkční techniku. Ale ani v Zemi kojenců nejezdí hasiči novými auty (čím menší obec, tím starší vozidla)…
Z veřejných..kterých asi tak jiných…
To bude zajímavý, snad to zvládnou vysoutěžit včas.
To záleží na tom, co si představujete pod pojmem „brzy“..😎
K nasazení na lince S3: už to nebude Brno – Břeclav, ale Brno – Hustopeče. Na druhé straně mi přijde ukončení ve Vlkově u Tišnova dost bizarní, vypadá to, že mezi Vlkovem a Žďárem n. Sázavou by tím pádem jezdil motorový vlak pod elektrickým vedením, což je škoda. Vlaky z JMK bych ukončil alespoň až v Křižanově, Vlkov není zcela ideální konečnou stanicí.
To se nejspíš ještě dořeší s krajem Vysočina.
A nebo taky ne.
Toto nelogické ukončení linek na hranicích krajů je jedna z největších nevýhod vzniku krajů.
Jen klid. Času je dost, myslím si, že kdyby nastal průser, tak se o tom tady napíše a vznikne potom veřejný tlak na prodloužení vlaků až do Křižanova nebo do Žďáru nad Sázavou.
Veřejný tlak ze strany zájmového webu 🙂
Na většině mezikrajských „hranic“ to není problém, kraje jsou schopny se dohodnout. V případě Vysočiny – jednak se z vnějšku zdá, že s veřejnou dopravou jsou tam poněkud na štíru (i když nějaký posun se už děje), jednak je to komplikované tím, že je to řídce osídlený kraj, takže nějaký zlom mezi „brněnským příměstem“ a Vysočinou někde na 240 a 250 být musí a někomu vždy způsobí komplikaci. Za časů ČSD jezdily velkokapacitní osobáky Brno-Jihlava a Brno-HB a (oproti dnešku) malý počet „posil“ Brno-Tišnov (a zcela minimální Brno-Náměšť/Třebíč), ale to už dnes neprojde – jednak nikdo nezaplatí prázdnou megasoupravu v… Číst vice »
To rozlomení by mělo být už v Tišnově.
Jak kde.
Mezi Olomouckým krajem a JMK je překryv obou IDS v Nezamyslicích, kde se vždycky mezi Os přestupovalo.
Mezi Zlínským krajem a Olomouckým je překryv obou IDS v Kojetín, kde se vždycky mezi Os přestupovalo.
Kdy vždycky? V Kojetíně se nepřestuje ani nepřestupovalo. V Nezamyslicích se přestupuje hlaně kvůli styku soustav. V budoucnu se má v Os jezdit Brno-Vyškov a Vyškov-Olomouc
V Kojetíně se přestupuje a přestupovalo ve směru od Kroměříže.
Nejrozumnější by byl přestup v Prostějově. Lepší aby regiopanter točil frekventovanou linku OL-PV než vzduch do Nezátek.
A ten Regishark či Regionova v kusé koleji vlevo od budovy? Tento přestup myslím. Os z Přerova do Nezamyslic nejede ze Zlínského kraje.
Rychlíky do toho nemotat, ty neobjednávají kraje.
Humbuk!
Když už, tak Olomouc – Nezamyslice a Nezamyslice – Brno. V Nezamyslicích se bude přestupovat na věky jako konečné olomouckých příměstských vlaků přes Prostějov a přes Přerov.
Rozumím, tak snad mezi Vlkovem a Žďárem nebude jezdit nakonec 814.
pánové klid, pro JMK končí linka ve Vlkově, dál jede na triko Vysočiny až do Žďáru, tak to chodí už dnes a dokonce už spoustu let, linka Vlkov-Břeclav je jen jakýsi druh značky ne reálná trasa vlaku.
Jančura taky jezdí linku Praha-Klatovy, přesto, že do Klatov nejede jediný autobus…. na rozdíl od JMK, na jehož vlacích je uvedena skutečná konečná stanice, jezdí žluté busy vesele s cedulemi Praha-Klatovy
JMK kraj může protáhnout linky klidně dál, ale za obslužnost části na Vysočině bude chtít proplacení nákladů. Záleží tedy na vzájemné domluvě mezi kraji.
Ano, např. pokud se nepletu, tak Vysočina platí Sp na 240 až do Brna.
Může to být různé.
tak ideální by samozřejmě bylo napojit trať na Velké Meziříčí, ten kousek elektrifikovat a dotáhnout linku až tam. Na takové investice bohužel nezbývají peníze, protože se raději řeší investice typu Lužec.
To je hodně falešné dilema. Navíc Lužec není z pohledu železnice investice.
Mosty v Lužci i elektrifikaci do VM ve finále platí (by platil) státní rozpočet ČR, daňový poplatníci chcete-li.
Všechno platí daňoví poplatníci, rozdíl je jen v tom, zda prostřednictvím rozpočtu státního či krajského…
To je pravda, tam to platí ŘVC. Ale jde to z téhož SFDI.
Ono je celkem jedno, z kterého rozpočtu to jde. Pointa je v tom, že se tahle nepotřebná trať měla rovnou zrušit a ušetřené peníze použít účelněji. Třeba elektrifikováno máme zbruba jenom třetinu tratí a další elektrifikace nám jde jak hladovému sr…. Takže možnosti účelnějších investic jsou.
VM napojit takto na HB – Brno, proč ne.
Směr na Budišov je vhodný na autobus.
Platí Sp až do Brna, protože potřebuje zajistit dopravu obyvatel Vysočiny do Brna a zpět. Na území JMK (kromě Brna, samozřejmě) Sp nestaví, takže pro obyvatele JMK jsou Sp jenom zpestřením při procházkách kolem trati. Co se týká překryvů, tak je překryv Vysočiny do Zastávky a JMK do Náměště. Byly úvahy až o Třebíči, tak snad příště. Ve směru NMNM je možné jet na IDS JMK až někam do Bystřice.
Však nikdo nepíše, že by vlaky měly být ve Vlkově ukončeny. To bude asi nějaký novinářský šum…
Problém je výrazně odsunutá poloha nádraží v Křižanově, až do katastru Kozlova. Jaký je tam asi obrat cestujících. Osová Bitýška a Ořechov jsou jen zastávky. Takže se těžko hledá rozumný konec pásma.
Ve finále to bude Křižanov samozřejmě s ostrými obraty v celou – Vlkov to ani po rekonstrukci být nemůže, protože stávající perony se zruší a nově vznikne bezbariérová zastávka blíže obci.
Do vlkova se můžou protáhnout Os Kolín – HB – Žďár
Hádám, že tyto krajské jednotky budou jezdit i na lince S4 mezi Brnem a Zastávkou u Brna, která právě prochází elektrifikací. Podle plánů má skončit v prosinci roku 2023, tak jsem zvědav. Jinak by mě zajímalo, co bude se současnými Pantery ČD? Přesunou se do jiných krajů?
Přečte si článek
Kde v článku je napsané, co bude s ČD Pantery?
Je tam psané že ty jednotky pokryjí 45 procent výkonu.. takže na další zbydou pantery ČD
To z toho rozhodně neplyne. Panter na S8 asi jezdit nebude…
No když to není zadratovane tak ne chytráku.
Když nerozumíš psanému textu, tak holt musím napsat absurdní příklad.
Co to meleš?
Když nechápeš, že těch 45 % se týká všech výkonů, a ne jen těch v elektrické trakci, tak co mi zbývá?
Tak když vememe, že jezdí 17 plechovek, 5 panťáků, zhruba 12 panterů a 3 syslove na linkách S2 a S3, tak to těch 37 jednotek pokryje defacto beze zbytku.
ČD v Jihomoravském kraji provozují 7 RegioPanterů, nikoliv 12.
ale je rozdíl objednavatel R 13 Olomouc-Břeclav- Brno MD ČR
S3 a S9 sólo IDS JMK.
Regiopanteru .. ne intetpanteru
Ještě vám tam chybí loko r. 263 .. těch panterů je 7 kusů.. a kde máte zálohy?
A pantaky jsou turnusovane 4 kusy , dva záloha
Vaše počty.jsou těžce mylne a co loko r. 362 na osobacich kolem Brna a Břeclavi .. dalších deset strojů
2 stroje – osobáky kolem Brna. Trať Břeclav-Přerov je objednávka zlínského kraje, té se JMK pantery netýkají.
Není pravda R 13 objednávka MD ČR a S9 IDS JMK Břeclav-Moravský Písek až dále Zlínský kraj
Ne linka R 13 objednávka MD ČR tam jezdí panteři ČD
Krajští panteři v počtu objednaných 37 ks budou na linky S2 a S3 jako nové
vozidla místo starých vozů s loko.
Těch 37 jednotek taky nevyjezdi všechny elektrické výkony v JMK ani kdyby se rozkrájení. Asi ty pantery sesrotuji ne
Netřeba hádat, viz článek: „Počítá se s jejich nasazením i na tratě, které procházejí (nebo projdou) elektrifikací.“
Jaký Panter???? je rozdíl linka R 13 MD ČR a linka S2 a S3 IDS JMK.
ve stávající objednávce IDS JMK žádný panter není. Linka R 13 Brno-Olomouc a R 19 Brno Praha je objednávka MD ČR
objednaní krajští panteři v poštu 37ks je náhrada za steré vozy s loko na S2 a S3
http://www.alanbutschek.cz/obehy2021/ob_640_2021.html
Omlouvám se máte pravdu, ale většinu výkonů na lince S2 staré soupravy.viz jízdní řád a totéž S3 většinu výkonů vozy s loko. JMK vlaky koupil jen proto že celou dotaci OP-doprava získal sám pro sebe a zaplatí ze svého jen 15% tj. 1 miliardu pokrytou bankovní půjčkou.